Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 12 ... 263 264
La Primavera

De goedkope renners kan je allemaal wel een gok mee nemen, maar gaan echt niet het verschil maken. Dan praat ik over categorie Minali, Pasqualon en Greipel bijvoorbeeld.

De goedkopere sprinters zijn nou net wel waar je het verschil mee kan maken. Juist doordat het middensegment alles behalve zekerheidjes zijn. Pak je met je goedkope sprinter evenveel punten als een sprinter uit de duurdere segmenten heb je geld ergens anders in kunnen investeren zonder daar puntverlies aan over te houden.

daandej

Wat denken jullie van tobias foss?

Daan Brakenhoff

Foss zou zomaar eens beter kunnen zijn dan zijn kopman...

Pim96

'@La Primavera Mee eens. Al ben je dan vooral bezig met zo min mogelijk punten "verliezen" in plaats van dat je ze met deze renners "wint". Je maakt dan vaak wel het verschil uiteraard met de duurdere renner.

nasibal

'@Pim

Nee, je bent bezig met zo min mogelijk 'budget' verliezen, met de reden dat je dat budget weer om kan zetten in winst. De goedkope renner maakt dus wel degelijk het 'verschil' ten opzichte van de subtopper omdat hij voor minder budget evenveel punten pakt.

Daarnaast is het vaak zo dat veel teams voor 80 tot 90% hetzelfde zijn en bij gelijk opstellen ook een vergelijkbaar aantal punten halen. Het verschil wordt dan (naast opstellingen en captains) juist weer in de afwijkende renners uit het goedkopere segment gemaakt.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Eens, zo kon je afgelopen vuelta zonder bennett prima scoren in de sprintetappes als je koopjes als thijssen en kanter had.

Ab Normaal

Het probleem zit ‘m dan wel dat in de juiste koopjes selecteren.
Dat Tijssen het zo goed deed in de Vuelta hadden denk ik zeer weinigen voorzien.
Ook dat is vaak geluk hebben dat je de juiste hebt.

Jori

'@Ajvenema: Dus geen Bennett en wel Kanter? daar kan ik deze Giro ook wel in meegaan :p

@Nasibal:

De goedkope renner maakt dus wel degelijk het ‘verschil’ ten opzichte van de subtopper omdat hij voor minder budget evenveel punten pakt.
In een ideale wereld wel. Dan speel je met meer budget om de overige 19 plekjes terwijl je niks verliest

Maar vaak is een goedkopere renner toch minder punten. De truc is dus om met een andere duurdere optie dit puntenverschil meer dan te compenseren. Makkelijkste hypothetische vergelijking is bijv. Ewan + 500k sprinter vs Dekker + Nizzolo.

Als 500k sprinter het net zo goed doet als Dekker, dan is Ewan natuurlijk over het algemeen een betere keuze dan Nizzolo en werkt het precies zoals @Nasibal beschrijft. Maar als 500k sprinter heel veel minder is dan Dekker, dan is de kans groot dat ondanks dat je met NIzzolo vs Ewan punten inlevert, maar vervolgens je ze dus wel meer dan goed maakt met Dekker vs 500k sprinter. En dan gaat het scenario op dat je met Nizzolo ipv Ewan bezig bent zo min mogelijk punten te verliezen om vervolgens een groter verschil te maken met de duurdere Dekker vs 500k sprinter. Wat @Pim96 dus zegt

Qua sprintersveld en bezuinigingen, er is momenteel voldoende mogelijk, maar ik verwacht zelf nog wel enorme verschuivingen (Gaviria geen Romandië, Kristoff dacht na over giro maar toch tour -> Gaviria ook geen giro? Verder verwacht ik namen als Lonardi, Belletti nog wel op de startlijst en was Hodeg de verwachte sprinter van DQS, maar staat het daar ook niet vast. En Minali betwijfel ik of die naar de Giro gaat als je Hilaire hoort)

Laatst gewijzigd
nasibal

Het probleem zit ‘m dan wel dat in de juiste koopjes selecteren.

Dit lijkt me natuurlijk altijd het uitgangspunt. Ook met duurdere renners. Dat is waar het hele spelletje om draait ;)

GlennTour

McNulty moet lossen op 75km van de streep in L-B-L. Toch wel heel snel voor iemand die binnenkort de Giro wilt rijden..

oborobo

Daan de Jager

7 of 8 sprinters,voor maar 5 vlakke ritten!
Lijkt mij tamelijk veel,denk dat 5 voldoende is.

Valvuillerdemoz

Ik ga denk ik voor 5. En één Duitse knecht.

Malathion

Het gaat weer veel over renners. Even over het parcours. Hoeveel sprintetappes tellen jullie?

Ik denk 5, plus twee voor sterke sprinters. Zeven is alweer de moeite.

daandej

Precies @malarhion types zoals sagan vendrame pasqualon kan je in die etappes ook inzetten

Quintana10

Ben benieuwd hoeveel mensen McNulty eruit klikken na vandaag..

Verder hier ook een team zonder Bernal, Ewan en Evenepoel. Sterk in de breedte, laten we het daar maar op houden.

-Wielerfan

Nu dat mcnulty na 75km al heeft moeten afhaken in LBL... word in mijn ogen formolo ook interessant voor maar 1.5

Ik denk zowizo dat hij vooraf al het kopmanschap zou gaan delen met Mcnulty..

Hoe denken jullie hierover?

Treenert

Iemand die kan uitleggen waarom Koen Bouwman in 8 ritten zo'n 15 sterren toebedeeld krijgt? Zou daarmee onmisbaar zijn.

https://www.touretappe.nl/giro-2021-favoriet/etappe-14-italie-kanshebber-2021/

Astarloa

Mensen die McNulty op basis van vandaag eruit klikken zie ik graag.

Touretappe is leuk voor een overzicht maar de voorspellingen zou ik met een korreltje zout nemen.

TrEb

Na veel heen en weer geklikt heb ik een redelijk sterk team. Met Pozzovivo.. hier ben ik het weer met mijzelf oneens.
Wat betreft sprinters etappes, ben ik het met Malathion eens maximaal 7. Zelf zie ik erg weinig etappes die door aanvallers tot winst worden omgezet. (Maximaal 3, namelijk 6, 11 en 15)

Laatst gewijzigd
nasibal

Iemand die kan uitleggen waarom Koen Bouwman in 8 ritten zo’n 15 sterren toebedeeld krijgt? Zou daarmee onmisbaar zijn.

Ik ben zeer benieuwd of (m.u.v. rit 11 die rete nerveus en op enorm hoog tempo verreden gaat worden) de ritten tot rit 14 selectief genoeg gaan zijn om de échte toppers uit hun kot te lokken. Zelfs als ze wel uit hun kot te lokken zijn vermoed ik dat andere goedklimmende jongens meekunnen en dat je van die typische aanvalletjes krijgt vanuit een favorietenpeloton.
In de laatste week zou het me tenslotte ook niet verbazen als in rit 17 (bergrit na de rustdag) en rit 20 (dag voor de tijdrit en ná een zware bergrit) aanvallers een belangrijke rol spelen.

Bouwman is dan een wat chauvinistische keuze denk ik, maar dat renners uit die categorie in veel etappes hoog in de uitslag te vinden gaan zijn lijkt me niet onwaarschijnlijk. Bij mij komen vooral de namen van Schulz, Chaves en Vanhoecke op in die rol. Maar Bouwman zou het inderdaad ook kunnen.

Ik ga denk ik voor 5. En één Duitse knecht.

Ik moest hier wel een beetje om lachen :)

Laatst gewijzigd
Dingetje

Ah ha, jullie gaan ook voor Zabel zo te zien.

Aardappel

Als ik Mohoric vandaag zie koersen, wil ik hem er toch weer in m'n team.
Alleen afgelopen Tour had ik hem ook en heeft alles en iedereen voor Landa gereden. Om uiteindelijk 4de te worden.

Durf het niet aan. Wie heeft dit nog meer? 😅

Verder las ik dat mensen ook Foss overwegen. Is inderdaad een leuke interessante optie 👀

Ric

Ik ga mijn team ‘opvullen’ met Foss, Cavagna en De gendt. Zo hoop ik punten in de tijdritten te pakken en ze ook te zetten in overgangsetappes.

Ik zit helaas alleen pas op 5 sprinters in mijn team. Dus daar moet ik nog wat in gaan aanvullen.

Zadelpen

Sagan is onze sprintploeg.

Etappe 2 en 3 makkelijk aanvulbaar. Andere sprintetappes zo weinig mogelijk schade oplopen. En dan knallen in alle andere ritten.

Dat wordt het team Zadelpenstramien deze giro.

Laatst gewijzigd
Platje

Ik zie de berichten vol frustratie al voor me Zadelpen dat je je beste renners op de bank hebt zitten omdat je zoveel keuzes hebt naast de sprintetappes ;) de Vuelta vorig jaar was daarin voor mij het meest frustrerend met ringel S en Valverde die het fantastisch deden in de ritten dat ik ze niet had opgesteld

1 2 ... 12 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.