Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 56 ... 85 86
ditisdavid

Stewart werd vorig jaar tussen starts in GW en RVV door ook uitgespeeld in de Scheldeprijs terwijl Lienhard zelden voor eigen kansen mag gaan, gelet op het programma van Démare en het gebrek aan andere sprinters bij FDJ was voor dat mij dan ook een van de redenen om hem te nemen. Met Ackermann, Bouhanni en Dupont (en Philipsen en Laporte) heb ik hem niet als kopman nodig in De Panne maar de extra breedte is altijd welkom natuurlijk.

KV

Misschien is het nog geen zo’n slechte zaak voor de mensen zonder Pidcock (incl mezelf). In de kassiekoersen zou ik hem toch (nog) geen kopman durven maken en nu zal hij misschien minder fris aan de Heuvelkoersen aankomen (hoop ik... ;-))

Ab Normaal

'@Jori
Dat is denk ik dus de reden dat ze Hofstetter meenemen. Voor het geval Barbier er niet meer bij zit.
Is dat wel het geval, dan denk ik dat de kaart Barbier gespeeld wordt.

Klopt dat de schema’s na MSR open liggen.
Maar Ewan was juist als één van de weinige renners heel duidelijk over zijn programma.
Alledrie de grote rondes en alleen de Scheldeprijs als klassieker.
Dan kun je stiekem hopen op de Panne en EF, maar dat lijkt mij dan niet realistisch. Eerder een mazzeltje als hij toch ergens anders start.

Over Philipsen en Merlier zijn we het duidelijk oneens.
Ik ben er van overtuigd dat als je beide 10x in een volledig vlakke sprint laat sprinten, Philipsen 9x wint.
Juist in zwaardere koersen als Samyn en KBK denk ik dat Merlier meer kans heeft. De Panne en Scheldeprijs Philipsen.
Ook hier denk ik dat Merlier meegaat voor het geval Philipsen er niet meer bij zit.

Jeroen Vanroose

Ik speel niet mee met scorito, maar wel met de sporza wielermanager.

Ik zit daar beetje in de problemen, degene die ik voorzien had voor deze kleinere koersen starten niet.
We spelen met vrienden en verliezen moet barbecue geven, derde dat ik toch aanpassing ga doen.

Ik was eerste van plan om Philipsen erin te zetten te koste van Wellens.
Maar de onzekerheid Russen Philipsen/ Merlier enerzijds. En het feit dat Wellens toch de Ardennen doet, deed mij twijfelen.

Heb nu een B-plan gevonden om 2 van de 4 transfers te gebruiken.

Keukeleire (valt tegen door wss Corona naweeën) & Jelle Wallays (doet mee maar weinig kansen op topuitslag) zouden eruit gaan.
Pidcock (extra koersen toegevoegd) & Stewart (volgens mij toch kanshebber in die kleine koersen) zouden erin komen.

Heb al gezien dat hier wel wat kenners zitten, echt aangenaam om te lezen. (Waarvoor dank).
Hiermee dus de vraag: Wat denken jullie hiervan?

arjenzvob

'@Jeroen Ik vind het nog wat vroeg voor wissels, maar het lijken prima wissels hoor.

Jeroen Vanroose

'@Arjen, ik was ook pas van plan na Roubaix, maar ik zie zowel Jens als Jelle weinig punten halen.
Waren al twijfelgevallen vooraf.

Heb mijn start wat gemist en vrees dat ik redelijk achterop kan raken.
Meeste van mijn vrienden hebben ergens wel sprinter die iets kan halen in de kleine koersen. Genre Philipsen, Dupont, Sarreau.
Ik heb enkel Sajnok aangezien Meeus nergens meedoet.

Jasperdewaal11

Wat weer een buitenaardse prestatie van Mathieu in de Tirreno!! Wat een thriller!

Mooier worden etappes toch niet.....

JANTHEMAN

https://www.wielerflits.nl/nieuws/peter-sagan-verkiest-catalonie-boven-e3-classic-en-gent-wevelgem/

Ajvenema

Ik ben bang dat het passeren van pidcock weleens funest geweest kan zijn:) de keuze voor madouas lijkt 3 koersen later een vrij onnozele:)

MarvinG

Daar ben ik ook bang voor. Had niet verwacht dat Pidcock al zo sterk zou zijn... en zijn volledige programma was nog niet bekend. Nu hij nog meer gaat rijden, baal ik er flink van dat ik hem niet heb geselecteerd.

Rad

Baal hier ook als een stekker, wilde hem eigenlijk koste wat kost in mijn team hebben, maar toch geswitcht naar een team met meer 'zekerheid'.

Het niet rijden van Sagan bied eventueel wel mogelijkheden voor Politt (die ik wel heb)

Jori

Vooral benieuwd of dit ook een reden kan zijn voor Politt om GW op zijn programma te zetten, nu het plekje (en kopmanschap) ook vrij komt voor die rit. Verwacht niet dat Ackermann GW kan overleven, zeker niet in zijn huidige vorm

Risje89

WvA is ook klaar voor zaterdag zo te zien.

Treenert

Pogačar: “Dit is een geweldige start van het seizoen, maar ik denk dat ik wat rust nodig heb om deze vorm door te kunnen trekken dit voorjaar”, lacht hij.

Ik had nog stille hoop dat hij MSR zou meepakken.

Laatst gewijzigd
TrEb

Kopmannen voor Milaan-sanRemo worden elk geval Matthews en vdPoel. De 3e kopman is een twijfel tussen Alaphilippe, Laporte en misschien Trentin. Nog een paar dagen puzzelen

Rad

Je hebt wva niet?

Risje89

Kopmannen voor zaterdag worden sowieso MvdP en MvA, lichte twijfel voor de laatste plaats nog tussen Alaphilippe en Matthews. De laatste was heel sterk afgelopen week, maar onze Franse vriend krijgt toch nog de voorkeur.

Zadelpen

Ik weet niet of dat die zeker mee doet, maar ben ook benieuwd naar wat Sagan kan. Wat zou het tof zijn als die nog eens een topjaar heeft. En dan in gevecht met wout, vdp en flip...

Volgens mij wordt het als liefhebber een fantastisch wielerjaar.

Edit

Oh shit.... hij doet dus niet mee.... jammer.

Laatst gewijzigd
TrEb

'@rad Heb inderdaad geen WvA

Laatst gewijzigd
Risje89

'@Zadelpen Dat mag gezien zijn vorm geen verrassing heten, reed nog geen deuk in een pakje boter.

Zadelpen

Wacht, volgens mij doet die wel mee. Huh? Nouja.... niet in vorm dat is wel duidelijk.

Atapumafanclub

Geen Pedersen in MSR - Trekt men vol de kaart Stuyven?

Laatst gewijzigd
TrEb

'@Atapumafanclub of nibali.

rubenvvs1999

Lees ik via Flamme Rouge nou dat EF naar september is verplaatst?

jsprunk

19 september idd, tegelijk met het WK.. dat wordt lang wachten op de ontknoping van het spel :)

1 2 ... 56 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.