Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 160 ... 191 192
arjenzvob

Sorry Boris. Gaaf dat je het goed doet maar Kevin is een legende.

Raimondas Roomsaus

Kevin nu voorbij zijn zal van tijdelijke aard zijn. Zeker als ik zijn lijst zie. The legend will strike back! :p

nasibal

Swift majka en pozovivo vandaag niet ongesteld

Ah, alleen met zweet en tranen dus vandaag :) Komt goed Kevin, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!

kevinraar

heb gelukikg nog genoeg renners die het goed doen ondanks 4 uitvallers hopelijk weer snel terug in de top 100

Guido73

'@kevinraar je hebt Majka en Pozzo gespaard voor de rit van morgen, nu snap ik het!

kevinraar

nee niet voor morgen dan word het kelderman 4 renners van quickstep en mij sprinters

BlingSagan

'@Boris,
Wat is jouw ploeg ?

Laatst gewijzigd
Boris Galibier

Mijn ploeg heeft 6 uitvallers!

Nog in koers: 4 DCQ, 3 Boras, Kelderman, Hindley, Ulissi, Vendrame, Demare, Ganna en Dennis

Pietje Precies

'@Jori,

Als er 14-15 man voorop was gebleven waren de 8 truipunten van Démare inderdaad lekker. Dus prima dat je/men die meeneemt. Dat heb ik zelf ook kort overwogen, maar ik had gelukkig mooiere opties. Mijn kritiek was echter op de gedachte dat er meer dan 8 punten in zat vandaag. Op de opmerkingen dat Démare en Gaviria kans op top-10/20 werd toegedicht. Dat leek mij zand strooien

Nou, Majka vond ik best prima vandaag hoor. Die behoort op zulk parcours, tegen zulke concurrentie en met zulke vorm haast tot de beste. Net achter Fuglsang, Kelderman en Pozzovivo. Afhankelijk van het tempo en de vorm van de dag zou ik dat lijstje aanvullen met Almeida, Konrad, Hindley, Nibali, Bilbao, etc.

Met Kruijswijk nog in koers was er wellicht aanvallender gekoerst om een typisch slachtoffer als Kruijswijk op achterstand te rijden. Dan was het wellicht wat selectiever geweest dan nu. Nu mazzel ik dat Majka in zo'n grote groep 6e wordt, want een goede/gretige finisher is het inderdaad niet.

Ik denk niet dat etappe 8 zwaarder was, maar het is vooral matig/niet vergelijkbaar. Daar lagen de klimmen een stuk verder van de meet en viel er zodoende voor GC niks te halen. De afweging was daar: gaat de kopgroep het halen of krijgen we een sprint met een peloton van een man of 50-80?

In koers bleek dat Bora geen zin had om wederom al het werk alleen op te knappen. En besloot zodoende de kopgroep de etappezege cadeau te doen. Je weet zelf hopelijk ook wel dat mannen als Gaviria en Barbier (die overigens zelfs met dat trage tempo gelost werd) die dag op ruime achterstand waren gefinished als er door het peloton om de dagzege gekoerst was.

Vandaag was de afweging: krijgen we een kopgroep voor de dagzege en daarachter een strijd tussen de klassementsmannen om tijdwinst. Of besluit UAE, misschien Sunweb (voor Kelderman) of heel misschien Astana tevens te controleren voor de dagzege? Dat leek mij onwaarschijnlijk, zodoende gaf ik de kopgroep een grote kans.

Maar hoe dan ook zou er op dit parcours gestreden worden om tijdswinst tussen de klassementsrenners en zouden die op plek 1-20 van het peloton eindigen. Waarschijnlijk zou dat in de daguitslag dus plek 10-30 ofzo zijn.

Met zoveel pittige muurtjes direct achter elkaar, op smalle wegen, is dat sowieso raak. En die 7 vlakke kilomers na de laatste afdaling zijn dan eigenlijk niet eens nadelig. Wel om solo te gaan natuurlijk. Maar als je met een groep van 6 ofzo met voorsprong over de top bent is zo'n vlak stuk juist ideaal om een andere topper (die niet mee is) op ruime achterstand te zetten.

Helaas was de groep nu nog vrij groot en zat desondanks die lullo van een Ulissi niet mee. Ik was er tijdens de etappe al bang voor, want zulke harde koers ligt hem zelden goed. Ik heb helaas al verdomd veel punten laten liggen door te 'gokken' op hem.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Dartfan @kevinraar? Vind je wielrennen leuker dan darten?

kevinraar

vindt het allebei heel erg leuk

nasibal

Dan was het wellicht wat selectiever geweest dan nu. Nu mazzel ik dat Majka in zo’n grote groep 6e wordt, want een goede/gretige finisher is het inderdaad niet.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Majka is natuurlijk geen Yates/Konrad/Bilbao/Almeida en misschien ook geen Kelderman, maar hij is toch echt wel rapper dan vaak gedacht wordt. Ik heb eerder het gevoel dat hij bergop niet zo gretig lijkt omdat hij in veel gevallen aan het aanklampen is achteraan terwijl anderen nog wél iets over hebben om er een sprintje uit te persen.

Daarnaast lijkt hij vaak 'scherp', weet goed in het gedrang (als je daarvan kan spreken in een kleinere groep) mee te rijden op het vlakke en lijkt dat ook graag te willen. Misschien wel uit een soort nervositeit om niet op een gaatje te komen. Dat was voor mij vandaag de hoofdreden (samen met wat jij zei, dat hij op dergelijk parcours gewoon heel sterk is mits in vorm) om hem vandaag het plekje van Matthews te geven.

Laatst gewijzigd
RemmertW

Hier ook mij (mede door de bookies) laten overtuigen van Ulissi. Eerste echt grote misser deze giro.
Sagan zo veel sterker dan in de tour, daar kwam hij geen berg omhoog.

Raimondas Roomsaus

Lastige keuze voor laatste plekje vandaag. Ganna voor 7 zekere punten of toch Majka (evt punten Sagan +..)

cactus

Laatste plekje vandaag De Gendt (unlikely vluchter scenario) of Ulissi (evt teampunten als Gaviria wint, en kan meezitten in een waarschijnlijk unlikely vluchtersscenario). Wat zouden jullie doen?

Goldfish

'@cactus Ik zou voor Ulissi gaan, lijkt me geen rit voor De Gendt vandaag

De Condor van Echt

'@cactus: In de categorie “Zit de stekker erin, meneer?”: Je hebt geen jongens meer die truipunten opleveren als opvulling? Of heb je al qs’ers en Wilco al in je dagopstelling?

Laatst gewijzigd
cactus

'@Condor eventuele andere opties Nibali (2 truipunten) of Hart (2 jongerentruipunten). Dus dat afgezet tegen de ieniemienie kans dat De Gendt of Ulissi in een eventuele ontsnapping zit en het ook nog eens haalt tot de finish... en voor Ulissi nog kans op 10 extra punten als Gaviria de sprint wint (welke kans ook nog eens klein is gezien Demare zijn vorm en Gaviria's val gister)

Jasperdewaal11

Ganna lijkt mij niet zeker van die 7 "zekere" truipunten aangezien er een reele kans is op een massasprint zal hij wel zakken in het punten klassement vanwege een Ballerini en misschien een Vendrame.

Raimondas Roomsaus

'@Jasperdewaal11 Ballerini moet wel bij de eerste 6 eindigen en Vendrame zelfs bij de eerste 3 om Ganna voorbij te gaan

Jasperdewaal11

'@Raimondas

Ballerini werd al 7e in 7e etappe waar matthews en barbier nog meededen en boven hem eindigden ;)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ballerini kan zelfs winnen als de DQS ploegleiders hun verstand vinden mbt de positie van een zekere Colombiaan binnen het team :p

La Primavera

Spelletje telt vanaf nu definitief mee voor de index.

Milanjacks

Lekker bezig Kevin! Ik ben voor jou hopen dat DQS het vandaag laat zien.

daanbrkh

Viviani die aangereden wordt door een motor, het zit ook niet mee bij Elia dit jaar...

1 2 ... 160 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.