Adopteer een Giro renner 2015

1 2 3 4 5 6
Poeksel

Alsmaar excuses van die Colbrelli, het lijkt wel een TLJ-renner!

kartje

Zal ik nog een scoop vertellen? Hij werd benaderd door Nico Verhoeven om hen wat te assisteren om goede excuses te helpen verzinnen. Je kan niet steeds afkomen met : het was weer pech, of nog een lekke band. De mensen houden nu eenmaal van sensatie.

Sagan=hulk

Ja! Dillier in de ontsnapping van de dag. Wat is het toch een klasbak, altijd maar aanvallen.

davidavid

Deze Giro is Tsgabu Gebremaryam Grmay mijn adoptierenner. Grmay is een jonge talentvolle Ethiopiër in dienst van Lampre - Merida. Hij is tweevoudig Ethiopisch kampioen in zowel de wegrit als de tijdrit. Daarnaast heeft hij een aantal top 10 klasseringen behaald in de klassementen van rondes als Langkawi, Taiwan en de Tropicale Amissa Bongo. Hij rijdt dit jaar zijn eerst grote ronde en doet dit tot nu toe uitstekend. Hij begon met een achterstand aan de Giro omdat zijn ploeg niet erg sterk is, hierdoor verloor hij gelijk wat tijd in de ploegentijdrit. Maar door gister mee te zitten in de monstervlucht wist hij vlak achter mannen als Kangert, Kruijswijk en Pellizotti en zelfs voor grote namen als Intxausti, Anton, Reichenbach en Betancur.
We gaan hem deze Giro hopelijk nog veelvuldig in de aanval zien!

ZwartebroekengeIetrui

Formolo wordt vandaag 26e op 2.32 op Polanc. Hij kwam tegelijk binnen met Stef Clement. In het algemeen klassement vinden we Formolo nog op plek 9. En in het jongeren klassement op plek 3.

anonymous

Reichenbach 20e vandaag, binnen een minuut van de favorieten. In het klassement stijgt hij naar plaats 35. Goed bezig!

pirazzi

Rick Zabel 144ste vandaag in een bus met o.a. Hofland en Mezgec. Zou goed zijn als hij morgen ook in de buurt van die sprinters blijft.

Wheely

Het is Boem eindelijk gelukt, na eerst 186e, vervolgens 184e en 183e te zijn geworden is hij vandaag op de 180e plek beland! Het is weliswaar geen darten maar doe het hem maar eens na.

Kristoffan

Toen ik Yonathan Monsalve adopteerde verwachte ik er vrij weinig van, en nu ben ik een fan.

Ploegentijdrit het minst: 18e
Etappe 2: 26e - Spurt - Zelfde tijd
Etappe 3: 10e - Selecte groepspurt - Zelfde tijd
Etappe 4: 3e - Dag in de aanval en in de favorietenspurt - 0:22
Etappe 5: 36e - Aankomstbergop - 3:53

23e in het klassement op 3:02.

Poeksel

Manabu heeft nog steeds twee renners achter zich in het klassement, twee renners van IAM. En direct achter welke twee renners eindigde hij gisteren? Die twee renners ja. De strijd om de rode lantaarn is een felle.

Fotex

Ik zou graag Davide Villella adopteren. Zat al eens mee in de vlucht in etappe 3, maar zal zich nog veelvuldig tonen in de komende weken!

rolei

Andrey Amador draait nog zeer goed mee, wat heet. Hij staat tussen de toppers op de tiende plaats, vasthouden dit. Vandaag zal dat wel lukken, overmorgen wordt het aanklampen

kaboutertje

Leuk! Jan Polanc mijn adoptierenner van de vorige Giro. Het is hem gegund!

wilco kelderman

John Darwin Atapuma lijkt zich een beetje over het verlies van zijn moeder heen te zetten. Hij pakte een 7e plek in de ploegentijdrit. In de volgende rit was hij er niet bij met zijn gedachten en toen is hij ook tegen de grond gegaan. Hij verloor 1:05.

In de derde etappe bleef John Darwin keurig in het peloton zitten en sprintte naar een 33e plek. In de 4e etappe ging hij mee met de kopgroep en wist keurig stand te houden. Hij eindigde in het 1e groepje en sprintte naar de 12e plek. Zijn beste uitslag kwam echter gisteren. Op de eerste bergopaankomst, wist hij keurig 10e te worden. In het algemene klassement is John Darwin gestegen naar de 16e plek, maar zonder zijn valpartij in de 2e rit had hij hier gewoon netjes 7e gestaan.

123poetertjes

Grosu in de kopgroep :)

pirazzi

Zabel 81ste in de ontsierde massasprint. Geen publiek toelaten in de laatste rechte lijn naar de finish zou ik zeggen.

Wieleramateur

Stigje Broeckx reed zich vandaag een paar keer flink het snot uit de neus tot vrij ver in de finale. Het loonde, want onder meer door zijn werk kon André Griepel vandaag de rit winnend afsluiten. Hijzelf werd 124e in dezelfde tijd als het peloton, door de zware etappes van de voorbije dagen is hij uiteraard een flink stuk weggezakt in de onderbuik van het peloton om het zo te verwoorden. Hij bekleedt de anonieme en bijzonder nietszeggende 156e plaats in het klassement, maar doet daarmee (ergens verrassend) beter dan klimtalent en ploegmaat Louis Vervaeke, die vandaag ook wel flink zijn tenen uitkuiste voor de sterke Pruisische kopman.

Wheely

Nicola Boem heeft de langste Giro rit uitgekozen om het hazenpad te kiezen.

Sporza heeft naar aanleiding van deze ontsnapping een summier tekstje over hem geschreven:
"De vierde renner in de kopgroep is Nicola Boem. De 25-jarige Italiaan van Bardiani won vorig jaar de zesde rit in de Ronde van Denemarken. Dit jaar is zijn beste resultaat tot dusver een 38e plaats in de tweede rit in Tirreno-Adriatico."

Spannende dag voor mij!

Verweggistan

Houle vandaag gewoon in de eerste groep gefinisht, jammer dat het net effe te steil omhoog ging om mee te kunnen sprinten.

Poeksel

Mijn renner Manabu Ishibashi is helaas afgestapt. De reden heb ik niet kunnen vinden, maar ik kan me voorstellen dat hij geen zin had met vogelpoep op zijn tenue te rijden.

Enfin, hij werd waarschijnlijk opgesteld vanwege de Japanse sponsor, maar de Giro bleek toch iets te zwaar voor hem.

ivo001

Ik wil wel Kenny Elissonde adopteren.

anonymous

Reichenbach derde in etappe 8! Een dag later eindigde hij in de favorietengroep. Hij staat nu 28e in het klassement, en er is nog meer mogelijk wellicht. 3 Astana-renners staan bijvoorbeeld al net boven hem, en die zullen niet de hele ronde lang nog elke bergetappe voorin finishen. Top-25 is dus al een optie :)

pirazzi

Rick Zabel is geloof ik meer een sprinter dan een klimmer want zijn beste resultaat deze Giro (naast 7de in de ploegentijdrit) was 81ste in de zesde etappe die Greipel won. Maar dat wekt geen verwondering als je bedenkt dat zijn vader Erik Zabel is.

rolei

Andrey Amador staat er nog steeds fantastisch voor op de tiende plek. Hij kan tot nu toe telkens mee in een achtervolgende groep, misschien zit een top-10 in het eindklassement er nog wel in. Dat zou een costaricaans record zijn!

kartje

Een dagje te laat maar toch een kwarteeuw is Sonny geworden. PROFICIATTTT En dat moet gevierd worden, hij zal zich ladderzat drinken en met de ladder (sorry voor de woordspeling) een appeltje voor de dorst gaan zoeken in een lokale fruitgaard. Waar hij jammergenoeg vast zal zitten, en zijn roes zal uitslapen. Wanneer de zon al aan het dalen is, zal onze jongster op zijn fiets springen en via boereweggetjes zijn achterstand goedmaken. Maar zal op ongeveer een half uur finishen van de winnaar Greipel.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.