Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 79 ... 85 86
Punchbox

Wellens had ik eigenlijk voornamelijk voor deze Brabantse Pijl meegenomen inderdaad, gelukkig dat er nu zoveel onverwachte renners bij zijn gekomen dat ik toch nog flink wat kanshebbers heb.

Ben toch dus wel weer in de klassieke Wellens voorjaarsval getrapt. Elk jaar lijkt die super in vorm te zijn door die voorbereidingskoersen in januari/februari waardoor hij toch weer mee in de selectie gaat om uiteindelijk in de klassiekers er weer helemaal niks van te bakken..

MarvinG

Door de afgelastingen van bepaalde koersen en corona-perikelen is dit Klassiekerspel natuurlijk niet echt representatief meer. Renners die ineens bepaalde koersen niet meer rijden, of juist ineens wel toevoegen aan hun programma. Renners en ploegen die niet mogen starten in bepaalde koersen... het maakt het er allemaal niet leuker op.

Vandaag 8 man aan de start:

van Aert
Matthews
van Avermaet
Hofstetter
Bystrom
Politt
Livyns
Stannard

Sloddies

Sloddies gaan nu omhoog kijken.Na ook een teleurstellende Scheldeprijs gezakt naar 69,8%. Maar vandaag 10 mannen aan de start.
Kopmannen WvA, Bling en GvA. Verder hopen dat oa Lampaert, Politt en van Hooijdonk nog wat punten pakken. Als dan straks in de heuvels Flip, Pogacar en Schachmann echt hun best gaan doen kan er nog veel gebeuren. Maar nu eerst weer van de koers genieten!

De Condor van Echt

'@jori


Euhm nee? Normaliter juist niet omdat heuvelrenners vaak nog wat rust inbouwen voor het Ardennen drieluik en kasseienkleppers na PR wat tijd nodig hebben voor herstel.

Mijn uitspraak dat “de selectie voor BP zichzelf vult” is misschien iets te extreem; ik neem wel altijd iemand in de TS die hem zeker rijdt. Maar ik zorg nooit voor 3 “zekere” kopmannen. Mijn ervaring althans is dat er wel degelijk kasseientypes zijn die de BP rijden of een heuveltype dat deze er vast bij neemt (bijv. Alaphilippe en Cosnefroy afgelopen jaren). De startlijsten van afgelopen jaren laten dat zien. Neemt niet weg dat je TS wel jongens moet hebben die de BP niet standaard links laten liggen. Maar ja, je zult maar Wellens vooral voor de BP hebben meegenomen...

Pim96

Ja beetje pijnlijk dat Wellens niet rijdt vandaag. Had ik wel meegenomen voor Brabantse pijl en openingsweekend. Prettig dat nu van Aert en Stuyven ook rijden. Toch mooie captains zo met Van Aert, Matthews en Stuyven.

Jori

'@Condor:
7 starters, maar WvA, Lampaert, Politt, Hofstetter zouden niet hebben gereden.
Stannard zit achter kopman Matthews en dan zou dus enkel Pidcock overblijven met Molard. Dan komt het aflasten van PR dus niet verkeerd uit, want anders was het hier wel lastig geworden. Maar ook grote kans dat nu mensen met oorspronkelijk 0 start, nu ineens 3 starters hebben van WvA/GvA/Sénéchal/Stuyven/Laporte/Turgis/Politt

Wellens gaf wel aan dat BP nog niet vast voor hem stond en dat hij ging beslissen na RvV. Gezien zijn slechte resultaten en mindere vorm is het niet heel gek dat hij hiervoor past, maar extra jammer is het wel. Zelfs een mindere Wellens zou hier gewoon top 10 moeten rijden. Hier ook helaas Wellens (maar had ook Livyns, Colbrelli en Matthews dus)

Laatst gewijzigd
nasibal

7 starters, maar WvA, Lampaert, Politt, Hofstetter zouden niet hebben gereden.

En dan vervolgens Senechal en Matthews uitgeschakeld door valpartij.

De Condor van Echt

'@jori Daar heb je gelijk in. Stannard had ik idd alleen voor teampunten meegenomen. Mijn punt was dat ook dat in normalere omstandigheden er altijd wel 1 of 2 jongens de BP alsnog zouden zijn gaan rijden, ook al kwam die in hun oorspronkelijke plannen niet voor. Althans, in mijn beeld toonde het verleden dat aan. Wellicht risicovol, maar in eerdere jaren ging dat altijd goed. Maar ik had idd niet Politt en WvA in gedachten!
Maar het is wel gek dat mensen die de BP vergeten zijn of die niet (zoals wij) twee avonden op de voorlopige startlijsten hebben gepuzzeld, nu geluk hebben.

Wellens is altijd wat wisselvallig; in jan/feb goed, maar daarna is het vaak vriezen/dooien. Maar in goede vorm moet hij zeker top-10 halen.

Laatst gewijzigd
MarvinG

En weer een kopman die onderuit gaat. Niet de eerste keer dit spel en zal vast ook niet de laatste keer zijn. Vorige koers met Kristoff en Hofstetter was helemaal drama...

KV

Jonges toch. Die Matthews ligt er dus echt altijd bij he, ongelooflijk...

nasibal

Maar het is wel gek dat mensen die de BP vergeten zijn of die niet (zoals wij) twee avonden op de voorlopige startlijsten hebben gepuzzeld, nu geluk hebben.

Tja, aan de andere kant voel ik ook wel wat voor jouw benadering. Als elk jaar altijd wel een of twee grote namen alsnog aan BP meedoen, maar je weet simpelweg niet welke, dan hoef je ook niet per sé drie kopannen in te vullen. Een is dan ook wel voldoende. Je kan er dus ook wel deels op inspelen waardoor ik eerder zou spreken van 'pech' als er uiteindelijk helemaal niemand start.

Zelf dus kopmannen Senechal en Matthews tegen de grond en nietcepate Trentin doet weer lekker z'n best :D

Laatst gewijzigd
Jori

En dan vervolgens Senechal en Matthews uitgeschakeld door valpartij.
Hier GvA die klem zat in de valpartij en Matthews als kopman 2. Sénéchal heb ik ook, maar niet gecapt overigens.

Wellicht risicovol, maar in eerdere jaren ging dat altijd goed. Maar ik had idd niet Politt en WvA in gedachten!
Maar wie had je dan wel in gedachten? Zelf kwam ik tot weinig namen die interessant waren voor de kasseien en/of heuvels. Vooraf kon je idd nog wel naar types als MvdP en Alaphilippe wijzen door hun schema, maar dat was deze keer ook niet echt een optie. Alaphilippe probeert juist frisheid mee te nemen naar LBL door minder te koersen tussendoor en MvdP had al PR en mountainbiken bijv. staan.

Wellens is altijd wat wisselvallig; in jan/feb goed, maar daarna is het vaak vriezen/dooien. Maar in goede vorm moet hij zeker top-10 halen.
Was licht ziek geweest, normaal voor mij reden om het niet te nemen. Maar De Gendt riep dat hij ok was en favoriet voor de omloop, dus toch overstag gegaan. Maar idd niet best. Wordt idd vaak ziek/plots vormverlies. Maar meestal tegen deze tijd herstelt hij wel weer.

nietcepate Trentin doet weer lekker z’n best
Die is tenminste mee. Colbrelli verliest juist de aansluiting en is daardoor net niet mee.

Vooraf koersen als Scheldeprijs en BP waarmee je wilt uitpakken en nu door corona en bizarre koersverlopen zorgen die voor een enorme keldering.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Buitengewoon vervelend dat uitgerekend Matthews (de mooiste captain op voorhand van het spel) op zijn plaat gaat. Wordt weer een waardeloze score, ondanks het hebben van Matthews, Colbrelli en Wellens in de algehele selectie (en Livyns en Moscon).

ditisdavid

Van Avermaet sprint nog voor een verre ereplek maar dat gaat mijn dag niet redden...

Dingetje

Pidcock als derde kopman red hier voor mij wel meer dan alleen de meubelen. Wat een mooie koers ook, genoten.

arjenzvob

Balen van Matthews. Met 1e kopman WvA en 3e kopman Teuns redelijk gescoord.
Cosnefroy viel me alles mee. Sterk zeg! Als hij dit door kan trekken, kan hij een rol spelen de komende koersen.

Mooi moment: José de Cauwer had de champagne al ontkurkt.... Wuyst wees hem terecht op twee tegenstanders. En Pidcock flikt het. Knap staaltje!

De Condor van Echt

'@jori


Maar wie had je dan wel in gedachten?

Ik hoopte dat Alaphilippe of MvdP van gedachten zou veranderen. Verder dacht ik aan Fuglsang (mits Ast mee zou doen), Schachmann, Molard (deed idd mee), en heel misschien Lampaert of Pedersen. Nogmaals, ik ging af op ervaring uit het verleden; achteraf wellicht wishful thinking, als ik door jouw bril kijk en dan de berichten rond Alaphilippe en MvdP zwaarder mee gewogen zou hebben.

@nasibal


waardoor ik eerder zou spreken van ‘pech’ als er uiteindelijk helemaal niemand start.

Weet je wat nou zo ironisch is? Als van de PR-types (ihb Politt en Lampaert) niemand gestart zou zijn en ik zodoende Stannard als 3e cap had moeten kiezen, had ik (nog) meer punten gehad dan nu....!

Hoe dan ook een heerlijke dag vandaag, met 584 punten naar 86,9% gestegen. Pidcock kennelijk een must have....

Pim96

Zonder Pidcock ben ik weer flink gedaald inderdaad. Absoluut een musthave dit voorjaar. Roglic moet veel voor me goed gaan maken de komende ritten. Tijdens de heuvelklassiekers wordt mijn kopmankeuze erg belangrijk.

Ajvenema

Afschuwelijk dagje. Captains Matthews en Turgis allebei op hun muil:) Gouden bekertje wordt nu wel een beetje lastig, met een net onder gemiddelde score vandaag... Zuur, want vantevoren had ik juist het idee dat ik hier weleens een slagje zou kunnen gaan slaan. Hopelijk dat Madouas er een beetje doorheen komt nu voor de Ardennen!

Banaantje

Bij aanvang voor 2 van de grote 3 gekozen. WvA niet genomen. Achteraf beter wel kunnen doen ten koste van een van die andere twee. Vandaag kopmannen Matthews, Turgis en Senechal. Resultaat 0 punten. Kansloos

Hoekie13

Een tegenvallende score, had gehoopt misschien de top 20 in te duiken met vooraf op papier een hele aardige ploeg. Gelukkig hebben WvA (1e kopman), Teuns, GvA (3e kopman, dank voor je sprintje) en De Bondt nog wat opgeleverd en hang ik er nog net aan in de top 50.

Hopelijk gaan Stuyven en GvA zondag iets beter bij de les zijn en doen Wellens, Hirschi, Aranburu en Flip mee voor een topklassering. Dan ga ik me klaarmaken voor een eindsprintje in de Ardennen.

Jeroen Vanroose

Hopelijk heeft Matthews geen blessure overgehouden aan zijn val?
Is nog geen nieuws over zeker?

robbinende

Nou laat dat Ardennen drieluik maar komen. Vooraf geprobeerd om hier meer de focus op te leggen, omdat ik vaak geneigd ben om teveel kasseimannen mee te nemen. Nu er een tussenbalans kan worden opgemaakt ben ik ook dit jaar weer ingetrapt.

Heb van mijn team een overzichtje gemaakt met de totaal behaalde punten tegen hun aankoopbedrag (inclusief team- en kopman punten)

Renner Kosten per punt
Philipsen € 2.062
Pidcock € 4.032
Ackermann € 4.717
Van Aert € 5.263
Stewart € 5.556
MVDP € 6.091
Ballerini € 7.500
Laporte € 7.813
Lampaert € 11.080
Politt € 12.821
Alaphilippe € 14.286
Pedersen € 17.500
F.Vermeersch € 22.727
Matthews € 24.194
Garcia € 28.846
SKA € 52.083
Schachmann € 89.286

Woods, Ganna en Eeckhoff hebben nog geen punten opgeleverd.

Schachmann, Woods, Flip, Matthews zullen nog wel punten opleveren de komende wedstrijden en alles wat Pidcock nog pakt is mooi meegenomen. Met EF erbij waren Ackermann en eventueel Philipsen dubbel en dwars hun geld waard, dat zijn ze nu al.
Ik kan wel concluderen dat de middelmaat voor de vlaamse klassiekers het toch weer niet waard zijn. SKA, Garcia, Vermeersch, Politt en eigenlijk ook Pedersen (kopman in Wevelgem) had je niet nodig gehad. Ook Lampaert valt tegen. Het is natuurlijk achteraf, want voor hetzelfde geld had ik Senechal en Trentin. Maar in plaats van die renners had ik beter Bennett kunnen meenemen Die had ik tweemaal kopman kunnen maken in de Panne en Scheldeprijs, en dan was die zelfs nog rendabeler dan Ackermann.
De invloed van kopmanpunten blijft toch te groot vind ik. Omdat die in de sprintklassiekers veel makkelijker zijn aan te wijzen en in andere klassiekers blijft het toch koffiedik kijken. Voor volgend jaar toch maar meer sprinters meenemen

kevinraar

580 punten gehaald gestegen van 66.8 procent naar 77,5 procent

Rad

Sterk hoor Pidcock, heel lang over getwijfeld maar niet aangedurfd. Wordt daar nu voor gestraft.

1 2 ... 79 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.