Zou toch knap zijn om een heel team te hebben met alleen maar absolute favorieten. Voor die 20 namen hou ik me graag aanbevolen.
Alle gekheid op een stokje. Je hebt natuurlijk ook gewoon opvulling van je team nodig. Renners die in bepaalde koersen kunnen scoren. Laporte hoort daarbij (zie die alleen niet in zware kasseienkoersen vlammen). Echter heb je in de 1.5 miljoen categorie zoveel opties. Net afhankelijk waar je dus nog een mannetje nodig hebt.
Ik heb eens geprobeerd, te bedenken hoe het podium bij de verschillende wedstrijden eruit zou kunnen zien. Ja, het is koffiedik kijken, maar wel beredeneerd. En startlijsten zijn soms nog onzeker, maar op basis van kwaliteiten, eerdere edities, vorm, ambities en misschien ook een vleugje wishfull thinking ben ik tot het volgende gekomen. Benieuwd naar jullie mening! Mag ook via PB.
Podium per wedstrijd (willekeurige volgorde)
Omloop: van der Poel (als hij mag),Flipje en Wellens
Kuurne: Pedersen, Démare, Lampaert
Strade: van der Poel, Flipje, van Aert
Milaan-San Remo: zie Strade
Panne: Ackermann, Phillipsen, Bouhanni
E3: Van Aert, Pedersen, Kragh Andersen
Gent-Wevelgem: Pedersen, Bennett, van Aert
Dwars: van der Poel, Pedersen, Wellens
Ronde v V: van Aert, van der Poel, Flipje
Scheldeprijs: Ewan, Bennett, Philipsen
Parijs-Roubaix: van der Poel, van Aert, Asgreen
Brabantse Pijl: Matthews, Teuns, Wellens
Amstel: van der Poel (als hij daar rijdt), Fuglsang, Roglic
Waalse Pijl: Woods, Roglic, Schachmann
Luik: Flipje Woods Mollema
Eschborn: Ackermann, Kristoff, Hofstetter
Mooi lijstje. Denk wel dat Flip er toch nog wat heuvelkoers(en) zal bijnemen. Hoop vooral op BP omdat ik hier anders weinig tot geen volk voor zal hebben (heb voor mezelf uitgemaakt dat ik geen van jouw podiumkandidaten wil nemen dit jaar omdat ze mij al teveel ontgoocheld hebben in het voorjaar). Misschien wil hij zijn titel verdedigen én het kan een voorbereiding op het WK zijn (is op dit parcours dacht ik) maar vermoedelijk is dit vooral wishfull thinking ;-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.