Tevreden met week 1, afgesloten met een 7e plek. Dekker, Cavagna en Foss wat weinig punten maar kopman Ewan was een goede keuze (al was Ganna beter geweest). Week 2 gaan we in met:
- Bernal (kopman) voor de vele klassementspunten (geel en wit) en de etappes die hem deze week wel liggen
- Ciccone: is in vorm en kan strade achtige etappe van vandaag goed aan en ook de vele bergetappes deze week:
- Formolo: kan strade achtige etappe van vandaag goed aan en ook de vele bergetappes deze week
- Vermeersch + Cimolai + Vendrame + Bettiol voor de heuveletappes en mogelijks punchritten
- Bouchard: gokje dat hij zijn bergtrui verdedigd en dat ik dus dagelijks de 13 punten voor het bergklassement meepak
Op papier lijkt dit een week met mooie ritten waarvan we kunnen gaan genieten
Ook Bernal kopman, maar ik heb niet op aanvallers gegokt, te onzeker. Bouchard wel overwogen, maar ook te onzeker. Mocht hij echter de bollen houden is hij een goede keuze.
Niet heel tevreden over mijn puntenaantal tot nu toe, maar ik hoop wel de eerste plek in https://www.tourzomer.nl/en/hall-of-fame te behouden.
Interessant. In principe zijn er in week 3 meer etappes voor Bernal en is dat gunstiger voor hem als Captain (had ik bedacht).
Als hij maar wit en roze houdt.
Stand is wat dat betreft lastig te lezen. Wie deze week Bernal gebruikt komt op voorsprong maar kan dat weer verliezen volgende week.
Leuk spel. Ik zal wel onderaan staan in de hall of fame want is mijn eerste keer. Maar loopt nu lekker
Bewust week 2 Bernal kopman: mocht hij toch problemen krijgen met zijn rug en er doorheen zakken of zelfs afstappen dan zijn deze punten binnen (etappes, roze en witte trui). In week 3 kan ik ook Vlasov, Evenepoel of Ciccone kopman maken. Maar de keuze kan ook verkeerd uitpakken. Nu voor deze strategie gekozen. In elk geval vandaag een mooie strijd gezien
Ik heb ook gegokt om Bernal te sparen voor de laatste week. Hij ziet er echt sterk uit en volgens mij gaat hij dit gewoon volhouden tot het einde.
Verder Sagan gespaard voor week 2 (omdat hij dan zeker in de puntentrui ging zitten volgens mij) en heb hem dan ook kopman gepakt.
Ook de bollentrui genomen en Ciccone en Bardet als klassementsmannen.
De rest opgevuld met vluchters om zo al mijn toppers in te kunnen zetten in de laatste week.
Week 2 blij met de punten voor kopman Bernal en door de bergtrui van Bouchard. Keuze voor Vermeersch+Cimolai+Bettiol+Formolo had beter gekund. In week 3 gaan we voor kopman Bardet aangevuld met Yates, Carthy, Caruso, Almeida, Affini, Mollema en Bouwman. Zag zelfs deelnemers die vrij hoog staan die week 3 waren vergeten in te vullen
Bernal krijgt het moeilijk in 3e week. Spanning terug? Podium staat nog lang niet vast, gaat nog een leuke eindstrijd worden. Lang getwijfeld over kopman keuze tussen Bardet of Almeida. Nu al spijt van keuze voor Bardet maar ja dat is het leuke van dit soort spelletjes je hebt winnaars en verliezers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.