Wielermaster CQ-spel 2021

1 2 3 4 ... 21 22
hofsje

uiteraard doe ik ook weer graag mee

Wicky

Ik doe ook graag weer mee

Joachim

Voor wie uit de boot valt, kan er eventueel al een nieuw topic geopend worden. Als je dan in de topictitel zet 'deelnemers gezocht' vind je misschien wel genoeg mensen om een volwaardige 2e divisie op te zetten.

Ik ga geen tijd en moeite in een voorbeschouwing van mijn ploeg steken hoor. Gelukkig bleken Michel Wuyts en José De Cauwer wel bereid om mijn team onder de loep te nemen!

[B]VLASOV Aleksandr 1128[/B]
Wuyts: een vreemde patriot, die Vlasov. Maar een goeie klimmer, dat wel.
De Cauwer: Dat mag je wel zeggen. Hij eindigde het voorbije jaar bijna overal in de top 5. En in de Vuelta hebben we hem ook mooie dingen zien doen. En pas op, hij is nog jong he. Er zit nog rek op. Van die jongen gaan we nog mooie dingen zien.
Wuyts: Maak er nu geen Evenepoel van he José.

[B]YATES Simon 1028[/B]
De Cauwer: Yates was wel in vorm voor de Giro denk ik. 3e in Polen, winst in Tirreno.
Wuyts: In Polen eindigde hij wel op ruime afstand van Evenepoel.
De Cauwer: Jammer dat hij jeweetwel kreeg. Als hij de conditie van de Tirreno volgend jaar terugvindt, moet hij van weinig renners schrik hebben.

[B]COSNEFROY Benoît 828[/B]
Wuyts: Daar heb je ‘m weer, José! Onze bollenman van de Tour.
De Cauwer: In de Tour was hij vooral strijdlustig, maar pas op, Cosnefroy is echt wel een goeie renner hoor. Na de Tour liet hij zien dat hij ook knappe resultaten kon halen. In de Waalse Pijl bleef enkel Hirschi hem voor. En in de Brabantse Pijl was hij mee met Alaphilippe en Van der Poel. Dan ben je geen pannenkoek.
Wuyts: Integendeel, als je met die mannen op pad gaat, ben je een klasbak. Zoals Wout Van Aert in de Ronde van Vlaanderen.

[B]NAESEN Oliver 504[/B]
Wuyts: Aha, den Oli! Hopelijk voor hem kan hij volgend jaar eens oogsten in een klassieker. Hij moet opletten dat hij niet meer in de kijker loopt met z’n sappige interviews dan met z’n prestaties.
De Cauwer: Ja maar win maar eens een koers he! Als je het in de klassiekers moet opnemen tegen Van der Poel en Van Aert en al die anderen… begin er maar aan. Hij liever dan ik.
Wuyts: Jouw tijd is dan ook al lang voorbij he José.

[B]CHAMPOUSSIN Clément[/B]
De Cauwer: In 2019 een van de betere beloften: 4e in de Ronde van de Toekomst, 3e in de Ronde van de Isard. Dat zijn mooie adelbrieven. In de Vuelta stak hij als neoprof al af toe zijn neus aan het venster. Een veelbelovend Frans klimtalent dus.
Wuyts: Oei.
De Cauwer: Hoezo oei?
Wuyts: Je weet hoe dat gaat in Frankrijk. Voor je het weet bombarderen ze hem tot nieuwe Franse Tourhoop en gaat hij tenonder aan de druk. Kijk maar naar Pinot en Bardet.
De Cauwer: Oké, maar uiteindelijk hebben Bardet en Pinot ook wel mooie dingen laten zien in de Tour. En in deze ploeg met Vlasov en Yates zal de druk niet meteen op Champoussin komen te liggen

[B]SERRANO RODRIGUEZ Gonzalo 129[/B]
Wuyts: Een Spanjaard, godbetert!
De Cauwer: Sinds het afscheid van Contador, Rodriguez en Sanchez is het niet veel soeps in Spanje. En zelfs op Valverde lijkt sleet te komen. Nochtans is hij nog een stuk jonger dan ons.
Wuyts: Mas doet het niet onaardig. En van Garcia Cortina verwacht ik ook nog wel wat. En Landa heeft een mooie stijl, maar om een grote ronde te winnen komt die toch te kort.
De Cauwer: Serrano boekte in 2020 trouwens z’n eerste overwinning.
Wuyts: Toch iemand voor wie het een goed jaar was dan.

[B]TAMINIAUX Lionel 41[/B]
Wuyts: Die komt van de gele mannen van Wallonie-Bruxelles. Geen veelwinnaar, maar wel een jongen met snelle benen die regelmatig een mooie uitslag kan rijden.
De Cauwer: Zeker in de kleinere koersen in België en Frankrijk kan hij wel scoren.

[B]HERMANS Quinten 40[/B]
Wuyts: Aha, een crosser! Die mannen kunnen er tegenwoordig ook wat van op de weg. Al is Hermans natuurlijk Van Aert of Van der Poel niet.
De Cauwer: Ik ben wel benieuwd naar het wegseizoen van Hermans. 2020 viel in het water door corona en een val in de Dauphiné, maar zijn voorlopig programma ziet er al mooi uit. Met de Giro zou hij zelfs zijn debuut maken in een grote ronde.

[B]BARBIER Rudy 223[/B]
Wuyts: De kappers zijn helaas dicht, maar gelukkig kunnen we het nog over Barbier hebben.
De Cauwer: Alsof jij nog een kapper nodig hebt.
Wuyts: Laten we het maar snel terug over de koers hebben. Barbier is wel een behoorlijke sprinter van de tweede rij.
De Cauwer: In San Juan liet hij onder meer Sagan en Gaviria achter zich. In een goeie dag kan hij ook wel eens de grote namen kloppen.
Wuyts: Behalve Van Aert dan, die is outstanding.
De Cauwer: In een massasprint zijn Ewan en Bennett toch nog wat sneller, dat zagen we ook in de voorbije Tour.
Wuyts: Ja maar als Roglic wat meer moeite had gedaan om Van Aert goed af te zetten, was Van Aert niet te kloppen geweest.
De Cauwer: Dat betwijfel ik toch, Michel.

[B]VAKOC Petr 202[/B]
Wuyts: Deze jongen is terug na een zware val begin 2018. Misschien komt hij niet meer op het niveau van voor de val, maar ik zie hem nog wel ergens een kabinetstukje opvoeren.[/u]
De Cauwer: Dat zou zomaar kunnen.

[B]EIKING Odd Christian 48[/B]
Wuyts: Een Noor die jarenlang bij Hilaire heeft gereden, maar ik heb hem weinig zien rijden.
De Cauwer: Eiking is een degelijke klimmer, maar komt tekort voor het grote werk. In kleinere koersen kan hij wel wat sprokkelen.

[B]STEWART Jake 228[/B]
Wuyts: Een jonge Brit, weet jij er meer over José?
De Cauwer: Een allrounder heb ik de indruk, hij kan zich plaatsen in een groepssprint maar was bij de beloften ook top 10 in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.

[B]MAYRHOFER Marius 36[/B]
Wuyts: Mayrhofer was 2e toen Evenepoel wereldkampioen werd bij de junioren. Ondertussen gaat Evenepoel aan zijn derde profjaar beginnen, terwijl Mayrhofer nog bij de beloften gaat rijden. Zo zie je maar wat voor een uitzonderlijk talent Evenepoel is.
De Cauwer: Ja Remco is Remco.

[B]PARET-PEINTRE Valentin 12[/B]
Wuyts: De jongere broer van Aurélien. Volgens Procyclingstats weegt hij amper 52 kilo. Dat lijkt me geen bonkig kasseitype he José?
De Cauwer: Dat denk ik niet nee. Hij won in de Isard de bergrit naar Ax-3 Domaines.

[B]CANAL BLANCO Carlos 2[/B]
Wuyts: Nog een Spanjaard. Wordt dit dan de nieuwe Valverde, José?
De Cauwer: Ik denk het niet Michel. Valverde won bij de jeugd al bijna alles en noemden ze dan ook El Imbatido. De erelijst van Carlos oogt vooral nog blanco.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Moet je eerst iemand vinden die de organisatie op zich wilt nemen.
Maar het klopt, volgens mij heeft nu op één na iedereen al weer aangegeven mee te willen doen. De laatste zal ook nog volgen.

Elrio heeft nog niet op mijn vorige post gereageerd, weet dus niet of hij wil delen en op welke voorwaarden.
En dan moet nog iemand het willen organiseren.
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een nieuw spel en zal daar in het begin druk mee bezig zijn.
Verwacht zelf geen tijd te hebben om dan dit spel er naast te kunnen doen.
Misschien jefgodfather?

elrio

Ik vind het enerzijds heel jammer voor degenen die op wachtlijst stonden en die nu niet aan deze versie van het spel (misschien wel aan een parallelle versie) mee kunnen doen. Anderzijds vind ik het ook wel mooi dat het spel blijkbaar zo wordt gewaardeerd dat nu al 23 van de 24 spelers hebben aangegeven weer te willen spelen.
De scripts wil ik sowieso wel sturen naar degene die het zou gaan organiseren. Daar doe ik niet moeilijk over. Enige kennis van python is wel handig.

jefgodfather

'@Elrio ik ben blij dat jouw spel goed loopt. Maar bekijk het eens van 'onze kant, de potentiele deelnemers'. Nu lijkt het alsof jullie je clubje van 24 hebben waar geen nieuweling ook maar kans maakt om deel vanuit te maken, hoe snel we ook reageren om melding te maken dat we willen meespelen.
Neem dit niet persoonlijk op, maar is gewoon mijn mening.

Op een ander forum organiseer ik en een paar ander ook een biedspel (wel andere manier van bieden) om een jaar wielerplezier te hebben. We zijn begonnen met een groepje van 10-12 in één divisie en nu gaan we beginnen bieden in 3 divisies van 10. (onze ploegjes moeten bestaan uit 27 renners dan)
Dus dat moet hier toch ook lukken dan om een 2de divisie op te starten ?
Volgens mij zijn er 8 deelnemers al afgewezen en Ivo had ook wel interesse. Dus we moeten wel aan 15-20 deelnemers kunnen komen ?

Mijn ervaring uit de organisatie van het bieden in 'mijn spel' is dat of je divisie nu uit 10 - 9 - 12 bestaat, dat maakt geen effect.
Dus als de divisie 2 hier uit minder spelers bestaat, maakt dat geen verschil uit (volgens mij)

Ik ken het programma Python helemaal niet en heb geen idee hoe dat werkt.
Dat maakt het organiseren van Divisie 2 wel moeilijk.
Maar volgens mij moet het wel lukken met Excel want CQranking publiceert elke week een Excel lijst met de Year-ranking. Als je het verschil tussen de lijst van week -1 en de huidige week kan maken, heb je de score per week.
Moet ik wel nog eens praktisch bekijken.
Maar dan ik wel geen overwinningen berekenen en uitrekenen wie welke wedstrijd heeft gewonnen.

@AbNormaal welk spel ga jij organiseren ? is het ook hier ? ben wel nieuwsgierig

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Volgens mij kunnen we dit spel ook perfect spelen met 32 spelers met 10 of 11 renners per speler zonder het te gaan opsplitsen in 2 divisies.

KJP

Dit is gewoon een spelletje voor old-timers van Wielerflits. ;)

djoriana

Ik heb besloten mijn plek door te geven. Ik heb jaren met plezier meegedaan met als hoogtepunt een 2e plek. Heel veel succes komende editie aan alle deelnemers.

Ab Normaal

Dan boft Jappe, mag hij meedoen. Gefeliciteerd Jappe, gun jou dat wel.

@jefgodfather
Ben het nog samen met Hartsikkebedankt aan het ontwikkelen. Ook een jaarspel waar je vooral mee bezig bent voordat er daadwerkelijk gefietst wordt. Bezigheidstherapie in de winter ;)
Als het spel eenmaal begonnen is, zal het vooral de stand volgend zijn, beetje als in dit spel.
We zijn er nog niet helemaal over uit en ja, dan zal het hier op WF zijn.

SvenVDB

Hier helaas ook geen kennis van Python, anders wou ik er wel eens over nadenken om divisie 2 te organiseren. Ik heb dit spel nooit gespeeld of gevolgd, dus ik kan moeilijk inschatten hoeveel werk er allemaal in kruipt.

Laatst gewijzigd
jefgodfather

'@Ab Normaal, ik ben benieuwd en wil wel zeker eens meespelen dan

jappe666

Fioew, wat een opluchting.
Ik had enkele uren na de opening van het spel al een berichtje gestuurd naar Elrio dat ik vreesde ernaast te zullen vallen, ondanks dat ik binnen de minuut had gereageerd...Ik zag het zo al gebeuren met dat de herinschrijvingen zo vlot binnenliepen.

Dus bij deze, bedankt @djoriana en bedankt @Ab Normaal.
Toch weer iets om naar uit te kijken :-D

elrio

'@jefgodfather misschien is dat wel de beste oplossing dan, om gewoon een tweede divisie te starten met minder mensen. Als dat een eigen forum heeft trekt dat waarschijnlijk nog meer dan 8 a 9 mensen aan die tot nu toe zijn afgevallen.

@jappe666 je bent de laatste die wordt toegevoegd aan het spel.

Maandagochtend gaat het bieden beginnen. Zodra ik dan mijn bod naar @rahimns heb gestuurd stuur ik een berichtje. De eerste ronde zal wat korter duren dan de andere rondes, omdat men daar al lang over heeft kunnen nadenken. De deadline zal daarom op woensdag liggen.

Voor de eerste ronde, waar meer dan genoeg tijd voor is immers je kan nu al nadenken, geldt als je te laat instuurt dan wordt je plek ingenomen door de eerste van de reservelijst mocht die dat willen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@elrio
Dat ben ik. Moet ik dan voor de zekerheid ook alvast bieden uiterlijk woensdag voor het geval iemand vergeet te bieden? (Al verwacht ik dat niet).

elrio

'@Ab Normaal dat kan zeker geen kwaad, maar zoals je zelf al zegt: de kans is niet groot.

jefgodfather

'@Elrio, ik zal divisie 2 organiseren.

CQ Ranking kan je elke week hun ranking downloaden in Excel. één van de tabbladen is de "Year Ranking'. Dat geeft weer hoeveel punten een renner tot dan toe heeft verzameld.
elke renner heeft een unieke UCI-code die ermee in vermeld staat. Op basis van deze code kan ik via de functie 'VLookUp' makkelijk de score van elke renner opzoeken.
Zo kan ik makkelijk een totaal score maken en door de score van deze week met die van vorige week af te trekken, ook een weekklassement opstellen.
Maar ik kan dan wel niet bekendmaken wie de Tour heeft gewonnen of wie de Ronde van Vlaandere heeft gewonnen, dat is het enige nadeel.
Dus doorheen het jaar zal het werk meevallen. Ik heb nu nog tot januari om mijn Excel te bouwen en te fine-tunen.
Ik kan niet inschatten hoeveel werk het zal zijn om de biedingen bij te houden. Dat zullen we dan wel ontdekken hé.

Nog enkele puntjes om te bepalen:
ook in Divisie 2: zelfde aantal renners (12) en zelfde budget ?
heb je al een agenda de deadlines voor het bieden ?
heb je toevallig ook al een lijstje voor de renners die in aanmerking komen voor de talenten Cup ?
ben je te vinden voor een systeem van dalers en stijgers ? de laatste 2 van Divisie 1 zakken naar Divisie 2 en de beste 2 van Divisie 2 stijgen ?

Laatst gewijzigd
elrio

'@jefgodfather top! Veel succes, ik neem aan dat de biedingen minder werk zullen zijn om bij te houden met minder mensen, Bij mij is het verreweg het meeste werk. Het is denk ik wel handig om een tweede topic te openen, want anders gaan alle berichten door elkaar heen lopen.
Over degradatie/promotie systeem: ik ben op zich voor maar die beslissing neem ik niet alleen, ik zou graag ook willen weten wat de anderen erover denken.
Ander puntje: Hoe zit het als niet iedereen van de eerste divisie zich weer inschrijft voor het jaar 2022? Is er dan slechts promotie?

jefgodfather

'@Elrio - ik zal in de loop van de dag een nieuw topic openen. Maandag starten met bieden, zal wat krap zijn want ik wil nog aan deelnemers geraken ook :)
Ik zou willen beginnen op zaterdag 28/11 dan is er een week om deelnemers zich aan te melden
Hoeveel tijd geef jij iedereen telkens om een bod door te sturen ?

Leuk dat je te vinden voor degradatie - promotie. Ik snap dat jij dat niet alleen kan beslissen. Maar de beslissing moet wel duidelijk zijn alvorens de eerste wedstrijd in 2021 wordt gereden.

Ik zou zeggen elke deelnemer die niet meer toezegt om volgend jaar mee te spelen = daler.
In dit geval van dit jaar zou enkel de laatste dalen + Djioriana die forfait geeft. Hun plaatsten zouden dan worden ingenomen door de beste 2 van Divisie 2
Zijn er 3 spelers die forfait geven dan zijn er geen dalers en zullen er 3 stijgers zijn zodat Divisie 1 steeds uit 24 deelnemers zal bestaan.

Wil Djioriana in 2022 weer meespelen moet hij wel in Divisie 2 beginnen.

elrio

'@jefgodfather over hoeveel dagen er zijn om te bieden: dat is meestal 3 dagen per ronde. Als er nog maar weinig incomplete teams zijn wordt dat soms 2 dagen of zelfs 1 dag als er nog maar 2 spelers over zijn bijvoorbeeld. Ik denk dat een kleinere divisie een stuk minder rondes nodig zal hebben omdat er minder overlap tussen de teams is. Ik zou de teams wel een beetje vergroten tov de 12 in divisie 1 anders heb je te weinig overlap en vervalt een leuk aspect van het spel.
Persoonlijk kan ik leven met het door jouw voorgestelde degradatie/promotie systeem, maar zoals ik al zei hoor ik graag van de anderen wat ze ervan vinden.

jappe666

Als je in beide reeksen evenveel managers zou willen kan je voor deze eerste editie eventueel ook enkele managers uit Divisie 1 laten dubbelen. Zij strijden dan niet mee voor promotie in Divisie 2, maar het zorgt er wel voor dat er in Divisie 1 en 2 evenveel concurrentie zal zijn voor de biedingen (Met minder deelnemers is de kans dat er nog mensen op dezelfde renner bieden immers kleiner, en zou je in principe dus een lager bod kunnen uitbrengen);

Dan is er ook wat meer spanning voor de plaatsjes in de eindrangschikking in Divisie 2, want als er bv maar 8 deelnemers zouden zijn en je kopman valt uit, dan is de kans dat je meteen op een onoverbrugbare achterstand laatste wordt een stuk groter dan wanneer je een volle reeks hebt. Dan is de overwinning weliswaar ook weg, maar kan je toch nog strijden met andere pechvogels voor de symbolische rode lantaarn te ontlopen.

@Elrio: Je zou kunnen zeggen dat er standaard vast 2 stijgers en 2 dalers zijn. Bij afhakers zou je kunnen kijken naar het behaalde puntentotaal van de mogelijke daler en de mogelijke stijger.in een rechtstreeks duel voor behoud/promotie.

elrio

Punten vergelijken tussen de twee divisies is heel erg lastig... Dat hangt namelijk erg af van hoe er geboden is (veel overboden of niet) en werkt ook alleen als er evenveel spelers in beide divisies zitten.
Beslissingen over of mensen in beide divisies mogen spelen laat ik over aan @jefgodfather.

Ab Normaal

In beide divisies spelen lijkt me niet een goed plan. Denk dat je eerst eens af moet wachten hoeveel mensen mee willen spelen.

jefgodfather

'@Elrio @Jappe666 ik wil eerst afwachten hoeveel deelnemers er zich aanmelden voor Divisie 2
als we rond de 15 uitkomen, zou ik heel tevreden zijn. Dan moeten er voor mij geen dubbele deelnemers zijn

@Elrio bedankt voor je uitleg.
uitgaande van 15 deelnemers, zou ik per ploeg 19 renners vooropstellen met een budget van 7.000 CQ punten
als er zich ineens veel meer deelnemers aanmelden, kan ik dat aantal renners nog wel laten zakken.
akkoord vanuit jouw ervaring met dit spel ?

Rawolf

Ik zou wel mee willen doen met een eventuele 2e divisie, @jefgodfather denk dat het handig is om zo snel mogelijk een apart topic aan te maken om de aanmeldingen te verzamelen?

1 2 3 4 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.