Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 58 ... 85 86
kevinraar

heb maar510 punten gehaald sta op maar 51.1 procent

Wellens Nietens

Hier gelukkig wel Matthews boven Alaphilippe verkozen als 3e kopman (achter MvdP en WvA uiteraard), maar behalve de kopmannen had ik dan weer niemand in de top 10. Daardoor alsnog maar een tikkeltje boven het gemiddelde gescoord vandaag en een paar procentjes gezakt naar het mooie getal van 88.8%.

M@thijs

Stuyven mee matje wva en matthews kopman en dan nog flip en ackerman. Dacht weer redelijk te staan.......35%..........

Coco Colombia_88

1 Vdp 2 Van Aert 3 schachmann 604 punten er goed aangedaan Ala geen kopman te maken enkel 1 en 2 wisselen kon er nog meer uitgehaald worden vooraf is dit een heel close call... Hop op naar Brugge- De panne voorlopig zes kanshebbers op winst aan de start en Merlier die niet meedoet is ook een goede zaak..

De Condor van Echt

Ik zat met verbazing te kijken vandaag. Heel raar om te zien dat op de Poggio het verschil niet gemaakt werd en ze dus met een soort uitgedund peloton aan de meet kwamen. En hoe heeft Ewan opeens zijn klimkwaliteiten opeens terug?? Heb ik in de TA dan niet goed zitten kijken? Anyways, ik werd even heel blij toen ik zag dat 8 mannen van mijn team in die eerste groep zaten, en begon al te rekenen hoeveel punten je krijgt als je de nrs 1 t/m 8 goed hebt..... Hoogmoed komt voor de val! Van die 8 eindigt de helft rond plek 15 😠. En Ewan 2e?! na de TA heb ik geen moment overwogen hem een factor te geven, en had het scenario van vandaag verwaarloosbare kans gegeven. Helemaal fout dus. Een schamele 574 punten is mijn deel. Niet veel gezakt gelukkig, sta nog op 97,7%. Over twee weken weet ik hoe goed mijn team nou echt is op de kasseien, en of ‘moneyball’ sprintteam werkt....

Risje89

Het was een hele gekke editie inderdaad. Ik had van alles verwacht, behalve met z'n allen gezellig de Poggio over. Natuurlijk geen moment aan gedacht om Stuyven kopman te maken, maar met 6 man in de top 10 (en nog 3 in de top 20) toch een prima 740 punten. Dat betekent een stijging van 27,2%, mede mogelijk gemaakt door een dramatisch openingsweekend.

Bennett, Viviani, Bouhanni, Hofstetter en Philipsen voor BDP, moet genoeg zijn om nog wat te stijgen, hoop ik.

Laatst gewijzigd
Jori

Sénéchal en Keisse als vervangers van Cavagna en Steimle in De Panne. Sénéchal zal weleens leuke teampuntjes kunnen worden. Verder start Démare toch voor Groupama, dus zal Stewart wel moeten knechten

Treenert

Demare en Pedersen beiden aan de start in Brugge, dat brengt mijn totaal voorlopig op 7, lekker hoor! Nu nog de juiste 3 keuzes maken. Sprintje lijkt gezien de startlijst voor de hand te liggen. Hopenlijk denken er nog wat teams anders over.

KV

Zou mooi zijn als Pedersen in plaats van Moschetti erin komt (want nu staan er nog 8 op hun lijst)

Coco Colombia_88

Geniet maar nog even van het spel mensen want voor je het weet is het spel gedaan zie link https://sporza.be/nl/2021/03/22/kan-parijs-roubaix-doorgaan-de-hemel-ziet-er-minder-blauw-uit~1616402638741/

Jori

DDV voorlopige startlijst nu ook bekend. Opvallende afwezigen WvA, MvdP, Sénéchal, Ballerini, Gilbert, Degenkolb, Sagan, Colbrelli,GvA, Naesen.

WvA was natuurlijk al verwacht, MvdP is wel opvallend, gezien hij ook GW skipt. De startlijst is al wel wat ouder, gezien oa Steimle er nog op staat en geen Sagan, die ws dit als enige opwarmer heeft naar RvV en heel eventueel Roubaix als die nog door gaat. Sénéchal of Ballerini maakt dus nog kans op een extra koers, hoewel ik gezien de namen verwacht dat dit een bewuste keuze is en Steels/Keisse dus de vervanging zal worden en dat die anderen dus extra rust krijgen. Immers staat ook een Devenyns er ook bij, iemand die toch niet de voorkeur zou krijgen boven die andere 2.
Gilbert en Degenkolb wel opvallend, zoveel rijden die nou ook weer niet?
Colbrelli rijdt hem eigenlijk nooit, dus wel volgens verwachting maar rijdt niet overdienstelijk met resultaten in Kuurne en MSR.
GvA en Naesen rijden al wel veel, maar had hier eigenlijk Naesen wel verwacht, om ook keertje zelf enkel kopman te zijn, ipv elke keer met Greg, waar Greg normaliter wel status 1 naar zich toe trekt.

Treenert

Kweet niet wat er van die startlijst overblijft. O.a. Steimle staat er bijv. idd ook nog op, die gaat dit voorjaar geen klassieker meer afwerken. En MvdP ook nog niet geskipt van PCS.

Wat overigens ook opvallend is dat EF verwijderd is van Scorito, nog 15 klassiekers over.
Géén Kristoff (ook veel te duur) is dus een prima keus.

Laatst gewijzigd
bakero75

Weet iemand zeker of Pedersen start in Brugge de Panne?

arjenzvob

'@Bakero75 Nee, te veel tegenstrijdige berichten op verschillende websites. Je zou zeggen dat de eigen teampagina doorslaggevend is, waar gezegd wordt dat hij start. We zullen zien. Ik hoop het!

Jori

Veel starters lijken mij op voorhand geen echte punten op te leveren.
Barbier zal niet starten bij Israel, maar Hofstetter heeft nog steeds Greipel voor zich.
Colbrelli zal ws Bauhaus voor zich hebben.

Dekker heb ik niet, maar ben ik benieuwd of hij de kans krijgt of Kooij. Qua koers verwacht je toch Dekker, maar daarvan verwachten ze ook nog een boel in DDV, GW en RvV. Aan de andere kant, 1 extra sprinterskoerje zou daar waarschijnlijk weinig voor uit maken.
Laporte start overigens niet, dus geen conflicten met Viviani, wel zo prettig voor mij

@Treenert:

Demare en Pedersen beiden aan de start in Brugge, dat brengt mijn totaal voorlopig op 7, lekker hoor! Nu nog de juiste 3 keuzes maken. Sprintje lijkt gezien de startlijst voor de hand te liggen. Hopenlijk denken er nog wat teams anders over.
Toch iets te vroeg gejuicht, geen Pedersen.

Sprint wel erg aannemelijk met een niet al te sterke wind en sprinters-dominerend veld.

@Bakero75; Nope, start dus niet

Pietje Precies

Hoe matig Kristoff tot dusver ook was, vermoedelijk was ie 'gewoon' een must-have geworden als Eschborn 'gewoon' door was gegaan. Zo werkt dit captainspel nou eenmaal.

Zoals door andere al aangekaart kan wel/niet Parijs-Roubaix ook behoorlijk bepalend gaan zijn. Zeker als de Brabantse Pijl wel doorgaat en de AGR niet.

KV

'@Jori: vanwaar die zekerheid ivm Pedersen? Staat wel op pcs. Idd niet op cyclingfever maar selectie is nog niet bevestigd? Op website/twitter van trek ook niet te vinden.
Aan de andere kant zou het voor hem misschien wat veel worden: 5 koersen op 12 dagen!

arjenzvob

Natuurlijk kan het zo zijn dat Pedersen niet start, maar waarom staat het dan in godsnaam op de website van Trek? Van alle websites met nieuws omtrent renners, zou dat toch wel de meest betrouwbare zijn?

https://racing.trekbikes.com/stories/trek-segafredo-men/podium-for-pedersen-in-bredene-koksijde-classic

Edit:

Een andere betrouwbare bron is www.zweeler.com waar ik graag een gokje waag. Pedersen staat daar ook op de startlijst. Waar de overtuiging van @Jori vandaan komt, snap ik niet zo goed. Ik weet het ook niet zeker, maar ik verkondig het in ieder geval niet als waarheid.

Laatst gewijzigd
nathancouw

'@Jori ze kondigen anders zelf aan dat Pedersen wel rijdt..ben benieuwd naar je bron!

Risje89

'@Jori Wielerflits gaat er in de voorbeschouwing van uit dat Laporte wel rijdt.. Ik heb alleen Viviani, dus voor mij beter van niet.

Laatst gewijzigd
Koekebakker

https://www.sport.be/oxycleanclassic/nl/deelnemers/

Volgens de startlijst die op dit moment als pdf op de website van de organisatie staat, starten Laporte en Pedersen niet. Ik heb ook Viviani, dus voor mij ook gunstig.

Laatst gewijzigd
KV

Kan me trouwens wel niet voorstellen dat als het “gewoon” een sprint zou worden, dat ze voor Laporte en niet voor Viviani zouden gaan.
Heb enkel Laporte, zou het niet zo erg vinden als hij niet start maar zou dan wel willen dat hij E3 erbij pakt :-)

JANTHEMAN

https://mobile.twitter.com/TrekSegafredo/status/1374285932002746368

Pedersen start dus niet

Jori

'@KV @Nathan:
1.) De organisatie met de laatste update van gisteren, meldt hem niet bij de starters
2.) in de aankondiging verder scheppen ze op over de namen. Bij Trek refereren ze niet naar de oud-wereldkampioen/winnaar GW/winaar Kuurne, maar beginnen ze over Theuns. Als Pedersen was gestart, hadden ze echt wel juist hem uitgelicht.
3.) Pedersen zelf kondigt recenter aan dan het artikel van de ploeg direct na de finish(stagairtje wat een artikeltje moest uittypen en helaas het woordje niet vergat) dat hij specifiek niet start in De Panne. E3 is zijn volgende afspraak.
4.) Zoals ook geschetst door KV past het ook niet in het schema van Pedersen om nog zoveel te doen. Zeker met ook nog oog om de heilige week

In ander nieuws: Cofidis doet mee aan Scheldeprijs, dus grote kans dat Viviani daar aan de start komt.
https://twitter.com/Scheldeprijs/status/1374039047782465543
Geen Bahrain, Movistar, TJV, Ineos, Bike Exchange en EF

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@jantheman: Je was me net voor :). Jammer, maar ingecalculeerd. Ik kan nog steeds 4 man opstellen die top-10 kunnen rijden, waarvan 2 zelfs top-5. Mijn inschatting is dat ik daarmee het gemis van iemand uit het trio Bennett/Viviani/Ackermann kan opvangen. Volgens de statistieken van @arjenzvob heeft 15% SB gekozen, 12% EV en 12% PA.
Ik ben er echter niet zeker van of mijn inschatting klopt dat de wielermanagers die twéé topsprinters in hun team hebben, ver genoeg onder mij staan c.q. die voor de heuvelkoersen voldoende toegerust zijn...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 58 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.