Sportpools Tourpool 2021

1 2 3 »
Onbekende gebruiker

In de categorie last minute wijzigingen: Froome kluns gemaakt en Kelderman 'geüpgrade' naar Van Aert. Letterlijk in de laatste minuut.

Timvideo

'@Aart toch weer best lekker gedaan. Leuke prijzen, en het is altijd lastig in een system waar je maar 5 prijzen aan renners kan uitdelen (0-4... 5 hebben we al tijden niet meer gezien natuurlijk).

Alleen Merlier en Giro winnaar Hart voor 0 staat een beetje apart. In principe mag zeker die tweede wel een punt kosten natuurlijk, maar goed ik heb hem er zelfs voor 0 zelf niet instaan dus zo erg is het ook weer niet. En Merlier is ook maar door de helft gekozen (al kostte Philipsen wel 1).

@Poeksel mijn eigen vuistregel voor de punten is 60 per punt, en nul punters tel ik als een punter (een nulpunter die maar 45 punten haalt ben ik normaal gesproken niet blij mee in ieder geval). Ik doe ook altijd een inschatting van alle renners en geef ze een puntenrange waar ik ze tussen in verwacht.

Hier is mijn lijstje van de Giro (met tussen haakjes wat ze daadwerkelijk scoorden). Hopelijk staat het een beetje netjes als ik het direct kopieer. edit. Toch maar even een paar enters tussen getikt.

4 punters
Almeida 120-240 (200)
Yates 120-240 (160)
Bernal 120-240 (301)
3 punters
Sagan 120-200 (133)
Vlasov 80-240 (154)
Ewan 60-120 (56)
Hindley 30-120 (DNF)
2 punters
Landa 60-180 (DNF)
Martin 40-160 (125)
Bardet 60-120 (101)
Bilbao 40-120 (13)
Ganna 40-100 (50)
Bennett 20-120 (51)
Buchmann 20-120 (DNF)
Masnada 0-120 (DNF)
Nibali 0-80 (1)
1 punters
Carthy 60-200 (66)
Evenepoel 40-220 (DNF)
Soler 60-160 (DNF)
Nizzolo 40-140 (69)
Mollema 40-120 (44)
Merlier 40-120 (47)
Guerreiro 40-100 (DNF)
Dekker 0-140 (0)
Groenewegen 0-140 (40)
Viviani 20-120 (92)
Sivakov 20-100 (DNF)
Vendrame 20-80 (42)
de Gendt 20-80 (DNF)
Ulissi 0-60 (35)
Knox 0-60 (0)

Ik weet dat het misschien 'makkelijk' is omdat er zo'n best wel een gat tussen mijn minimale en maximale verwachting zit, maar het is toch wel aardig om te zien hoe accuraat die verwachting uiteindelijk uitpakte.

Voor wat betreft de klunzen in de Tour. Froome ligt natuurlijk voor de hand, daarnaast Hirschi, Rui Costa en Teuns ook best wel goed. Ik had in eerste instantie Rui Costa als 0 punter in spreadsheet en was verbaast toen ik van twee mensen hoorden dat ze hem als kluns hadden, maar lijkt me ook een goede. Hirschi zal waarschijnlijk wel hier of daar een beetje meedoen maar toch vooral knechten, twee punten zijn twee punten.

Laatst gewijzigd
hill

Meer mensen waar sportpools op (Apple) telefoon niet goed meer functioneert? Edit: Lijkt Safari dingetje te zijn Chrome doet het prima

Laatst gewijzigd
Vazilii

Geen Apple, geen last hier in ieder geval.

[s]n.b. F1 klassement is nog niet up to date zo lijkt.[/s]

Laatst gewijzigd
Timvideo

Volgend jaar Pogacar 6 Zwarte Punten? Vroeger hadden we nog wel eens renners voor 5...

pirazzi

In de Tour de France 2016 gaf Sportpools nog aan 4 renners 5 zwarte punten:
Alberto Contador (viel uit, 0 punten, 128x kluns), Christopher Froome (203 punten, 12x kluns), Nairo Quintana (86 punten, 24x kluns) en Peter Sagan (237 punten, 16x kluns).
In 2017 Kittel (viel uit, 135p, 36x kluns), Froome (244p, 70x kluns) en Peter Sagan (viel uit, 31p, 14x kluns).
In 2018 Peter Sagan (247p, 31x kluns).

Laatst gewijzigd
Bertsu

Mijn last minute gokje om Pogacar eruit te halen was super…

Poeksel

Zouden er mensen (bewust) gegokt hebben door zowel Roglic als Ewan niet te nemen?

(en geen Thomas, maar die was sowieso aan de dure kant)

Ab Normaal

Ik heb Ewan en Demare en Thomas niet mee.
Daarmee was ik tot nu toe spekkoper.
Roglic had ik wel. Maar dat zullen er velen zijn denk ik.

pirazzi

Alweer een kluns die uitvalt: Miguel Angel Lopez.
Iets anders: klopt het dat de EK voetbal nog niet bij de geschiedenis staat?

Vunky

'@sammysosa volgens mij is achteraf je wissel toch nog positief uitgepakt

Zelf heb ik last minute ook Sagan & Kragh Andersen ingewisseld voor Van Aert & Porte. Dat was ondanks een teleurstellende Porte een goede wissel.

Opvallend is dat je met 19 bestede punten de best scorende team kon samenstellen.

Timvideo

'@Vunky wat was dit maal dan het beste team, zou je dat willen posten?

Zelf overigens na rampzalig begin, beetje bij beetje kunnen terug krabbelen en net die top 10% maar valt toch flink tegen. Zat voor de leukigheid even naar de top teams te kijken en je moet tot #20 van de eindstand voordat je iemand vind zonder Vingegaard. Die had ik zelf natuurlijk ook niet, omdat er mijns inziens vooraf nog betere keuzes waren voor mijn team, maar op zich was hij natuurlijk een prima optie. Mooi dat hij het zo goed gedaan heeft na het uitvallen van Roglic, maar blijkt achteraf toch een tamelijk onmisbare renner, nog meer dan Carthy in de Vuelta vorig jaar.

Ondanks het succes van Pogacar toch nog een tamelijk vermakelijke Tour gezien. Nu maar weer een maandje wachten tot we weer aan de slag kunnen!

Ab Normaal

Het optimale team is heel makkelijk deze keer. De bovenste 14 renners.

Timvideo

Aha dank je, ja meestal kijk ik er een keertje na als ik een weekje ofzo later wat tijd ervoor over heb.

@aart mooi resultaat trouwens

Onbekende gebruiker

Ik laat het openen van een nieuw topic weer aan jou @aart maar alvast kudo's voor de 5 punten voor de Sloveense Wonderboys!

pirazzi

In afwachting van dat topic een opmerking over het vlaggetje bij Thomas Pidcock, waarom is dat anders als bij Adam Yates, ze zijn toch allebei Brit?

Vunky

Aangezien er denk ik geen specifieke Vuelta Sportpools komt, ga ik toch maar hier er even op door.
Vind ook deze wel weer een puzzel. Zijn gewoon veel twijfelgevallen, ook met de gewijzigde sprinttrui punten, zijn sprinters dit jaar wat interessanter dan andere jaren. Moet van de 25 toch terug naar 20-23...

Laatst gewijzigd
Timvideo

Ik zie dat het ondertussen is aangepast, maar ik verdenk dat ze per ongeluk de Isle of Man vlag voor hem gebruikt hebben terwijl hij gewoon uit Leeds komt.

Ik denk overigens dat het best wel te doen is om te kiezen, maar is niet de schuld van Sportpools, toch een hoop teams die met armoedige opstellingen komen opdagen. Als Pogacar wel zou meedoen was het direct een stuk leuker geweest, want kies je dan om 10 punten aan hem en Roglic te besteden? Dan is het wel direct lastiger voor de rest van je opstelling. Voor 15 punten kan je hier toch een hoop veilige opties naast Roglic plaatsen. Denk dat het deze Vuelta lastig kan worden om grote verschillen te maken. We zullen het zien!

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.