Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 261 262 263 264
JesperRenrad

'@Bissie, ik deed een Pogacarretje.... :) Jij natuurlijk ook gefeliciteerd!
Was een mooie strijd! Ik hoop op een zelfde dosis geluk bij de laatste afwegingen in de Tour.

arjenzvob

Geëindigd op 77,8%. Dat komt vooral doordat ik geen INEOS had. Vind ik dat een fout van mezelf? Nee. Ik heb er van tevoren goed over nagedacht en het werd een team met DQS. Kansen spreiden had ik kunnen doen, maar niet gedaan. Verder had ik zaterdag al geëvalueerd. Op naar de tour!

Gefeliciteerd aan iedereen die hier goed gescoord heeft!

rkmmr

Allereerst gefeliciteerd aan iedereen die goed heeft gescoord!

Zelf bleef ik hangen net boven de 80%, nadat een vrije val was ingezet vanaf het moment dat Bernal de leiding pakte. Bijna gelijktijdig kneep Ewan te vroeg in de remmen, al waren zijn eventuele punten in etappe 13 een doekje voor het bloeden geweest. Achteraf te weinig 3e week mannen geselecteerd, met eigenlijk alle hoop daarvoor op Landa, dat was wat te risky. Maar van tevoren gedacht, net als zovelen, dat de eerste weken voor DQS zouden zijn en dat daar dus een marge te winnen was. Dat pakte allemaal niet goed uit en daarmee eindigt het scorito-wise wat teleurstellend.

Ik las ergens hierboven nog dat Bernal nog veel meer punten had kunnen pakken als er niet zoveel vanuit een vlucht gewonnen was. Dat klopt natuurlijk, maar dan hadden andere klassementsmannen ook meer opgeleverd. En was het verschil misschien wel minder groot geweest. Nu pak je met Bernal in die etappes juist 20 punten tov teams zonder Bernal, terwijl die teams hadden willen compenseren met meerdere klassementsrenners voor het budget van Bernal.

Ajvenema

Nog even een review, al is het maar voor mezelf:) Uiteindelijk nog 8.9% gedaald naar 76.4 in de eindafrekening, maar dat mag ook wel met Evenepoel, Sivakov, Buchmann en Ciccone als uitvallers. Toch zit ik er minder mee dan vorig jaar, toen al die nobodies als enige overbleven. Bernal vind ik wel een leuke en goeie winnaar.

Scorito-technisch was het bij mij (en vermoedelijk veel anderen) wel echt een perfect storm tégen. Het was bij mij Buchmann/Sivakov/masnada vs Bernal/Fabbro/1m. Dan kun je verder een prima team hebben, maar dat haal je niet meer in. Kan het mezelf niet echt kwalijk nemen.

Sagan: 480 punten, doet wat ik ervan verwacht had. Benieuwd of ie in de tour weer mee mag van me:)
Vlasov: 464. Viel me ietsje tegen, maar alsnog een goeie puntenpakker. Jongerentrui punten zijn ook wel echt ideaal.
Almeida: 406. Uiteindelijk veeel beter dan ik had verwacht. Als ie volgende keer ergens single kopman is toch maar weer overwegen.
Yates: 402. Weet me uiteindelijk toch vaak teleur te stellen. Echt een goeie coureur voor 2-weeks koersen ofzo?
Cimolai: 305. Heeft ontzettend verrast. Volgend jaar absoluut niet mee voor 3m :D
Ciccone: 240. Z'n doorbraak als AK man, helaas konden we er niet maximaal van profiteren, zal in de vuelta een stuk duurder zijn...
Nizzolo: 234. Prima, had 'm eigenlijk vaker moeten kopmannen.
Foss: 219: Heeft gedaan wat ik vooraf wishful thinking vond.
Carthy 214: Misschien wel m'n grootste tegenvaller, zet z'n prestatie van vorig jaar niet echt door. Ook niet heel slecht, Benieuwd hoe z'n vuelta is.
Evenepoel: 212. Heeft me aan het begin positief verrast, bleek daarna ook maar een mens. Qua klimmen denk ik dat ie over een paar jaar wel meedoet met de groten, hoop dat ie wat aan z'n dalen kan doen, en mag een wintertje gravel rijden.
Cavagna: 203. Prima, jammer dat ie dat ene ritje niet won, en geen teampunten heeft gepakt.
Groenewegen: 176. Was eigenlijk slechter dan ik had verwacht. Was ook puur omdat ik Viviani en Gaviria (onterecht) niet zag zitten.
Merlier: 128. Huh? zo weinig maar? Wat een miskoop :D
Bettiol: 126. Als het niet zo'n goeie knecht was had ik er een hoop meer lol aan beleefd!
Buchmann: 96. Eeuwig zonde dat ie uitvalt, volgens mij piekte ie lekker naar die derde week toe. P2-7, met gemak.
Fiorelli: 64. Was een leuke pick, maar uiteindelijk leverde ie toch niet zoveel op als gehoopt.
Bevin: 54. Had 'm nog nooit gehad, snap de vibe nu volledig. Zou hem niet snel weer meenemen.
Sivakov: 40. Je weet het nooit, maar die had hier dus prima net zoveel punten als Martinez kunnen halen.
Masnada: 0. Eigenlijk m'n enige fomo-pick, lang over getwijfeld, niet moeten doen:)
Cepeda: 0. Tsja, voor dat geld kon je hem niet laten liggen. Z'n uitvalbeurt zegt ook wel wat, die had gewoon iets onder de leden vermoed ik.

Op naar de tour:) Dat wordt budgettair wel een hele puzzel als je Roglic/Pogacar/Thomas wilt. MVDP, WVA, EN nog een paar dure sprinters:)

Treenert

Het verschil tussen een fletse 83,5% en een gouden bekertje zit hem duidelijk in de 750k- ers.
Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Ik ben zonder Ineos geëindigd op ruim 80%. Tel daar de ongeveer 850 punten verschil die ik daarmee behaald zou hebben bij op, en een top-100 plek + gouden bekertje zou mijn deel zijn geweest. Maar ik koos anders en zou het zo weer doen.

Iedereen van harte met de mooie resultaten

P. Krul

'@kv
4 man meenemen is wel overdreven, zonder maatjes is wel heel weinig. 2 of 3 van elk? Mooi het halve team al vol😉

Milanjacks

'@Treenert

Als mijn tante een lul had was het mijn oom wat een slap verhaal.

Ik heb zelf goed gepresteerd vooral dankzij Foss, Wallscheid, Bennett en alle goede AK mannen. Die valpartij met Evenepoel, Ciccone,Schulz heeft uiteindelijk mijn zilveren bekertje gered.

Ajvenema

Redelijk eens met Treenert: De 70k-ers die je wilde hebben waren caruso en Foss. Daarna kwamen qua punten Oldani en Vallter. Het was echt veeeel belangrijker dat je Bernal had, en liefst nog een ineos opvuller. Als ik 'gewoon' bernal heb, en van de top-750kers alleen Foss, eindig ik easy top100 ipv 76%.

Gladiool

Ben ik het ook totaal niet mee eens.

Ik had Guerreiro, Cepeda, Bevin en Felline als 750k'ers. Totaal 100 punten mee gescoord? Wel 92%. Het verschil maakte je eerder met Bernal, Cimolai, Ciccone. En dus ook door slurpers als Ewan, Carthy, Landa, Sivakov, Merlier, Groenewegen in mindere mate te hebben.

Valvuillerdemoz

Voor mij hadden die 750k mannen wel het verschil kunnen maken. Ik had wel Bernal, uiteraard. maar ook 8 man met nauwelijks punten door uitval of stalorders, oid. Ik had heel eenvoudig door een andere keuze in de 750k categorie wel een bekertje kunnen halen.
Als je dan Bernal al niet hebt houdt het op natuurlijk. Dan helpen die 750 k ers ook niet meer. En ja je kunt ook een verschil maken met andere renners, natuurlijk, Maar daar zat mijn overweging niet.

Pieter_Pannenkoek

Klein dieptepuntje gehad deze Giro, met 40% en laatste plaats in de poule. Beetje pech gehad, maar vooral veel keuzes gemaakt die niet goed uitpakte. Ontbreken van Bernal de grootste fout natuurlijk. Achja door naar de Tour, nieuwe ronde nieuwe kansen.

nasibal

Even wat anders mannen:

Laatst zei iemand dat de routeprofielen van de tour eindelijk bekend gemaakt waren. Op PCS kan ik ze nog steeds(!) niet vinden. Op letour.fr vind ik uiteraard wel de route, maar niet de profielkaartjes. Kijk ik verkeerd? Kan ik ze ergens anders vinden?

Wat betreft de 750k discussie:
Vooraf waren er een flinke rits interessante 750k'ers, die van tevoren in relatief veel ritten opstelbaar waren en ook met dat plan zullen zijn meegenomen in de teamverhoudingen. Twee daarvan hebben echt (zeer) veel punten gehaald, terwijl de rest ergens op het spectrum 'Bettiol - geldverspilling' zaten. Het vissen van de juiste twee namen uit een vrij grote en interessante grabbelton heeft dan natuurlijk wel een flinke impact. Je hebt twee goed scorende renners die je vaak in kan zetten, t.o.v. 2 weggegooide plekjes. ZIjn er maar 2 of 3 750k'ers vooraf interessant en zijn ze tegelijk ook héél duidelijk, dan is de impact veel kleiner. Iedereen heeft ze dan immers.

Wel denk ik dat Bernal, Cimolai en Ciccone een dusdanige invloed hebben gehad, dat de positieve invloed van een Foss of een Caruso al relatief snel weg te cijferen is tegen het ontbreken van die namen. Zelf had ik aardig wat puntjes kunnen 'winnen' door Foss en Caruso boven Cepeda en Bevin te kiezen bijvoorbeeld, maar doordat ik tegelijk de punten van Bernal, Cimolai en Cicone miste zou het gelul in de marge zijn geweest. Het is dus maar net vanuit welke bril je het bekijkt.. De 750k cateogorie is in mijn ogen een impactrijkere geweest dan voorgaande jaren, maar zonder aan de basisvoorwaarden te voldoen schiet je er niets mee op.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Was Ciccone maar zo belangrijk als jullie doen vermoeden. Hij heeft een prima aantal punten gepakt, maar helaas niet veel meer dan dat.

@vevie, Yates was inderdaad vermoedelijk een slachtoffer geworden in die koninginnenrit. Zeker ook omdat hij relatief zwak is in slecht weer.

Eerlijk gezegd zodoende geen idee waarom hij de Giro maar blijft proberen. Oké een podium is knap, maar op een echt parcours / met serieuze tegenstand zie ik hem beslist niet voor de eindzege meedoen. Zou wat mij betreft beter accepteren dat ie steengoed is in rondes van een week + de Vuelta.

Maar goed, ik had dus ook wel willen zien hoe Bernal zijn rug het had gehouden in zo'n loodzware etappe. Verder moet ik je gelijk geven.

Laatst gewijzigd
Ludi

'@nasibal:

https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/races/view/2021/1#google_vignette

Meeste staat daar

Ajvenema

'@nasibal dit?: https://twitter.com/laflammerouge16/status/1397965932962762754?s=21

nasibal

'@Pietje

Hoeveel punten heeft Ciccone gehaald? Het zal een flinke impact hebben dat hij geen eindafrekening heeft gehad, maar tot dat punt liep hij volgens mij redelijk on par met de Bardets, Carthy's, Yatesjes en Martins van deze wereld, maar dan voor slechts 1 miljoen.

@KJ en AJ
Exact wat ik zocht, dank.

Ajvenema

Ciccone 167, zonder kopmanfactor. Hadden er prima 250 kunnen worden, de nagel aan mn doodskist in de vriendenpoules:)

nasibal

Ah dat valt dan inderdaad nog relatief tegen. Of is in ieder geval te overzien.

Daan Brakenhoff

Wanneer komt het tourforum online? Misschien leuk om alvast wat te bespreken wat betreft de profielen en een aantal prijsjes gokken.

Ciccone pakte uiteindelijk voor mij maar 142 punten. En dat terwijl hij in de eerste week soms nog de enige was die relatief lang bij Bernal kon blijven... zonder valpartij in etappe 17 had hij hoogstwaarschijnlijk nog 3x top10 en een eindafrekening gekregen. Dan had zijn puntenaantal zomaar het dubbele geweest kunnen zijn.

Trouwens die pooltips van Youri waren dit jaar nou niet echt de beste, Testfatsion, Cepeda, Felix, Molard, VanHoucke.... ;) Hij saved dan nog wel redelijk door Caruso te noemen :)

Zadelpen

Zelf ook aan het terugkijken, op zich tevreden met de keuzes. Geen Ineos omdat ik gokte op een rug van Bernal + Ganna die voor de giro ineens twee hele zwakke tts had.

Maar lees hier dat Landa een miskoop zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Dat is gewoon een pech geval. Vind dat nu niet een zwakke keuze omdat iemand anders zijn ongeluk veroorzaakt. Soler ook, prima keuze denk ik.

Bilbao, Gross, Kanter, daar moet ik de foutjes zoeken denk ik. Stel Bernal zakt door zijn rug eerste berg etappe, dan had ik best een aardig team, en heel hoog kunnen eindigen.

Maar ok, verkeerd gegokt kwa Ineos, maar ja, dat was nu net waar het deze Giro om ging. Jammer.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Tuurlijk is het balen als jouw 750k-keuze verkeerd uitpakt en een andere renner het pareltje blijkt te zijn. Maar het scenario 'Landa valt uit in etappe 5, Caruso blijkt sterker dan Bilbao én alle andere ak mannen behalve Bernal' was vooraf echt niet plausibeler dan 'Carthy valt uit, Guerreiro wint twee etappes en finisht op plek 9 in het ak' of 'Cepeda rijdt 4x top 10 en pakt de bergtrui'.

Als je Caruso mee had, was dat waarschijnlijk omdat hij normaal gesproken wel een puntje of 50 tot 75 zou sprokkelen als knecht in de bergritten en dan rond plek 10-12 zou eindigen in het ak. Met een klein kansje op meer. Dat kleine kansje is vervolgens uitgegroeid tot een enorme bonus, maar ik denk dat zelfs de voorzitter van de Damiano Caruso-fanclub deze uitkomst vooraf niet had durven dromen.

arjenzvob

'@nasibal Wielerrevue kopen. Old school. Ik ben er blij mee.

Zadelpen

Vind het ook moeilijk hoor, achteraf bepalen hoe goed een keuze is. Bv zo een Cimolai, dat is vooraf toch gewoon een hele zwakke keuze? Bakte er al tijden helemaal niks van. En ineens staat die er.

Zulke renners zal ik nooit hebben in mijn team.

Maar goed, op naar de tour!

Laatst gewijzigd
heuveltje af

'@Zadelpen die italiaanse sprinters doen het al jaren goed in de giro. Ik had hem ook niet. Ergens in een brainwave vendrama erin geklikt.

Ajvenema

Ik vond Cimolai de meest logische 1.5 miljoen keuze, maar had echt nooit aan zien komen dat ie het zo goed zou doen. Soms moet het ook gewoon een beetje meezitten:)

1 2 ... 261 262 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.