Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 15 ... 85 86
Stijn Lemmens

Ja, ik weet het dat is de afweging gaat bv. Zo een Dylan teuns ofzo meer punten halen dan een pure kasseirenner van quickstep bv. of meer dan roglic die misschien maar 3 koersen rijdt maar wel topfavoriet is

Laatst gewijzigd
TrEb

'@stijn
Op dit moment is bij mij de verdeling
9x kasseien
5x heuvel
3x sprinter
3x overig

Mogelijk dat er morgen weer een andere verdeling is

Stijn Lemmens

Dus als ge het breder neemt kunt ge ni beter iemand nemen die echt goed is in 1 ding!
Dan iemand die hier en daar wa punten haalt

Caene91

Zoveel mogelijk renners in zoveel mogelijk koersen en waar ze een goed resultaat kunnen rijden via tabel'letje' in Excel.

Stijn Lemmens

Ik weet het ni misschien dit jaar eens proberen met echt de favorieten per koers apart. Da systeem van die renners die zoveel mogelijk koersen rijden deed ik ook
Tot voor kort
Misschien nu is anders proberen

El Mel

De alles-redelijk-kunners zoals de Benootjes, Teunsjes en Wellensjes skip ik eigenlijk altijd omdat ik die niet met een zeker gevoel kopman maak. Dan liever de kleppers op 1 terrein.

Nog een leuke luistertip, de podcast van Eurosport waarin ze alle ploegen bespreken van dit jaar:
https://open.spotify.com/episode/7JDVkOg9ThnReyaIcvMMZb?si=JLNk_mbcQ2OMTWLD_pjPQw
https://open.spotify.com/episode/0KIjI3hftRqRSexU9QmwU8?si=o9lUZn2WQt-kqqNMDcJPBg

ditisdavid

Ik geloof niet zo in een vaste verdeling, ten eerste vanwege alle hybride types, ten tweede omdat een zesde heuvelrenner of elfde kasseienrenner weinig uitmaakt voor de balans. Belangrijkste overweging dit jaar is dat het gat van de duurste renners naar de rest weer groter geworden lijkt te zijn, dat heeft gevolgen voor de planning qua kopmannen.

Sloddies

Voor programma's van de renners, vooral van onze Belgische kleppers, is vermoed ik de Sporza website een uitstekend hulpmiddel. Waarschijnlijk beter dan PCS. Helaas staan de meeste sprinters er niet vermeld.

Verder vraag ik me af of er inderdaad renners zijn die op zaterdag 6 maart de Strade Bianche rijden, om vervolgens op zondag 7 maart vrolijk te beginnen aan Parijs - Nice. Lijkt mij van niet. Maar volgens PCS staan beide koersen op het programma van bijv. Hirschi en Kragh Andersen. Hoe denken we hierover?

Stijn Lemmens

Wellens overweeg ik dit jaar wel

jsprunk

Wellens is uit dat rijtje allrounders wel anders idd, want die kun je in de Omloop, de Brabantse Pijl en misschien zelfs Strade Bianche prima als kopman overwegen.

dvansteenis

Zijn er onder jullie ook die rekening houden met het feit dat de “tijdritmodus” is verboden dus dat solo aankomen stukken moeilijker is?
Asgreen, Kung en Jungels bijvoorbeeld zijn hier wel van afhankelijk.

Jasperdewaal11

die is toch pas vanaf April verboden ?

Teeke_de_Kapper

'@sloddies: dat is denk ik ook een logistiek probleem, hoe kom je zo snel van Siena naar Parijs, en sta je dan uitgerust aan de start?.
Ik zit nog te dubben over musthave MVDP, rijdt ie Strade of toch Parijs-Nice? Beide denk ik dus niet... Dan Milaan-San Remo: natuurlijk is ie daar een van de -vele- favorieten. Verder staat Dwars door Vlaanderen (voorbereiding voor de Ronde?) de Ronde zelf en Parijs-Roubaix op het programma. Ook hier een van de topfavorieten. Maar voor 6,5 Mio (MVDP en opvuller van 0,5) krijg je -pak 'm beet- ook Stuyven en Fuglsang. Wat denken jullie?

ditisdavid

Pas vanaf de Ronde (want de - idiote - nieuwe regels gaan per 1 april in), twijfel er dus aan hoeveel het uit gaat maken voor het spel, als het al een groot gevolg heeft voor de solisten.

madeinstars

Als ik het laatste nieuws over Hirschi lees, ga ik toch maar niet het risico nemen om die mee te nemen.

Wouter Zin

Dan kan ik Fuglsang er infietsen...

Stijn Lemmens

Wat is het nieuws van Hirschi, waarom zou je hem niet nemen.
Denk je dat hij minder gaat rijden door zijn problemen met zijn vorige ploeg

Stijn Lemmens

Mja Fuglsang heeft ook vermoedens van Doping maar vermoedens zijn vermoedens

goodguygert

'@stijn:
Dit is toch wel een opmerkelijk verhaal toch. Kans is toch wel aanwezig dat komende tijd wordt gelekt ergens waar hij zich niet aan heeft gehouden. Dan moet zo'n jonge gast goed in zijn schoenen staan om dit geen invloed te laten hebben op zijn prestaties. Ik had hem erin staan. Maar ga nu puzzelen om van de vrijgekomende miljoenen van Hirschi een of twee andere heuvelkopmannen uit te kiezen.

Ab Normaal

Mathieu reken ik toch niet tot de kanshebbers voor MSR.
Als Flipje op de Poggio op de pedalen gaat staan kan Poeleke echt niet volgen. Vorig kaar Van Aert met hangen en wurgen. Dan is het er teveel aan voor MvdP.

Ga er eigenlijk vanuit dat hij toch wel Dr Amstel rijdt.

KV

Twijfel nu ook wel over Hirschi, maar behalve Flip en Hirschi vond ik dat er weinig echt zekere heuvelmannen zijn. Fugel moet toch wel ooit de jaren beginnen voelen ook?
Ben wel benieuwd naar rit 2 in de Tour des Alpes, moet misschien toch wel ergens een richting geven, maar is natuurlijk nog zeer vroeg op het seizoen...

TomTriomfeertTour

Schachmann geen optie voor je?

Niballie

Ach, ik denk gewoon dat Hirschi met het motortje van Fabian wilde gaan fietsen. En dat mocht niet van DSM, want de nieuwe sponsor Volvo kon dat niet leveren. Kijk, vorig jaar was het voor Pon geen probleem, maar ja die gingen weg.

Pim96

Ik heb nu al 2 keer in korte tijd gehad dat mijn reacties niet worden geplaatst. Zulke spam post ik nou ook weer niet...

Nogmaals een poging: Ik zie juist eigenlijk bij de heuvelrenners weer meerdere opties. Genoeg die bijvoorbeeld Waalse Pijl, LBL en AGR rijden. Een nieuwe scorito van vorig is overigens Roglic elke rit waar hij rijdt captain maken. Favoriet waar hij start naar mijn idee (Schat ik hoger in dan een Fuglsang of Schachman).
Kan je naast je dure heuveltopper (2,5 of meer) echt nog wel paar toppers van 2 of 1.5 miljoen vinden die je captain kan maken.

Ps: @El Mel dank voor de podcast. Erg leuk om je treinrit mee te doden. Leuke besprekingen. Mocht er nog mensen zijn met leuke informatieve podcasts dan hou ik me aanbevolen!

SvenVDB

Leuke podcasts:

Engelstalig - Laterne Rouge
https://open.spotify.com/show/6SgAvOJ2kOpswpe0aOMgDH?si=-uhbkK2LQE-NPAdWXKl0HQ&utm_source=copy-link

Engelstalig - Ascent Cycling
https://open.spotify.com/show/2j4UrC0PIuFp0M6A8RBazS?si=JmGFZjRcQlOOTSaPmEAZEQ&utm_source=copy-link

Nederlandstalig - in het Wiel
https://open.spotify.com/show/2Ji1foe86IVZLjlu2tNEs3?si=2p1FL5HoQCe81Btqj2rSXQ&utm_source=copy-link

Nederlandstalig - De Rode Lantaarn
https://open.spotify.com/show/0AGEanO6N0QbwRdxOhJ2tP?si=ClwqDVxwSgmQaLAykQwW8g&utm_source=copy-link

En dan nog de verschillende Sporza podcasts

1 2 ... 15 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.