Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 16 ... 85 86
Rawolf

De Live Slow Ride Fast podcast blijf ik toch wel het langste bij handen, van Laurens ten Dam en Stefan Bolt.

JellevanderLinden

Ik heb toevallig een tijdje terug ook een mail gestuurd naar Scorito met mijn bevindingen over het nieuwe Gamecenter en heb daar vandaag gewoon netjes een uitgebreide en persoonlijke mail over terug gehad. Anders als vele hier hebben aangegeven/ is overkomen. Het was zeker geen standaardmail. Misschien dat ze daar van af gestapt zijn, omdat ze nu minder mails binnenkrijgen dan op het moment van lanceren en ze dus meer de tijd ervoor kunnen nemen.

Deel van het bericht:
Bedankt voor je berichtje en het meedenken, wordt gewaardeerd. We krijgen maar weinig constructieve feedback binnen, en hebben jouw bericht daarom ook doorgezet naar ons technisch team. Op dit moment ligt onze focus op het verbeteren van het design van app en web, wat nodig is voor de uitbreiding naar het buitenland, wat weer nodig is om Scorito als volwaardig platform te kunnen blijven aanbieden. Op korte termijn volgen er daarom geen aanpassingen aan het Gamecenter, maar we nemen dit zeker mee in ons ontwikkelproces. Wat betreft: "ook bv bij spellen meer met bedragen werken, dan in categorieën" > dit vinden we zeer subjectief, niet elk spel leent zich in onze ogen voor eenzelfde opzet. Feit dat we dit niet aanpassen, is een bewuste keuze, welke misschien ooit kan veranderen, maar nu absoluut niet aan de orde is.

Dus we moeten het er gewoon mee doen en zal niet gaan veranderen binnen korte tijd. Maar eigenlijk ben ik er al best aan gewend en valt er best mee te werken (ondanks dat het wat minder comfortabel werkt).

KV

'@Tom en Pim: schachmann uiteraard wel een optie maar hij rijdt jammer genoeg Strade niet en was vorig jaar niet goed in de Ardennen. Dus toch wel een twijfel.
Roglic is Roglic maar toch eerste keer Amstel en WP. En zal hij eind april al pieken als hij opnieuw Tour wil winnen?

Pim96

Vorig jaar was natuurlijk een heel ander jaar, maar hij kon zo lang pieken. Eigenlijk in Tour, Vuelta en ook nog LBL piekte hij. Hoe dat dit jaar zal gaan weet niemand, maar Roglic is net als Alaphilippe buitencategorie. Als hij mee doet, zal hij meedoen om te winnen.

Starlynk

'@jellevanderlinden: respect dat je constructieve feedback hebt kunnen bedenken over het gamecenter! De meest constructieve feedback die ik ze tot nu toe heb kunnen geven op het gebied van het gamecenter is: "App werkt prima op de telefoon, maar op 25% van mijn PC scherm heeft ie 0 toegevoegde waarde, dus als jullie echt als app-only verder willen gaan, stop dan gewoon helemaal met de website, dat bespaart nog meer kosten". Vond ik persoonlijk al heel meedenkend van me :p

EDIT: vraag me wel af of we ook al antwoord hebben gekregen op de uitkomsten van de enquete?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Roglic is niet echt een pieker. Meer een Valverde die gewoon het hele jaar goed is. Die zie ik zeker wel als podiumkandidaat voor Waalse Pijl en AGR.

Ab Normaal

'@Madeinstars
Podiumkandidaat in de Amstel?
Dat zie ik nu echt niet.
Ik neem Roglic en Schachmann niet omdat ik ze voor 2 koersen te duur vind. Amstel is teveel een loterij en niet specifiek een race voor deze twee.
Betaal ik liever een miljoen meer voor Fuglsang omdat je die kopman kunt maken in SB en hij misschien ook nog wat puntjes in de Ronde meepikt.
Maar misschien dat de komende week nieuwe inzichten geeft.

Punchen of verzuipen

Ik vind zelf de podcast De Grote Plaat ook erg leuk, van Blaudzun (muzikant en echt behoorlijk goede wielerkenner) en John den Braber (oud-wielrenner en nu muziekjournalist). Hebben ook vaak toegang tot hele leuke profwielrenners als gasten.

Laatst gewijzigd
Don Gielius

uitbreiding naar het buitenland

Ik vind het wel grappig dat ze denken dat er zich ook maar 1 buitenlander zal registeren wanneer die op de Gameboy emulator terecht komt. Respect voor alle mensen die het konden opbrengen een e-mail te sturen. Ik overwoog zelf een bericht te typen op mijn gsm, een print screen te maken, en dat als bijlage naar scorito te sturen. Een beetje zoals wat ze zelf doen met de website zeg maar. Nu hebben ze het ook eindelijk op Twitter durven zetten en meteen reacties, heerlijk.

Nog even mijn dank aan @johnnyvdlaar, @Genomico, @Starlynk en @Baiskeli waardoor er toch op een semi-deftige manier gepuzzeld kan worden. En dat zonder dat het scorito 1 pageview oplevert. De app vind ik best goed voor quasi alles, maar niet voor selecties maken. Wanneer je op selecteer renners klikt, zie je niet eens je selectie of restbudget tot je weer uit dat scherm gaat. Laat staan dat je 10,000 keer in en uit de app moet om info te Googlen...

Laatst gewijzigd
Risje89

Toevallig vanmiddag ook een weinig opbouwende mail gestuurd, kon er ook niet veel positiefs van maken helaas. Maar zo te zien gaan ze weinig met onze feedback doen, dat is even schandalig als dom natuurlijk. Je zal er toentertijd maar geld ingestoken hebben, krijg je dit..

Terug naar het Klassiekerspel. Roglic kan met zijn eindsprint bijna overal winnen, maar dan moet je er wel zitten natuurlijk. Dat is vooral in de Amstel inderdaad niet evident (al heb ik het nieuwe parcours nog niet goed bekeken).

nasibal

We krijgen maar weinig constructieve feedback binnen, en hebben jouw bericht daarom ook doorgezet naar ons technisch team

Hier gaan mijn haren recht van overeind staan. Verdekt slachtofferrol spelen tegen een voor jou onbekende gebruiker van je platform. Klantenservicestagiair heeft z'n passief aggressieve uithuilmomentje ook even gepakt.

Ab Normaal

Wat kun je hier dan voor constructiefs over zeggen dan?
Als het redelijk is met wat foutjes dan kun je daar constructief iets van zeggen.
Maar als het een aanfluiting is waar helemaal niets van klopt?

Baiskeli

Blijf er maar weinig van begrijpen.. Ik raadde mijn vrienden Scorito aan niet alleen omdat ik de spellen leuk vind, maar ook omdat ik juist de klantenservice via Twitter altijd echt top vond. Altijd meteen een antwoord en vaak ook meteen een fix als ik foutjes vond of problemen had.

Maargoed genoeg geklaagd, ik heb inmiddels een team staan waar ik eigenlijk wel heel tevreden mee ben. Enige twijfel is dat ik maar 6 man heb die op de voorlopige startlijst van de Omloop staan, terwijl het voorgaande jaren niet gek was als ik tussen de 12 en 15 renners had die daar startten.. Zijn er meer met dit 'probleem'?

Pietje Precies

Er gaat toch wel iets goed mis bij Scorito. Zij zijn zelf de partij die eenieder een standaardreactie geeft, daar een reactie op krijgt, alvorens daarna niet meer te reageren. Hoe constructief is dat dan?

Daarnaast is het inderdaad (@Ab) dermate waardeloos dat ik ze natuurlijk geen tips heb gegeven om dat gamecenter te verbeteren.

@DonGielius, haha dat was wel een mooie actie geweest ja!

Hun opmerking dat uitbreiding naar het buitenland noodzakelijk is, komt enkel door de beleidskeuzes die ze hebben gemaakt om daar volle bak op te investeren. Een plan waar ik totaal niet in geloof. Zodoende heb ik ook niet deelgenomen aan hun crowdfunding.

Scorito in zijn huidige vorm is volgens mij gedoemd om te mislukken. Hun enige kans is mijns inziens als de 'Wet KOA' uitkomst biedt. Hiermee bedoel ik de opening van de markt voor online kansspelen per 1 oktober 2021 (maand vertraging). Maar ik heb geen idee of Scorito hier wel/niet van kan profiteren.

Als dat niet zo is, lijkt mij een faillissement een reële dreiging. Volgens een interview uit 2016 hadden ze toen al 11 (!) werknemers op de loonlijst. Geen idee wat die allemaal bij ze doen. Volgens hun eigen stuk op Collin verwachtten ze in 2019 een omzet van ongeveer €500k te behalen en desondanks een verlies van €900k. Dat betekent dus kosten van maar liefst €1,4m (!) Ontzettend veel hoger dan ik had verwacht.

Vervolgens verwachtten ze destijds om in 2020 hun internationale uitrol te hebben, dat de kosten zouden stijgen naar €3,5m (!!!) en desondanks een winst van €3m (!!!). Oftewel een omzetstijging van €500k naar €6,5m.

Wat mij betreft een absurde roze wolk. Temeer omdat hun EK/WK-spel juist één van hun zwakste spellen is. Enkel uitslagen voorspellen, paar topscorers pakken en hopen dat je mazzel hebt. Er zijn wel 10 andere sites die gratis hetzelfde aanbieden...

Die omzet is ongetwijfeld helemaal niets van terecht gekomen. Gevoelsmatig zijn er weinig extra spelers bijgekomen en zijn de prijzen niet al te fors gestegen. Ik zou schatten/gokken dat hun omzet niet boven de €750k uit is gekomen.

De kosten waren al €1,4m en ze hadden begroot om die te laten stijgen naar €3,5m. Zeg dat ze de plannen nog wat bij hebben kunnen stellen en 'slechts' €2,5 - €3m kosten hebben gemaakt. Dan hebben we het over €900k verlies in 2019 en €1,75 - €2,25m verlies in 2020. Dat bedrag in 2020 is nogmaals puur speculatief.

In 2016 sprak men al over dik een miljoen aan kosten. In 2017 en 2018 zullen er ook ruime verliezen zijn gemaakt. Op Collin schreef men immers dat de ondernemer de afgelopen jaren al meer dan 4 miljoen euro heeft geïnvesteerd. Al met al hebben ze dus een gigantisch verlies gemaakt in de afgelopen 9 jaren en zal er vlot een forse kentering nodig zijn.

Terwijl ik denk dat ze prima rond moeten komen als ze genoegen hadden genomen met hun Nederlandse (en eventueel Belgische) klanten en richting hen de service/spellen hadden verbeterd. Dan had de abonnementsprijs denk ik ook prima omhoog gekund naar €15,-. Dan zou je met €500k a €1m omzet toch een leuke site kunnen hebben lijkt mij.

Wie weet kan de 'Wet KAO' ze redden...

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Ik ben dan wel benieuwd hoe je €2,5 mil aan kosten kan maken voor een bedrijf als Scorito? Beetje server runnen, fictieve waardes geven aan sporters, en wat Tweets de lucht inslingeren. Meer is het niet toch? Nja allicht dat de app wat kost, en dus dat personeel dan allicht. Echter heeft Zweeler gewoon keurig 10 man in dienst en een prima functionele website. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar komende zomer als ze internationaal gaan.

Coco Colombia_88

Welke teams zouden dan niet van start gaan in Eschborn- Frankfurt? En wie zien jullie daar als kanshebbers?

Ab Normaal

'@Pietje
En toch zijn de plannen van Scorito niet kansloos en ik zal je uitleggen waarom.

De Nederlander is een zeiker eerste klas, maar als het puntje bij paaltje komt ondernemen we geen actie en accepteren we ons lot.
Mooi voorbeeld is het huidige kabinetsbeleid. Sinds afgelopen Juni doen ze alles verkeerd wat je verkeerd kunt doen. Maatregelen zijn buiten proporties en het middel is inmiddels erger dan de kwaal. Tot mijn enorme verbazing schikt de meerderheid zich nog steeds in dat lot. "Onze regering geeft aan dat wij het moeten doen en die zullen het wel weten" is dan het veel gehoorde argument of: "Ja, we hebben geen keuze, het zal wel moeten." Slechts weinigen dachten echt na en zelfs nu uit medische hoek ook steeds meer mensen aangeven dat we onze maatschappij en nabije toekomst aan het vergooien zijn en onze regering wederom laat zien volkomen incapabel te zijn en stug vasthoud aan het eigen (wan)beleid, accepteert de meerderheid zijn lot gelaten.

En dat is bij Scorito niet anders. We klagen aan lang over de tennis, dart en F1 spellen. Er verandert niets, maar stoppen we met spelen? Nee, we gaan allemaal door, "want de Index". Dus waarom zou Scorito het dan veranderen?

En ter verdediging van hen: het doel van Scorito is groei en winst. Wij hier op wielerflits behoren bij de 5% meest fanatieke spelers. Maar die 95% brengen veel meer geld in het laatje. Die willen een laagdrempelig spel wat ze met vrienden kunnen spelen.
Dus als die 5% meest fanatieke spelers lopen te klagen? Ach, dat accepteren ze wel. Gezeik heb je namelijk altijd. En zeker als die 5% ook nog eens gewoon blijft, waarom zouden ze dan afwijken van het pad wat zij gekozen hebben?
En gelijk hebben ze. Want laten we nu eerlijk zijn. Van alle klagers hier (waar ik er absoluut één van ben); hoeveel spelen er hier volgend jaar nog Scorito? Bijna allemaal, durf ik hier glashard te beweren.
Want zo zit de Hollander in elkaar. Zeiken, maar uiteindelijk mopperend accepteren en blijven klagen (misschien dat de Belgen onder ons nu een herkenbare glimlach op hun gezicht hebben).

Het enige dat wij kunnen doen is een ander spel opzoeken. Er zijn er genoeg, maar die hebben niet zo'n goede marketing als Scorito.
Neem nu bijvoorbeeld Sportpools. De grote ronde pools zijn leuk, de dart en tennispools zijn beter dan bij Scorito, de F1 is apart, niet perfect, maar ook zeker beter dan Scorito. De klassiekerpool vind ik er persoonlijk niet zo leuk, maar Sportpools heeft geen winstoogmerk en je kunt met hen wel communiceren. Die zijn met meer spelers echt wel bereid om te luisteren en zonodig aanpassingen te doen. Bovendien is het GRATIS beste Nederlanders.

Maar ja, dan moet iedereen wel de moeite nemen om over te stappen en het een kans geven.

En dat Pietje, gaat het gros niet doen. Echt niet. We spelen nu eenmaal Scorito, dus dan blijven we dat doen. En we zeiken op Scorito, want ze doen niets met onze (overigens zeer terechte) kritiek.
Maar ja, dan komt onze aard weer naar boven en schikken we ons in ons lot.
Dus volgend jaar betalen we in Februari weer allemaal een tientje en zorgen wij er mede voor dat Scorito keurig zijn doelstellingen haalt...

Jorco

Neem aan dat het mopperen weer gaat afnemen en we weer gewoon in onze glazen bol gaan kijken om de beste renners eruit te pikken..
Kunnen trouwens beter zeiken over het gebrek aan info over programma's van enkele renners die mogelijk wel interessant zijn (kwiatkowski, bettiol, mohoric, ackermann, ewan, bennett (en eigenlijk alle sprinters)... en dan ook nog geen voorbereidingskoersen.

Hoe gaan we hier iets aan doen?
Renners dm-en of contacten via twitter?

Jan Janssens

Om nog even terug te komen op vorige posts over VDP, mij lijkt hij enkel zijn geld waard te zijn als hij BP en AGR rijdt.
Ik probeer het even uit te leggen:

Momenteel zie ik hem enkel bij DDV als los favoriet en sowieso stekje 1 als kopman. RVV en PR zie ik hem zeker sowieso top 3 rijden maar zou ik hem eerder op stekje 2 zetten (achter Wout). Als hij wint bij DDV (300 ptn) + 2de in RVV (225 ptn) + 3de PR (200 ptn) heeft hij hier 725 punten op 3 koersen. Dan MSR, ik zie hem hier absoluut niet al favoriet, eerder een 10de plaats en niet als kopman, 44 pt. Dan Strade, hier zou ik hem zeker kopman 2 of 3 zetten (naargelang vorm UAE tour) maar is nog onzeker gezien Parijs Nice. Als hij het niet rijdt zijn dit 769 punten voor 6.5 miljoen. Pak nu dat hij die wel rijdt en hij wordt derde als 2de kopman (200 ptn) kan het oplopen naar 969 punten. Ik reken voor VDP er een 500k renner bij (pak Haussler ofzo) die per ongeluk hier en daar eens top 20 rijdt en steek er 50 ptn bij, dan heb je in totaal 819 (zonder strade) tot 1019 ptn (met strade).
Nu voor dat zelfde geld (7 MIL) heb je ook gewoon Lampaert en Stuyven bvb (of eender welke andere combo van toppers). Deze kan ik gerust ook kopman maken waar VDP kopman zou zijn (DDV, RVV, PR, Strade iets minder dan en MSR Stuyven wel eigenlijk). Dan ga ik toch los boven de 1019 punten (gezien geschiedenis van beide renners in scorito).

Als VDP er echter AGR en BP bij pakt, waar ik hem als topfavoriet zie en hem op stekje 1 zet kunnen er wel (in het beste geval) ineens los 600 punten bij komen, en dan kom ik er me die 2 niet natuurlijk... Wat denken jullie?

Ab Normaal

'@Jan Janssens
Ik denk exact hetzelfde waarbij ik denk dat hij de BP niet zal rijden, tussen Roubaix en de Amstel in, maar AGR wel, waar hij de topfavoriet is en iedereen naar hem zal kijken bij een achtervolging. Dat de favoriet daardoor vaak niet wint mag genoegzaam bekend zijn.

danusz1986

Bardet vond ik vooraf interessant voor zijn prijs, maar was amper nog wat over bekend. Nu wordt ie wel heel interessant. Rijdt Omloop, SB en waarschijnlijk nog wat heuvelklassiekers. Geen Tour, maar combo Giro/Vuelta. Klik!

-Wielerfan

Is Steimle de kopman bij Quickstep @bruggepanne ?

Zoja, lijkt hij me een zeer leuke optie.
Teampunten Quickstep + 1 evt rit kopman + lekker goedkoop.
Hoe denken jullie hierover?
----------------------------------------

Pedersen/D.Teuns
Of
Matthews / Trentin

-Wielerfan

Steimle zou ook zomaar de sprinter van dienst zijn in Kuurne mocht een asgreen etc niet wegraken van het peloton.

hartstikkebedankt

'@Wielerfan Ja of Hodeg (beruchte verzaker) of Sénéchal wordt nog toegevoegd, of toch Sam Bennett of Cavendish

TrEb

Ja hoor daar zij de vragen...
OF renner A OF renner B

Mensen, 't is toch leuker om zelf je team samen te stellen?

1 2 ... 16 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.