Al corona nieuws voor de omloop, tot hiertoe nog geen grote namen die moeten afhaken. Benieuwd naar het vervolg van het seizoen.
https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/omloop-het-nieuwsblad/2021/omloop-het-nieuwsblad-live-omloop-het-nieuwsblad-coronavirus-schrapt-nog-enkele-renners~1601636045429/
Valt me op dat weinig mensen Hirschi noemen, is het vertrouwen in hem verdwenen? Rijdt nu dus ook maar 3 ritjes voor 3,5 miljoen. Kan hem vervangen voor Fuglsang maar daar is mn gevoel het niet helemaal mee eens
Zit zelf te denken aan pogacar (met evt teampunten) of roglic. Zie dat zij ook niet heel veel genoemd worden. Met deze optie kan ik er wel bijv nog een viviani infietsen. Wat denken jullie van deze rakkers en hun vorm in de ardennen?
Poeh laatste 2,5 M voor 3 renners. Waarbij ik tenminste 1 dedicated voor de heuvelklassiekers wil en dan kom ik tot 3 varianten:
Optie 1) 1,5 M / 0,5 M / 0,5M:
1,5M --> Formolo, Bagioli of Madouas zijn mijn opties. Formolo rijd Strade (Italianen in Italie) en heeft met Pogacar / Hirschi kans op teampunten, maar dan wil ik wel dat hijzelf ook bij de eerste 15 rijd. Madouas rijd ook Strade en RvV en m.i. ook de heuvels samen met Gaudu. Bagioli rijd de grote 3 maar kan wellicht nog Brabantse Pijl bijkomen, is natuurlijk een klant voor een ere plaats + bonus met Flipje.
0,5M --> Q.Hermans, Kirsch / Bystrom. Waarbij de eerste voor heuvels en de laatste 2 veel koersen rijden met hun kopmannen Stuyven/Pedersen & Trentin/Kristoff, of te wel teampunt pakkers.
Optie 2) 1M / 1M / 0,5 M:
1M Bardet / Higuita / Vansevenant & Keukeleire. Ik ben ergens heel benieuwd naar Bardet die ook Strade rijdt waar hij al eens podium stond. Higuita is een leuke springveer die bij afwezigheid Woods bij EF nu een plek opschuift ? Vansevenant liet op de Ventoux al zien weer een stap gezet te hebben, kan zomaar tussen 10-20 eindigen en met Flip ook teampunten. Keukeleire is breed inzetbaar en helpt bij bijvb Scheldeprijs.
0,5 M --> zie boven.
Optie 3) 0,75 / 0,75 / 1 M:
1M --> zie hierboven.
0,75 M --> De Bondt / van Hooydonk / R Stannard / C Pedersen / Dewulf . Hiervan 2 nemen die ieder koersen rijden met hun kopman(nen) die podium (kunnen) rijden.
Pfff hersenen kraken :P
Zou de Covid-besmetting ook van invloed zijn op het wel of niet starten van Hofstetter morgen? Anders toch een last-minute wissel toepassen. Want dan niet alleen morgen maar wellicht langer geen beroep op Hofstetter kunnen doen... Of zullen dat twee totaal verschillende bubbels zijn?
Edit: https://www.focus-wtv.be/sport/sep-vanmarcke-ziet-twee-teamgenoten-wegvallen-bij-israel-start-nation
De test was negatief.
"Twee renners die met Dirk Demol nauw in contact kwamen, wacht zo hetzelfde lot. de Zwitser Reto Hollenstein en de Canadees Guillaume Boivin starten niet in de openingsklassieker."
Geen wissel toepassen dus.
Voor diegene die pedersen nemen. Stellen jullie hem vandaag ook op als kopman? Ik weet dat hij een heuvelachtig parcours aan kan anders rij je geen podium bij rvv. Maar vorig jaar werd hij er hier toch flink afgereden. En in Besseges finishte hij ook best ver. Dit geeft mij een beetje twijfels voor de heuvelachtige koersen. Voor bijvoorbeeld KBK is hij natuurlijk de perfecte renner
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.