Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 119 ... 191 192
Tour de Flits

Sagan viel mij positief op vandaag, was er dichtbij. Heb hem last minute uit m'n team gehouden, kan me nog weleens wat puntjes gaan kosten.

Voor morgen ga ik denk ook maar mee in het kopmanschap van Nibali. De Gendt vind ik een te groot risico, en Kangert al helemaal. Verder niet zoveel opties helaas

hartstikkebedankt

Het lijkt inderdaad wel alsof Gaviria steeds wat slechter gaat klimmen, maar zoveel voorbeelden dat hij écht goed of indrukwekkend of onverwacht heeft geklommen in een grote koers zijn er ook niet toch? Dit is een beetje vergelijkbaar met vandaag misschien, toen zat hij er nog wel bij: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2017/stage-2 en was toen in topvorm. O ja, deze dat was wel indrukwekkend: https://www.procyclingstats.com/race/world-championship/2017/result

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Pietje

Oh, die opmerking had ik niet gezien Pietje, excuus. Ik denk dat uit mijn opmerkingen vandaag (ook direct na binnenkomst) wel duidelijk is dat ik wel rekening had gehouden met een mogelijk lossende Gaviria (en daarmee ook mogelijk nul punten vandaag), maar dan wel in combinatie met óók een lossende Demare bijvoorbeeld. Dat hij zoveel slechter klimt dan Demare is voor mij een verrassing, of Demare klimt vandaag beter dan verwacht en Gaviria zit gewoon op zijn niveau. Beide kan, heb ik de koers vandaag niet goed genoeg voor gevolgd.

Gaviria moet voor mij 3-4 keer in de punten (lees: top 5) rijden om het voor mij waard te zijn. 4 is tevreden, 3 is OK. 2 is 'kan gebeuren', 1 is miskoop. Vandaag was 1 van de kansen op méér dan 3.

De top 5's maak ik me in dit veld niet zo druk om. Dat we aan 3 keer gaan komen zonder pech ook niet. Met het wegvallen vandaag is de kans op een upside wel redelijk verkeken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Er zijn maar 2 etappes waar ik Gaviria kopman zou maken, dan vond ik zijn prijskaartje toch fors.

nasibal

Dat Gaviria prijzig was ben ik het helemaal mee eens. Ik heb bij Gaviria dan ook niet naar prijs-puntenverhouding gekeken. Ik heb bij Gaviria gekeken of hij onder normale omstandigheden:

- De effectieve(!) punten van Fuglsang kon compenseren

of

- De effectieve(!) punten van Nibali voor een dusdanig deel kon compenseren dat Ciccone t.o.v. een 1 miljoen klimmer de rest kon doen.

In principe hoeft hij per concurrerend scoritoteam maar aan 1 van bovenstaande voorwaarden tegelijk te voldoen, omdat je met Fuglsang én Nibali in je team eigenlijk al een andere grote klim/sprintnaam ook moet slachtofferen. Hadden Thomas en Yates (al kan die nog opkrabbelen) er nog bij gezeten dan was ik van mening geweest dat Gaviria dat ook met een nulpunter vandaag nog steeds aan beide voorwaarden had kunnen voldoen

Eigenlijk heb ik 3 risico's in mijn team van tevoren:
1) Er vallen klimmers uit die ik niet kan opvangen met goedkope reserveklimmers, waar anderen die wel van de bank kunnen trekken (maar gaan die reserveklimmers wel scoren)
2) Gaviria valt tegen (maar Fuglsang/Nibali kunnen ook tegenvallen)
3) Ciccone valt tegen. (maar de goedkopere alternatieven moeten het ook nog maar laten zien)

De kans dat 1 van deze risico's ook waarheid zou worden achtte ik wel aanwezig, maar de upside van beide andere risico's boden (vind ik) voldoende perspectief. Worden er 2 of 3 waarheid dan heb ik een probleem. Maargoed, zo werkt het spelletje. Andere aanvliegroutes moeten voorlopig ook nog steeds hun meerwaarde gaan bewijzen.

Laatst gewijzigd
user27311

Vandaag 335 punten. Gestegen van plek 1600 naar plek 126. Mijn sprintteam is dus wel goed op orde. Helaas is mijn bergteam al aardig onthoofd met het vertrek van Thomas en Vlasov en het slechte presteren van Yates. Benieuwd of ik nog een beetje kan scoren in de bergen.

Landeirovic

Wie wint morgen?

Jori

Voor mij was het idee dat Gaviria tenminste wel 5 keer aan sprinten zou toekomen (vooraf etappe 4,6,7,8,10,11,13,19 als mogelijkheden, zij het wat longshots erbij zoals etappe 6 en 10, maar 4, 7, 11, 13, 19 zouden iig doenbaar moeten zijn), zelfs zagen Demare en hij dus 6 a 7 kansen en Demare zelfs met goede benen nog 2 of 3 kansen erbij. Daarnaast kampte Gaviria natuurlijk met Corona, was hij op de weg terug en had ik beetje juist hier de UAE hoop dat het allemaal weer soepel zou gaan verlopen, zoals bijv. Ulissi ook weer ok was en al het goud wat nog meer uit die ploeg kwam.

Nibali, Kruijswijk en Fuglsang moesten merendeel van hun punten toch in week 3 halen, die ze eerst nog moesten bereiken en daarnaast zouden zij toch flinkere concurrentie hebben van Thomas, Yates en ook nog elkaar. Hoger potentieel voor alle 3, maar Fuglsang natuurlijk onzekerheid over die 3e week, Nibali goed, maar ook goed genoeg om verder te komen dan een 5e plek bijv.? Podium was vooraf gezien de deelnemers al best een prestatie, hoewel het natuurlijk wel Nibali is. En Kruijswijk natuurlijk beetje de anti-scorito renner, ondanks winstkansen (wat natuurlijk dus wel mogelijk punten wegneemt bij Nibali en Fuglsang).

Potentieel van de ak-renners direct toegegeven dat dat hoger lag dan bij Gaviria, maar Gaviria leek me (bizar genoeg) dus zekerder van een heel prima basisbedrag aan punten.

La Primavera

Het verbaasd mij gewoon echt dat al die renners uit de mega zware Tour zich in de klassiekers en nu in de Giro uitslagen rijden. Dat Sagan bijvoorbeeld zelfs beter oogt dan in de Tour had ik echt niet zien aankomen. In normale jaren is het al gevaarlijk om iemand te nemen die twee grote rondes achter elkaar doet. Laat staan als er maar 2! weken tussen zit.

Pietje Precies

Nah sorry, maar dan moet je denk ik toch echt het parcours beter bestuderen Jori. Gaviria maakt 1% kans in etappe 13. Misschien komt Matthews zelfs niet eens aan de bak die dag als er een GC-man de concurrentie wil testen.

Al die andere etappes zag ik als kansjes of kansen voor Sagan en Matthews. Wellicht sommige eerder vanuit de kopgroep dan vanuit het peloton, zodat de ploeg niet de hele dag hoeft te controleren voor een kansje.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@La Primavera

Ik denk vooral dat de concurrentie die géén tour heeft gereden minder is, doordat ze competitiedagen missen. Normaalgesproken zit er buiten de grote rondes om een heel programma om je in vorm te fietsen en zijn ook de mogelijkheden op trainingskampen etc veel uitgebreider. Zeker voor klassiekerrenners zijn die 3 weken hardheid in de benen daarom nu mogelijk juist voordelig.

Aanklampen

Het scenario dat ik voor ogen had is maar half uitgekomen. Een hele sterke fabbro rijdt hard omhoog maar niet hard genoeg om Demare te lossen. Ik ga mee met wat Nasibal zei, ik had verwacht dat ze beiden zouden kunnen lossen. Gaviria wel opgesteld maar Peter kopman, de veilige keus.

Baal beetje van dat ik paar dagen Gaviria heb genomen voor Demare, Demare stond er heel lang in.

Zagen jullie Tomas de eerste minuten op de eerste rij zitten...?

J. Bernal

'@La Primavera Ik denk dat Sagan's vormpijl nog wel zakt deze Giro. Hij was goed aan het eind van de Tour en nu in het begin van de Giro, maar denk niet dta hij deze vorm de hele Giro vasthoud.

madeinstars

'@Primavera komt door het geringe aantal koersdagen. Renners begonnen eigenlijk met te weinig koers in de benen aan de tour. Die koershardheid nemen ze nu mee. Daarnaast is alles nu zo samengepakt in het seizoen dat er eigenlijk van verschillende vormpieken niet echt sprake is. Het hele peloton piekt in 2 maanden, dan komen de sterke renners vanzelf telkens bovendrijven.

Jori

'@Pietje: Juist in de giro worden hier weleens mooie etappes kapot gereden he ;)
Je hebt gelijk qua moeilijkheidsgraad, dat zeker. Maar nog steeds maken renners de koers.
Kijk anders even wat voor etappes vorig jaar en daarvoor in een sprint resulteerden.

Ludi

'@pietje: niet gezien, sorry. Ik wilde hem 6/7 keer opstellen. Mijn opvuller 9e plek (zoals vandaag kelderman) zou die dagen zon 4-10 punten pakken en mogelijk een dag uitslag. Al met al zon 60 punten. Een 500k sprint alternatief als torres vergelijkbaar, daarom heb ik die niet gepakt. Van gaviria verwachtte ik minimaal 4x top 5 maar wel met uitschieters naar boven, puntenklassement punten in laatste paar opstellingen (+2) en 20 op het einde. Ik verwachtte dus zon 180 punten minimaal, met een max van zon 260 als hij puntentrui zou pakken in deze etappe.

Dus verwachte toegevoegde waarde van 130-200. Zonder kopmanfactor of factor van wegvallen andere top sprinters. Dit zag ik bij fugl niet zo snel gebeuren tov pernsteiner of hindley of wie mijn beste opvuller zou zijn die etappe. Ik verwachtte fuglsang niet meer dan 7 keer per se opstellen. Etappe 2 kon, maar had nu al overschot en foute keuses.

Laatst gewijzigd
Corné .

Ik ben bang dat ik me vergist heb in kruijswijk en nibali. Gaat me veel punten kosten denk ik. Hopen dat majka,kelderman, fuglsang en almeida dat wat kunnen compenseren voor het klassement.
Voor morgen verwacht ik een vlucht. Mijn favoriet Ulissi. Dark horse: Paret Peintre:)

Jeffrey81

Die Paret Peintre is een leuke optie inderdaad. Kwam nog even op mijn Scorito longlist tijdens het voorbereidend onderzoek voor deze Giro. Kende hem nog niet, maar die heeft al best leuke uitslagen gereden 👍🏻

Berend

Ik ga nog niet zo lekker, maar met een redelijk bergteam (ondanks Yates en Thomas in mijn team) kan ik nog opkrabbelen de rest van de Giro denk ik!

Voor morgen sowieso deze 7 kanjers mee:
- Nibali (afdaling in Italie!)
- Kelderman (erg goed vorige bergrit, kan zelfs voor roze gaan?)
- Almeida (staat in het roze en zal dat willen behouden)
- Kruijswijk (wss gewoon mee in de top 10 van het AK)
- Hamilton (mijn "outsider", won een vergelijkbare rit met bergaf finish in de Tirreno*)
- Masnada (was in die etappe* 2e, en staat er nog goed voor in het AK)
- McNulty (staat 8e in AK, pakt jongeren-trui-punten en finishte de hele Giro nog in de top 27).

Grote twijfel voor de laatste 2 renners uit deze 4:
- Yates (staat op 3 minuten, dus gaat niet mee in de ontspanning... wat kan die in de groep der favorieten?)
- Konrad (finisht wss tussen plek 11-20 gok ik maar zo)
- Oomen (viel tegen in de 1e bergrit, maar kan evt mee in de ontspanning!)
- Ulissi (als die mee zit in de ontsnapping)

Voor de verdeling misschien het beste een 'ontsnapper' (Ulissi of Oomen) en een 'AK-man' (Konrad of Yates) te nemen, maar ben er nog niet uit welke. Iemand de laatste gouden tip?

*Etappe 4 Tirreno: https://www.procyclingstats.com/race/tirreno-adriatico/2020/stage-4

kevinraar

ik heb vandaag 294 punten gehaald ben gestegen van 1582 naar 469

mij team voor morgen
kruiswijk
fulsang
majka
kelderman
pozzovivo
almeida
masnada

nog 2 plekken over keuze uit deze 5 renners
yates
haig
knox
brambilla
ulissi

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Lekker bezig Kevin 👍🏻

Laatst gewijzigd
shyguy

Vandaag weer gestegen tot in de top 500, het sprintteam doet zijn werk naar behoren.
Morgen lastig, combi van de weinige klassementsrenners, truipunten en wat heren die al tijd verloren hebben.
Waarschijnlijk Nibali captain met de linke afdeling in slecht weer.

hartstikkebedankt

Verdomd goede ploeg kevin, geen Nibali? Op naar het bekertje

Ludi

Kevin heeft ook gewoon pozzovivo zeg, lekker man!

Chef83

Netjes kevin come onnnnnn.😄😄😁😁😁👌👌👍👍👍

1 2 ... 119 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.