Tour de France 2020: Bagagedrager spel

« 1 2 3 4 ... 9 10
Wielervolger

Beste wielerliefhebbers,

Na lang twijfelen heb ik besloten om het bagagedragerspel te organiseren rond de Tour de France. Ik vind het tactische element in het spel zo leuk dat het doodzonde zou zijn moest dit spel niet doorgaan.

[B]Hoe werkt het spel[/b]
– Elke etappe klim je achterop bij een renner
– Je krijgt zowel qua tijd, als qua puntenklassement, als qua bergpunten – exact wat deze renner krijgt in deze etappe
– Je moet elke etappe een andere renner kiezen. Dus elke renner maar 1x. Dus als je Peter Sagan in etappe 1 gebruikt, dan kan je hem niet meer gebruiken in een andere etappe.

Elke dag tel ik de tijden op, en de punten op en de bergpunten van die etappe op bij wat je al had over eerdere etappes. En we hebben dus 3 klassementen.

Wie qua tijden wint – wint het geel. En wie qua punten wint, wint het groen. En wie qua bergpunten wint, wint de bollen.
Allemaal voor de eer en eeuwige roem.

[B]Reglement[/b]
Deadline voor iedere etappe is 1 seconde voor het startschot gegeven wordt. Je kan je renner insturen via PB naar mij (Wielervolger) of via e-mail naar [email protected]
Als je via PB stuurt doe het dan door op mijn forumnaam Wielervolger te klikken en dan op bericht sturen. Als je via e-mail stuurt, vergeet dan zeker niet je forumnaam te vermelden.

Inzendingen per etappe moeten bevatten:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– etappenummer
– voor en achternaam renner voor die etappe

Een inzending per etappe ziet er dan bv. als volgt uit:
Wielervolger
Etappe 1
Chris Froome

LET OP: je hoeft dus steeds maar 1 etappe vooruit te voorspellen. Als je op vakantie gaat mag je gerust een paar etappes vooruit insturen (maar dat is lichtjes in je nadeel want je mist voortschrijdend inzicht over ziekte enzo). Vergeet dus niet steeds te vermelden over welke etappe het gaat.

– Deelnemers met renners met DNF,DSQ of DNS in de daguitslag krijgen in het spel de tijd van laatste renner binnen tijd, zodat de speldeelnemer wel in koers blijft. Deze renners krijgen wel hun eigen punten en bergpunten mochten ze voor hun uitval in de etappe toch nog een sprintje gewonnen hebben.
– Inzendingen die te laat zijn krijgen ook de tijd van de laatste renner binnen de tijdslimiet en uiteraard geen punten.
– Wie tweemaal niets instuurt schrap ik uit het spel.
– Bonificatieseconden aan de finish en op sommige cols tellen ook mee. Het gaat dus om 10/6/4 seconden aan de finish in elke etappe behalve de tijdrit en 8/5/2 seconden op een col in sommige etappes. Als je wil weten welke cols ga dan naar de site van de Tour.

Veel plezier en succes iedereen. De eerste renner moet ingestuurd worden voor zaterdag 29 augustus rond 14:00 wanneer de renners vertrekken.

Wielervolger

Ik probeer steeds tussen elke etappe de standen te updaten. Dit zal vaak lukken maar waarschijnlijk niet altijd.

Ceramiche Ariostea

Aanwezig

Rawolf

ik wil deze ook graag eens proberen

hartstikkebedankt

Laten we maar doen he :)

SvenVDB

I’m in !

mensFaber

Ik doe graag mee

Ab Normaal

Ja, ik ook!

pirazzi

Oké!

erveedeeee

Ben ik bij

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zet me er maar bij

Malathion

Neem graag deel

zeewolde

Ik doe graag mee.

Bode80

Ik ook

Pier Tol

Wil deze ook wel eens proberen!

dspiky

Ik doe ook graag mee!

ZwartebroekengeIetrui

Ik doe ook graag mee.

vernis

Ik doe ook graag mee

BrackenRidgeCycling

Count me in

Arry1337

Check!

djoriana

ik zal niet mee doen maar als je dus roglic pakt in een bergetappe en hij zou uitvallen dan is je klassement ook meteen klaar want dan krijg je meteen de tijd van de bus aan je broek?

pirazzi

Ja, pech en (uit)vallen is een risico van het spel zoals met Evenepoel in Lombardije.

zeewolde

Het is niet zo dat het helemaal gelijk klaar is. Een paar keer een renner in de juiste ontsnapping en je doet weer mee.
Of je gaat door voor de bollen-of puntentrui. Net als in het echte leven.

jappe666

Ik doe graag mee :-)

Mithrandir

Ik doe graag mee.

« 1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.