Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 39 ... 85 86
arjenzvob

Pedersen is 25 en wordt elk jaar beter. Kan mee in een harde koers en is een goede sprinter. No-brainer voor mij.

Ric

Is er iemand die speculeert niet het niet rijden van de Waalse klassiekers door Vd Poel?
Ik weet dat Olympische spelen zijn doel is en hij ook Tour gaat rijden. Maar op zich zit er best nog wat tijd tussen Waalse klassiekers en Tour toch?

Platje

'@Ric Ook al rijdt hij ze niet, hij gaat mee..
Pedersen nog proberen in te passen, heb nu GvA die veel rijdt maar ik naast de Omloop waarschijnlijk geen captain ga maken.. ik slaap er nog een nachtje over

jort101

'@platje

Ik ben het in ieder geval volledig eens met zijn prijskaartje. Wat mij betreft dus wel.

De Max

Degenkolb, Colbrelli of Démare wie van deze 3 denken jullie dat de meeste punten zal gaan pakken

TheStrikers

Ik ben in Dubio . Bouhanni of Dekker voor 750.000 wie gaat de meeste punten pakken denken jullie?

Karperdrol

'@de Max, ik denk Degenklob

@thestrikers de Bokser

Ik zit zelf in mijn maag met Wellens.. ik twijfel om hem in te wisselen voor Kung of Kragh... iemand die daar zijn licht op kan laten schijnen?

Genomico

Pfff... 0,5M te weinig om mijn gewenste team te krijgen en ik zie echt nog geen enkele optie waar ik tevreden mee ga zijn, dus dat wordt nog een nachtje puzzelen. Maar goed, dat is natuurlijk ook wel het leukste van het spelletje.
Keuzes zijn o.a.: twee 750k renners waar ik tevreden mee ben downgraden, maar naar wie dan? Of 1 Heuveltopper die niet zoveel races rijdt downgraden, maar kom ik dan nog wel uit met mijn captains? En als ik die downgrade dan hou ik weer geld over waardoor er weer meer in m'n team moet veranderen. Of één van mijn vele sprinters downgraden, maar die zijn allemaal zo lekker geprijsd en de spreiding van veel sprinters zorgt voor meer kans op goede captains in bijv. de Scheldeprijs en EF.
Nou mag je me altijd wakker houden voor puzzelen, maar ik had niet gedacht dat 0,5M zoveel impact zou kunnen hebben.

Edit: 4 uur later en inmiddels is Pogacar geofferd en het team op 2 plaatsen geüpgraded. O.a. Viviani is erbij gekomen waardoor de meerwaarde van Bennett opeens heel weinig is geworden. Equipe à Grande Vitesse is er dus nog niet klaar voor. Eens even doorrekenen of 1x absolute kopman 2,5 miljoen waard is...

Laatst gewijzigd
Tjaanameistro

Mijn team

MVDP
VAN AERT
ALAPHILLIPE
ASGREEN
PEDERSEN
NAESEN
KRISTOFF
SENECHAL
TURGIS
WELLENS
COSNEFROY
MERLIER
PHILIPPSEN
VAN BAARLE
VAN HOOYDONCK
G. VERMEERSCH
CAPIOT
BYSTROM
PASQUALON

iemand tips?

arjenzvob

Ziet eruit alsof je in de heuvels tekort komt. En weinig pure sprinters. Tuurlijk kunnen je dure kleppers sprinten maar dit team is niet in balans.

Karperdrol

MvdP
WvA
Flip
GVA
Kristoff
Stuyven
Senechal
Keukeleire
Teuns
Matthews
Schachmann
Woods
Viviani
Bouhanni
Philipsen
Stannard
Covi
Pasqualon
Livyns

en dan twijfel ik nog tussen Kragh, kung of Wellens. (met kung kan ik nog iemand uppen)
wat vinden jullie van de verdeling?

Ab Normaal

Ik vind het echt heel erg, doe het zelf nooit en hou er niet zo van, maar ik zit toch nog met een dilemma.
Ik heb nog één renner nodig met name voor de Omloop, E3 en DDV en daar heb ik 3 mln voor.
Ik twijfel enorm tussen Stuyven en Trentin en kan niet de juiste argumenten vinden waarom ik voor de één of voor de ander moet kiezen.

Wie heeft die argumenten wel en kan ze mij vertellen?

arjenzvob

Ik zeg het vaker, maar het is leuker om te lezen waarom je je renners gekozen hebt....

Ziet eruit als een evenwichtig team Karperdrol.

@Ab ik zou voor Stuyven gaan. Omdat ik ook veel verwacht van Pedersen. Sterk team dat Trek. Politt heb je al? Hou je een miljoen over voor upgrades.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja, Politt heb ik al.
Zou eventueel Vanmarcke kunnen nemen, maar die vind ik echt minder.

Feltet verwacht juist heel weinig van Pedersen, vind ik toch opvallend.

user27296

Dit is mijn teampje:

( in Frankfurt maar 2 renners, heuvelklassiekers een 6 tal, ... volgens mij een goede balans)
Ik heb uiteindelijk maar 1 van quickstep overgehouden, maar denk dat het zo moet lukken

M. VAN DE POEL (zeker kopman alle wedstrijden waar hij rijdt)
W. VAN AERT (verwacht ik veel van)
VAN AVERMAET (gaat veel punten sprokkelen, af en toe kopman)
A. KRISTOFF (rijdt veel wedstrijden, slechtweer kopman, Kopman voor Gent-Wevelgem en Frankfurt)
S. COLBRELLI (had verleden jaar een slecht klassiekerjaar gaat dit jaar verassen, kopman Brabantse pijl)
S. KRAGH ( had pech met een valpartij verleden jaar voor de Ronde, DOORBRAAK DIT JAAR?)
A. DEMARE (mijn kopman bij de sprintkoersen die hij rijdt zoals kuurne, rijdt ook kasseikoersen)
J . ALLAPHILIPPE ( multi inzetbaar kopman op kasseien en in de heuvels)
W. BARGUIL (goede puncheur kan punten pakken op kasseien en in de heuvels)
M. SCHACHMANN (Kopman STRADE en de heuvels)
T. WELLENS (Kopman omloop, Brabantse pijl en in de heuvels)
M. WOODS ( Voor Strade, kopman waalse pijl en Luik)
R. BARDET ( Gaat veel wedstijden rijden zowel heuvels als kasseien, gaat verassen)
B. Mollema (Kopman ardennen)
P. Ackermann ( Sprintkopman hoop ook dat hij Frankfurt rijdt)
E. Viviani ( Sprintkopman, lijkt weer wat in vorm te komen na zijn operatie)
J. Philipsen (Sprintkopman en teampunten misschien)
A. CAPIOT ( goeie kasseirenner, kan ook een goede sprint rijden in scheldeprijs ofzo)
A. Livyns ( mag mij verassen, goede puncheur)
V. CAMPENEARTS ( wil zich bewijzen in de klassiekers dit jaar)

En wat denken jullie van mijn teampje, heb mijn best gedaan. Nu nog de juiste renners per wedstrijd selecteren

VEEL SPELVREUGDE

GRTZ

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Zie best veen senechal?

Maar rijdt er tot nu toe wat ik kan zien maar 1? En geen Kuurne

nasibal

Bij Pedersen terugkijken op de afgelopen jaren is al niet heel eerlijk, en hem op basis daarvan afschrijven al helemaal niet denk ik.

Had in 2017 pas zijn 1e profjaar en kwam toen in een team met Degenkolb, Stuyven en een toen nog hele aardige Theuns. Mijlen ver weg van enig potentieel kopmanschap dus. Wordt dan in 2018 vanuit die positie toch 5e in Dwars door Vlaanderen en weet verrassend stand te houden in De Ronde (2e plaats achter een andere random ;) ) .

2019 gewoon toch weer lekker als knecht de klassiekers in, al lijkt hij hier ook achter zijn kopmannen ook niet heel lekker te rijden inderdaad. Maar dat hoeft ook helemaal niet, Trek had een enorm sterk klassieker-team. Pakt vervolgens toch het WK. Vervolgens in alle interviews roepen dat hij ondanks zijn trui nog steeds gewoon op de eerste plek knecht is voor zijn kopmannen en dat ook netjes laten zien in de klassiekers voor Corona. Maar wat doet hij daarna? Klopt in de Tour op de deur door lekker mee te doen in massasprints, rijdt een ijzersterke Binckbank en wint daarna Gent Wevelgem.

Als je het mij vraagt is Pedersen vooral gewoon een jonge jongen die zijn plek binnen de ploeg heeft moeten veroveren de afgelopen jaren. Dat heeft hij geleidelijk maar tegelijk heel zeker gedaan en ondertussen ook nog fantastische resultaten geboekt. Dat zegt mij veel meer dan een talent wat er opeens 'uit het niets direct staat'. Het belooft veel meer stabiliteit vanaf het moment dat het tijd wordt om te oogsten.

Die tijd is denk ik nu pas gekomen. Stuyven is een fantastische renner maar ontwikkeld zich niet echt verder door, Theuns is geen schim meer van wat hij ooit was en Degenkolb is weg. Ik denk dat 2021 pas het eerste jaar is dat je Pedersen echt kan gaan beoordelen op zijn resultaten als beoogd (mede) kopman van een ploeg. Een 'schone lei' zo je wilt. Als je in het verleden verwachtingen bij die jongen had dan was je waarschijnlijk de enige en als je dan ook nog concludeert dat hij het niet waargemaakt heeft, dan zie je sowieso iets over het hoofd.

Dat gezegd hebbende moet nu natuurlijk wel gaan blijken of het er ook echt uit gaat komen. Maar sterke mannen met een goede eindsprint hebben bij mij altijd een streepje voor. Of ze nou Janssen, Pietersen of Pedersen heten.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Ab: Omloop en E3 zijn normaliter te zwaar voor Kristoff, terwijl zoals gezegd je over Pedersen daar wel twijfelt. Dat maakt Trentin dus eigenlijk daar onbetwiste kopman voor UAE, terwijl het bij Stuyven dan maar net afwachten zou zijn.
DDV lijkt te makkelijk, waardoor Stuyven en Trentin allebei minder ogen dan hun concurrent/teammaat Pedersen/Kristoff of zelfs misschien wel Gaviria. Iemand als Hofstetter is daar mss vooraf wel een veel makkelijkere optie

@Wielerliefhebbervandeweek: Dat is juist het spelletje, uitzoeken wat de verdere schema's zijn of simpelweg aannames maken op basis van voorgaande jaren en ontwikkelingen.

ditisdavid

Team staat wel zo'n beetje. Laatste twijfel blijft de Brabantse Pijl, waar ik eigenlijk te krap zit qua kopmannen, maar heb weinig trek in een te dure Wellens of Colbrelli op het moment dat Alaphilippe en Van der Poel zomaar kunnen starten (en Wellens zelf niet eens bevestigd is). Toch maar wat verlies incalculeren voor die dag...

Platje

Lastig.. lekker aan het puzzelen maar dan ineens geen Wellens, Teuns en Bling in het team.. dat gaat niet goed met BP of daar moeten ineens andere namen aan de start komen maar dat verwacht ik dit jaar niet.. ik wil fugl er eigenlijk niet uitgooien maar ik moet daar denk ik toch gaan downgraden naar Roglic of zelfs Mollema.. terug naar de tekentafel :)

michelb6

'@Stijn, waar heb je vandaan dat Schachmann Strade rijdt?

user27296

Ik ga daar vanuit de voorbijgaande jaren bekeken
En omdat bora zijn selectie nog moet maken

KV

Schachmann rijdt zeker Parijs Nice (wou zijn titel verdedigen) dus geen Strade dit jaar.

JesperRenrad

'@stijn lemmens, goed team. Ik zie veel namen die ik overwogen heb maar die simpelweg de cut niet gehaald hebben bij mij. Als ik ze dan bij jou zie staat gaat het kriebelen om toch weer verder te puzzelen..... nog maar een paar uurtjes 😁

Laatst gewijzigd
Masterw

Oef laatste twijfel Greg of lampaert laaastig

1 2 ... 39 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.