Tourzomer.nl is terug en wij zijn klaar voor de Giro!

« 1 2
Dirk

Hi allemaal,

Wij zijn weer terug! De Giro d'Italia editie staat weer online op www.tourzomer.nl en ik zou het leuk vinden als jullie weer meedoen :-)

Het concept blijft hetzelfde, je stelt weer 3 ploegen voor de eerste, tweede en derde “week” (onderscheiden door de rustdagen). Elk team bestaat uit 8 renners incl. 1 kopman die voor jou punten gaan scoren. Let wel op, je mag een renner maar één keer mag selecteren. Je hebt wel steeds tot de rustdagen de tijd om je teams voor de tweede en derde week aan te passen.

Hoe doe ik mee?
Je kunt je registreren op https://www.tourzomer.nl. Na registratie maak je makkelijk een pool aan en kun je jouw vrienden, collega’s of kennissen uitnodigen. Wanneer de startlijst bekend is, krijg je een e-mail en kun je jouw team voor de eerste week samenstellen.

Feedback?
Graag hoor ik alle dingen die goed zijn, maar ook minder goed zijn en die ik kan verbeteren, op deze manier wil ik graag het spel leuker maker voor iedereen! Dus, schroom niet om mij een berichtje te sturen naar [email protected].

Hopelijk tot snel!

Groetjes, Dirk

Dirk

De startlijst is al een aantal dagen bekend en ik zie veel deelnemers meedoen, wie doet er nog meer mee?

pirazzi

Bestaat de Wielerflits pool van vorig jaar niet meer?

John Berger

Ploeg voor 3 weken staat in concept klaar. Op de rustdagen maar even kijken wie wel/niet in vorm is, nog wel/niet rijdt en misschien zijn er nog wel wat onverwachte verrassingen. Blijft een leuk concept.

Dirk

Hi Pirazzi, voor elke editie moet je een nieuwe pool aanmaken :-)

ivo001

Is de puntentelling al definitief?
Plek 9 en 10 beide 1 punt vind ik wel vreemd dat die gelijk zijn, en ook wel erg weinig. Lijkt vooral op de top 5 te draaien eigenlijk.
Zelf ook een beetje zitten nadenken en toen heb ik dit bedacht:
50
40
32
24
18
12
8
6
4
2

Laatst gewijzigd
Dirk

Voor de Giro wel definitief. Voor de puntentelling ben ik afgeweken naar de Fibonacci reeks om uit te proberen. Dit betekent dat je relatief meer wordt beloond voor de renner die wint en iets minder voor de nummer 2, etc.

Wil eens kijken hoe dit uitpakt en na deze ronde het evalueren.

BigApple

Ik heb een poule Wielerflits gemaakt

Dirk

Trouwens, andere optie is het overerven van de officiële puntentelling van de Tour, is ook een mooie optie

Therus

Heel leuk en origineel concept! I'm in

Therus

En Dirk: over de puntentelling gaat de organisator wat mij betreft. Ook leuk: als je bij de volgende Grand Tour een andere puntentelling hanteert, kan iedereen weer nadenken over de aanpassing van zijn/haar strategie.

Dirk

Helemaal eens, maar het is een nieuw spel en daarom juist leuk om samen te kijken hoe wij het kunnen verbeteren :-)

pirazzi

Wielerflits staat eerste in het poolklassement met een voorsprong van 289 op de andere 3.
Omdat wij 9 leden hebben en de andere 3 elk 2.

SvenVDB

Ploeg voor week één lijkt me in orde, maar Remco als Captain is al een eerste misser. Ganna is uiteraard de grote puntenpakker deze week. Hopen dat hij morgen de trui kwijtspeelt ;-)

@Dirk: op de statistieken pagina kan je ook al de statistieken van week 2 en week 3 zien. Die zou ik nog onzichtbaar maken tot die betreffende week gestart is. Dit verklapt toch al wat over andermans speelwijze.

jappe666

Gegokt en verloren met mijn kapitein in de eerste week.
Helaas gekozen voor Cavagna ipv Ganna, waardoor ik nu 30ste sta ipv 1ste.

pirazzi

Toen ik donderdag de ploegenpresentatie zag op YouTube kreeg ik vertrouwen in Ganna. Wie weet heeft hij in Romandië bewust niet alles gegeven.

BigApple

Als mijn kopman vandaag eens doet wat hij moet doen, schuif ik bij jullie aan op de 1e pagina.

pirazzi

De nummer 29 Pink panter heeft een blauw truitje naast zijn naam, is dat een prijs die hij ooit gewonnen heeft?

BigApple

Als beloofd: met stip naar 3 in de Wilerflits poule en naar de eerste pagina overall !

BigApple

Pink panther heeft bij mij een roze truitje. Ging er vanuit dat dit creatief werk was om zijn teamnaam te benadrukken

pirazzi

Toch niet kleurenblind of zou het aan de browser liggen.

BigApple

Hoppakee - met stip naar 12.

John Berger

Blijkbaar niet aangemeld de pool WF. Waar kan ik dat doen, zie nergens een optie om mij in te schrijven bij een pool

pirazzi

Dat weet ik niet, misschien kan Dirk je toevoegen.
De Hall of fame loopt door per etappe geloof ik want bij de start van de Giro stond ik 24ste d8 ik en nu 19de. En Danseuse (Poeksel) nog steeds op 1. 🥳

BigApple

Bij Tourzomer heb ik de poule opgestart. Kun je er niet gewoon op klikken en toetreden ? De anderen zijn er ook gewoon ingestapt.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.