Cyclingmaster

Vazilii

Nice one Ivo

ivo001

Na in etappe 5 t/m 9 van 56.3m naar 53.9m afgezakt is het herstel langzaam ingezet. Na etappe 9 stond ik op mijn dieptepunt op plek 743, maar inmiddels weer opgeklommen naar plek 254. Misschien zit er een verre top 100 plaats nog in? dat zou me nog enigzins in de race houden voor het jaar klassement, mits ik er een goede giro en vuelta uit kan gooien.

Vazilii

Eindelijk ook weer eens een goede dagscore met Edet, Geschke en Kamna mee. Beter voor die 4 AK mannen ook nog potentiele vluchters genomen. Blijft lastig consistent hoog te scoren.

BossaJr

Morgen een dagje voor de klassementsrenners? Ineos zal wel toch iets moeten proberen nu en voor de ritzege gaan, aangezien er niet veel andere ritten meer zijn met aankomst bergop.

Silent Hill

Dat denk ik wel, ja.
Niet makkelijk om een dark horse te vinden dan, hoop toch eentje in m'n team te hebben. Of toch grijs.

Dspiky met de winst gisteren. Ook een WF'er, toch ? Maar niet in onze subleague deze keer. Jammer, want we kunnen wel wat power gebruiken.

Laatst gewijzigd
kooltje

Ik doe nou al een tijdje mee met dit spel maar nooit de juiste tactiek kunnen vinden. Wat is die wel?

Vandaag gewoon de negen beste klimmers of is dat dan toch te duur?

Ik heb doorgaans best aardige keuzes gemaakt maar kom nooit ver in het Ak

Klootje Kriekeljon

Daar probeer ik ook al 15 jaar achter te komen. :D

BossaJr

'@kooltje, ik denk dat het belangrijkste is dat je elke dag voor je een team maakt dwingt af te vragen welke ploeg de koers gaat controleren. Natuurlijk kun je dat dan fout gokken, maar ik heb soms de indruk dat sommige mensen deze stap overslaan in het maken van een team. Daarnaast bij vluchtetappes goed kijken naar de teams van de vluchter die je wil pakken. Als de renner die je wil gaan kiezen bv. mogelijk ook voor een sprinter of klassementsman moet knechten (bv. Bilbao voor Landa of Grosschartner voor Sagan), dan kun je em ook beter niet pakken .

ivo001

'@BossaJr

Je bent weer uitstekend bezig zie ik, 2e algemeen :o

Nog maar 4.8m te gaan tot de nummer 1...

Klootje Kriekeljon

Die nummer 1, wtf. Die is lekker bezig.

dspiky

'@Silent Hill, klopt, ben me vergeten aan te melden voor de Subleague helaas. Inderdaag mooie dagwinst door Mezgec (hoe was die een grey horse?) en Consonni (ook heel weinig gekozen).

Sta nu 5e in het algemeen klassement. Tijdens bergetappes kies ik eigenlijk altijd voor minimaal 7 vluchters, tenzij de finish bergop is en het begin van de etappe volledig vlak (zoals etappe 15 en 17 in deze Tour). Met een beetje geluk heb je een paar grey/dark horses te pakken en dan zit je zo op 2-3 miljoen voor die dag (als de vlucht vooruit blijft). Gok je op AK-renners, dan kun je zomaar 1 miljoen verliezen.

BossaJr

Voor hoeveel vluchters ga je morgen dan, Spiky? ;-)

BossaJr

'@ivo001, ja die nr. 1 speelt vooral tegen zichzelf nu. Als die geen fouten maakt, dan wint hij het Tourspel sowieso. Ik ga in ieder geval geen gekke dingen doen.

dspiky

'@BossaJr, ik ben vandaag gegaan voor 9 vluchters, waarvan helaas alleen Barguil en Reichenbach in de kopgroep zitten.

ivo001

Ik heb alleen Rolland en Kämna mee...

Vanmorgen nog Verona omgeruild voor Soler, dat was een mooi dark horse geweest

$kedel

1,3,7,10 en 13 maar ik vrees toch dat het nog te weinig is voor het dagklassement;p

- en flink ook

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Bilbao bleef bij Landa om te knechten, zo te zien 😉😉

SvenVDB

Hier vanmorgen Reichenbach er uitgehaald voor Madouas. Zuur!

Tot op heden nog weinig mooie resultaten kunnen boeken in mijn eerste keer dat ik dit spel speel. In de giro hopelijk beter!

tvm

DIt is met afstand het mooiste spel als je het mij vraagt.
Afgelopen zondag van uit de top 10 in de subleague gevallen omdat ik volledig op de kopgroep gokte en dus 0 punten haalde (terwijl ik Herrada en Rolland mee had die ook vooruit reden maar dus werden teruggepakt). Nu weer herbeginnen om de top 10 te halen...

Vandaag alleen Barguil en Kamna mee, das niet genoeg om echt terug te komen.

Vazilii

Ja de juiste vluchters zien te pakken, en dan het liefst de dark horses, maakt dit wel telkens leuk. Ook al bak ik er meestal niks van :D
Vandaag Kamna, Barguil en Verona erbij. Helaas Verona als dark horse dan weer buiten de top 10 geeindigd. Dus dat is dan ook geen jackpot
Van Ineos op Kwiat gegokt, die er het beste aan toe leek. Maar dat was ook mis.

jappe666

Met Kämna (1e), Sivakov (4e), Barguil (6e) en Benoot (7e) best een goede score gehaald.
Enkel jammer dat Rolland (13e) net naast de punten eindigde :(

pirazzi

Als het goed is wordt Bernal vandaag een dark horse want er zijn natuurlijk altijd mensen die het nieuws niet weten en hem gewoon opstellen.

pirazzi

72 om precies te zijn.
We hadden vandaag in de subleague een paar teams met dezelfde score als de dagwinnaar. Dan geldt de volgende regel:

Dagzeges
De Cyclingmaster-website houdt het aantal dagzeges per team bij. Voor elke etappe wordt er slechts één winnaar toegekend. Wanneer meerdere spelers de hoogste dagscore hebben, krijgt de speler met de hoogste klassering in het Algemeen Klassement de dagzege toegewezen. Wanneer meerdere spelers zowel een identieke dagscore als een identieke klassering in het Algemeen Klassement hebben, wordt door middel van loting de dagzege toegekend aan één van deze spelers.

Vazilii

Ja bijzonder. De top 8 AK mannen plus Kuss
Ik had gokje op Madouas ipv Kuss, dus ik hoor niet bij de elite 72 :P

$kedel

Ik had een gokje op 9 aanvallers maar dat bleek achteraf toch niet zo verstandig xD

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.