De Afvalkoers: Tour 2020 !

1 2 ... 7 8 9 10
BrackenRidgeCycling

Weer een dag overleefd, blij dat ik 5 sprinters heb gekozen. Hopefully blijft sagan in koers, en gaat die is mee in ontsnapping om groen terug te winnen

Bode80

Het wordt vandaag een onvoorspelbare dag met waarschijnlijk een tiebreaker als uitkomst...

Niels22

Toch aardig wat teams met punten met dank aan o.a. Sagan, Stuyven, Van Aert..

Vernis lijkt me slachtoffer met dank aan de 7900+ punten

Ceramiche Ariostea

Een onvoorspelbare etappe was al aangekondigd en werd het zelfs niet een etappe voor vroege vluchters. Toch wist er 12 renners voor het peloton te eindigen. 4 teams noteren geen enkel punt dus zorg een tiebreak voor de uitschakeling van Vernis. Vandaag op de hot seat Bode80. Morgen zijn de klimmers en ak mannen opnieuw aan de beurt.

1 Kj 7902 580
2 Ruud Jansen 7464 60
3 BrackenRidgeCycling 7579 60
4 Niels22 7869 40
5 Wielervolger 7878 40
6 Mithrandir 7784 6
7 Bazing 7789 6
8 Nasibal 7642 0
9 WIDMollema ? 7677 0
10 Bode80 7781 0

11 Vernis 7919 0

Teamnaam Vernis

1 BENNETT Sam 1227 0
2 LOPEZ Miguel Angel 1092 0
3 MARTIN Guillaume 1041 0
4 LANDA Mikel 967 0
5 PINOT Thibaut 861 0
6 BONIFAZIO Niccolo 545 0
7 MARTINEZ Daniel Felipe 526 0
8 NIZZOLO Giacomo 490 0
9 MEZGEC Luka 377 0
10 CHAVES Esteban 322 0
11 VENTURINI Clement 277 0
12 ARU Fabio 194 0

7919 0

Niels22

Nog vier pechvogels te gaan, want de top-6 is zeker van de Giro of Vuelta, terwijl de vier sowieso de Giro missen.

Het gaat dus vooral om de klimmers en zaterdag misschien weer vrijbuiters

WIDMollema?

De eerste etappe waarin het echt heet onder mijn voeten werd en dan is het nagelbijten tot de uitslag er is. De lage CQ-waarde van mijn team red mij deze keer. Het wordt met de dag spannender. Op naar morgen!

Bode80

Hoe zit het eigenlijk met de top 4 die naar de Giro gaan? Die gaan dus sowieso niet naar de Vuelta toch?

Niels22

Met de koersen tegelijkertijd lijkt me deelnemen aan twee tegelijk onmogelijk inderdaad

vernis

Jammer maar helaas...

Succes nog!

Park bedankt voor het leuke spel!

jappe666

Het is maar een suggestie en Park moet de haalbaarheid er maar even van bekijken voor zichzelf, maar waarom de twee koersen niet linken en beschouwen als 1 grote koers?

Dubbel zoveel managers die je een plezier kan bieden, met elk 16.000 CQ budget en max 24 renners te selecteren.
Komt er nog een extra tactisch element bij kijken hoeveel renners uit het Giro-peloton je meeneemt, en hoeveel uit dat van de Vuelta?

In de overlappende week spreek je dan gewoon duidelijk af welke rit als eerste gebruikt wordt om de afvaller te bepalen, en welke als tweede.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Bedankt het idee maar ik ga zowel de Giro als de Vuelta als apart spel houden. Nog even wat betreft de verdeling van de tickets. Er zijn deze Tour in totaal 6 tickets, 4 voor de Giro en 2 voor de Vuelta. Winnaar beslist als eerst aan welke ronde hij wilt deelnemen enzovoort enzovoort. Voor de deelnemers aan deze Tour die buiten de top 6 vallen zullen de Giro moeten overslaan en zijn in de Vuelta weer welkom. Alle Giro deelnemers zullen de Vuelta even over moeten slaan vanwege de overlapping. De 2 winnaars van het Vuelta ticket zullen de Giro overslaan. Als het goed is zijn er zo geen deelnemers die Giro en Vuelta spelen maar is het of Giro of Vuelta.

Wat betreft de tickets voor de Giro 2021 er zullen zowel in de Giro 2020 als Vuelta 3 tickets te winnen zijn voor de Giro 2021 en dan hoop ik in de Giro 2021 weer met de normale regels te kunnen spelen.

vernis

Het is de eerste keer dat ik meedoe met de afvalkoers van een grote ronde. Ik snap niet goed waarom je een ronde moet overslaan? Waarom mag je niet meedoen met zowel Giro als Vuelta? Of is dit enkel door het hele corona gebeuren?

Ceramiche Ariostea

'@Vernis, om ook andere spelers een kans te gunnen om deel te kunnen nemen is hiertoe besloten. Het spel is op één of andere manier te populair in verhouding met het geringe aantal deelnemers wat kan deelnemen. Natuurlijk is er weleens gesproken over uitbreiding maar dan verliest dit unieke spel een beetje zijn charme en is het voor mijzelf een stuk minder behapbaar om het in goede banen te leiden. Vandaar dat er is gekozen om na uitschakeling 1 grote ronde over te slaan.

ivo001

Hopen dat ik een plekje voor de giro kan scoren, wordt weer intensief het forum in de gaten houden xD
Na de teleurstelling van het klassiekerspel zou meespelen wel leuk zijn.

zeewolde

'@ivo001 Hier ook hetzelfde. Hoop er sneller bij te zijn dan bij de Tour (tweede op de reservelijst ) . Had wel mijn team ingeleverd, maar helaas niet aan meespelen toegekomen. Wel zelf bijgehouden, en ik was in de eerste etappe na de rustdag afgevallen.

Ludi

Vandaag wordt weer een dagje billenknijpen en hopen op een hele grote vlucht denk ik. Houd het wel iedere dag spannend!

Bode80

'@Park Je zou volgend jaar kunnen overwegen om bij 1 ronde 2 teams per etappe te laten afvallen. Kijken hoe dat gaat. Dan krijg je een spel waar de meeste liefhebbers aan mee kunnen doen (je zal waarschijnlijk alsnog mensen moeten teleurstellen).
Voor de start ben je wat meer tijd kwijt omdat je 21 meer teams hebt maar gedurende een ronde zou het niet veel meer tijd hoeven te kosten.

Bode80

Iedereen heeft 1 of meerdere renners in de aanval. KJ hoeft zich geen zorgen met 4 man mee. Wie moet zich zorgen maken?
- BRC, de enige die Kamna niet heeft maar wel Barguil
- WIDMollema / Wielervolger die beide alleen Kamna mee hebben. WIDM heeft het voordeel van de lagere CQ punten. Wellicht dat een renner uit het peloton nog het verschil gaat veroorzaken met een lage top 20 uitslag.

Niels22

Helft van de deelnemers met de nummers één en twee in een vluchtersrit...

Ludi

Vlucht. Check.

Morgen is wel een grote loterij vermoed ik zo.

Ceramiche Ariostea

Ondanks 12 vluchters toch grote scores met dank aan Daniel Felipe Martinez en Lennard Kamna. Voor 1 spelers zat er geen grote score in door de afwezigheid van Pinot, Barguil, Latour of Chaves bij de laatste 12. Brackenridgecycling eindigt daarmee als 10e. Na de trieste abandon van Bauke Mollema, zit ook WIDMollema op de hot seat peentjes te zweten voor de etappes van komend weekend. Welke 7 gaan er door naar de laatste rustdag ?

1 Kj 7902 1400
2 Mithrandir 7784 1210
3 Bazing 7789 1190
4 Niels22 7869 1190
5 Ruud Jansen 7464 1160
6 Nasibal 7642 1160
7 Bode80 7781 1160
8 Wielervolger 7878 576
9 WIDMollema ? 7677 560

10 BrackenRidgeCycling 7579 40

Teamnaam BrackenRidgeCycling

1 SAGAN Peter 1582 0
2 LANDA Mikel 967 40
3 PINOT Thibaut 861 0
4 BARDET Romain 734 0
5 BARGUIL Warren 711 0
6 BOL Cees 565 0
7 NIZZOLO Giacomo 490 0
8 MEZGEC Luka 377 0
9 LATOUR Pierre 352 0
10 DUMOULIN Tom 341 0
11 CHAVES Esteban 322 0
12 VENTURINI Clement 277 0

7579 40

Niels22

Na deze etappe zijn de renners Dumoulin en Kämna in het rijtje Nizzolo geplaatst, oftewel nutteloos: dit drietal zit in alle nog negen overgebleven teams.

Geen idee of men het interessant vind, maar dit zijn de nog gekozen renners in het spel en in koers:

Dumoulin 9x
Kämna 9x
S. Bennett 8x
Mezgec 8x
Martinez 7x
Pogacar 7x
Pinot 6x
Venturini 6x
Bardet 4x
Kuss 4x
Chaves 3x
Lopez Moreno 3x
Bol 2x
Landa 2x
G. Martin 2x
Stuyven 2x
Van Aert 2x

Unieke renners:
Alaphilippe
Bonifazio
Colbrelli
Coquard
Higuita
Nieve
Porte
Rojas Gil
Rolland
Sagan
Uran

BrackenRidgeCycling

Jammer, maar helaas. Was leuk om eindelijk weer eens mee te doen. Succes Allen en Park bedankt voor de snelle updates, het was iets om naar uit te kijken iedere ochtend. Hopefully kan ik een plekjes bemachtigen voor de vuelta

Mithrandir

De laatste 9 zo ver ben ik nog niet eerder gekomen in de afvalkoers
Het begint nu echt serieus te worden.
Interessant staatje Niels.
Dat lijstje geeft mij hoop dat ik nog verder kan komen.
De eerste 7 heb ik in mijn team en nr 9 Bardet stapt vandaag ook niet meer op.
Venturini door 6 teams gekozen is de gevaarlijkste afwezige in mijn team.
Mijn minder gekozen renners zijn v Aert, Bonifazio en Porte.
Deze 3 kunnen mij samen in zowat elke etappe naar de volgende dag helpen.
Mijn cq punten totaal gaat dat niet doen er zijn nog maar 3 teams die meer punten hebben gebruikt.

Wielervolger

Ik heb geen Pogacar, geen Martinez, Bardet ben ik kwijt, in geval van tiebreak heb ik enkel Kj achter mij,...
Ik zal al heel blij zijn als ik dit weekend kan overleven.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.