Olympische Spelen Tokio 2021

1 2 3 4 ... 10 11
Drossard Kudus

Volgens de planning wel, al hebben ze ook nog 4 reservedagen. Ik heb het overigens niet over het windsurfen, om evt. verwarring te voorkomen

SprintMaster

Heeft iemand inzicht in de verwachte medailles per onderdeel zoals Gracenote ze voorspelt? Per land staat het op https://www.gracenote.com/virtual-medal-table/

Turtlehead

Heeft Koos iets van doen met de triatlon? Valse start daar doordat hij met een boot in de weg lag kennelijk…

worldtour

Storm daar in tokio

Pietje Precies

Die link was pre-tournament. Hun Twitter is wel leuk voor updates, bijvoorbeeld deze van vandaag:
https://twitter.com/GracenoteGold/status/1419679869907124227

Deze is iets overzichtelijker:
https://twitter.com/GracenoteGold/status/1419764244308967424/photo/1

Volgens mij is er niks bekend op een lager niveau (per sport, welke atleten, etc). Ben ook wel benieuwd of ze lopende poulefases en dergelijke meenemen (ik vermoed van wel).

Het account van Simon Gleave is ook wel interessant. Bijvoorbeeld dit soort tweets:
https://twitter.com/SimonGleave/status/1419571118697066499

--------
Qua triatlon: zuur voor die Nederlandse (4e) dat de kopgroep van 7 best goed samenwerkte. Terwijl 4 van die 7 uiteindelijk 8e, 9e, 14e en 28e eindigen. Nou waren de nummer 1 en 2 wel duidelijk een stuk beter, maar de 3e plek had er met wat meer mazzel in gezeten.

Nooit gedacht dat ik 'live' iemand uit Bermuda (!) de concurrentie zo zou zien verpulveren. Wat een klasse.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

'@ sprintmaster

https://apnews.com/article/sports-2020-tokyo-olympics-africa-canada-middle-east-b95fdb2d762d7fbcf16e6555effc47be

De medaillevoorspellingen van AP per onderdeel. Ik heb deze ook deels gebruikt als input voor het Zweeler Olympics spel. Later kwam ik erachter dat bijvoorbeeld voor tafeltennis alleen de enkelspelen erin staan, dus heb ik 3 gouden medailles voor China te weinig voorspeld :)

Ook hier kreeg NL veel medailles toebedeeld met in totaal 42, waarvan maar liefste 17 gouden. Hiervan hebben we er pas 3 gemist: Wegwielrennen dames, MTB en Triatlon vrouwen... dus nog 14 te halen (Hassan, Baanwielrennen 4x, vrouwenhockey, 10km zwemmen, roeien 3x, zeilen 4x,)

coolietje

Belgie heeft een tweede medaille, brons in judo -81 voor Casse. Het is geen goud maar het is toch een mooie medaille.

Goede dag verder voor Team Belgium. De Basketbalvrouwen kloppen Australie met 15 punten verschil. De 3X3 basketmannen (enige amateurs in het tornooi) plaatsen zich rechtstreeks voor de halve finale. En ook in het zeilen staan de Belgische boten in de buurt van de medailles. Op naar het record !!!

Xevar

Vandaag was weer één groot drama naar typisch Nederlandse traditie.

Pietertje doet inmiddels ook een gooi naar de titel van meest incapabele man van Nederland, al heeft hij nog wel flinke concurrentie van Hugo. Die persconferentie van vanochtend over de coronagevallen was ook weer te bizar voor woorden. Dat kan echt alleen in zo'n mislukt land als Nederland.

madeinstars

Wat is dit voor achterlijk doorzichtig getroll?

Maillot à Pois

Ondanks alle geknoei enerzijds en pech anderzijds, blijft Nederland toch vooral een geweldig sportland. Wees jullie bewust van de weelde, daar kunnen wij Belgen vooralsnog alleen maar van dromen.

Wel een goeie dag voor België vandaag, en fijn dat we met Casse toch al een tweede medaille binnen hebben.
Maar eigenlijk blijft het toch nergens op slaan dat er in het judo telkens vier medailles per categorie (tweemaal brons) te vedienen zijn.

Ik zou protest aantekenen als ik Kopecky, Mollema of Van Riel zou zijn ;-)

Turtlehead

Gaat lekker hier. Ik vind Nederland geen mislukt land - daarom zal ik overigens je recht om dat wél te vinden tot het uiterste verdedigen ;).
Die persconferentie van Pieter VDH en Maurits -losersvlucht- Hendriks vond ik wel erg triest. Vooral zelf niks fout gedaan, dikke vriend KLM ook niet. En dan met gestrekt been tekeergaan tegen de Japanse organisatie. Dat zal lekker helpen…

madeinstars

Ja, mee eens. Het feit dat er een persconferentie was kon ik wel inkomen, maar ik had verwacht dat ze daar juist een soort mea culpa en hand in eigen boezem zouden doen om de sporters een beetje in bescherming te nemen.

Turtlehead

Nou, de mannenhockeyers gaan voor de KNWU-award. Heel matig.
Is die Caldas echt een volle neef van Koos Moerenhout? ;)

madeinstars

Mogen hier ook positieve berichten geplaatst worden? Want dan wil ik graag even opmerken dat de vrouwen lekker staan te ballen.

Turtlehead

'@madeinstars: dat mag zeker. Als ze er zijn ;)
Damesvoetbal zit goed op koers, als ze de VS pakken moet er een plak dik in zitten!

Drossard Kudus

Vanmorgen en deze middag dus een deel van het surftoernooi teruggekeken en enorm van genoten. Surfen en ook skateboarden passen eigenlijk wel goed op de Spelen aangezien onderling respect een belangrijk deel van de overkoepelende cultuur in die sporten is. Je ziet ook dat atleten oprecht blij voor elkaar zijn. Wat dat betreft vind ik de introductie van deze sporten meer dan geslaagd.

pirazzi

Dat Olympisch damesvoetbal toernooi zit wel raar in elkaar.
De groepsfase bestaat uit de groepen E, F en G. Dan krijg je kwartfinales A, B, C en D. Mocht Nederland winnen van de VS dan wacht de winnaar van Canada - Brazilië.
Aan de andere kant heb je Great Britain versus Australia en Zweden - Japan.
@Xevar: Als je Nederland een mislukt land vindt, ga dan terug naar je eigen land! 😉

Laatst gewijzigd
oborobo

iemand enig idee over winnende tijd bij de tijdrit voor mannen?

SprintMaster

Toch wel onder het uur denk ik.

rennerske

Heb niet zoveel met die O.S. De meeste onderdelen vind ik meer kunstjes doen dan sport. Voor mijzelf houd het bij wielrennen en atletiek wel op, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat Nederland natuurlijk wel een Olympisch Topland is. Wellicht worden de 46 voorspelde medailles niet gehaald maar als het er een dikke 30 worden, en dat zal toch wel lukken met de veelheid aan kandidaten daarvoor, verdient het Olympische beleid een hele dikke pluim.

Laatst gewijzigd
NCK17

Eindelijk eindelijk Goud! Hopelijk trekt de rest van TeamNL zich op aan de roeiers die heben het heel goed gedaan.

rennerske

'@NCK17
Huh? Denk je dat bijv. een judoka zich optrekt aan een gouden plak voor een roeier? Nee toch? Niet zo min als een iets tegenvallende medaillescore in de eerste dagen iets zou zeggen over verminderde medaillekansen voor Grol of Bol.
Zou wat zijn!! Henkie die net naast een medaille grijpt omdat vd Poel een plankje mist.
.

xistnc

Het ontslaan van Koos en het excommuniceren van Xevar levert onmiddellijk resultaat op. Als rotland blijven we natuurlijk het lachertje van deze OS, maar deze kruimels nemen ze ons niet meer af.

JapieJapo

Watzijn sommigen een azijnpissers die hier reageren zeg. NL haalt vandaag alleen al 7 medailles!! Hele mooie sport gezien tot nu.

Drossard Kudus

Wat een spelen voor Slovenië nu ook al. Dubbele medaille bij het wielrennen, zilver bij het judo, goud bij het kanoën met nog kans op meer medailles en wie weet hoever de basketballers weten te komen met Luka Doncic. 2 miljoen inwoners slechts

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.