Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 96 ... 263 264
KV

'@Treenert: Vendrame ook aan jou bevestigd dat hij geen massasprints doet? Jij bent namelijk de meest betrouwbare bron van informatie lijkt me ;-)

Pff, dan Kanter of Cimolai nemen... Geen zin om team terug overhoop te gooien. Aan de andere kant moeten die dan toch wel systematisch top 10 (of daarrond) rijden zou je denken in dit veld...

Ik tel wel 13 “zekere” sprinters: Ewan, Sagan, Nizzolo, Viviani, Gaviria, Dylan, Merlier, Moschetti, Kanter, Cimolai, Fiorelli, Minali, Belletti

ditisdavid

'@nasibal
Zo lust ik er nog wel meer: Volgens jouw redenatie zou het algemeen klassement worden beslist op punten en niet op tijd...

Hoe dan ook, deze discussie wordt er niet vriendelijker op en we zijn het niet met elkaar eens op dit punt. Dat is ook wat ik met mijn 'whatever' bedoelde, was niet denigrerend bedoeld.

Laatst gewijzigd
floda

'@kv nu doe je Torres toch tekort 😂

arjenzvob

Wat betreft de keuken (paar pagina's terug). Mijn vrouw wist nergens van. Toen ik bij thuiskomst uitlegde dat het vanwege keuzestress voor de Giro was had ze daar alle begrip voor.

Net nog even de laatste pagina's doorgenomen. Dank allemaal voor jullie wijsheden!

nasibal

'@Ditisdavid

Die je mag je uitleggen, punten?

Afin, doe ook maar niet trouwens. Je komt gefrustreerd over terwijl dat voordat ik de cijfers van PCS er bij haalde nog niet zo was. In dergelijke discussies heb ik eigenlijk helemaal geen zin :)

edit: Zie nu je edit van je vorige post. Laten we het hier inderdaad bij houden voordat het onvriendelijker wordt.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Lees die zin nog eens. Je zegt hier letterlijk dat hij op bijna een minuut gereden wordt door jongens die we onder normale omstandigheden hooguit op een 7e/8e/9e/10e plek AK inschatten. Of wil je zeggen dat je HIndley hier weer even met 2 vingers in de neus top 5 ziet rijden? In dat geval kunnen we het hier beter bij houden, want dan gaan we het nóóit eens worden ;)

Je spreekt over normale omstandigheden maar als we even Yates/Thomas en Kruijswijk boven ze plaatsen rijden ze toch gewoon 4e/5e. Later kom ik hier nog op terug icm met die link die ik je stuurde van indeleiderstrui. ;) Ik zie Hindley zeker niet met twee vingers in de neus top 5 rijden nu. Die rijdt als een krant dit jaar. Hij was vorig jaar van uitzonderlijk niveau. Anderen (zoals dus Bilbao) rijden nu wel goed. Dat kan twee dingen betekenen: het niveau van Hindley ligt dit jaar een stuk lager en Bilbao heeft nog hetzelfde niveau of het niveau van Hindley is hetzelfde als vorig jaar en Bilbao is in deze vorm favoriet voor de eindzege.

Ik denk dat we het eens zijn dat het tweede niet het geval is.

Laten we eerlijk zijn, als we Almeida zelf hadden mogen prijzen hadden we er ook best een miljoentje voor afgetrokken. Daarnaast klom Almeida over de hele Giro nog steeds beter dan Bilbao en juist over hem wordt hier constant geroepen dat hij bergop niet goed genoeg is. Verkeerde voorbeeld dus lijkt me.

Klopt het succes van Almeida zit zeer zeker ingeprijst dit jaar. Dat maakt Almeida niet goedkoop, wel nog steeds interessant. Ik vind het niet interessant om het alleen maar over bergop niet goed genoeg te praten. Jungels paar jaar terug was ook niet goed genoeg bergop. Compenseerde dat toch ruimschoots door op andere vlakken te scoren. Het gaat mij er niet om of Bilbao 4e of 8e in het klassement wordt. Hij strijdt altijd voor plaatsjes en haalt zo dus zijn punten.

Poh ja, Majka, dat is ook wel hét voorbeeld van een renner die steevast kort in de top 5 AK rijdt en nooit slecht is.

Dit is gewoon een goede renner. En het gaat me om het tijdsverschil. Als we alleen met renners kunnen vergelijken die steevast top 5 AK rijden en nooit slecht zijn dan gaan we uit een wel hele kleine vijver moeten vissen.

Tenslotte kan je heel selectief rit 18 pakken, maar in de rit naar de Etna, die door tegenwind overigens ook nog relatief traag was, moet Bilbao gewoon lossen bij Nibali en Majka, die op dat moment nog wél gewoon keihard in de race zijn voor een resultaat. Hindley moet daar welliswaar ook lossen, maar heeft in die rit nog werk gedaan voor Kelderman.

Rit 18 was inderdaad selectief maar gaf toch juist mooi aan wat de waarde is van Bilbao. Gaan terwijl anderen het wel best vinden. Merk je het zelf ook? Die context komen we wel erg vaak tegen. Ik zie dit jaar een betere Bilbao dan vorig jaar.

Wat er precies voorviel in etappe 18 weet ik niet meer precies. Wel dat weet ik dat iedereen in de achtergrond het allemaal wel best vond, zeker omdat de eindwinst eigenlijk alleen nog maar tussen Kelderman/Hart/Hindley ging en Almeida z’n podium probeerde te redden. Dat Bilbao in zo’n rit ook nog alles uit de kast trekt spreekt voor hem, maar in het volledige plaatje gebeurt daar exact wat nu ook in de ToTa gebeurde.

Precies mijn punt. Je hoeft niet iedere etappe bij de best 5 klimmers te zitten. Als je in het groepje erachter als eerste over de lijn komt, wordt je alsnog 6e. Als je in etappes waarin de rest naar elkaar kijkt en/of het allemaal wel best vind er vandoor pieft en je met leven en ziel een afdaling in smijt, levert dat gewoon punten op.

Je mag het doodanalyseren noemen, maar volledig los van of ik gelijk heb of niet, juist het beschouwen en inschatten van dergelijke context onderscheidt binnen Scorito de mannen van de jongens. Dat weet jij zelf ook als gerenomeerde en ervaren speler :)

Ik gebruik hier eigenlijk het verkeerde woord voor het punt dat ik probeerde te maken. Omstandigheden onderschatten komt misschien meer in de buurt. :)

‘Ja maar zo’, ‘het zou zeker niet zo’ en ‘als mijn zus iets tussen de benen had’

Dat kan, maar mijn vraag was: Heel veel beter dan wát precies?

Ik denk dat wij het hier gewoon niet eens gaan worden over het niveau van de ‘subtop’ vorig jaar. Het eerste coronajaar was een bijzondere waarin renners nieuwe trainingsmethodieken uitprobeerden, minder koersdagen hadden en waar iedereen net even wat harder leek te rijden. In de absolute top zijn het marginal gains, daaronder zijn de gains toch net iets meer. Kruipt dus meer naar elkaar toe.

Dat kan je op twee manieren uitleggen. De Giro had minder, vermoeiende, aankomsten bergop. Daarbij was het koersverloop zonder de grote ploegen/kanshebbers in het peloton relatief tam. Dan is er bij de gretige jongens (en dat is Bilbao natuurlijk wél) ook meer energie om die Stelvio op te vliegen dan in een andere ronde.

Tam... tja.. zo gaan we het inderdaad niet eens worden. De gemiddeldes lagen hoger dan in de Tour. Zowel in de vlakke ritten als in het hooggebergte. De Giro had zelfs twee ritten boven de 5k hoogtemeters. Was het koud en waren er 7 (G) vs 1 (T) ritten boven de 200km.

Dat lijkt mij wel. Als ik een stel olympische toppers in het boogschieten wat biertjes geef, er 4 kreupel schop en casual toernooitje organiseer dan is het enige wat ik nodig heb de kwaliteit om zelf enigzins in de roos te schieten (Want kwaliteit heeft Bilbao natuurlijk wel). Dat wil nog niet zeggen dat die kwaliteit vervolgens ook voldoende is om het op de daadwerkelijke OS dezelfde scoren tegen deze jongens te halen. Ergo, hoe Bilbao 2e werd en in welk rondje binnen welke context is zéér belangrijk in het vraagstuk in welke mate hij dat in een ander rondje kan reproduceren.

Je gaat er hier dus vanuit dat de rest wel kreupel moet zijn geweest omdat Hart en Hindley zo goed reden? Ik ga er vanuit dat Hart/Hindley gewoon enorm goed waren, iets wat de cijfers ook bevestigen.

Het enige wat dit zegt is dat Bilbao steady rijdt (iets waarvan we van Formolo weten dat hij dat níet doet), Gross voor de Vuelta nog nooit voor een AK heeft gereden en Vanhoecke daar al helemaal geen ervaring mee heeft. Het zegt niets over de kwaliteiten wanneer je ze allemaal onderaan ene berg laat starten. Het stukje ‘als knecht van Pernsteiner’ geeft ook aan dat je de ‘rol’ mee wil nemen, maar laten we Pernsteiner aub niet met Landa vergelijken ;)

Jij haalt deze mannen aan als voorbeeld waar tussen Bilbao gaat finishen, dan moet je nu niet terugschakelen als ik ze ga vergelijken. :)
Onderaan een berg laten starten is weer terugvallen op alleen het klimmen. Ik neem ook mee hoe ze die berg weer af gaan, de volgende dag opstappen en zo een week of drie door. Voor de Scoritopuntjes. Niet die Youripunten.
Pernsteiner gebruik ik om aan te geven dat Bilbao ook prima kan fietsen naast een kopman. Landa is inderdaad een stuk beter. Vandaar ook MAL.

Hoezo niet, die hebben toch door het jaar heen ook gewoon laten zien wat ze klimmend in huis hebben? Reden ook allemaal in dat rondje waarin Bilbao zo’n indruk heeft gemaakt op sommigen. Reden daar geen van allen véél slechter omhoog, de tijdsverschillen onderling zijn voor het grootste gedeelte níet bergop gemaakt.

Omdat die nog niet bevestigt hebben in een grote ronde. Iets wat Bilbao natuurlijk wel heeft gedaan zoals je zelf al aangaf. Constant. Ik zeg hier niet dat ze het niet kunnen alleen dat het nog afwachten is of ze het ook kunnen/mogen in een grote ronde.

Ik heb ook nooit gezegd dat Bilbao de beste klimmer is. Of dat hij iedereen op een klim naar huis moet rijden. Als hij dat had gedaan was hij wel één van de beste allrounders geweest.

PS: Dit begint ook wel een erg lange quotenpartij te worden. Wil misschien op te veel reageren haha. :(

EDIT: Al die kut quotes die ook nog eens niet lekker stonden... gefixed nu denk

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Ah mooi, weer een lap tekst, ff lezen.

ditisdavid

'@KV
Ik zie Cimolai, Belletti en Fiorelli allemaal niet als zekere sprinters. In het geval van Belletti wegens fitheid (hoort imo in een rijtje met Vendrame), in het geval van de andere twee wegens tegenstrijdige berichtgeving.

Laatst gewijzigd
MarvinG

Heb even de berichten omtrent Minali en Pasqualon gemist. Is 1 van beiden de 'zekere' sprinter? Of gooien ze zich gewoon allebei in de sprints om te zien waar het schip strandt?

KV

Welke tegenstrijdige berichtgeving ivm Cimolai?
En van Fiorelli hebben we het uit eigen mond gehoord

Platje

Kunnen we nog wat van Valter verwachten dit jaar? FDJ geen kopman om rekening mee te houden..

KV

'@marvin: minali vlak, pasqualon zwaardere ritten

BigApple

Volgens mij zijn er zo weinig sprinters dat zelfs de enorme loosers gewoon bij de eerste 15 gaan rijden.

Westland95

Ik hoef alleen maar naar de laatste 3 Giro's te kijken voor mijn bevestiging om Bilbao te kiezen.

Platje

En gaat er nog iemand van DQS meesprinten of is daar echt niks over te vinden? Mij nog niet gelukt in ieder geval

MarvinG

'@KV bedankt!

Primavoormij

Kan me niet voorstellen dat niemand meesprint dus de meest voor de hand liggende persoon zou dan Honoré moeten zijn.

nasibal

'@La Primavera

Het wordt inderdaad wel een lange quotepartij zo, dus ik zal een compacte reactie geven.
Je zegt helemaal niet zoveel gekke dingen hoor en het meeste kan ik me wel in vinden. Ik denk dat het vooral hier in zit:

Je gaat er hier dus vanuit dat de rest wel kreupel moet zijn geweest omdat Hart en Hindley zo goed reden? Ik ga er vanuit dat ze gewoon enorm goed waren, iets wat de cijfers ook bevestigen.

Ik denk dat om héél veel redenen de prestatie van Bilbao n de vorige Giro niet representatief was voor wat hij deze Giro gaat laten zien. Of juist wel, maar dan met een vertaling van de omstandigheden dáár naar de omstandigheden nu..

Je geeft zelf al aan dat er minimaal 3 man meededen die normaal gesproken vóór Hindely en Hart eindigen. Wat ze op plek 4 en 5 zou zetten. Deze Giro doen er nog méér mannen mee die je in die Giro ook voor Hindley en Hart zou zetten. Dezelfde Hindley en Hart zouden, in dezelfde vorm, in de huidige Giro mogelijk hooguit voor plekje 7 strijden, maar ik denk lager. Het 'niet thuis geven van toppers' zoals Nibali, Majka en Fuglsang kan deze ronde ook, maar was door alle covid wat mij betreft vorig jaar verklaarbaarder dan nu. Je zag door het hele jaar heen dat de wat meer oudere rotten hier last van hadden. Laten we zeggen dat dat dus niet 3 plekjes scheelt deze Giro, maar minimaal eentje. Dan doet er deze Giro ook nog eens een aantal mannen mee die je niet direct boven Bilbao plaatst, maar ook zeker niet direct er onder. Konrad en Bilbao stonden vorig jaar wel echt bovenaan het rijtje interessante subtoppers (samen met Lucas Hamilton die naar huis ging, en misschien Knox) maar dit jaar vind ik dat al twijfelachtiger.

Zelfs al zouden de verhoudingen hetzelfde zijn deze Giro, dan moet je denk ik de prestatie van Bilbao minimaal 5 plekken naar achter schuiven. Dan komt hij al op een 10e plek. Hou je het bij 3, dan komt hij op plek 8. Gegeven dat er nu méér mensen zijn om voor plek 8/9/10 te strijden wordt die top 10 steeds lastiger. Dan hebben we tenslotte nog het punt dat Bilbao heel goed is in het pakken van tijd buiten de klimmen om. Maar laat deze Giro nou net wél veel aankomsten bergop hebben :)

deversnipperaar

Door een laatste aanval van keuzestress krijg ik toch het gevoel dat ik Bardet er ergens nog tussen moet fietsen..
Blijft natuurlijk een renner die bij een slecht klassement altijd nog lekker voor een rit, dan wel bergtruitje gaat
Zou de plek van Formolo of Bilbao dan in moeten gaan nemen

Iemand die mij hier vanaf kan praten? Of juist overtuigen?

steefje9

Zit nu zelfs toch gaviria te overwegen na al die niet, later deze giro of kijken per etappe sprintende mannen 😴

Ab Normaal

Bernal had ik al niet, gisteren Ewan eruit geknikkerd en zojuit Evenepoel.
En dat lost alle problemen die ik had in één keer op.
Het enige probleem dat overblijft is dat 3 absolute toppers niet heb.
Mochten die dus gewoon alledrie top zijn....

Laatst gewijzigd
Masterw

Lekker hoor, zowel gaviria als viviani gordelroos na een badsessie samen. Daar gaat mijn scorito

maxverton

Pff wat zijn die sprinters dit jaar moeilijk zeg. Normaal heb je toch altijd een hoop sprinters onder de 3 miljoen die toch wel enige zekerheid geven. Nu heb je er gewoon geen eentje. Ik zie ze in ieder geval niet. Ik heb op dit moment redelijk zeker in mijn sprintteam staan: sagan, groenewegen, nizzolo en pasqualon. Had eerst zeker vendrame erin staan, maar na dat nieuwsbericht lijkt ie niet echt zin te hebben in de massasprints. Zijn er die hem nog steeds nemen? Nu nog 3.5 miljoen over voor 2 plekjes. Ik zit nu te twijfelen tussen deze opties: Merlier + Fiorelli of Kanter + Cimolai + 500k. Heb de upgrade van 500k niet echt ergens hard nodig. Bij Merlier heb ik t gevoel dat hij gewoon er niet zo heel vaak bij gaat zitten, vind hem wisselvallig. Maar als hij erbij zit pijlsnel en hele goede kans op winst. Normaal zou ik nooit voor Kanter of Cimolai gaan eigenlijk met deze slechte voorbereidingen. Maar er is zoals ik eerder zei weinig alternatief. Volgens mij kunnen deze 2 wel redelijk een heuvel over als ze in vorm zijn. Dat zou ze interessant maken. Maar de vorm is nogal onzeker wat nog een beetje een understatement is. Ik vraag me af hoe jullie het sprintprobleem aankijken en durven jullie te gokken op kanter/cimolai?

daanmeels

Vendrame gaat niet meesprinten.. welke renner is vergelijkbaar met vendrame? Bevin misschien

mrtheyoung

Heb voor de sprinters Ewan Sagan en Nizollo, ewan wilde ik eigenlijk niet maar zelfs als die maar 1. 5 week rijd is hij nog een soort van garantie, verder aangevuld met 2x reutemeteut en met zo weinig sprinters kan ik t nog leuk aanvullen met de rest, voor de rest is mijn laatste twijfel bilbao vs soler, neig meer naar soler omdat die kopman is en redelijk in vorm (zegt ook niks) beetje gut feeling, we gaan t meemaken, succes allemaal

1 2 ... 96 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.