Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 27 ... 85 86
robbinende

Wat is jullie mening over Pogacar?

Vooral met dat gedoe, nu al, met Hirschi bij UAE. Daarnaast reed hij vorig jaar prima de klassiekers + hij is prima van start gegaan dit jaar.

Valvuillerdemoz

Ja, en toch vind ik hem wel wat duur voor die drie races die hij meedoet. Je weet dat Poga die alledrie gaat winnen waarschijnlijk, maar ik krijg die 2,5 niet meer vrij. Ook omdat ik al heel tevreden ben met mijn huidige team. Misschien als hij er nog eentje mee gaat doen...

ronvisser

'@raffff Sympathieke vent met veel talent. Hij moet met Roglic strijden om een plekje in mijn heuvelkern. Vooralsnog staat Roglic erin, maar Pogacar is misschien wel nóg meer winnaar dan Roglic en heeft Hirschi ook nog in zijn team voor eventuele teampunten. Ik denk dat ik weer even naar de gameboymodus van Scorito ga om Roglic in te wisselen voor Pogacar.

dvansteenis

Behalve dat het een mega talent is dat nog een hele berg grote rondes gaat meedoen om de prijzen? Je bedoelt de klassiekers waarschijnlijk, tja...

Hij doet Tour (juni) - Vuelta (augustus) en is nu al aardig op stoom. Ik vraag met af of hij dan begin maart en eind april ook nog strade en Ardennen gaat winnen. Ik heb zijn teamgenoot die gisteren vrij aardig omhoog fietste

Limal

Renners die er bij mij langere tijd hebben ingestaan en om diverse redenen zijn 'ontslagen' :

Gilbert, Hofstetter, G. Vermeersch, Vliegen, Dewulf.

De geschiedenis leert me dat zulke mannen vaak meer punten pakken dan hun vervangers, dus bovenstaande namen zijn mijn geschenk aan jullie - punten gegarandeerd ;-)

hartstikkebedankt

'@Valvuillerdemoz

Ik wil er best een tientje op zetten dat Pogacar Strade, Waalse Pijl én LBL niet alle drie gaat winnen.

GlennTour

Mijn grootste dilemma: Stuyven of Kristoff.

Stuyven heeft geen enkele voorbereidingskoers gereden. Zou dat veel belang hebben? Hij kan pas zaterdag meten hoe goed hij is tegenover de rest.

Kristoff doet het meestal niet slecht in de klassiekers maar die kan ook zomaar eens totaal niks presteren.

dvansteenis

Kristoff vanwege EF

Valvuillerdemoz

'@hartstikkebedankt: Die odds zijn dan toch wel erg in jou voordeel, bij nader inzien. 😁 Drie keer podium dan?

Laatst gewijzigd
user27311

Ik merk dat ik al een tijdje best tevreden ben over mijn team. Heb de grote 3 in mijn team en in alle wedstrijden kan ik 3 goede kopmannen opstellen. Ik zit er alleen een beetje mee dat ik, volgens de scorito-indeling, maar 7 kasseienrenners heb. Heb ook Hofstetter en een Wellens mee. Die rijden toch nog genoeg kasseienritten en kunnen daar ook een goede klassering neerzetten. Wat denken jullie, red ik t daarmee?

robbinende

'@valvuillerdemoz als ik ook zo overtuigd van was, dan was in dat geval Pogacar voor mij een no-brainer.
Zie hem zelf wel LBL en strade kunnen winnen. Voor de Waalse zijn er denk betere punchers, en mocht hij AGR rijden zie ik hem daar ook wel een hoge notering rijden.

Dat lijkt mij voor 2,5 miljoen best interessant. Mijn ervaring is ook dat ik met het klassieker spel vooral met het Ardennen blok + AGR punten misloop.

Valvuillerdemoz

'@robbinende: Daar heb je een punt. Bij mijn team ligt het zwaartepunt momenteel ook niet bepaald op de laatste vijf koersen. Daar valt nog wel wat aan te sleutelen. Hopelijk word er de komende dagen nog iets meer duidelijk over de startlijsten van die koersen. Ik verwacht eigenlijk wel dat een aantal renners die ik al heb daar alsnog zullen rijden, maar zie dat nog nergens terug.

JesperRenrad

De discussie Roglic vs Pogacar is interest. Wat denken jullie van Schachmann. Zelfde prijs, iets minder klimmer, iets meer puncher... Ik heb het gevoel dat Roglic en Pogacar de focus toch meer op de rondes hebben en dit wel leuk vinden, waar Schachmann hier wellicht zwaarder op in zal zetten. Thoughts?

arjenzvob

Vorig jaar was een gek wielerjaar en vielen de heuvelklassiekers na de grote rondes. De vormpiek was anders. Daarom waren Roglic en Pogacar ook goed. Niet dat ze nu niet goed zullen zijn, maar hun vormpiek ligt later. En dus denk ik dat een Woods of een Alaphillipe en wellicht Schachmann inderdaad meer kans hebben op winnen. Ik vind 2.500.000 erg veel geld, waar je voor minder geld gelijkwaardige of zelfs betere puncheurs kunt pakken.

En ja, Roglic stond in mijn lijstje van de verschillende podiums maar toch heb ik mijn twijfels.

P.S. Vocsnor ging het snelst van allemaal de Muur van Geraardsbergen op. Voor 500k heb je een koopje!

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Carapaz of Gaudu? of allebei.. ;-)

JesperRenrad

'@Lo Zar, voor de Tour neem ik ze beiden. Voor de klassiekers geen :)

robbinende

'@arjenzvob daar heb je zeker een punt. Al zie je, met name in LBL toch altijd wel AK mannen terugkomen.
Ook is dit jaar weer anders gezien het feit dat alle toppers er al zo vroeg bij zijn. Kijk naar het deelnemersveld in de UAE, besseges en VAR. Heeft dat dan ook weer effect op het voorjaar?

Als je voor die 2,5 miljoen kan rekenen op 2-3 top 5 noteringen vind ik het nog altijd een betere koop dan iemand van 2,5 die wel zeven koersen rijd en daar ‘misschien’ resultaat boekt.

Schachmann gaat bij mij sowieso mee. En ik verwacht dat VDP en Ala ook wel AGR rijden en die laatste misschien nog wel WP

Laatst gewijzigd
Ric

Wordt Kung hier bewust niet veel genoemd omdat mensen m links laat liggen of hem juist als ‘goedkoop’ troefje zien

madeinstars

Sowieso is Roglic niet echt iemand die piekt. Is meer een Valverde 2.0 die het hele jaar goed is, daarom zou ik 'm zeker wel mee durven nemen. Dat gezegd hebbende, heb ik 'm niet mee.

dvansteenis

Kung, daar was ik toch wel vrij snel uit! Wint (buiten tijdritten) eigenlijk nooit, maak ik nergens kopman, dus te duur!

TrEb

Knoop doorgehakt MvdP en opvullen eruit. Mads petersen en Trentin eringeklikt.
Blij met m'n team, vooral sterk in de breedte

TrEb

Opvullen, moet zijn opvuller

Valvuillerdemoz

En Mads Petersen?

Ajvenema

Wat denken jullie, rijden mensen strade, én parijs nice?

TrEb

'@valvuillerdemoz, ach spelling controle (zucht) inderdaad Mads Pedersen en Trentin erin.

1 2 ... 27 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.