Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 3 4 ... 191 192
nasibal

'@AJvenema

Oh, dat het 'beter' is dan de tour helemaal mee eens. Oveigens wel grappig om de '500k-mannen' een stuk essentieler dan in de tour te noemen, terwijl je daar nu Hirschi en Pedersen rond hebt rijden.

Voor de Giro zie ik vooral Serry voor 500k wel als pareltje voor in de sprint.

Laatst gewijzigd
vevie

'@nasi: Thanks voor de uitleg. Het is idd zo dat er elke pool renners zijn die gewoon een must zijn. Die niet hebben kun je vaak, althans ik niet, compenseren. Het is toch een kunst om elke keer een goed gebalanceerd team samen te stellen, met de juiste tweede lijn, idd.

Sowieso ben ik bij de Giro nog nooit hoger geëindigd dan 60%, dus ik ga ervan uit weer te strugglen. Vind dit toch elk jaar de moeilijkste ronde.

Ajvenema

'@nasibal: Daar heb je helemaal gelijk in! Die 2 zijn ook meteen pareltjes uit het boekje, en verdomd essentieel.

@vevie: Ik ben benieuwd hoe moeilijk de giro dit jaar is. Heb er ook meestal de meeste moeite mee, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het gewoon de eerste keer in het jaar is dat ik een GT team moet samenstellen. Deze keer vond ik de tour ook verdomd moeilijk...

Laatst gewijzigd
Jori

voor 500k durf ik ook nog wel een gokje mee te nemen. Erg jammer wel dat Dunbar zijn sleutelbeen heeft gebroken, teammaat Ineos wordt wel gewaardeerd met de 3 favorieten in 1 ploeg als je de scorito startlijst mag geloven (dennis nog niet op pcs, geen idee of hij rijdt). Sprinters wordt lastig, al is het nog maar zien als bijv. Lonardi, Belletti, Halvorsen (zou de giro rijden voor corona uitbrak) er bij komen. Bij Vini mogen ze de renner wel 0 of 250.000 maken wil daar iets interessants uit komen. Ganna gaat enkel geloof ik etappe 1 en 21 vol, 2e tijdrit meende ik al gehoord te hebben van niet. Maar krijgt natuurlijk bijna direct roze en paars (en blauw ws ook).

Qua ak-mannen is het natuurlijk goed kijken wat er nog met Fuglsang, Kruijswijk en Nibali gebeurd. Maakten op mij niet de indruk die je voor de giro wilt zien. Al zie ik ook niet echt klassementsverassingen à la G. Martin, Martinez etc. om het hier goedkoop op te lossen. Ergo, vooral wachten op de verdere selecties.

Milanjacks

Ik vind de omkadering om Kruiswijk heen toch wel erg mager hoor. Als je van Emden en Bouwman zag harken op de VAM berg daar word ik toch niet vrolijk van. Ook geen de Plus. Voor mij de eerste klassementsman die ik thuislaat.

Ludi

Tolhoekje mee, verder mwah mwah

Ajvenema

Wat Jori zegt: Wie neem je dan ipv kruijswijk? Thomas en Majka, prima. Nibali, fugl staan er nog niet. Kelderman brekebeen. Yates klik ik er onder protest maar weer in. Vlasov graag, maar is ook niet echt zijn ronde met 3 tijdritten. Wie heb je dan nog? een quickstepper die voor een klassementje gaat lijkt me prima, maar dan heb ik dus de top10 gehad en zijn de klassementsmannen op:) En er zit ook niet heel veel meer aan te komen? Bahrein, Fdj, EF, de pro-contis'... Zouden we nog instroom vanuit de tour gaan krijgen, of is dat te kort? Zo'n Buchmann bijvoorbeeld? Heeft de hele tour in het peloton of bus gehangen... Zelfde voor Pinot, of gaan die allemaal linea recta richting de vuelta?

Ludi

De enige instroom die je gaat krijgen zijn wat sprinters of wegcaptains. Geen ak mannen verwacht ik.

Misschien carapaz of zo

Jasperdewaal11

Nou het zijn 3 tijdritten waar van 2 stuks van 15 km dus dat lijkt mij toch ook weer niet zo'n super probleem. Die van 33 km zal een stuk vervelender zijn voor een Vlasov.

Ajvenema

'@jasper: Nee, maar het zijn wel weer 3 ritten waar Vlasov waarschijnlijk niet gaat scoren, en andere AK mannen wel. Heb je ook nog de kans dat Fugl er beter voor staat na rit 1, wat ook weer nadelig voor hem kan uitpakken.

SurPlace

Leuk om alweer te puzzelen aan een nieuw team als de Tour nog bezig is.

Ik twijfel sterk aan Sagan, gaat hij hier wel leveren voor 5 miljoen? Kruijswijk idd ook wel duur voor onzekerheid en zwakker TJV team. Gaat Fuglsang het 1 x laten zien in een grote ronde, ik neig meer naar zijn secondant...

Giro is toch ook wel weer verfrissend met die jonge Italiaanse honden. Die leveren vaak meer dan de fransen ;)

Even goed het rittenboekje bekijken hoeveel sprinters er nodig zijn. 3 tijdritten is idd ook wel weer leuk na een bijna tijdritloze tour...

Kaassoufflé

Aranburu is prima geprijsd, dus die klik ik erin met dit strakke budget. Daarnaast vooral veel tijdrijders met Thomas, Dennis en Ganna van Ineos. Dat kunnen veel (team)punten zijn. Wel weinig budget als je yates, demare, matthews, sagan ook nog allemaal inklikt.

Jasperdewaal11

'@Ajvenema dat klopt zeker wat je zegt alleen denk ik dat Vlasov bergop tot de betere behoort en Fuglsang heeft het nog niet eerder in een grote ronde laten zien dus vandaar, bovendien doet Vlasov mee voor de jongerentrui.

Ajvenema

'@jasper, nee Fugl is er ook eentje die ik er in principe graag naast laat staan. Zul je zien dat ie a la Ritchie Porte voor het eerst in tijden een goeie grote ronde gaat rijden:)

Jasperdewaal11

Haha yep! al komt er nog een afdaling aan voor Richie zo meteen dus je weet het nooit ;)

Pim96

Even snel 20 namen erin geklikt. Word lastig inderdaad om alle grote klassementsrenners en sprinter erin te klikken. Dit was bij de Tour toch makkelijker.

Sagan twijfel ik ook over. Demare zit denk ik momenteel op een hoger niveau en zal de concurrentie strijd aan kunnen gaan. Sagan met een hele tour in de benen, maar wel altijd strijdvaardig.

Ben benieuwd naar de plannen van de DCQ mannen. Zitten wel wat interessante namen tussen. Betwijfel alleen of ze iemand voor het klassement gaan uitspelen of voor de vlucht gaan.

Gaat met dit budget wel leuk worden aangezien er wat goedkopere renners gebruikt moeten worden. Heb alleen momenteel 5 goedkope renners wat me niet helemaal gerust stelt.

Komende dagen/weken de verdere selecties afwachten. Hoop wel stiekem nog op paar sprinters erbij.

vevie

Ik ben benieuwd hoe moeilijk de giro dit jaar is. Heb er ook meestal de meeste moeite mee, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het gewoon de eerste keer in het jaar is dat ik een GT team moet samenstellen. Deze keer vond ik de tour ook verdomd moeilijk…

Ik denk weer heel erg moeilijk. Het is voor mij elk jaar de ronde waar de ritten het moeilijkst te voorspellen zijn. De top Ak-mannen lukt altijd wel, maar ik heb het idee dat in de Giro juist de tweede lijn me altijd nekt. Het zijn de gasten achter de top AK en sprinters, waar ik het in de Giro altijd laat liggen. Daarnaast pak ik vrij vaak te weinig punten in de overgangsetappes en vluchtersetappes. Ik ben benieuwd wat het dit jaar wordt. Je zou zeggen dat 60% makkelijk te doen zou zijn, haha. We gaan het zien.

Westland95

Zaten de parcoursbouwers aan de coke toen ze een vlakke etappe van 251km uittekenden?

alexzsci

Net voor het eerst begonnen met kijken, maar ga me na Parijs pas echt kunnen focussen. Het budget is inderdaad krapper en daardoor misschien wel leuker dan tijdens de Tour. Ben benieuwd of dit topic even veel bekijks zal trekken als het Tour topic haha, of dat hier iets rustiger aan gedaan zal worden.

Ludi

'@westland idd, stel je voor, geen kopgroep daar, 7 uur wandelen.

De Tourminator

Ik vermoed wel iets rustiger .... het zijn wel erg veel spellen ineens om bij te houden.

Westland95

'@Kj Haha, geen kopgroep en tegenwind hoop ik op.

Jori

Nou voorbereiding is begonnen. Zien we daar Denz opeens een massasprint in Slowakije winnen? Sprinter van Astana ook weer van de partij? Je komt nog eens wat tegen :p

Caleb Ewan voor 4.5 miljoen die uit de Tour komt, vind ik echt te veel. Sagan voor 5 miljoen eigenlijk ook. Maar hier heeft hij wel een veel beter parcours voor zich, denk dat hij toch onmisbaar wordt, ondanks dat het totaal niet zo oogt.

marconeuvel

Ik ga na de Tour pas wat serieuzer naar deze poule kijken, al is het dan nog steeds wachten op de definitieve selecties. Natuurlijk kon ik het niet laten om alvast even wat renners aan te klikken, maar met nog 5 mannen te gaan had ik al nauwelijks budget meer. Dat wordt flink puzzellen!

Florian

Wat een tijden zeg! Ik kan me nog herinneren nadat een grote ronde eindigde, ik altijd baalde. Nu is de Tour nog niet eens voorbij en de Giro staat al online. Elk nadeel heeft zijn voordeel blijkt...

1 2 3 4 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.