Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 124 ... 263 264
Treenert

Ik denk dat het wel verstandig is dat we wel eerlijk gaan zijn over de DM’s met Fiorelli.
Eens!
Kan iemand, die een screenshot van mij gehad heeft, ff beamen dat het klopt?

Het risico is dat hij (nog) geen ervaring heeft op dit niveau en zich mede door het succes van gisteren overschat. Misschien gaat het vanmiddag wel veel te hard, misschien haat hij regen, weet ik veel. Maar vooralsnog verwacht hij erbij te zijn en in mijn team heeft hij voor vandaag zijn plek verdiend.

Ik denk dat de grote klassementsmannen zich vandaag nog koest houden, of er moet iemand zichtbaar slechte benen hebben. Er zijn meerdere scenario's denkbaar dus spreiden is het devies.

Btw; Evenepoel - afdalen - regen: hoe gaat dat zijn?

Jun Allrich

Druk weekend gehad maar bij deze toch nog mijn team:

BERG
R. Evenepoel – Ik ben een believer....
J. Almeida – combo met Remco voor roze en wit
S. Yates – top favoriet voor mij en sterke sprint
H. Carthy – lijn van de vuelta doortrekken, heb er wel vertrouwen in
A. Vlasov – kan vrijwel alles, podiumkandidaat voor roze en wit
D. Martin – gaat voor elke plek, goede punch
P. Bilbao – man in vorm
D. Formolo – kopman en heel goedkoop
P. Sivakov – zonder Ineos durfde ik niet en is toch 2de kopman na de rugpatiënt

SPRINTERS
P. Sagan – Paars! En 4 miljoen is een koopje voor Sagan!
G. Nizzolo – doet het vaak wel aardig in de Giro
F. Gaviria – snel, maar komt het er nog eens uit? Hij mag me verrassen.
A. Pasqualon – hopelijk past Minali bij elke molshoop
D. Cimolai – steady puntenpakker
M. Kanter - Goed geprijsd

REST
R. Cavagna – Tijdrit en DQS
T. Foss – Groot talent, goede tijdrit en als Bennett er doorheen zakt kopman.
P. Bevin - Tijdrit + in vorm
D. Ulissi - In een (zware) sprint bergop de allersnelste
F. Masnada - DQS en alleskunner

Helaas heb ik het al redelijk verprutst door het niet hebben van Ganna en het kiezen van Remco als captain in de proloog. Natuurlijk Gaviria als captain gisteren.... Alleen DQS kan mijn Giro nu nog redden!

JapieJapo

Schulz krijgt 1 sterretje bij de voorbeschouwing, iemand die hem nog opstelt vandaag??

Ik stel weinig sprinters op: Alleen Sagan en Nizzolo zie ik dit overleven...

Aangevuld met 4 DQS, Grossschartner en captain Moscon :)

Twijfel nog over laatste plekje: Merlier (puntentrui), Bilbao of Schulz. Ik heb Bevin wel en stond 2 dagen geleden als eerst in de opstelling voor vandaag maar ik denk dat zijn vorm niet goed genoeg is dus ik laat hem erbuiten...denk ik...

Milanjacks

'@Japie

Moscon captain hier lijkt mij wel een hele rare keuze. Die gaat gewoon in dienst van de roze trui rijden.

La Primavera

Ik kan instaan voor de berichtgeving van @Treenert.

Het strooien van zand is een tactiek die hier nog wel eens wordt toegepast. Vaak is het vooral flauw, maar snel op te zoeken of het klopt. Maar in dit geval vind ik het niet chique om tegenstrijdige DM berichten de wereld in te slingeren. Deze zijn namelijk niet te verifiëren, tenzij je zelf ook gaat Instagrammen en het geluk hebt dat de desbetreffende renner dan antwoord.

Zo komen we inderdaad in een door @nasibal geschetste situatie terecht.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Misschien heb ik wel DM contact en terrasafspraakjes met Gianni...;)

Tuurlijk is Sagan veel saver als captain en zal ik ook doen, maar ik vind Moscon geen hele rare keuze..

fringale

Sagan (c)
Nizzolo
Merlier
Moscon
Bettiol
Mohoric
Almeida
...
nog 2 namen uit "Schultz, Ewan, Fabbro, Cavagna, Evenepoel of Bevin"

floda

Ben nu al een keer of tien gewisseld van strategie voor vandaag, wat ongetwijfeld zal leiden tot een last minute wissel waarvan ik achteraf spijt heb. In de vuelta van afgelopen jaar had ik hier constant godon voor die me zelfs dat bekertje heeft opgeleverd. Nu met bettiol, cimolai, bevin, fiorelli en cavagna en merlier (truipunten en miscchien wel etappepunten voor vermeersch) 6 mensen voor 3 plekken. Favoriet voor mij voor vandaag zijn overigens honore en ulissi (die ik beide niet heb)

Donnie D

Ben ik dan echt de enige die denk dat we hier 'gewoon' gaan sprinten? Ik twijfel tussen Sagan en Ewan captain te maken, en neig vooral naar Ewan voor de wss lagere pickrate als C vandaag.

KV

'@Don Gielius Hoe bedoel je helemaal achteraan? Soler eindigde toch als 19de gisteren? Ik stel hem ook op vandaag. In Romandië plaatste hij zich ook voor dergelijke "sprintjes". En het wordt zijn weer! ;-)

WilliamS23

Vandaag gaan deze mannen het voor mij doen:

Sagan (C)
Nizzolo
Vendrame
Pasqualon
Almeida
Honoré
Evenepoel
Moscon
Merlier

Er zijn nog lichte twijfels of ik toch niet Cavagna of Bilbao op moet stellen voor Merlier. De andere 9, voornamelijk klassementsmannen, vallen sowieso buiten de boot. Die gaan het hier nog niet hard maken is mijn verwachting.

Phoenix0000

Saillant aan de finale zijn de boni secondes op het laatste klimmetje.
Als je gister zag hoe graag Remco daarvoor wilde rijden...

QS heeft geen sprinter en dus baad bij een nog iets hardere koers dan waar Bora voor Sagan baad bij heeft.
Kan dus zomaar eens ook voor Sagan te zwaar worden.

Vendrame captain, als ik 'm had.

John Berger

Regen, gaan de AK mannen de strijd al hard maken, kunnen ds sprinters eraan blijven of ...
Hoop twijfel, dus misschien toch veilig kiezen voor teampunten.
Voorlopig in team: Sagan (C), Ganna, Evenepoel, Almeida, Ewan, Merlier, Nizzolo, Pasqualon en Tesfatsion.
Twijfel om Cavagna, Grobschartner en Bilbao nog in te zetten maar ik zou niet weten voor wie.
Last minute keuzes werken vaak slecht uit.

embargo

Kan iemand me hier even bij helpen, ik kan het nergens vinden.
Is Nizzolo nou de enige die de puntentrui kan overnemen als ie wint?

Ik heb voor het laatste plekje nu Sivakov staan voor 11 zekere punten (mocht Ganna 1 blijven), maar als Merlier sws 8 punten haalt en meer potentie heeft op eigen punten is dat eigenlijk een betere keuze toch?

Thomberg

Ik ben ook 1 van de mensen die Bevin heeft gekozen om alle al genoemde redenen. Ook ik heb dus FOMO en dat is dan de enige reden om hem op te stellen. Ik denk alleen dat Cimolai de heuvel overleeft en gezien het bericht op de website van ISN is hij in orde en werd hij 9de terwijl hij net daarvoor nog pech had: http://israelcyclingacademy.com/cimolai-ninth-on-stage-2-of-giro-ditalia/

Dat is voor mij de reden om Bevin er uit te gooien.

Masterw

Waarom zie ik zoveel bevin voorbij komen? Is die hersteld?

jsprunk

Ik hoop op een goede dag van Bettiol vandaag en ook Pasqualon en Cimolai krijgen de kans om zich te bewijzen.
Merlier gaat gewoon mee, of die het gaat redden is een vraag, maar als hij het redt, is het zeker top 5 en bonuspunten voor het paars.
Sagan als kopman en Nizzolo er ook bij.
Almeida, Evenepoel en RingelS voor de overgebleven plekjes in geval van een zwaardere koers en/of trui-teampunten.

BlingSagan

Goede vanDon Gielius:
“Als de etappe zelf ook maar half zo voorspelbaar was als het forum, zou ik nu een hoop minder moeite hebben met de dag opstelling.”

Dit zijn waarschijnlijk de etappes, waar je snel geneigd bent om teveel te gokken.
Geen idee of het een gok is om Merlier te banken en Bevin te kiezen, maar dat heb ik wel gedaan.

Jari Litmanen

Laat met pijn in mijn hart Foss en Fiorelli thuis. Zou vandaag wel 15 man kunnen opstellen. Ik hoop dan ook dat Soler, Bilbao en Yates geen stiekeme plannen hebben.

Westland95

PatBev, gaat hij het dan vandaag doen? Kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem niet op te stellen vandaag. Ewan is ook zo'n pijnpuntje.

Laatst gewijzigd
arviidd

Hier blijft Bevin nog even op de straf bank.

Team voor vandaag:
Sagan (c)
Nizzelo
Almeida
Ganna
Bernal
Champoussin
Pasqualon
Tesfatsion
Q Hermans

Dingetje

Alle ballen op Consonni. Een vrijwel gegarandeerde dood, met heel weinig kans op gladiolen. Maar ach, in ieder geval iets om voor te gaan zitten.

Ajvenema

Jezus, wat lastig...

Zit met de standaard twijfeldingen. Is Bevin hersteld? Geen idee... Ga ik hem banken? Mwah... Cimolai daarentegen ook prima in vorm, dus die gaat ook mee. Kan Cavagna hier iets? Absoluut. Maar hoe dan? Dan moet ie eerst nog ineos en Roze trui Ganna kwijt zien te raken. Wat dat betreft zie ik nog eerder een klimmerstype wegpoefen op die laatste beklimming... (remco?)

Heb nu een redelijk gevarieerder opstelling staan met sprinters, truipunten en vrijbuiters.
Ook Fiorelli met pijn in m'n hart op de bank, het weer gaf een beetje de doorslag. Bovendien heb ik hem helemaal niet meegenomen voor dit soort ritten, dus ik kan ermee leven als ie een paar punten pakt vanaf mn bank.

En mijn standaard tactiek voor dit soort dilemma's: een paar euro op winst van de TGV:)

Laatst gewijzigd
Wielertje12

Hoe denken jullie om T. de Gendt op te stellen vandaag? Hij kan op het vlakke wel redelijk zijn eigen tempo rijden maar ik denk niet dat hij er voor zal gaan toch? En eventueel met heel veel geluk teampunten als Ewan wint vandaag

Mindless

'@JariLitmanen, die bank ik ook. Fiorelli wel met een redelijk gerust hart, Foss kan ik erg moeilijk inschatten op deze aankomst. Voor mij worden t gewoon 4 sterke sprinters, 4 sprintende AK-mannen en joker Moscon.

1 2 ... 124 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.