Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 137 ... 263 264
Pim96

Foss heeft bij de senioren nog niet zijn klimmersbenen laten zien. Ik zie hem ook niet opboksen tegen de klassementsrenners. Ik ga denk ik lekker Cavagna opstellen voor eventuele teampunten. Die 18e plek van Landa of Carthy kan me dan ook wel gestolen worden.

Bevin wel zeker erbij, opstellen zou ik zeggen.

Basementman

Redelijk in mijn nopjes met 99,8% (zonder Ganna), waarvoor ik een groot deel moet danken aan dit prachtforum. Prachtige dag met Bevin, Cimolai, Sagan en Viviani en verder alle truipunten. Cimolai een kwartier van tevoren er nog ingezet in de plaats van Yates, na nog een snelle check hiero.

Op naar morgen, waar wederom 12 man op de shortlist staan. Na het lezen van de laatste paar pagina’s tot de conclusie gekomen dat dit net te zwaar gaat worden voor Foss en dus alle AK mannen opgesteld. Nu heb ik er 10, waardoor alleen de keuze tussen 2 van Landa, Sivakov en Bardet nog gemaakt moet worden. Bardet normaal gesproken een stevigere punch, maar geen uitgesproken kopman. Sivakov gaat morgen zijn teampunten verliezen en zie hem niet bij de eerste 12 eindigen, waar ik ook een hard hoofd in heb mbt Landa. Ik vertrouw erop dat jullie gecombineerde bijdragen mij weer op het juiste pad zetten.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Gedronken Pim?

nasibal

Bardet normaal gesproken een stevigere punch, maar geen uitgesproken kopman

Maar dat hij morgen moet knechten lijkt me ook sterk.

Sowieso denk ik dat er weinig 'knechten'' bij gaat zijn vanaf onderaan die pukkel van 4 km, voor ieder zonder QS/Ineos shirtje.

henkjmol

Morgen Daniel Martin als kopman. Alsie op zn fiets blijft zitten wint ie!

Basementman

Bardet gaat gewoon mee. Nu verwachtte ik een dagje zonder kopzorgen over Bevin op te stellen of niet, maar ik zie hem wederom weer net iets te vaak voorbij komen hier. De vergelijking met etappe 4 in Baskenland is mooi gevonden, alhoewel de afdaling naar de finish daar wel een heel stuk langer was, waardoor men over het algemeen minder voluit gaat op de klim. Ik denk dat hij gaat moeten passen en dat er vooral voor Martin gereden gaat worden, die zelf volle bak omhoog puncht met open mond zoals alleen hij dat kan.

Laatst gewijzigd
RemmertW

Ik denk dat namen als Bettiol Bevin Foss toch heel snel vergeten moeten worden voor morgen. 4km 10% is echt een vreselijk ding!! 3x de muur van Huy. Hier blijft geen groepje van 20 over...

Yates of Martin cap

floda

in de ronde van Romandië ging in soortgelijke etappe als morgen bevin ook mee (net zoals colbrelli) zou die dan nog een keer....

RemmertW

Zijn jullie nu serieus of is dit een enorme zandstorm ? Odds voor Bevin 201 x... ik zou er voor gaan

Jari Litmanen

'@Remmert
Waarom zou Bettiol dit niet kunnen?

RemmertW

'@Jari... hoevaak heeft die iets laten zien op een dergelijke klim ?

Hangtieniedanstaatie

Bettiol, Bevin... het forum zit goed aan de versnaperingen deze avond. Alcoholische welteverstaan. En nog sterke ook vermoed ik.

nasibal

'@Tompot

Ja, ja ik heb mij ingelezen .. had kwartiertje over…

Heel goed, kan ik waarderen, net als je moeder dat kennelijk kon. Maar ik kan me voorstellen dat je je er tegen afzet, ook dat is een fase ;)

Ik begrijp de vergelijking tussen Almeida en Foss, er zijn ook flink wat overeenkomsten. Het verschil is echter dat Almeida in aanloop naar de Giro vorig jaar (oa in Burgos en een zeer sterk bezette Tour de l'ain) liet zien zijn ontwikkeling door te zetten en vlak achter de grote mannen omhoog reed. Met name op de korte meer punchy klimmen, zoals we die morgen ook zien.

Foss laat ook een ontwikkeling zien. Maar dan met name in het tijdrijden, terwijl hij wanneer het omhoog gaat juist wat minder laat zien dan je zou verwachten. Een mooi voorbeeld is het Baskenland, waar hij ondanks dat zijn knechtenrol hem excuseerde, er toch steeds relatief rap af moest. Een knechtenrol heeft hij volgens jumbo overigens morgen weer. Met verder alleen Bouwman en de oude Martens binnen dat team die een viaduct over weten te komen zal hij die ook al wel vrij snel in moeten lossen op het parcours van morgen.

Soms is een kwartiertje net niet genoeg :)

janheinrelou

Ik kies morgen voor de aanvallers: Ciccone, Masnada, Moscon, Mohoric en Bettiol. Is dit gek?
Ik twijfel nog over kopman.

Thomberg

Vandaag zonder Bevin (... het kan verkeren) toch 85% gehaald. Morgen ga ik Bevin toch zeker niet opstellen en denk ik ook aan de klassementsmannen, Dit zou voor velen een reden kunnen zijn om Bevin toch op te stellen aangezien ik het vandaag ook fout had

Pim96

'@hangtiedanstaatie gedronken voordat ik wat typte over Foss, Cavagna of Bevin? Voor het opstellen van Bevin heb ik wel even wat anders nodig dan alcohol denk ik zomaar ;)

Overigens moet ik dan misschien ook wel een kratje langs brengen bij de Scorito admin zodat ik Bevin nog in mijn teamselectie mag opnemen...

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Morgen ook weer keuze te over. De vraag is vooral to Cavagna or not to Cavagna. Ringel S en Ciccone ook nog in de selectie. Mocht de tegenwind blijven maar vol voor QS, zo niet dan allicht die laatste 2 een plekje, maar 21 "gratis" punten zal ik niet snel naast me neerleggen.

nasibal

in de ronde van Romandië ging in soortgelijke etappe als morgen bevin ook mee (net zoals colbrelli) zou die dan nog een keer….

Poh, ik zou dat niet direct soortgelijke etappes willen noemen. De 2e sowieso niet, en in de 3e lag de finish een heel stuk verder van de top van de laatste klim dan vandaag. Dat beïnvloed de manier waarop zo'n klim opgereden wordt enorm.

Ik kies morgen voor de aanvallers: Ciccone, Masnada, Moscon, Mohoric en Bettiol. Is dit gek?

Dat denk ik zeker niet, maar als je die 5 er in zit hou je maar 4 plekken over voor je berggeiten. Wie zet je op de bank?

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

'@Remmert
Winnen nog niet, maar waren tijdens de Tour vorig jaar niet vergelijkbare ritten (rit 2 en 11)? Hij werd hier respectievelijke 10de en 11de.

janheinrelou

Op de bank: Buchmann, Hindley, Bennet en Reichenbach.

Capra

Mijn team voor morgen
Bettiol
Bevin
Cepeda
Cavagna
Almeida
Evenepoel
Vlasov
Yates
Formolo
Bankzitters
Carthy
Guerrero
Landa
Pozzovivo
Ganna
Voltallige sprintequipe
Almeida maar captain gemaakt, lijkt mij het minste risico.
Kijk er wel naar uit, voorspelt een heerlijke etappe te worden die heel lastig te voorspellen valt. Sterke vluchters of klassementsmannen, regen en misschien natte sneeuw zal ook wel invloed hebben op de bereidheid van de klassementsmannen om risico's te nemen in de afdaling.

Jari Litmanen

Enfin, ik laat Bettiol, Carthy, Formolo, Sivakov en Cavagna (teampunten) op de bank. Ik denk dat Evenepoel gaat winnen, maar vind het tegelijkertijd een te groot risico – dus is Almeida de cappie.

nasibal

'@J.E. Haer

Als je morgen op een scenario met aanvallers gokt zijn dat inderdaad namen die je morgen op de bank zou moeten kunnen laten. Al ben ik van Bennet altijd fan geweest juist op de wat kortere steile klimmen. Als er geen groep vooruit blijft zou die wel eens in het voorste groepje kunnen zitten (al dan niet op hangen en wurgen). En dan heb je ook nog de (kleine, zeer kleine) kans dat Foss het roze overneemt.

@Jari

Poeh, Formolo op de bank morgen, dan moet je wel een rete sterk 9tal hebben :)

Laatst gewijzigd
joris dor

Het scenario word hier grotendeels Dqs beschouwd, maar opvallend weinig Yates. Vinden jullie het te vroeg voor hem?

AKA34

Zou het lonen om morgen Cavagna en Honoré op te stellen ten koste van renners à la Carthy, Landa en DF Martínez? Kunnen jullie mij hier inzicht in verschaffen?

1 2 ... 137 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.