Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 45 ... 85 86
iMrChris

Toch Ballerini als 3e kopman gekozen verder aantal teampunten en paar tot 20 noteringen. Geen Trek in mijn team, pakt vandaag goed uit. Nu 95 % morgen hopelijk weer wat opschuiven richting de 99%.

iMrChris

'@DerMeister als je denk dat het een speint wordt zal ik toch pidcock nemen greg laat het dan vaak lopen. (Ps ik denk niet dat het een normale sprint word)

Lo Zar

Ik ga even de aankomst checken..
sinds de rit naar Suances in de Vuelta vertrouw ik niks meer..

jort101

Meer mensen met Haussler in het team? Prima koopje tot nu toe!

fringale

'@Jort : in mijn eerste draft wel, en daar zat ook Jake Stewart bij want ging voor een ploeg met Alaphilippe, WVA, MVDP én Sagan. Toen die laatste paste voor de omloop ben ik beginnen prutsen, met mijn meest bedroevende selectie in jaren, tot gevolg. Dat de fun er al na één wedstrijd af is, is balen. Wanneer begint de Giro ?

bakfiets

Ik heb voor vandaag van der poel, kristoff en hofstetter.

De mensen die jake stewart hebben geselecteerd. Goed gedaan!

Jasperdewaal11

Kopmannen :

1) Matje (rijd voor merlier, uhm jaja)
2) Kristoff (getergd na gister)
3) Degenkolb / Pedersen of Hofstetter (ben ik nog niet uit: John heeft alles hierop gegooid, mads mag wat goed maken van gister, hofstetter kan dit ook goed)

kevinraar

Gisteren 128 punten gehaald

Vandaag deze kopmannen
1 van der poel
2 Kristoff
3 Hofsteter

Ab Normaal

Ik had eigenlijk Colbrelli meegenomen als 3e kopman voor Kuurne en uiteraard voor BP.
Twijfel na die val wel tussen hem en Laporte en Trentin nu.

Marsthinaikos

Vandaag als kopmannen Kristoff, Pedersen en Hofstetter. Hier ook Colbrelli maar verwacht hem na zijn val van gisteren niet mee.

Imbatido

Ik heb ook VDP, Kristoff, Hofstetter staan. Maar toch met een bang hartje ...

Mathieu zal er vast wel invliegen, maar ben toch wel bang dat het uiteindelijk op een sprint gaat uitdraaien. Het is een beetje alles (3x 100 punten) of niks (3x 0 punten). Kuurne is toch vaak een tactische wedstrijd waarbij Mathieu het niet allemaal zelf in de hand heeft. Daar ben je toch afhankelijk van de samenwerking in groepjes en een goede koerssituatie. En geen noemenswaardige beklimmingen/kasseien meer in de finale om zelf verschil te maken. Merlier is goed genoeg om de Oude Kwaremont bij de eerste 20-30 te overleven dus denk dat Mathieu zich dan uiteindelijk opoffert. Uiteindelijk is het voor Mathieu 'maar' Kuurne en voor Merlier één van zijn grote doelen dit voorjaar.

De Tourminator

Vanwege een drukke zaterdag hier mijn team.

Van der Poel
Van Aert
Van Avermaet
Stuyven
Kristoff
S. Kragh Andersen
Keukeleire

Alaphilippe
Hirschi
Matthews
Wellens
G. Martin

S. Bennett
Viviani
Philipsen

Theuns
Capiot
Livyns
Bystrom
Kirsch

De grote drie spreken voor zich.
GvA verkozen boven Lampaert. Wil nog steeds winnen.
Stuyven en kristoff doen het altijd goed in het voorjaar.
Kragh verwacht ik veel van na zijn doorbraak in de Tour van vorig jaar.
Keukeleire rijdt veel en hopelijk wat resultaten tussen 5-20.

Hirschi klikte ik er gelijk in na de grote 3. Rijdt 5 koersen en kan ze alle 5 winnen.
Matthews, nieuwe ploeg, wil zich bewijzen en hopelijk doet hij dat ook.
Wellens rijdt veel koersen en kopman Omloop en BP.

Bennett, Viviani en Philipsen zijn de sprinters van dienst. Brugge, GW en Schelde prijs mijn kopmannen.

Theuns, Capiot en Livyns kunnen mooie uitslagen rijden of meedoen om plek 5-10.
Bystrom en Kirsch voor de teampunten bij Trek en UAE.

Voorlopig slecht begonnen met 66 punten, maar niemand die natuurlijk zo'n sprint had verwacht.
Succes iedereen 😃

Laatst gewijzigd
fringale

'@De Tourminator : dacht ook dat Hirschi 5 koersen zou rijden, blijken er nog maar 3 te zijn, daarom dat ik hem gewisseld heb met Fuglsang

De Tourminator

'@Fringale
Ergens heb ik gelezen dat hij SB en MSR op het programma had staan. Lees nu inderdaad bericht van gisteren dat hij die niet rijdt. Mijn team stond sinds donderdag klaar omdat ik vrijdag en zaterdag andere zaken had te doen. Dan moet hij ze alle drie maar winnen .....

De Tourminator

Vandaag MvdP, Kristoff en Stuyven als kopmannen.

Luke Rhinefield

Veel mensen met MVDP op 1? Als het op een sprint uitloopt rijdt hij voor Merlier. Gokken jullie dan op een sterke Mathieu die de sprint voor is?

fringale

'@De Tourminator : dat zou best zo maar eens kunnen, want heb zelf nog lang getwijfeld, omdat hij een zekerheid lijkt op podium, maar al die mist rond zijn vertrek, ofwel heeft mij de vrouw van de baas geslapen, ofwel is er toch iets minder koosjer aan de hand en dan is het voor mij net iets te veel gissen naar het effect daarvan op zijn toekomstige prestaties...

arjenzvob

Op dag 2, zoals jullie al noemen, meteen een dilemma. Matje is mee, maar wat te doen? Kan 3x 100 of 3x0 worden, en ik denk eerlijk gezegd weinig ertussen. Of lead-out zijn en dan toch nog top 10? Hmmm....
Ik ga vol op Kristoff, revanche! Matje krijgt plek 2 en plek 3 Pedersen.

Even wat statistieken bekeken, om uit te pluizen hoe vaak bepaalde renners gekozen zijn (uitslag Omloop in de app). De grote drie zijn al eerder benoemd. Van de renners die nog niet startten logischerwijs geen statistieken. Ik heb de renners eruit gepikt die (waarschijnlijk) een rol van betekenis gaan spelen in dit spel.
Totaal gekozen:

Lampaert 50%
Stuyven 49%
Wellens 43%
van Avermaet 39%
Pedersen 36%
Kristoff 34%
Sénéchal 33%
Kragh Andersen 33%
Naesen 28%
Teuns: 28%
Benoot 27%
Pidcock 27%
Ballerini 24%
Küng 22%
Turgis 20%
Politt 20%
Trentin 19%
Asgreen 18%
Stybar 10%
Ivan Garcia 10%
Gilbert 10%
Terpstra 11%
Vanmarcke 8%
Laporte 8%
Drücker 7%
Colbrelli 6%

Goedkoper segment:
Philipsen 60%
Theuns 28%
Capiot 26%
Bystrom 18%
Livyns 17%
Vermeersch 14%
Declerq 13%
Keuleire 13%
Pasqualon 11%
Moscon 9%
Bardet 8%
Coquard 7%
Jacobs 7%
Aranburu 6%
Stannard 5%
Haussler 5%
Smith 3%
Stewart 3%

Opvallend:
Grondahl Jansen maar 2%

Laatst gewijzigd
Matti

Heb Mathieu op 2. Beetje kansen spreiden.

KV

Heb MVDP, Pedersen, Laporte en Hofstetter voor kopmankeuzes.
Maar zal echt wel een sprint worden denk ik (DQT niet sterk genoeg vandaag en teveel ploegen met sprinter én opnieuw een lenteweertje).
Momenteel toch Pedersen voordeel van de twijfel op 1 (zat gisteren toch lange tijd vooraan en zou toch niet mogen lossen op dit parcours?!), dan Laporte, dan MVDP op 3. Maar een Hofstetter zie ik ook wel gewoon top 10 sprinten, moeilijk... Maar MVPD geen kopman maken voelt zo raar aan ;-)

Laatst gewijzigd
Luke Rhinefield

'@arjenzvob Démare?

arjenzvob

'@Luke Zoals ik al zei, dit zijn de mannen die gisteren aan de start stonden. In de uitslag in de app was dit te vinden.

Jori

Moscon is inderdaad mijn joker sinds zijn goede vorm. Ik had 1 plekje voor hem of Laporte. Uiteindelijk heb ik voor de variant met oa Matthews en Moscon gekozen, maar ik had eigenlijk liever geen Matthews gehad maar Honoré.

Het kwam alleen vervolgens niet lekker uit + ik twijfelde of ik dan voor Merlier of Démare moest gaan. Beide vertrouw ik momenteel maar matig qua vorm. Eigenlijk had ik gewoon Cosnefroy en Viviani willen hebben. Maar die blessure van Cosnefroy + mogelijk/vermoedelijk geen Scheldeprijs Viviani (op basis van Cofidis site) hielden mij tegen.

Klopt, maar Honoré viel bij mij af, doordat ik al 4 andere DQS had. Die mag sowieso BP voor eigen kans en heeft ook beschermde rol in de Ardennen, al staat Alaphilippe daar altijd nog een trapje hoger, als die nog goed is.


Het zag er goed uit wat Moscon (en Laporte) vandaag liet zien, maar helaas levert het niks op. Wat dat betreft was het qua een hoop renners maar een ‘oneerlijke’ uitslag. Zoals jij vanmiddag al schreef ook vreemd dat er niemand meer een actie heeft ondernomen. Dit was een ritje naar de slachtbank.

Haha, ja, Greg vatte mijn koers al goed samen.


Die DSM gasten bijv hebben zich helemaal kapot gereden om nadat ze er bij waren helemaal niets meer te ondernemen… nou zal vrijwel iedereen behoorlijk kapot hebben gezeten, maar toch. Je zou zeggen ronsel wat bondgenoten en plaats met een man of 3 een mooie aanval. Was vermoedelijk niet gelukt, maar dan had Deceuninck op zijn minst Sénéchal op moeten branden.

Nou, Lampaert zat er ook nog bij, denk dat die nog weer eerder aan het werk had gemoeten en dat Sénéchal wel in die fase een beschermde renner zou worden, gezien het verloop en niet directe zekerheid met Ballerini. DSM was idd wazig: Die zetten Bardet en SKA(!) op kop, zodat Benoot zich kan sparen, om vervolgens Benoot te willen gebruiken als lead-out voor SKA, maar zitten dan notabene achter wanty renners, waardoor de valpartij ze van kansloos gepositioneerd naar geen eens meer meedoen gaan.

Geel truitje

Het Hirshi verhaal neigt steeds verder de verkeerde
Kant op ik durfde t niet meer aan !!! Lastig te voorspellen koers vandaag

Namen
1Arnaud Demare
2Alexander Kristoff
3Mathieu vd poel

Hoop op betere dag als gister stewart redde me enigszins

Gladiool

Kristoff, Degenkolb en VDP op 1, 2 en 3 vandaag.

1 2 ... 45 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.