Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 141 ... 191 192
stateofcycling

Fijn om te horen dat het goed gaat Kevin. Dat bekertje is bijna binnen. Ben benieuwd naar jouw tips voor de Vuelta.

Kip

Kevin zegt Froome en Pinot klik

S. Dauert

'@Condor Wat een toptip, doosje negroamaro besteld!! Overigens wordt er wel een beetje wijn rondom de finish verbouwd, maar veel is het niet inderdaad: www.terredelgargano.it/cantinelosito/

De tussenstand voor mij: koerstechnisch ook nu 3 uitvallers bij mij, voor de bergen nog een blok van exact negen over maar dat is inclusief een Conti bijvoorbeeld. Heb geen Kruijswijk en Nibali en daardoor iets meer in de breedte kunnen selecteren. Fuglsang, Kelderman, Bilbao, Almeida, Majka, Konrad, Knox en dan een Masnada er nog bij zag ik als structureel aanvallend.

Knox als backup voor Vlasov (vink) genomen maar Almeida doet het momenteel uitmuntend en ik moet nog maar zien of Kruijswijk (5mil) de huidige 347 punten van Almeida+Konrad (ook 5mil) gaat evenaren. Dan mag hij toch nog 10 keer top 5 gaan finishen... Nibali heb ik last-minute ingeruild voor Démare, vooralsnog geen spijt van in zijn vorm maar we zijn nog niet bij week 3!

Koopjes die ik niet heb tot nu toe zijn Honoré en Vanhoucke. Miskopen die ik gelukkig ook niet heb, op de uitvallers na, Gaviria en Viviani; die gaan er naar mijn idee niet meer bij zitten in week 3. Cimolai overigens ook zoals verwacht: tegenvallend. Swift was wel een goeie optie geweest.

Almeida en Ganna hebben nu al hun kostprijs in punten opgebracht, al heeft amper iemand Ganna juist kunnen opstellen.
98% nu.

Laatst gewijzigd
Wimbo

Demare, Sagan, Matthews, Ballerini en een stuk of 10 mindere goden in de ontsnapping?
Twee finales op de zaterdagmiddag, prima!

hupske

Staat Kevin er een keer goed voor, is er de kans dat het spel halverwege stopt ivm Corona. Hoe geldig is de uitslag dan?

Maar dit begint toch wel sneu te worden. Steeds moeilijker om een team op te stellen. Uiteraard alle uitvallers in mijn team zitten.
De sprint etappes blijft ook overleven zonder Sagan en een totaal niet presterende Gaviria (wtf gast, je beste kans op een rit, houd je de benen stil. Denk aan onze poeltjes aub).

Voor de bergen nog over: Fuglsang, Kelderman, majka, konrad, almeida, Bilbao, knox(niet goed) en Toa(meh). De sprint nog over: Matthews, gaviria, Cimolai, barbier, Démare, richeze(jammer dat hij in discussie ging gisteren. Anders eindigt die gewoon voor gaviria).
De vrijbuiters Ulissi en Ganna.

Thomas, Vlasov, yates en affini dus kwijt.

91,5% op dit moment.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Kangert voor de aanval?

Westland95

Hopelijk gaat Hamilton nu na het uitvallen van Yates lekker blazen. Hoop niet dat ze op dezelfde kamer lagen 😳

Ragnar Lolbroek

Pfff. Wat een schijtgiro is dit zeg. We zijn amper een week ver en de helft van mijn AK team is al naar huis na de schijterij van Vlasov, de bidon van Thomas en de Covid van Yates. Ga ik in de derde week nog 9 renners kunnen opstellen als het op dit tempo doorgaat? Ik kijk uit naar de Vuelta. En heb het wel een beetje gehad met dit girospelletje.

Pietje Precies

Spijtig dat deze etappe vermoedelijk naar de kopgroep gaat. Als Sunweb niet één dag bereid is kopwerk te doen voor Matthews, weet ik niet waarom ze hem niet gewoon lekker de klassiekers hebben laten rijden. Begrijpelijk dat Bora er op deze manier ook geen zin meer in heeft. Zeker na het uitvallen van Gamper

Valvuillerdemoz

Is het een grote fout dat ik Dowsett vandaag niet heb opgesteld?

Pietje Precies

Nee, maar je gaat er wel spijt van krijgen

Milanjacks

Laat wel zien hoe goed de vorm van Yates was. Zelfs met Corona alsnog maar 3 uur en 52 minuten verliezen.

Ludi

Hier ook met rosskopf, maar dat noem ik niet per se een fout

Jori

'@Kj: Almeida, Ganna, Rosskopf, gaat lekker he :p

Ludi

Almeida had ik mezelf aan kunnen rekenen, maar ik had 9 andere namen die ik meer kans gaf. De andere 2 kan ik mezelf niet verwijten vind ik. Maar had veel meer ingezeten inderdaad. Sagan c voor plek 8, hindley niet op de bank voor plek 6 etc

Jori

Ik plaagde je ook maar. Heb hier ook Rudy Barbier en Gaviria op de bank zitten, met dit tempo kunnen die er natuurlijk ook nog gewoon bijzitten :p

Guido73

Sunweb laat even (niet) zien wat de prioriteiten zijn en daar is geen Australiër in betrokken.

Ludi

'@jori: weet ik, maar dit soort dingen gebeuren gewoon iedereen wel een paar keer per jaar. Vaker in giro en vuelta dan tour.

Hier ook gaviria en barbier op bank, maar dat stukje van 1km 17% oid drukt barbier er wel uit denk ik. En zou gaviria nog sprinten voor plek 7+ vraag het me af.

Ik ben wel blij dat ik "maar" 3 uitvallers heb en backup voor de bergen en tijdritten heb trouwens. Torres lijkt me nu echt een blok aan jouw been :p

Jori

Als ze maar rustig genoeg rijden, komt het goed. Mss kan Barbier nog wel daarvoor even demarreren om te anticiperen :p

Torres zelf is reuze prima, het is die ploegleiding waar ik een appeltje mee te schillen heb:"nee, iedereen krijgt kansen, we hebben geen leiders in het team, maar iedereen mag zichzelf ontdekken". Van mij mogen ze dat hele team uit koers nemen, belediging voor de sport om dat te zien rijden

De Condor van Echt

'@Dauert: leuk om te lezen dat je blij was met de wijntip! Ook bedankt voor de link; weer wat geleerd. De gebruikelijke Puglia druiven zo te zien.

Vandaag toch wat op het koersverloop verkeken. Vorige week hield ik nog wel serieus rekening met vluchters (hoewel ik niet van dergelijke types in mijn TS heb), maar zag afgelopen dagen BOH toch wel actief. Zal ook met de stress van gisteren te maken hebben dat iedereen vandaag rustig aan wil doen. Wel vervelend idd, nu blijven de Barbiers erbij. Dan zou een grote vlucht van 15 fijner zijn geweest....

Ondertussen zit ik op 4 uitvallers, naast SY ook Affini. Met name voor de tijdritten heel vervelend. Het klimteam wordt ook wel dun; hou me vast aan het feit dat de meesten GT, AV en SY hadden. Gelukkig zijn er komende week nog wat ritten voor de heuvel- en punchmannen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Movi "ploegenklassement" star is deze giro tot nu toe wel zeer matig inderdaad. En wat ze met torres doen vrij zinloos.

Pietje Precies

Het zou knap zijn als Gaviria of Barbier vandaag top-100 eindigt. Barbier wordt nog op viaducten gelost

nasibal

Ik zou Barbier en Mareczko wel eens een klimwedstrijdje willen zien doen. Overig ben ik bang dat ze mij er nog steeds falikant er af rijden. Had Van Hummel niet ook eens een toptijd op de Posbank?

JapieJapo

Kenny klimmen van Hummel, zo mooi dat ie eens meedeed aan de Tour. Nog nooit zo vaak de bezemwagen gezien.

Pietje Precies

Dit soort etappes hebben stiekem best wel impact qua Scorito. Voor mensen met Sagan is het zuur dat de etappezege naar de kopgroep gaat. Voor mensen met weinig top-10 etappe potentieel en veel 'zekere' punten is dit juist fijn.

Vervolgens is het de vraag of Sagan en/of Démare moeite gaan doen om 7e en 8e te worden voor respectievelijk 4 en 3 puntjes puntenklassement. Of wellicht wat andere Italiaanse renners die zo'n ereplekkie geinig vinden. Of eindigt bijvoorbeeld Deceuninck straks op plek 7-13. Welke ploeg eindigt daarachter?

1 2 ... 141 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.