Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 57 ... 85 86
jsprunk

Oh nee, ik zie in de spelregels dat het spel op 1 juli eindigt (ik dacht toch echt dat daar eerder het hele jaar stond). Dat betekent dat Kristoff vooralsnog een dure miskoop is.

arjenzvob

Want Kristoff presteert natuurlijk alleen daar. Zou wel zuur zijn inderdaad maar exemplarisch voor dit spel...

Sjonge Jonge

Ook Parijs Roubaix onzeker, regio waarin Roubaix ligt gaat 4 weken in lockdown.

Jeroen Vanroose

Vraag voor Pidcock is in hoeverre je kan uitgaan van zijn programma.
Begin deze week stonden Nokere & Bredene erop. Nu plots is het Sanremo.

In hoeverre kan je dan uitgaan dat hij effectief start in E3, Gent-Wevelgem, DdV, Luik, Brabantse & Waalse pijl.

En Pedersen heel vreemd want stond geen reserve voor Bredene, normaal kan dit dan niet.

fringale

Parijs-Roubaix dreigt wederom afgelast te worden :-(

Jori

PR aflassen zou wel echt gigantische invloed zijn. Dat zou ook betekenen dat ineens meer renners BP kunnen gaan doen (MvdP, SKA, Benoot) en renners als Matthews, Colbrelli, Wellens, Bettiol, Coquard, Teuns ineens geen gigantische potentiële puntenpakkers worden door exorbitante kopman-factoren krijgen.

En dat nog los van het feit van de te verwachten epische koers. Donkere wolken boven Parijs-Roubaix hoort immers positief nieuws te zijn, teken van een natte editie PR.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Kristoff had ik toch veelal voor kuurne/frankfurt als kopman mee... toch jammer, ik hou stiekem altijd erg rekening met die koers, voelt als een goeie om uit te lopen:)

Als PR er ook uitvliegt is de lol er voor mij wel weer een beetje af, is de balans op een gegeven moment net teveel zoek voor mijn gebalanceerde selectie:)

Coco Colombia_88

Belachelijk tot op het bot dat EF nu niet meer meetelt.. je baseert gans u team daarop Ackermann Kristoff Hofstetter etc.. volgende keer toch regelementen eens herbekijken.. ik vind persoonlijk als deze koers nog gereden is ook op latere datum deze toch nog zou moeten meetellen maarja.. van zodra 1 koers niet doorgaat kunnen ze misschien gans het spel annuleren.. of nog andere domme dingen in hun regelementen zetten..

El Mel

Waarom zou het spel niet langer door kunnen lopen? En dat je over de totale periode bijvoorbeeld 3 keer mag wisselen? Voor dit jaar is het niet anders helaas.

jsprunk

'@arjen: Kuurne heeft hij al 3 keer 0 gescoord voor mij, dus er moet veel gebeuren wil Kristoff nog een goede aankoop worden. Dat is niet onmogelijk (winst GW, top 5 RVV), maar dat is niet waar mijn keuze voor hem op gebaseerd is.
Ook bij Ackermann heeft EF een belangrijke rol gespeeld in de overweging.

Ab Normaal

'@jsprunk
Sterker, zonde EF had ik Kristoff en Ackermann 100% zeker niet genomen.
Voor het geld van Kristoff had je een betere kassei klepper. Maar omdat dit een kopmannen spel is en ik al de grote drie heb, kon ik daar al kopmannen voor opstellen. Voordeel van Kristoff was dat hij een zekere kopman voor EF was.

Voor Ackermann geldt hetzelfde. Voor de Scheldeprijs kon je ook Bennet nemen. Die is beter en eindigt normaal voor de Duitser. De reden om Ackermann te nemen, en minder punten in de Scheldeprijs te accepteren, was ook het kopmanschap voor EF.
Jammer dat teams die nu totaal geen rekening met deze koers hadden gehouden daar nu voordeel van hebben.
Scorito kan zeker niets doen aan het feit als er koersen niet doorgaan. Maar in dit geval zie ik niet in waarom het niet verlengd kan worden. Ze zullen wel aangeven omdat dit in de spelregels staat, wat heel valide is, maar ik vind het jammer.
Motivatie om er wat van te maken is er al weer vanaf.

Coco Colombia_88

'@ab normaal

Voila dit is ik nu net wat ik wil bedoelen je maakt op voorhand je lijstje met wie je waar kopman kunt maken (kan altijd veranderen natuurlijk aangezien voorgaande koersen) maar er was weinig zekerheid omtrent kopmannen EF behalve Alexander en Pascal en je hebt veel van die mannen die totaal geen rekening houden met deze koers. het zijn enkel maar de kasseien en Ardennen die tellen.. Schelde Brugge en EF hebben ze niets mee daarom dat Scorito nu een volledig vertekend beeld zal geven en die mannen inderdaad zwaar in het voordeel zijn terwijl dit toch niet de bedoeling kan zijn.. bij annulatie van 1 koers 1 wissel in je team toelaten dit zou pas een goede oplossing zijn.. of hebben jullie suggesties hoe ze dit probleem kunnen verhelpen

Jori

'@Ab: Eens, behalve dat ik Bennett ook niet als zekerheide zag/zie voor de Scheldeprijs met ook bijv. Hodeg en Cavendish.
Cavendish heeft toch rijke historie met die koers. Daarnaast heeft Scheldeprijs toch altijd wel een onbetrouwbare startlijst. zoals bijv. eerder toen Viviani en Gaviria werden aangekondigd, maar uiteindelijk Jakobsen en Philipsen de sprinters waren. En Bennett was voor mij ook een verrassing dat hij De Panne rijdt. Leek me trouwens wel logischer dat Bennett wel EF zou rijden, Hodeg en Cavendish zijn daar kansloos. Of ze zouden daar de kans moeten gunnen aan Ballerini/Sénéchal/Steimle, maar vind het op gevoel ook wel meer een Sam Bennett race.

@El Mel: Scorito zal het spel vooral niet zo lang willen door hebben lopen, zodat ze de gegevens kunnen verwijderen en serverruimte kunnen creëren om zo extra ruimte te hebben voor het EK/Olympische spelen. Mocht het eventueel weer zoals vorig jaar worden, is eventueel een najaarsklassiekerspel vast wel weer een optie dan.

@Coco: Ik baal ook wel flink dat EF niet doorgaat, maar vind het wel erg strak dat Scorito juist koersen als De Panne en Scheldeprijs er bij heeft gezet. Zo heb je dus 3 sprintkoersen en is het minder erg als er 1 niet doorgaat, als dat je maar 1 of 2 had gehad. Al zou van mij ook wel een Nokere en Bredene erbij mogen, net als Le Samyn.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Nog even gevraagd maar inderdaad:

Beste,

De UCI heeft een nieuwe datum voor Eschborn-Frankfurt gepresenteerd. De koerst wordt niet op 1 mei, maar pas op 19 september verreden. Onze regels schrijven voor dat daarmee de koers komt te vervallen in het spel.

"Indien er sprake zou zijn van een tijdelijke opschorting van een bepaalde koers, dan wordt het spel ook opgeschort. Indien op 1 juli 2021 de koers(en) niet alsnog is (zijn) verreden, dan wordt het spel per die datum beëindigd en gelden de klassementen en uitslagen van de laatste verreden koers. Ook de punten binnen het spel worden daarop gebaseerd en aangehouden."

Sportieve groet,
Team Scorito

KV

Jah. Nu zijn we zeker niks meer met Philipsen als kopman volgende week. Maar mijn alternatief als 3de kopman is Hofstetter. Is ook niet veel beter :-D

Risje89

That sucks, ik had Kristoff ook vooral voor EF ipv bijvoorbeeld een Mads Pedersen.. Ach, het is niet anders.

Benzardi

And now something completely different :)

Wie van de 3 maken we Cap.?

Ik neig zelf naar................. van Aert.
Maar een klein stemmetje in mijn achter knar, roept stiekem van der Poel, van der Poel..........

KV

Ik lees net in het interview van Merlier dat hij niet meedoet aan De Panne. Meevaller!

Wouter Zin

Het wisselen van de kopmannen draait op volle toeren, nog 1,5 uur dubben wie 1 en wie 2...Flip komt bij mij op 3. Verder nog een mooi rijtje met Bling, van Avermaet, Stuyven, Wellens, Kragh, Barguil. Mocht de 0,1% kans op een groepssprint gaan gebeuren zijn Kristoff en Bennett kanshebbers...owja en Campenaerts...

Nu EF niet meer meetelt is Kristoff toch minder belangrijk geworden...Pidcock en Merlier hebben er lang niet ingestaan bij de selectie maar door Kristoff vervangen...zonde maar part of the game. Spelletje blijft leuk en op voorhand wist je dat als een koers niet door zou gaan of verplaatst zou worden je hier problemen mee ging krijgen. Ik wilde nog een kanshebber in EF hebben...er zijn zat teams die die punten daar laten varen = ook een tactiek.

Stijn Lemmens

15 renners in koers vandaag

Kopmannen:

1) Van der Poel
2) Van Aert
3) Alaphillipe

ditisdavid

Alaphilippe als derde kopman boven Matthews pakt slecht uit, op die manier schiet het niet op.

Jori

Hier hetzelfde en ook nog de opportuniteit van de Poggio wat overschat en daarme MvdP als kopman 1 ipv WvA gedaan.
SKA moet verder echt gaan kappen met Trek aan zeges te helpen, man, hoe stupide kan je koersen.
Matthews, Colbrelli, Kragh (ondanks zijn stupiditeit dus), GvA verder nog wel leuke puntjes.

Wellens met schaamrood op de kaken, maar ik krijg er wel 20 punten voor :p

Bouhanni en Ackermann ook nog wat grappige puntjes, hopelijk zijn zij belangrijk in De Panne

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Alaphilippe i.p.v. Matthews op de x2 is inderdaad zonde. Verder wel fijn dat juist Matthews en Colbrelli keurig hun ding doen, daar valt verschil mee te maken.

Ackermann zat tevens best lang goed gepositioneerd, dus dat geeft wel wat hoop richting de Panne inderdaad. Ik sta nu eindelijk boven de 50%. Hopelijk in de Panne een flinke jump!

Met Ackermann, Philipsen, Dekker, Bouhanni, Colbrelli en Hofstetter zou dat zeker moeten lukken mits het een 'gewone' massasprint wordt.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Mooie winnaar Stuyven! Nooit overwogen als kopman uiteraard.

616 punten en 4,2% gestegen tot 76,4%.

Lijst weer even aangevuld, met percentage aantal x gekozen van renners die een (grote) rol spelen in dit spel.
Nieuwe namen: Matthews 28%, Schachmann 13% Kwiatkowski 13% , Ackermann 12%, Viviani 12%
Ewan 11%, Sagan 10%, Mohoric 8%, Colbrelli 6%, Nizzolo 6%, Bouhanni 6%, Gaviria 5%, Van Baarle 12%, Bissegger 3%

Lampaert 50%
Stuyven 49%
Wellens 43%
van Avermaet 39%
Pedersen 36%
Kristoff 34%
Sénéchal 33%
Kragh Andersen 33%
Matthews 28%
Naesen 28%
Teuns: 28%
Hofstetter 28%
Benoot 27%
Pidcock 27%
Démare 27%
Ballerini 24%
Merlier 23%
Küng 22%
Turgis 20%
Politt 20%
Trentin 19%
Degenkolb 19%
Asgreen 18%
Pogacar 15%
Barguil 15%
Schachmann 13%
Kwiatkowski 13%
Ackermann 12%
Bettiol 12%
Viviani 12%
Ewan 11%
Terpstra 11%
Sagan 10%
Stybar 10%
Ivan Garcia 10%
Gilbert 10%
Vanmarcke 8%
Laporte 8%
Mohoric 8%
Colbrelli 6%
Nizzolo 6%
Bouhanni 6%
Formolo 6%
Colbrelli 6%
Gaviria 5%
Valverde 4%
Higuita 4%
Grondahl Jansen 2%

Goedkoper segment:
Philipsen 60%
Theuns 28%
Capiot 26%
Bystrom 18%
Livyns 17%
Vermeersch 14%
Declerq 13%
Keuleire 13%
Van Baarle 12%
Eekhoff 12%
Pasqualon 11%
Moscon 9%
Bardet 8%
Simmons 8%
Jacobs 7%
Aranburu 6%
Madouas 6%
Molard 5%
Stannard 5%
Haussler 5%
Meeus 5%
Konrad 4%
C. Pedersen 4%
Bissegger 3%
Smith 3%
Bernal 2%

JellevanderLinden

Het zit een keer mee, Stuyven als derde kopman gekozen. Maar mijn plaats in de ranglijst wordt er nog niet veel beter op haha (22,3%). Ik heb mij er al bij neergelegd dat het hem dit jaar niet wordt voor mij met het klassiekerspel. Paar keuzes zijn helemaal verkeerd uitgevallen achteraf helaas.

1 2 ... 57 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.