Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 261 262 263 264
Timvideo

'@Milan je hebt gelijk, ik stond er even niet bij stil dat ik vanwege mijn vele uitvallers helaas al snel werd gedwongen om een renner als Bevin op te stellen waar anderen hem op de bank lieten, dus ik kan begrijpen dat hij inderdaad een flinke teleurstelling was. Zeker vanwege het oogpunt dat we hem allemaal wel een beetje verwacht hadden in de tijdritten en hij met een paar puntjes meer aan het begin en het einde nog wel okay had kunnen eindigen.

Dan nog, hij was even duur als Cepeda die als ik deze stomme app goed af lees 33% gekozen is ten opzichte van maar 23% die Bevin hebben mee genomen. En meneertje met zijn stoere praatjes vooraf reed deze hele Giro met het nivo van Chris Froome... en dat wil wel wat zeggen!

Wat ik dan vooral bedoelde te vragen was of wij gewoon allemaal een beetje ijdele hoop hadden om zeg maar de nieuwste Pogacar of Hirschi te hebben gevonden en daarom minder teleurgesteld dat het zo tegen viel? Waar bij een Bevin je toch minimaal richting de 75 punten achtte te mogen verwachten en hij vervolgens vooral knecht en dan ook nog een Cimolai die elke heuvel over komt en het juist een flinke teleurstelling is.

Maar in dit spel blijft het natuurlijk dat je renners op het juiste moment moet opstellen. Scorito technisch gezien staat Bevin 74e met in totaal 72 punten, er zijn toch nog wel een boel populaire keuzes die flink lager staan. Mijns inziens is het dus een beetje flauw om Bevin hier het poster kind van teleurstelling te maken. Die award zou ik zelf dus eerder aan Cepeda schenken, gewoon al vanwege hoe kleurloos zijn Giro verlopen is. Iemand zoals Mollema stelde bijvoorbeeld ook wel wat teleur, maar was tenminste een hoop in de aanval en daar moet je ook wat geluk mee hebben. Cepeda was zo onzichtbaar dat ik aan neem dat de meeste hier hem alleen maar aan het einde van etappes terug gevonden hebben op PCS, omdat een derde van ons er in getuind was.

Er zijn meer renners die bijzonder slechte prestaties getoond hebben terwijl ze toch zonder kleerscheuren tenminste de eerste weken door kwamen, maar de meeste zijn beduidend minder populair dan Cepeda.

vevie

En voor wat betreft de Tour… Wie durft er Roglic of Pogacar thuis te laten?

Niemand.

Het ellende aan de tour is dat ik nú al weet dat het podium niet roglic/pogacar/thomas wordt, maar je ze wél allemaal in je team wilt

Roglic en Pogacar zeer, zeer waarschijnlijk de meest gekozen renners. Thomas zullen de meesten ook willen hebben, maar dat zal budgettair lastig worden. Daarom hoop ik op hoge prijskaartjes. Je zult altijd keuzes moeten maken, maar het wordt wel erg lastig om een Pog en Rog van 6 miljoen en een Thomas van 5 miljoen te selecteren. Gaat moeilijk passen. Zeker aangezien er genoeg gesprint wordt, een Ewan waarschijnlijk ook 5 mil is, Sagan 4 mil en de overige (vooral goede sprinters) waarschijnlijk ook tussen de 3 en 3,5 mil zullen zitten. Wordt een leuke puzzel. Ik kijk er al naar uit. Heb iig zeker al een goed idee welke renners ik wil meenemen.

nasibal

Ik denk niet dat de Tour budgettair heel lastig gaat worden. Dat is hij sowieso al nooit om zo toegankelijk mogelijk te zijn voor het brede publiek en nu waarschijnlijk al helemaal vanwege de internationale uitrol.

Ik vermoed, dat met een beetje passen en meten. Pog, Rog en Tom er gewoon alle 3 in gaan passen.

Zo niet, dan hulde voor Scorito.

Ludi

'@vevie

Ik verwacht een budget van rond de 60m. Denk dat de meeste toppers dan wel passen ;)

Ragnar Lolbroek

Ik verwacht voor de tour eigenlijk alleen Pogacar 6 miljoen. 5 miljoen voor Roglic, Thomas, Bennett en mss. Ewan.

Treenert

Ik heb de voorlopige startlijst eens bestudeerd en ik moet er straks gewoon minimaal 40 hebben.

KissMyAce2.0

Pogacar 7 miljoen wel toch? Roglic 6,5

vevie

Het klinkt idd logisch om de Tour wat toegankelijker te maken. Toch zou je denken dat een Roglic en Pogacar minstens hetzelfde geprijsd moeten zijn als dit keer Bernal. De twee duidelijke topfavorieten met minstens evenveel kans om te winnen. Pogacar wordt door velen de topfavoriet genoemd, maar die was vorige Tour niet per se beter dan Roglic. We kennen het resultaat van de tt, maar verder waren ze meer dan aan elkaar gewaagd.

Was Bennett nog vergeten. Zou idd lekker zijn als hij en Ewan dezelfde hoge prijs krijgen. Het is sowieso toch interessanter als je echt keuzes moet maken en gedwongen bepaalde renners thuis moet laten. Oké, je kan elke ronde vaak ook de meeste toppers erin klikken, maar dan zit je vaak met een scheve balans in je team.

Laatst gewijzigd
Rad

Denk beide Slovenen 7 miljoen en Thomas 6 miljoen.

Westland95

Edit: verkeerd forum

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Okay Westland. En fietst Osaka dan de Tour de France nu?

Gladiool

Stiekem wel grappig om daar een opmerking over te maken als er over de Tour wordt gesproken in het Giro topic hè... :p

Westland95

Haha verkeerd forum, excuus. Zou toch zweren dat ik in Scorito Algemeen zat.

Laatst gewijzigd
Westland95

7 miljoen voor een renner zou wel een unicum zijn toch? Volgens mij is 6 miljoen het meest tot nu toe.

Rad

Denk dat v aert/vd poel/alaphilippe ook wel flink aan de prijs zullen zijn (4 miljoen of meer)

Ab Normaal

Ik zou het fair vinden als Pogacar een half miljoentje duurder is dan Roglic vanwege de witte trui punten.
En het zou fijn zijn als er ook een categorie 1,25 en 2,25 komt.
750k vind ik altijd k omdat je er dan 2 uit die categorie moet.
Of iets meer budget en alle 750k’s 1M maken.

Gladiool

Ik hoop dat wva en vdp inderdaad flink duur zijn.

nasibal

Ik hoop eigenlijk dat VdP een dusdanig zacht prijsje heeft dat mensen hem gaan overwegen, maar hoog genoeg om lekker mee de boot in te gaan.

marconeuvel

Wout van Aert leek een absoluut zekerheidje voor de Tour, aangezien de eerste week perfect voor hem is en hij bovendien bij Jumbo rijdt. Nu geeft hij aan dat hij nog last heeft van zijn operatie en dat hij het geel al uit zijn hoofd heeft gezet. De poule is nog geen eens geopend en ik heb al FOMO.

JoostEmpty

Pogacar, Thomas én Roglic tegelijk in je team gaat ongetwijfeld kunnen, als je bereidt bent te budgeteren op je sprintteam/overgangsteam. Ik verwacht niet dat je budget zo groot gaat zijn dat je Pogacar, Thomas, Roglic, Demare, Bennett en Ewan redelijkerwijs in je team kunt hebben. Het zal dus afwachten zijn of er bij de sprinters en/of bij de klassementsmannen genoeg buitenkansjes zullen zijn om ze ook echt alledrie mee te nemen.

Ab Normaal

Ewan laat ik sowieso thuis. Sprint alleen mee als hij kan winnen, voelt ie dat het er niet in zit houdt ie de benen still.
Demare vind ik een enorm twijfelgeval.
Denk dat hij duur gaat zijn en in dit sprintveld, met zoveel goede sprinters moet ik het nog zien.
Die 3 sprintoverwinningen van afgelopen week was natuurlijk in een veld met allemaal C sprinters.

JoostEmpty

Ik sluit inderdaad niet uit dat er een mooi sprintteam te maken is met Bennett plus allround sprinters en jongens uit de tweede/derde lijn en dat dus Pogacar, Roglic én Thomas mogelijk is. (Demare wil ik overigens toch wel in m'n team gaan fietsen.)

Maar ja, twee nachtjes slapen en we weten meer :P

nasibal

Misschien laat ik Sagan wel thuis

Jun Allrich

heel misschien dan toch...

Bissie

Kunnen we niet al het Scorito Tour de France forum openen? Komt die vanaf donderdag als Scorito ook 'opent'?

1 2 ... 261 262 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.