Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 55 ... 85 86
vasnd

Mwah, ik krijg geen punten voor Parijs - Nice. Jij wel?

JapieJapo

Heb bewust Pogacar gekozen en geen Roglic, tot nu toe 56-0 :)

nasibal

Machtige sprint weer van Roglic, meer mensen spijt dat ze hem niet hebben genomen..?

2 miljoen toch? Mwoh.

MarvinG

Ik heb hem wel. Geen spijt van.

jsprunk

2.5M
Geen spijt dat ik hem meegenomen heb :)

TrEb

Geen spijt, wel positief met de resultaten van Laporte en Matthews. Hopelijk rijden ze zulke resultaten ook inde klassiekers

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Nee joh geen spijt. Een rondje als deze is echt een groot doel voor hem. De heuvelklassiekers toch wat minder schat ik in, ondanks eerdere interviews. 2.5 miljoen is veel geld. Andere keuzes in de heuvels gemaakt.

ditisdavid

Vandaag de hele topvijf in de ploeg in de Tirreno en de topdrie in Parijs-Nice, mijn team piekt op het verkeerde moment...

Laatst gewijzigd
Jori

Vooral ook interessante ontwikkelingen op de startlijsten, nu voorlopige lijst E3 en Brugge De Panne bekend zijn.
B&B toch een wild-card voor Brugge, daardoor starten ze met Coquard. Toch wel een naam die ik erg graag had gehad, maar juist niet aandurfde met de onbekende kalender van B&B.

Sam Bennett start in De Panne, waar geen Ewan op de startlijst staat en ook geen Démare. Mensen met Thijssen en Stewart mogen toch wel extra in hun handen wrijven. Verder wel namen als Viviani (maar ook Laporte), Bauhaus, Bouhanni, Dupont. Israel start met Greipel, Barbier en Hofstetter.

E3 vooral opvallend dat Alaphilippe niet rijdt, die gebruikt ws enkel nog DDV als voorbereiding op RvV. Verder wel de verwachte namen, met Steimle extra erbij nog. LTS ook zonder Wellens, Bahrain zonder Teuns. Ook opvallend dat bij Cofidis Laporte ontbreekt bij de starters.

arjenzvob

Jori, waar zijn behalve B&B de verrassingen en wat is interessant? Dit waren bekende en te verwachte ontwikkelingen.

Jori

Het stukje wat er onder staat? :p

arjenzvob

Daar staan geen verrassingen.

Lo Zar

Bedankt Jori. Ik vind het wel erg leuk dit soort dingen te lezen.
Daar is tenslotte een forum voor.

arjenzvob

Ho maar voor alle duidelijkheid. Tuurlijk leuk om te lezen en bruikbare informatie voor sommigen! Alleen waren veel dingen al duidelijk, in ieder geval voor mij dan. Laat ik het zo stellen :)

Lo Zar

Fair enough. Dat is mooi gezegd ;-)

Koekebakker

Ik vind het ook leuk dat ik hier op de startlijst (en opvallende bevindingen) geattendeerd word.

Inderdaad zowel Laporte als Viviani in De Panne. Met Laporte met 51, Viviani met 55. Wat betekent dat voor de hierarchie? Laporte is dik in orde, maar ook Viviani reed sterk in UAE.

Lo Zar

in mijn geval hoop ik maar dat ze voor Viviani gaan. Hij was toch knap 2e in de (aardig bezette) 6e etappe van de UAE tour.
Verder hoop ik dat ze bij Israel voor Hofstetter gaan en niet voor de Kapper. (Greipel laat ik even buiten beschouwing)
En dan zit ik ook nog met Philipsen/Merlier. Daar kan ik echt niks over zeggen. Iemand daarover een mening?

Laatst gewijzigd
Jori

'@Arjen: Want jij wist dat Démare niet De Panne zou rijden (waarom slaat hij überhaupt zo'n sprinterskoers over?) en dat Stewart daar zou worden uitgespeeld en niet dan nog bijv. Lienhard, omdat Stewart ook nog alle kasseiklassiekers doet? En Ewan was ook logisch geweest als hij De Panne zou rijden, toch normaliter een krachtsmeting met andere sprinters, populaire koers en voor een Belgische koers en team ook een normale combinatie. DQS aantreden met hun 1e sprinter is niet onlogisch, maar had desondanks ook gewoon naar Hodeg of Cavendish kunnen gaan, renners die een toch specifieker profiel hebben dan de beter klimmende Bennett. Daarnaast verandert dat ook wel de aard van de koers, waar een sterke ploeg als DQS nu vol inzet op een sprint met de absolute topfavoriet in huis.

Alaphilippe had net zo goed E3 kunnen rijden, toch voor velen de graadmeter voor RvV vergeleken met de normaliter wat lichtere DDV, die ook redelijk vlak voor de RvV zit. De trend dit jaar is idd dat veel mensen deze gebruiken als voorbereiding, maar zelfs ook een mogelijkheid was voor Alaphilippe om ze beiden te rijden. Alaphilippe's schema was niet bekend, afgezien van het feit dat ze het bewust niet te groot wouden maken, omdat LBL nog erg hoog staat. Maar dan is Omloop nog steeds een vreemdere keuze om te starten dan bijv. E3.

Laporte is juist de man die ze voor de kasseien uitspelen, maar juist een koers als E3 rijdt hij niet? Dat is best wel extreem, zeker als je ziet dat Viviani nog DDV en GW rijdt, profielen waar Viviani normaliter de voorkeur krijgt als hij er nog bij zit in de finale. En zoals Laporte nu rijdt, is een top 10 eigenlijk heel aannemelijk daar.

Israel met Hofstetter en Greipel had ik wel verwacht, maar daar zelfs nog een 3e sprinter aan toevoegen met Barbier is wel heel extreem.

Steimle vond ik wel leuk om te lezen dat hij dus wel echt tot de 8 kasseikleppers van DQS behoorde. Die plek hadden ze ook nog aan Keisse of Steels kunnen geven, gezien ze al genoeg winnaars hadden en een extra type Declercq mss geen kwaad kon of iemand als Devenyns die ook nog graag dit soort koersen doet en nu enkel DDV dus mag rijden. Iemand als Cerny had ik ook wel verwacht op de kasseien te zien, zij het in de "b"-selectie en dan kijken of hij ook eventueel een volgende stap zou kunnen zetten. Past perfect in het DQS rijtje van Terpstra, Jungels, Lampaert, Asgreen: Stevige mannen, die prima solo kunnen gaan of een heel peloton op sleeptouw kunnen nemen.

Knappe bronnen heb je gevonden als je dit al allemaal wist, misschien wil je die ook nog delen? :p

@Lo Zar @Koekebakker: Voor Viviani was De Panne wel 1 van zijn doelen, voordat hij weer het baanwielrennen op zou pakken en feit dat zijn volledige treintje met Consonni en Sabatini is geselecteerd, spreekt ook wel in zijn voordeel. Viviani is in principe ook sneller, daar waar Laporte dus meer heuvels aankan en meer klassiekertype is. Denk Laporte meer voor achter de hand dus of als het een stevigere koers wordt met waaiers en Viviani de boot mist (hoewel die normaliter ook uitstekende waaiercoureur is).

Extra Viviani ontwikkeling is de afgelasting van de Nations Cup in Newport: https://www.uci.org/inside-uci/press-releases/2021-tissot-uci-track-cycling-nations-cup-cancellation-of-the-newport-round
Denk niet dat dit een rol gaat spelen voor het verdere verloop van Viviani's schema (meer/minder koersen), maar weet zelf niet zoveel van het combineren van baanschema's en wegschema's

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@arjenvzob, waar had je gevonden dat bijvoorbeeld Bennett de Panne zou rijden (waar Hodeg juist al stond) ?

Bij Laporte stond de E3 inderdaad niet op zijn programma, tikkeltje maf wellicht idd. Alaphilippe achtte ik waarschijnlijk dat hij de E3 zou starten, maar niet op zeker.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ewan had aangegeven enkel Scheldeprijs te rijden.

@Lo Zar
Ik spreek puur op eigen titel: ik verwacht dat ze bij Israel voor Barbier gaan als hij er nog bij zit. Is meer de vlakke sprinter dan Hofstetter.
Bij Alpecin denk ik dat ze voor Philipsen gaan om dezelfde reden.

Lo Zar

Dank Jori en Ab.
Hoop ik maar dat de kapper dan een beetje moe is . ;-)

Jori

'@Ab: Maar na MSR zit er wel een flink gat in Ewan's schema. Met zijn Belgische ploeg en de koers waar vaak wel goede sprinters op af komen, had ik van Ewan ook wel verwacht dat hij toch zou deelnemen. Meer aanname natuurlijk, maar zou hem vorig jaar ook al rijden en heeft toen de latere versie ook gereden.

Merlier is wel de snellere sprinter, maar meer op de macht. Moet goede lead-out hebben en op tijd gelanceerd, maar kan het nog wel best lang volhouden. Philipsen is explosiever, beter met nog wat klimmetjes erin en beter in positioneren. Daardoor zou Merlier de "logische" keuze zijn voor dit soort koersen (koninklijke sprints met hoge snelheid en goede lead-outs) en ook feit dat ze zoals Philipsen al zei "complementair" aan elkaar zijn. Daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat ze dus naast elkaar starten in koersen zoals deze.

In Le Samyn gaf Philipsen aan zich niet top te voelen en daarom werd dus plan Merlier uitgespeeld. Dat leek dus aan te geven dat ze in de koers het nog eens moeten worden over wat ze gaan doen, niet bepaald inspirerend voor je scorito dus :p

Barbier is idd sneller, maar ook iemand die dus minder duurzaam is. Hofstetter liet zien zelfs in flinke waaierkoersen goed mee te kunnen, zoals vorig jaar. In Kuurne was Hofstetter kopman en in Le Samyn was Barbier op papier de kopman. Maar Barbier heeft toch vaak wel moeite met wat stevige koersen, dus met beetje wind of obstakels kunnen we normaliter wel Barbier afstrepen, zoals Le Samyn dus wel duidelijk maakte. Greipel daarentegen maakt dit jaar een zeer degelijke indruk en is natuurlijk ook een beer die in de wind nog flink tekeer kan gaan.

Extra Merlier/Philipsen nieuwtje: Merlier start in De Panne met rugnummer 1, waar Philipsen juist nummer 1 krijgt in GW (die lijst is blijkbaar ook net bekend geworden op PCS).

Overigens: Pidcock heeft een heel kasseiprogramma toegevoegd gekregen met E3, GW en DDV en ws komt daar RvV nog wel bij (en PR gezien zijn beloften achtergrond zou ook niet onlogisch zijn)

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik heb me voorgenomen om gezeik te voorkomen niet meer op @Jori en @Pietje Precies te reageren. Dat ik het nu wel weer deed bij Jori was eigenlijk al dom. Daarom ga ik er ook verder niet meer op reageren. Jullie zijn alleen niet de enige die wat weten van wielrennen/programma's etc.

Wat betreft Pidcock. Gaat steeds meer pijn doen dat ik hem niet heb! Hij moet natuurlijk nog wel presteren in de wedstrijden die hij gaat rijden, maar alles wijst erop dat hij dat gaat doen!

Pietje Precies

Haha oké, goed verhaal

Treenert

[Quote]Ik heb me voorgenomen om gezeik te voorkomen niet meer op @Jori en @Pietje Precies te reageren.[/quote] Verdorie Arjen, zit ik hier met bier en chips

1 2 ... 55 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.