Fan Flandrien - Ronde van Vlaanderen

« 1 2
Arry1337

Opzet van het spel:
Meedoen aan het spel héél eenvoudig. Stuur mij de top 15 (+5 reserves) die jij aan het eind van de wedstrijd verwacht in een persoonlijk bericht voor de start van de wedstrijd. Dus in dit geval uiterlijk in de ochtend op 18 oktober.

Iedereen kan altijd mee doen, ongeacht of je al in eerdere spellen hebt meegespeeld, of nog wilt meespelen.
Om deel te nemen aan het klassement mag je over de jaargang niet meer dan 2 wedstrijden missen.

Doel:
Het doel van het spel is om zo min mogelijk punten te verzamelen. Na de race krijg je namelijk punten voor de afstand dat jouw renners zijn geëindigd van de plek die jij hebt voorspeld, met een maximum aantal van 15 punten.
Op deze manier kun je in het slechtste geval (15 x 15 punten) 225 punten krijgen, en in het beste geval (bij exact de juiste top 15) 0 punten.

Voorbeeld:
Verwacht je bijvoorbeeld Zdenek Stybar op 1, maar wordt hij 5e, dan krijg je 4 punten. Dit geldt ook andersom; voorspel jij iemand op plek 10 maar wordt hij 6e, dan krijg je ook 4 punten. Wanneer je renner méér dan 15 plekken verwijderd is van je voorspelling (of wanneer hij niet finisht) krijg je voor hem de maximale 15 punten.

Startlijst:
https://www.procyclingstats.com/race/ronde-van-vlaanderen/2020/startlist

Spelregels
Iedere deelnemer mag 5 reserve renners toevoegen aan de top 15. Dit kan worden gedaan door middel van het sturen van een top 20. Hierbij vallen de onderste renners weg als de renners erboven gewoon van start gaan.

Graag minimaal de eerste letter van de voornaam met een volledige achternaam vermelden in combinatie met een cijfer ervoor. Bijvoorbeeld:
“1. P. Sagan”.

Wanneer je niet aan de 15 renners komt aan het begin van de wedstrijd door niet startende renners, krijg je voor elke renner die je tekort komt de volledige 15 punten toegekend.

Indien je per ongeluk een renner twee keer hebt toegevoegd aan je lijst, dan telt zijn hoogste positie en schuiven alle renners lager dan de tweede keuze een plekje op naar boven. Reserves kunnen hierbij de reddende engelen zijn!

Bij een gelijke stand wint de speler met de meeste renners op de juiste positie. Indien dit hetzelfde is wint de speler met de meeste renners op één plek van de juiste positie. Deze vergelijking blijft gemaakt worden totdat er een verschil is tussen de spelers.

Races & (Winnaars)
1. 29/02 Omloop het Nieuwsblad (Rahimns)
2. 01/08 Strade Bianche (Sjonge Jonge)
3. 08/08 Milaan–San Remo (Jappe666)
4. 15/08 Ronde van Lombardije (BrackenRidgeCycling)
5. 25/08 Bretagne Classic – Ouest-France (Pacino)
6. 27/09 World Championship (SvenVDB )
7. 30/09 Waalse Pijl (Hartstikkebedankt & Jappe666)
8. 04/10 Luik–Bastenaken–Luik (Pacino)
9. 18/10 Ronde van Vlaanderen
[s]10. 25/10 Parijs–Roubaix[/s]

Klassement na Luik-Bastenaken-Luik 8/9
optelsom van de 6 beste resultaten
1. (-) 655 Sjonge Jonge [x] [SB]
2. (+1) 683 Pirazzi [xx]
3. (+4) 685 Mathieu Moller
4. (+2) 688 SvenVDB [WC]
5. (-2) 692 Krypton
6. (-4) 693 BrackenRidgeCycling [RVL]
7. (+3) 697 Pacino [x] [BC] & [LBL]
8. (-3) 700 Hartstikkebedankt [WP]
8. (-) 700 Jappe666 [MSR] & [WP]
10. (+1) 735 Rimenno
11. (+1) 740 Pier Tol
12. (-3) 742 Arry1337
13. (-) 753 Aardappeljager [x]
14. (+1) 763 Zwartebroekengeletrui
15. (+1) 768 Sjaspatat
16. (-2) 779 Sep0r [xx]
17. (-) 792 Vernis [x]
18. (+1) 813 Teeke_de_Kapper [x]
19. (+1) 821 Gerrit Glomser [x]
19. (+2) 821 Mithrandir
21. (+1) 847 John Berger

BrackenRidgeCycling

18e ipv 4e Arry

pirazzi

oktober

Arry1337

Check ^^

BrackenRidgeCycling

team verstuurd, gokje genomen door een vd favorieten er uit te laten, om nog op het podium te komen

Arry1337

Kijk, en zo spelen we voor de winst ;)

SvenVDB

Team ingestuurd!

Teeke_de_Kapper

Dito

Mathieu Moller

Was hem bijna vergeten, maar net nog mijn team ingestuurd. Hoop dat ik nog op tijd was.
Ik hoop dat het goed genoeg gaat om in ieder geval mijn podiumplek vast te houden.

Arry1337

We spelen vandaag met 20 deelnemers, in totaal zijn er 32 verschillende renners gekozen. Er doen 3 spelers mee buiten het klassement, waarvan er twee compleet nieuw zijn voor het spel. Het is close, maar van Aert wordt hier toch hoger ingeschat dan van der Poel. We zullen zien wat het wordt!

Gemiddelde Top 20
1. Wout van Aert [20x] - (1.9)
2. Mathieu van der Poel [20x] - (2.3)
3. Mads Pedersen [18x] - (5)
4. Alberto Bettiol [19x] - (5.2)
5. Julian Alaphillippe [18x] - (5.5)
6. Soren Kragh Andersen [15x] - (6.6)
7. Stefan Kung [17x] - (8.5)
8. Oliver Naesen [18x] - (9.1)
9. Matteo Trentin [19x] - (9.4)
10. Yves Lampaert [18x] - (9.3)
11. Tiesj Benoot [13x] - (8.2)
12. Kasper Asgreen [14x] - (9.4)
13. Jasper Stuyven [16x] - (10.1)
14. Michal Kwiatkowski [9x] - (10.2)
15. Alexander Kristoff [9x] - (10.7)
16. John Degenkolb [6x] - (10.7)
17. Sep Vanmarcke [7x] - (12.3)
17. Florian Sénéchal [7x] - (12.3)
19. Zdenek Stybar [6x] - (12)
20. Nils Politt [6x] - (12.5)

aardappeljager

Merci voor het organiseren van het spel. Vind het een leuk concept.

Hopen op een mooie koers vandaag! Helaas geen Parijs Roubaix meer.

Arry1337

Wat was het een fantastische rit waarbij de gedroomde twee het mochten uitvechten op de streep. Mathieu klopt van Aert met een minimaal verschil in een zenuwslopende finale. Veel van de favorieten moesten er opvallend vroeg vanaf, waaronder Kung, Pedersen, Trentin, Kragh Andersen, Kwiatkowski en Colbrelli, en ook Alaphillipe viel er letterlijk tussenuit. Bijna iedereen had van Aert en van der Poel bovenaan, dus veel verschillen zijn met hen niet gemaakt, maar het hebben van de juiste die renners die er wél nog bij zaten maakt vandaag het verschil. Het is in ieder geval niet gebeurd met Turgis of Claeys, want die zijn door niemand gekozen.

De winnaar van vandaag heet Sep0r! Hij wint het Ronde van Vlaanderen spel met 110 punten. BrackenRidgeCycling en Sjaspatat vergezellen hem op het podium met respectievelijk 116 en 120 punten.
Zoals zovelen had Sep0r de eerste twee plekken juist voorspeld, maar ook Naesen was er precies op met plek 7. Als een van de weinige durfde hij het aan om Kragh Andersen, en ook Kwiatkowski volledig uit zijn top 15 te laten. Wel koos hij voor bijvoorbeeld Degenkolb, Benoot, Teuns en Vanmarcke. Zijn voorspelling was als volgt:

Voorspelling Sep0r
1. (1) Mathieu van der Poel 0p
2. (2) Wout van Aert 0p
3. (30+) Mads Pedersen 15p
4. (16) Alberto Bettiol 12p
5. (30+) Julian Alaphillippe 15p
6. (10) Tiesj Benoot 4p
7. (7) Oliver Naesen 0p
8. (26) Jasper Stuyven 15p
9. (5) Yves Lampaert 4p
10. (17) Sep Vanmarcke 7p
11. (9) John Degenkolb 2p
12. (30+) Stefan Küng 15p
13. (30+) Matteo Trentin 15p
14. (11) Dylan Teuns 3p
15. (12) Florian Sénéchal 3p

Uitslag - Fan Flandrien - Ronde van Vlaanderen
1. (110) Sep0r
2. (116) BrackenRidgeCycling
3. (120) Sjaspatat
4. (122) Pacino
5. (126) Hartstikkebedankt
6. (128) De Brigadier
6. (128) Jerre
8. (129) Teeke_de_Kapper
9. (131) Pirazzi
9. (131) Jusiep
11. (133) John Berger
12. (134) Zwartebroekengeletrui
13. (135) Sjonge Jonge
14. (137) Mithrandir
15. (140) Arry1337
16. (143) Jappe666
17. (146) Aardappeljager
18. (149) Mathieu Moller
19. (153) SvenVDB
19. (153) Krypton
21. (161) Rimenno

Laatst gewijzigd
Arry1337

En aangezien Parijs Roubaix is geschrapt, is de einduitslag van het Fan Flandrien spel ook meteen bekend. Halverwege heeft hij de kop gepakt, en deze niet meer afgestaan ondanks een tegenvallende uitslag in de Ronde van Vlaanderen. Met 19 punten voorsprong op de nummer 2 heeft Sjonge Jonge deze eerste editie van het Fan Flandrien spel gewonnen! Hij mag zich dan ook voortaan voorstellen als Flandrien onder de fans! Wetende dat hij één spel gemist heeft maakt de overwinning nog indrukwekkender.

Op gepaste afstand wordt BrackenRidgeCyling nog tweede met een bewuste (en aangegeven) gok door een aantal favorieten er buiten te laten en dit betaald zich dubbel en dwars uit. Het laatste plekje op het podium is voor Pirazzi die 5 punten te veel heeft verzameld voor de tweede plaats, maar ook vroeg in het spel al twee spellen had gemist. Een indrukwekkende uitslag, aangezien al zijn scores mee tellen.

Einduitslag Fan Flandrien - Editie 1 (2020)
1. (-) 790 Sjonge Jonge [SB]
2. (+5) 809 BrackenRidgeCycling [RVL]
3. (-1) 814 Pirazzi
4. (+3) 819 Pacino [BC] & [LBL]
5. (+3) 826 Hartstikkebedankt [WP]
6. (-2) 829 SvenVDB [WC]
7. (-4) 834 Mathieu Moller
8. (-) 843 Jappe666 [MSR] & [WP]
9. (-4) 845 Krypton
10. (+2) 882 Arry1337
11. (+4) 888 Sjaspatat
12. (+4) 889 Sep0r [RvV]
13. (-3) 890 Rimenno
14. (-) 897 Zwartebroekengeletrui
15. (-2) 899 Aardappeljager
16. (-5) 901 Pier Tol
17. (-) 941 Vernis
18. (-) 942 Teeke_de_Kapper
19. (-) 958 Mithrandir
20. (+1) 980 John Berger
21. (-2) 1000 Gerrit Glomser

Ik wil alle deelnemers bedanken voor het meespelen. Voor volgend seizoen wil ik een tweede editie van het spel organiseren, waarbij ik een aantal kleine aanpassingen wil doen. Het concept blijft hetzelfde, maar ik speel met een aantal spelelementen en wil de kalender focussen op enkel de grootste wedstrijden die op zondag plaatsvinden uitgezonderd van het WK. (Hier ligt namelijk de kans om de goede namen te kiezen voor hoger, aangezien er minder deelnemers zijn en de kwaliteit van het veld verdeelder is.)
Ook hoor ik graag wat jullie er van vonden, of jullie voorstellen hebben of graag extra informatie willen ofzo. Laat maar horen.

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Bedankt voor het organiseren Arry, ik doe volgende keer opnieuw mee.

Jammer van mijn laatste slechte ronde, ik had er al een slecht voorgevoel bij :)

pirazzi

Bedankt Arry en gefeliciteerd overige podiumplaatsen, we doen het zonder champagne!
De opzet voor volgend seizoen klinkt goed, dat zijn dus de 5 monumenten en het WK, in totaal 6 wedstrijden?

Laatst gewijzigd
John Berger

Arry, bedankt voor de vlekkeloze organisatie in deze door covid19 verstoord seizoen. Een terechte winnaar, dus de felicitaties gaan naar sjonge jonge, maar natuurlijk ook naar de nummers 2 en 3. Voorstel voor volgend seizoen lijkt mij een prima opzet. Ben er zeker weer bij als ik op tijd reageer tenminste.

Arry1337

'@Pirazzi, nee juist niet het WK. Een aantal spelers hebben dit jaar het WK gemist, en daardoor een grote achterstand opgelopen. De behaalde scores tijdens het afgelopen WK zijn veel lager dan bij de overige wedstrijden en hebben daarom een te grote invloed op het klassement gehad.

Ook merk ik dat corona zijn invloed heeft gehad op het animo, we begonnen immers met 44 spelers :o.
Volgend jaar hoop ik door consequent enkel de grootste eendaagse wedstrijden die plaatsvinden op zaterdag of zondag te laten meetellen, iets meer duidelijkheid en regelmaat voor de spelers te creëren. Ook wil ik niet twee spellen in twee dagen hebben, wat dus betekent dat ik soms keuzes zal moeten maken.

Sjonge Jonge

Ik had al in de gaten dat mijn uitslag vandaag niet zo geweldig was, gelukkig had ik al een comfortabele voorsprong opgebouwd.
Ik neem toch aan niet alleen de monumenten, maar ook wedstrijden als Omloop, E3, AGR en misschien nog wat meer?

Arry, bedankt voor de prima organisatie, de reminders en de leuke stukjes tekst.

Na de schitterende overwinning van Mathieu, de goede zaken die Wilco vandaag in de Giro heeft gedaan en mijn eindoverwinning in dit mooie spel ga ik dit weekend afsluiten met een toepasselijk biertje: een Kwaremont.

Proost mannen en tot volgend seizoen.

Laatst gewijzigd
Arry1337

Haha nice, nogmaals gefeliciteerd ;)

BrackenRidgeCycling

Arry bedankt voor de organisatie, gefeliciteerd aan de winnaars.

Mathieu Moller

Gefeliciteerd aan alle winnaars en Arry bedankt voor de goede organisatie.

Als je volgend jaar alleen zondagskoersen wilt doen, betekent dat dan geen Strade, MSR en Lombardije, aangezien die normaal op zaterdag worden verreden? Zou toch jammer zijn.

SvenVDB

Ik denk dat je altijd afvallers hebt, ook al doe je minder wedstrijden. Nu was het gewoon extreem druk met alle koersen die samenvallen. Dat zal volgend seizoen wellicht beter zijn.

Arry1337

'@ Mathieu
Ik heb het in een latere post gecorrigeerd naar zaterdag of zondag dacht ik :).

Mathieu Moller

Klopt, Arry. Ik zie het nu. Had ik even overheen gelezen.

Gerrit Glomser

Dank Arry, Te druk geweest in de afgelopen dagen om nog een team in te zenden. Zag het pas zondag en toen kon ik al niet meer inzenden. Daardoor een zwak seizoen gedraaid. Maar top dat je het wilde organiseren en felicitaties aan Sjongejonge.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.