Eens, natuurlijk winnen de hockeydames aan het eind van het jaar de titel sportploeg want het publiek en de sportjournalisten zijn altijd verliefd op de Gooise meiden maar als men echt keek naar de mondiale betekenis van de prestatie is die bij het roeien veel groter. Net als Atletiek, Zwemmen en Turnen een sport met een hele brede top. Baanwielrennen is dan ook vrij klein dus mijn stem zou ook gaan naar de dubbelvier.
Amai, dat is een heerlijke bonusmedaille! Dat vonden de zusjes De Witte kennelijk ook, tjonge die waren snel hersteld van hun estafette.
Atletiek is natuurlijk dé sport, maar zilver is geen goud - qua ploeg van het jaar.
@coolietje
Een geblesseerde Belgische ploeg kloppen (en Botswana), bedoel je?
Sportploeg kun je nog wel om twisten. Zal wel naar de hockeydames gaan, maar laten we eerlijk zijn, alles minder dan goud zaan een aanfluiting geweest zijn. Neemt niets weg van de prestatie, maar in Amerika gaan de ESPYS ook niet naar de nationale basketbalploegen. Die zijn het aan hun stand verplicht te winnen.
Sportploeg van het jaar is mijn inziens voor uitzonderlijke prestaties. Ik zou kiezen voor de dominantie van de baansprinters, maar daarbij laat ik wellicht ook de individuele nummers teveel doorwegen. Mannen 4 bij het roeien met een wereldrecord in de finale is natuurlijk zeer speciaal en 4x400 atletiek is ook bijzonder maar geen goud.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.