Olympische Spelen Tokio 2021

1 2 ... 8 9 10 11
coolietje

'@xistnc oei, wat is er racistisch aan mijn opmerking? Ik geloof het gewoon niet...

Maar de toekomst zal het hopelijk uitwijzen!

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Hockey met 2 miljard fans wereldwijd toch geen kleine sport lijkt me en zeker een must-have op de OS.

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-populairste-sporten-ter-wereld/

Ik denk dat sportploeg van het jaar dit jaar een ruime keuzemogelijkheid heeft. Wat mij betreft komt zilver daarvoor niet in aanmerking (hoe knap en onverwachts ook) gezien de overige gouden resultaten.

Pro voor hockey: alle toppers spelen hier mee. Er is maar 1 klasse, dus automatisch de beste speelsters. Wel het verwachte resultaat, dus in die zin geen ploeg die zichzelf overstijgt.
Roeien: fantastisch met een wereldrecord winnen, maar hier zijn wel erg veel wedstrijden. 1 2 4 of 8 mensen in een boot. Met en zonder stuur. 1 of 2 riemen pp. Dus niet automatisch de best mogelijke tegenstand.
Baanwielrennen: ook het verwachte resultaat.

Lastig kiezen vind ik. Als je de beste ter wereld bent en wint is dat niet meteen een minder goede prestatie. Hard gewerkt om de beste te worden ook door iedereen. Ik kan me in alle 3 goed vinden

Drossard Kudus

'@aardappeljager Mee eens, hoort zeker thuis op de Spelen en is zeker geen dwergsport. Moet je anderzijds wel rekening mee houden dat hockey vrij populair is in Pakistan en India, dat scheelt al een slok op een borrel. American Football staat ook, weliswaar een eind lager, op het lijstje en dat beperkt zich toch echt wel tot de VS en een fractie van Canada. Nogmaals, bijzonder knap wat de vrouwen hier presteren, maar in de combinatie van populariteit (2e sport in Nederland) en professionaliteit en voorzieningen hebben we echt wel een enorm relatief voordeel.

SprintMaster

Voetbal, golf en tennis voegen weinig toe aan de Spelen en krijgen al genoeg TV aandacht.

Wheely

'@pirazzi de boogschutters, ik was ze alweer bijna vergeten!

Wheely

'@SprintMaster Eens, maar dat zullen sommigen ook wel over het wielrennen zeggen.

JumbowintdeTour

Haal die paardendrijver eruit!

madeinstars

De dameshockeyploeg is misschien wel een van de beste Nederlandse sportploegen aller tijden. Sinds Rio alles gewonnen wat er te winnen valt. Dat verdient wel erkenning. Het feit dat die gouden medaille vooraf al als zeker mocht worden beschouwd, komt voornamelijk door het feit juist dat ze zo'n fenomenale sportploeg zijn.

rennerske

'@madeinstars
……en nauwelijks tegenstand hebben in een internationale competitie die steeds beperkter wordt. Een ex-hockeyinternational haalde dat deze week nog aan in een tv-programma.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Je kan alleen winnen van de tegenstanders die er zijn. Al speel je tegen Janne en Mieke, 5 jaar op rij letterlijk elk toernooi winnen, is gewoon heel erg knap.

Murcia

Naast successen zijn er natuurlijk ook de teleurstellende prestaties van Nederlanders op dit toernooi, grootste tegenvaller voor mij de Hockey heren op de voet gevolgd door het debacle bij de wegwedstrijd voor dames. Schippers als figurant en het matige optreden van de judoka's verdienen ook wel de aandacht. Handbaldames als wereldkampioen onder de maat en de polonaise rond de voetbalvrouwen mag wel iets minder als je ziet welk matig niveau de uiteindelijke winnaar Canada zelfs had.

Speciale vermelding voor plankjesgate nog.

Laatst gewijzigd
rennerske

'@madeinstars
Dan concludeer ik dat we anders over mondiale topsport denken. Heb bijv. ook niet zoveel met de internationale successen van onze korfballers hoewel dat ook best wel knap zal zijn.

josemanuelfuente

Heb wel het idee dat de hockeyvrouwen niet meer voor zoveel opwinding zorgen bij het mannelijk deel van de natie als voor jaren terug. πŸ˜‰πŸ˜‰

Wheely

Hockeymeisjes out
Estafettechickies in

JumbowintdeTour

Abdi en Abdi gaan lekker. Dit had ik niet verwacht van Nederland en Belgie in de marathon.

JumbowintdeTour

Medaille voor Nederland op de marathon zit erin met 1km te gaan.
edit: Belgische Abdi weer aangesloten.

Laatst gewijzigd
JumbowintdeTour

Hahaha, Nageeye maakt zich in de sprint om zilver drukker om wat Abdi doet, dan dat hij zelf zilver pakt. Wat een zelfverzekerdheid.

Drossard Kudus

Lekker hoor. Dat zijn voor mij toch altijd wel de lekkerste medailles: als ze onverwachts zijn. Op de marathon ook, dan wordt je volgens mij tijdens de sluitingsceremonie gehuldigd

aardappeljager

Wild nog mooi brons na teleurstellende afvalkoers

Wielervolger

Grappig om te zien dat als de Belgen het goed doen er toch ook vaak een Nederlander net voor of net achter is (marathon, zevenkamp, 4x400, koppelkoers, paardensport, zeilen, triathlon,... )

Laatst gewijzigd
xistnc

Bizar: 7e in de medaillespiegel, nipt als eerste van een trosje met relatieve grootmachten Frankrijk, Duitsland en ItaliΓ«. En dat ondanks alle gemorste kansen en de vele vierde plaatsen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Nederland, beste land van de Europese Unie. Naast de baan en de atletiek is het vooral roeien dat hier voor het gros van de medailles zorgt. Nageeye straks als toetje nog op het podium tijdens de sluitingsceremonie en Hassan met de vlag. Prachtige afsluiting van een OS die voor Nederland nog beter was dan Sydney vind ik vanwege de prestaties in de breedte.

SprintMaster

Die 16 keer goud (en iets van 48 medailles totaal) vond ik vooraf al niet heel realistisch. Daarbij moest zo'n beetje elke redelijke kans op goud goed vallen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Iemand Xevar recentelijk nog op dit forum gehoord? :)

Drossard Kudus

Vanochtend snel een samenvatting van de marathon kunnen zien. Misschien is het recency-bias, maar het zilver van Nageeye is voor mij vanuit Nederlands oogpunt misschien wel het mooiste moment van de Spelen. Overwachts, enkel de ongenaakbare Kipchoge voor zich moeten dulden, zijn maatje op het podium helpende en op het Olympsche onderdeel. Sympathieke atleet ook.

Kan niet kiezen tussen Nageeye en de twee gouden medailles van Hassan

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.