Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 43 ... 85 86
Koekebakker

'@Pietje Precies: waar vond je die percentages totaal gekozen?

Pietje Precies

Die hebben ze in hun live verslag genoemd. Sagan bijv minder dan 10%, Hirschi 42%, Trentin 18%, Kristoff 33%, Ewan 11% etc

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Ah, thx.

roburger

Leuk al jullie keuzes te lezen! Ik zie vaak dezelfde sprinters voorbijkomen, bij de kassei en heuvels zijn er al wat meer variaties te vinden. Ik stuur mijn team later ook nog door. Succes allen!

De Condor van Echt

Mooi om alle teams met overwegingen te lezen! Veel herkenbaars, maar daarom des te leuker dat er toch wel wat verschillen zijn. Zo kreeg ik eerst een unheimisch gevoel bij het team van @arjenzvob dat vwb kasseien bijna letterlijk het mijne is, maar voor spr/hv weer heel anders was!

Wat @jori heeft gedaan met het heuvelteam, heb ik met mijn sprinters gedaan. Het programma van de spr is onzeker, maar van de heuveltypes veel minder. Heb dus redelijk zwaar geïnvesteerd in de heuvelmannen, en hoop met ‘moneyball’ de schade in BdP, SP en EF te beperken.

Natuurlijk de grote drie (Matje, Woutje, Flipje) omdat het een captainspel is.
Vervolgens
* Kasseien
4. Mads Pedersen (@nasibal heeft het prachtig verwoord)
5. Yves Lampaert (levert me al jaren veel punten op en is mooie kopman als de grote drie niet rijden)
6. Davide Ballerini (gok vanwege de vraag of hij al echt deel uitmaakt van de harde klassiekerkern, maar de moeite waard om te proberen.)
7. Nils Politt (laat een gestaag groeiende lijn zien)
8. Alexander Kristoff (lang heen en weer geschoven met Stuyven)
9. Casper Pedersen (kan ik voor die prijs niet laten liggen)

* Heuvels
10. Fuglsang (levert altijd, en rijdt ook nog SB)
11. Schachmann (iemand die je in het hele drieluik kunt cappen, kun je niet laten liggen voor 2,5. Wel nog geschoven met Cosnefroy, maar twijfel over zijn knie en deelname aan BP niet zeker)
12. Woods (voor 1,5 een mooie kopman voor WP en LBL, ook al rijdt Dan Martin ook mee)
13. Molard (ogv van verleden in deze eendagskoersen de voorkeur boven Gaudu)
14. Pidcock (mn voor BP)
en hier dus nog Alaphilippe bij.

* Sprinters
Door Kristoff te nemen hoop ik aldus de schade te beperken:
15. Caleb Ewan. (Nu zeggen jullie - terecht - allemaal: “Huh?? Maar je kunt toch beter Ackermann nemen?? Die is goedkoper én rijdt EF!”. Dat klopt inderdaad. Vorige twee jaren nam ik Ackermann, maar er was altijd wat met hem: slag gemist, gevallen, onreglementair sprinten en dan teruggezet worden... Dat kostte mij vorig jaar de top-100. Volledig niet rationeel natuurlijk, maat dit jaar staat hij bij mij op de zwarte lijst. Bennett? QS kan meerdere kaarten spelen. Viviani? Iets met zwaluw/zomer. Ik hoop met Kristoff EF af te dekken en voor BdP hoop ik dat de rest van mijn team ‘moneyball’ dit afdekt.)
16. Jasper Philipsen. (Geen uitleg nodig, hoewel Merlier in hetzelfde team een risico is.)
17. Hugo Hofstetter. (Hopelijk trekken ze niet te vaak de kaart Barbier/Cimolai.)
18. Amaury Capiot. (Veel punten naar rato van prijs. Bouhanni in hetzelfde team is wel een risico, maar een redelijk goede sprinter voor 500k moet ik wel opnemen, gezien mijn strategie.)
19. David Dekker. (Bring it on! En rijdt soms ook nog samen met WvA.)
Daarnaast hoop ik dat Casper Pedersen zo nu en dan meesprint.

* joker
20. Robert Stannard. (Wie weet?)

Overwogen:
- GvA. Levert altijd. Uiteindelijk toch gekozen voor M.Pedersen vanwege groeicurve en vanwege de upgrade in het heuvelteam die dan mogelijk werd.
- Naesen. Veel sympathie voor hem, maar 3,5M vind ik echt te duur.
- Stuyven. Heen en weer geschoven met Kristoff. Beide dezelfde prijs, dezelfde voordelen (eindschot na zware koers) en dezelfde nadelen (niet de enige kopman). EF en mijn strategie dat ik met Kristoff kan bezuinigen op de sprinters, gaf de doorslag.
- Lutsenko. Elk jaar weer neem ik me voor om hem te laten staan, en ook dit jaar lukt het weer niet. Blijkbaar wil ik het niet hard genoeg...
- Matthews. Vooral vanwege BP. Maar hij is wel een dure hedge voor als MvdP én Alaphilippe niet rijden. Ik neem dus het risico op onderbezetting in de BP, en hoop op mooi resultaat van Pidcock. Heb hem na vervangen GvA -> M.Pedersen geupgrade naar Fuglsang, die ik graag wilde, ook vanwege SB.
- Wellens. Te wisselvallig naar mijn smaak.
- Teuns. Geen idee waar die nu staat qua vorm.
- SKA. Vond ik een te grote gok voor dat geld, zeker naar verhouding van het aantal keren dat ik hem zou cappen.
- Benoot. De attractieve manier van koersen van die ploeg is als kijker/fan heel leuk, maar voor poules erg lastig. Zie @nasibal (“al naar gelang de zon schijnt”).
- Cosnefroy. Knie + Jungels in de ploeg.
- Steimle. Rijdt veel, maar is Ballerini geworden. Hoop dat het goed uitpakt.....

Laatst gewijzigd
kevinraar

dit is mij team
hofsteter
lampaert
turgis
kristoff
dupont
van der poel
pidcock
degenkolb
polit
wellens
stannard
meeus
van der hoorn
benett
viviani
alaphlippe
van aert
philisen
hirschi
bagioli

Dingetje

Johan Jacobs was zo gek nog niet

John Berger

Was snel klaar met de puzzel en mijn team stond al meer als een week klaar en is ongewijzigd gebleven ondanks alle mooie namen die hier voorbij zijn gekomen.

Onderstaande 10 renners er direct erin geklikt en de rest erom heen gebouwd:
v Aert + vd Poel + Alaphilippe + M Pedersen + SKA + Stuyven + Lampaert + Senechal + Vermeersch + Eekhoff
De overige 10: C Pedersen + Philipsen + Hayter + Livyns + Jacobs + Matthews + Cosnefroy + Merlier + Barquil + Hofstetter.
Kopmannen vandaag zijn Alaphilippe + Stuyven + M Pedersen

Renners die het net niet gehaald hebben zijn Pidcock, Hirschi, Kapotte, GVA. Hopelijk krijg ik hier geen spijt van.

Ik heb al mooie teams voorbij zien komen.
Deze keuze voor de juiste kopmannen is heel belangrijk in dit spel.

Fijn wielerweekend allemaal.

La Primavera

Livyns en Jacobs erbij, dat is toch leuk kijken.

Platje

Pidcock uiteindelijk toch niet nemen doet wel pijn, vanaf moment 1 erin gestaan maar toch besloten niet te doen..

Treenert

[Quote]Jup! En dat is denk gunstig voor ons, want wij kiezen relatief weinig keienvreters en relatief veel sprinters & heuvelrenners.[/quote] Precies 😉 dat, ik heb ook meer heuvelmannen dan gemiddeld zo lijkt het. Heb naast Flip en Wellens, Woods en Mollema zelfs voor zowel Roglic als Pogacar gekozen. Die twee leveren altijd, zie uitslagen vorig jaar. Ze rijden samen 6 koersen dus minimaal toch wel 500 punten maar méér punten zou logischer zijn. Daarmee kon ik afzien van o.a. dure Fuglsang en Hirschi. Daarnaast gekozen voor Démare. Buiten het feit dat ik extra heb gelet op kampioenstruien (dus heb ook Küng en de Bondt) is hij voor morgen naast MvdP favoriet bij de bookies. Hij rijdt een behoorlijk aantal koersen en wat betreft de sprintkoersen zoals EF; die vullen zich nog wel met deelnemers die je al in je team had dus ik zag de noodzaak niet van Kristoff. Ik vrees dat hij wanneer het niet koud en nat is, zoals dit weekend, hij tekort gaat komen. Philipsen en Merlier moesten, ook i.v.m. teampunten, mee. Heb Merlier ook voor morgen mee.

Dat levert de volgende selectie op:
Alaphilippe (C), v. Aert. v.d. Poel, Wellens(C), Ballerini (C), M. Pedersen, Stuyven, Küng, Keukeleire, de Bondt, Theuns, Démare, Ackerman, Merlier, Philipsen, Hofstetter, Roglic, Pogacar, Woods en Mollema. Ik ben tevreden.

Succes maar vooral veel (kijk- en Scorito-)plezier allen!!!

Laatst gewijzigd
user26809

Mijn team lijkt erg op dat van @Veltini en @Uran

VDP, WvA, Flip
Lampaert, Senechal, Ballerini
Stuyven, Politt
Kristoff, Demare, Ackermann, Philipsen, Viviani, Theuns
Woods, Bardet, Mollema, Gaudu, Wellens
Livyns

Behoorlijk zitten schuiven. SKA erbij had nog gekund ipv Demare. Maar wel lekker om Demare paar keer kopman te kunnen maken. Op t laatst nog Matthews gedowngrade naar Demare, zodat ik Bardet kon nemen.
Ben o.a. benieuwd hoe Politt het gaat doen!

ditisdavid

Niks geen Alaphilippe dus, dit gaat voor de sprinters worden op dit tempo.

Ab Normaal

En Kristoff lek.
Lekker begin

ditisdavid

Was dat Stewart?

Edit: ja dus, dat is heel lekker.

Laatst gewijzigd
Platje

En waar was M.Pedersen?

De Condor van Echt

Lekker, ik had Ballerini als 2e kopman. (Bookies hadden dus geen gekke voorspelling.) Verder had ik Alaphilippe 1e en M.Pedersen 3e.

La Primavera

Wie had het in dit topic over een terugkeer van Haussler? Wordt toch mooi 4e haha!

JapieJapo

Lol het aantal puntjes per het aantal uren puzzelen is dramatisch laag....

arjenzvob

Mooie winnaar met Ballerini. Zelf geen kopman gemaakt, al heb ik hem wel eventjes op plekje 1 gehad. Zuur, maar ach. Frankfurt is nog ver!

Een vraag: Waar was TREK?

Niballie

'@La Primavera

Ik heb een keer geopperd om Haussler te nemen vanwege zijn crosswinter. En omdat hij er zelf wel vertrouwen in had.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Pedersen stelt altijd teleur in het openingsweekend. Dat Stuyven er niet bij zit vind ik wel zeer verrassend trouwens, Trek lijkt terug in 2019.

Zelf de toptwee in de ploeg, maar de rest van de toptien niet en logischerwijs niks van de kopmannen. Rare selectie aan renners die besluit mee te sprinten op een finish die er helemaal niet geschikt voor is, hier viel niet op te rekenen.

Laatst gewijzigd
siets

Waar was TREK?? Niemand in die eerste groep toch?

Dingetje

Zonde dat Kristoff en Pasqualon zo net voor het einde pech kregen, was mooi uitgekomen

arjenzvob

Wel mooi 71 euro bij TOTO gewonnen trouwens, mooie quotering Ballerini. Daar durfde ik het wel... zucht!

1 2 ... 43 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.