Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 14 ... 85 86
Pietje Precies

Haha hij leeft nog hoor jongens. Hij maakte net (elders) nog een ronduit denigrerende opmerking over een levende legende die net zijn Tourkaart (darts) weer heeft bemachtigd.

Enkel daarvoor lijkt mij een tripje naar Siberië ook wel gepast.

ivo001

Wat ook mooi is dat bij de E3 in de preview staat dat de koers vorig jaar niet door ging (wat klopt), maar dat ik vervolgens in mijn teamselectie wel bij enkele renners plaatsen en tijdsverschillen bij 2020 zie staan :')

Lees hier ook veel dat mensen er 4 van DSQ hebben, maar ik kan nooit raden wie er uit gespeeld gaat worden bij hun.
Nu Sagan het openingsweekend overslaat heb ben ik wel van 0 naar 1 DSQ renner gegaan door flipje erin te zetten, en nu met grote twijfel nog een 2e dsq renner gekozen, maar ik ben daar niet zo overtuigd van eigenlijk.

Laatst gewijzigd
GlennTour

Van DQS is JA een zekerheid en waar hij start is hij een kopman.
Van de andere heb ik persoonlijk de indruk dat Asgreen diegene is die vaakst als kopman zal fungeren in de wedstrijden waar JA niet meedoet. Maar ja hem als kopman maken is dan weer een risico. Kan winnen maar kan ook 13de worden als Lampaert vooraan zit.

In totaal heb ik 3 van DQS.

dvansteenis

Die tip van startlijsten PCS vastzetten is geweldig, dank. Inmiddels zie ik de quotering voor de omloop op Unibet. Heb er maar 1 uit de 3 met de laagste quotering. Twijfel slaat weer toe

Matti

Tja, wat zeggen die quoteringen nu op dit moment. Zie genoeg namen die ook kunnen winnen maar die een hoge quotering hebben

danusz1986

Ik vind het lastig inschatten wat mensen zoals Kwiatkowski en een Bettiol voor koersen gaat rijden en hoeveel. Ook heb ik een gevoel dat ik Kragh in mijn team moet hebben, maar op basis van de laatste 3 jaar zie ik niet waarom haha.

Niballie

Ja, het is vervelend dat bijvoorbeeld Bettiol en Kwiat of EF en Ineos niet begrijpen dat mensen zoals wij dit soort puzzels moeten maken. Bij Bettiol kun je normaal gezien wel invullen wat hij gaat rijden: geen Openingsweekend, Strade en MSR, de kasseienkoersen met denk ik dit jaar Roubaix erbij, want dat wilde hij vorig jaar al doen. Misschien dat hij nog BP en AGR erbij pakt. Kwiat is echt geen pijl op te trekken. In de afgelopen normalen (dus niet 2020) koos hij puur voor de Italiaanse koersen en de heuvels en liet hij de kasseien links liggen. Zal wel afwachten worden wat hij gaat doen en of dit op tijd is voor onze deadline.

Kragh heeft natuurlijk wel een stapje gemaakt afgelopen jaar (3e Omloop, uitstekende Tour, goede Binck Bank Tour), maar hij is niet de enige kopman. Rijdt dan wel weer het Openingsweekend... Lastig, lastig.

Verder, blind staren op renners die nu als een van de weinigen op een bepaalde startlijst staan is ook niet verstandig heb ik gemerkt bij eerdere edities. Misschien dat vorig jaar een slecht voorbeeld is maar toch: had bijv. Teuns en Wellens o.a. in de ploeg omdat ze als een van de weinigen bevestigd waren voor BP. Uiteindelijk doen Ala, MvdP en Cosnefroy in vorm mee, maak je die kopman en heb je die dure all-rounders niet nodig. Types als Teuns en Wellens zijn vooral duur omdat ze alleskunners/-doeners zijn, niet per se omdat het nou zulke veelwinnaars zijn. Uiteindelijk gaat het om winnen natuurlijk. Dit alles ter overweging, conclusie: niet allemaal direct Szymon Sajnok aanklikken ;)

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Haha vooral je opmerking over Sajnok ( Eschborn) deed me glimlachen. Ook al is er nog niks bekend over Eschborn, na een beetje speurwerk kom je zelfs achter (grote) namen die Eschborn gaan rijden.
Wellens en Teuns zijn inderdaad van die types die veel rijden, en dus ook kans hebben op veel punten. Het zijn, vooral Teuns, inderdaad geen veelwinnaars maar ze zullen we regelmatig voorin meedoen. Aan ieder voor zich de keuze of je vindt dat ze die 2.500.000 waard zijn, of dat je bijvoorbeeld een Sénéchal neemt waar ook niet zeker van is waar hij start maar wel in een verdoemd goede ploeg zit met veelwinnaars. Van Wellens en Teuns weet je tenminste dat ze (mede)kopmannen zijn.
En wat te doen met Pollit? 2.000.000, met kans dat hij regelmatig alleen kopman is wanneer Sagan niet volledig hersteld van Covid. Ook een interessante optie!
AG2R.... wow.... prachtig duo! En nee geen trio....
Ik geniet weer van het puzzelen!

Niballie

Terechte punten en moeten ook zeker meegenomen worden ter overweging. Wellens heeft zijn jaarlijkse voorjaarssnotneus ook weer te pakken natuurlijk, mag je ook meenemen ;). Van Sénéchal kun je ook zeggen dat hij een van de kopmannen is, maar 1 van de 6 is wat anders dan 1 van de 3.

Nog een leuke theorie: de veldrijderstheorie. Na de (instant) successen van Mathieu en Wout op de weg maken er natuurlijk meer crossers de overstap. Moeten we die allemaal maar direct opnemen? Pidcock, uitzonderlijk talent nauurlijk, maar wat de denk van Quinten Hermans? Een paar jaar geleden toch ook een groot talent op de weg in Belgische contreien. Vorig jaar liep zijn eerste serieuze wegcampagne uit op een fiasco, maar ik ben stiekem wel benieuwd. Daarnaast moet je dan natuurlijk all-in gaan en naast bijv. Stybar, Merlier en Vermeersch natuurlijk ook Heinrich Haussler selecteren. Na zijn prachtige solo-overwinning in de Tour van 2009 ben ik fan van deze man en het deed me goed om te zien dat hij met vertrouwen naar het Openingsweekend komt na zijn doe-het-zelf-sessie in een paar veldritten. Wie durft het aan?

Ric

Bij Mathieu is weer een klassieker van zijn programma lees ik. Weet iemand of hij de Ardennen Klassiekers rijdt?
Strade is namelijk ook al een vraagteken, afhankelijk van zijn deelname in Parijs Nice.

De Coltrui

Even terug naar de vorige pagina, helaas geen reactie van Sportpools.

Starlynk

Ha jongens, ik leef nog hoor... dat Pietje Precies hier vervolgens vertrouwelijke gesprekken gaat lekken om dat te bevestigen is wel zorgelijk! Ik probeerde hem enkel te waarschuwen om niet ene R.v.B. in zijn Scorito darts team op te nemen. Met een H2H van 4-0 bij darts in mijn voordeel zou hij beter naar me kunnen luisteren, zou ik denken!

Maar goed, on topic, heb gisteren al even kort gepuzzeld aan mijn team (in Excel, niet in de gamecenter, mind you) en vindt het nog best een opgave. Obvious sprintkopmannen hakken er flink in qua budget, zeker omdat ze allemaal maar max 2 koersen lijken te rijden volgens voorlopige startlijsten PCS. Hopelijk komt er de komende weken wat meer duidelijkheid op dat gebied.

VDP, Van Aert en Alaphilippe zijn nog steeds must-have wat mij betreft. En Fuglsang wil ik eigenlijk ook wel 99% zeker meenemen. Resterende budget wordt dan wel vrij karig, maar gelukkig zijn er ook nog wel wat goedkope interessante renners. Heb 2 500k renners die ik kan overwegen als gokje/opvullers en bij 750k/1m zijn ook voldoende renners die flink wat punten zouden kunnen pakken.. maar teveel "zouden kunnen" wil ik het liefst vermijden, want die renners die 10x 25e worden heb je precies niks aan....

danusz1986

Maar de Coquards, Hofstetters kunnen in een zwakker deelnemersveld wel voor hogere plekken gaan.

Imbatido

Mijn grootste twijfel zit eigenlijk nog een beetje bij de wedstrijden zelf. De Belgische wedstrijden zullen wel doorgaan, en de Italiaanse ook vast wel weer, maar hoe zit dat met die andere wedstrijden? Zou de Amstel Gold Race dit keer wel toestemming krijgen voor die circuit-versie (en wat doet dat met de wedstrijd)? Mag Roubaix dit keer wel? En hoe denken ze in Duitsland over een wielerkoers? Als Eschborn doorgaat is Kristoff voor 3M nog wel interessant, zo niet dan is hij wel erg duur.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Imbatido: Ja, Eschborn is volgens mij nog wel redelijk onzeker, ook vanwege financiën etc. De andere koersen hebben nu natuurlijk wel een jaar gehad om zich voor te bereiden op de situatie, dus ik vermoed dat de kans redelijk groot is dat die door kunnen gaan, tenzij maatregelen nog extra aangescherpt gaan worden.

@danusz1986: en dat is nu net het risico van je stuk staren op de voorlopige startlijsten, wat ook al eerder genoemd is. Nu staat Ewan er bijvoorbeeld nog niet bij in De Panne, maar als hij wel rijdt dan zakken de subtoppers weer een plaatje.. zelfde voor Bennett.. en waar gaat Cees Bol rijden? Demare? zo nog wat sprinters waarvan het programma nog vrij onduidelijk is.. Coquard en Hofstetter zijn bij de voorlopige lijsten best interessante opties om ook als captain daar uit te spelen, maar blijft het deelnemersveld wel zo zwak als het nu lijkt te zijn?

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Je kan ook veel halen uit de startlijsten van de ploegen bij de 16 wedstrijden van het spel.
Zover ik kan zien doet Groupama niet mee in zowel de De Panne als Scheldeprijs dus daar zal een Demare zijn opwachting niet maken.

En er is een shitload aan ploegen die de Scheldeprijs niet aan doen voor zover ik kan zien: Trek, Jumbo, UAE, Ag2R, Israel, BikeExchange, Bahrain, DSM, Ineos & Movistar. Dat kun je ook al meenemen om geschikte snelle mannen te kiezen.

Zelfde geld voor Eschborn-Frankfurt.

Laatst gewijzigd
Limal

Jasper, bij mijn weten is nog niet bekend welke teams starten in de Scheldeprijs. Op de officiële website staat er nog niets over vermeld; PCS houdt het op 8 teams waarbij de info uit interviews/persberichten van renners en teams lijkt te komen. Zoals Starlynk net aangaf is het gevaarlijk je blind te staren op de voorlopige startlijsten.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik zit vooral met twijfels over Gaviria en Demare. Beide toch relatief duur voor het aantal koersen waar ze kans maken op een goede klassering, en ze ook nog eens bij de beste 3 potentiele kopmannen horen.

Starlynk

Yep, FDJ heeft op de eigen site ook (nog) geen koersen staan na Parijs-Nice (14 maart), maar ze zullen echt nog wel wat rijden :p

Geeft wat mij betreft ook wel gelijk de flaw aan van dit spel... Er is vaak nog amper iets bekend over de B-koersen op het moment dat het spel start, maar ze tellen wel net zo zwaar mee als een monument....

Jasperdewaal11

'@Limal natuurlijk is het een indicatie dus een korreltje zout is op zijn plaats, maar samen met interviews en deelnames van afgelopen jaren kom je een eind.

Ik update dat in mijn excel ook om de dag dus niks is definitief ;)

goodguygert

Goedemiddag,

Dit is mijn eerste post op het forum. Kom uiteraard al jaren op Wielerflits en lurk zo nu en dan ook op het forum. Maar toen Scorito met het gamecenter kwam en ik las dat iedereen hier hetzelfde over dacht als dat ik doe besloot ik een account aan te maken. Alleen had ik wat problemen met het instellen vh wachtwoord, dus ben ik nu met vertraging en hulp van wielerflits dan toch ingelogd.

Als eerste wil ik Starlynk heel erg bedanken voor het maken van die site. Erg fijn om het buiten het gamecenter om overzichtelijker op mijn pc scherm te hebben. Het maken van team voor scorito doe ik altijd op mijn pc. Voorpret is altijd groot en het is klote dat door het gamecenter zo is afgenomen.

Ontopic: Vorig jaar de fout gemaakt om teveel renners in de breedte te kiezen. Teveel in de 1,5-3 miljoen categorie. Wil dit jaar enkele dure jongens nemen voor kopmanschap. En dan vooral ook veel 500-1 miljoen. Persoonlijk vind ik het erg lastig kiezen in de sprintkoersen. Neiging om voor Demare (wat was hij indrukwekkend vorig jaar) te kiezen vd duurdere sprinters. En dan aangevuld met mannen als Hofstetter, Bouhanni en Laporte. Hopelijk komt er snel wat meer duidelijkheid over het te kiezen programma vd potentiele sprintkanonnen voor de scorito lijst.

Stijn Lemmens

Hey,

Wat is de ideale verdeling voor deze koersen?

Kasseirenners een 9 tal
Heuvelrenners/punceurs een 7 tal?
Sprinters een 4 tal?

Wat hebben jullie?

Stijn Lemmens

Hoeveel renners hebben jullie bv. Voor een Waalse pijl?

Stijn Lemmens

Das voor mij altijd het moeilijkste de balans

Ab Normaal

'@Stijn
Ik probeer altijd te zoeken naar renners die kans hebben in twee disciplines en ook nog eens als kopman uitgespeeld kunnen worden.

1 2 ... 14 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.