Afvalkoers Vuelta 2021

1 2 ... 13 14 15 16
pirazzi

351

hartstikkebedankt

Etappe 18 eruit is een acceptabel resultaat, maar toch licht teleurgesteld om het in de koninginnenrit niet te redden. Een vroege tegenslag met een slechte Carthy en dan de genadeklap met het uitvallen van Ciccone. Verder denk ik een aardige afvalkoers gereden, maar helaas 3 CQ punten te veel gebruikt.

Aanklampen

Ik volg het ook nog steeds...

Volgens mij, als Wanty niet zo belachelijk hard in etappe 15 had gereden en daardoor Storer en Bouchard terugpakte, zat ik er door Aberasturi en Bouchard (2x top 20) er nog steeds in..

Met Storer, Kron en Bouchard had ik daar wel de goede renners te pakken... Carapaz was echt een veel te dure keuze... Beginnersfout.. Succes vandaag. Ws een vlucht dus alles kan gebeuren...

erveedeeee

Spannend weer vandaag. Maar ik hoop toch nog een dag te overleven met de twee topfavorieten Cort en Trentin in mijn team.

Ab Normaal

Wat een waanzinnige klasbak is die Cort Nielsen. Diep respect.
Wat een fantastische etappe.

Teeke_de_Kapper

Inderdaad....spektakel ook, en ik geloof zelfs dat Pietje Alegaert samen met Matthews mij in de afvalkoers houdt

Jori

Geloof het ook, vorige ronde:
Teeke: Piet, matthews
Dekenner: Cort, Matthews
Kj: Cort Dainese
Wolla: Trentin
Vernis: 0
Ervee: Cort, Trentin
Jori: Cort, Piet

Trentin levert 120 punten op, matthews 60 en Piet 70.
Daarmee afvallers dus Vernis en Wolla, als ik verder niks over het hoofd zag

Met padun vs Bardet nu ook spannende strijd. Ziet er sowieso slecht uit voor Dekenner met niemand mee.
Ervee heeft Trentin en Bardet mee
Ikzelf enkel Padun
Kj ook enkel Padun, maar zijn selectie is automatisch veilig als Dekenner eruit vliegt, doordat ik dezelfde overgebleven namen minus Aru heb en meer CQ (grmbl Ciccone)
Teeke Bardet

Met 16 koplopers, lijkt het dus vooral een strijd tussen Bardet (Teeke) en Padun (ikzelf) te zijn voor een finale plekje. Kj, Ervee lijken me al zeker.

erveedeeee

Ha was net hetzelfde overzicht aan het maken. Niets persoonlijks, maar dan supporter ik voor Padun, (ondanks dat ik zelf Bardet heb). Teeke ga ik nooit verslaan in de finale, teveel overlap met Mader en Bardet

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Voor de volledigheid hierbij alsnog de uitslag van gisteren:

5220 KJ 740
5891 erveedeeee 720
5414 Jori 670
5734 Dekenner01 660
5737 Teeke_de_Kapper 130
5407 Wollage 120
5990 Vernis 0

Vernis
ROGLIC Primoz
LANDA MEANA Mikel
BERNAL GOMEZ Egan Arley
DE LA CRUZ MELGAREJO David
BARDET Romain
CICCONE Giulio
JAKOBSEN Fabio
MEEUS Jordi
SCHULTZ Nicholas
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
CIMOLAI Davide
PIDCOCK Thomas

Wollage
ROGLIC Primoz
CARTHY Hugh
BERNAL GOMEZ Egan Arley
TRENTIN Matteo
CICCONE Giulio
JAKOBSEN Fabio
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
PADUN Mark
PIDCOCK Thomas
VINE Jay
MINALI Riccardo
BAYER Tobias

Ludi

Oeeehh dagwinst in etappe 19, zo laat in de koers, is toch wel lekker, zeker met de laagste cq.

Zolang Trentin voor het peloton blijft en niet hele rare namen 17-20 worden lijkt erveedee me inderdaad ook zeker.

Go Padun, Jori moet blijven (:

Hopelijk eindigt die vervelende mader morgen net mooi buiten de top 20 zoals in etappe 1 en niet net als vorig jaar top20, al was dat een hele andere tijdrit natuurlijk

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Dan hoop ik dat Storer de bollen krijgt en Bardet voor de rit gaat....

Jori

Nieuwe scenario lijkt exit voor mij.
Strijd tussen Dekenner (met DLC, Kruijswijk voor top 20) en Kj (met Padun en lagere cq)
Ervee en Teeke nu iig naar de finale

Ludi

Oef, DLC en kruijswijk 18-20. Jammer. Mooie strijd, succes!

Onbekende gebruiker

Dat Kruijswijk nog eens nuttig zou zijn voor iemand, je verzint het niet... Wat een Vuelta. Dag @KJ en @Jori. Het zijn @Dekenner01 @erveedeeee en @Teeke_de_Kapper die het uit gaan maken.

5737 Teeke_de_Kapper 626
5891 erveedeeee 626
5734 Dekenner01 518
5220 KJ 506
5414 Jori 506

KJ
ROGLIC Primoz
CARTHY Hugh
BERNAL GOMEZ Egan Arley
ARU Fabio
PADUN Mark
VANSEVENANT Mauri
JAKOBSEN Fabio
CORT NIELSEN Magnus
ABERASTURI IZAGA Jon
MEEUS Jordi
DAINESE Alberto
PIDCOCK Thomas

Jori
ROGLIC Primoz
CARTHY Hugh
BERNAL GOMEZ Egan Arley
CICCONE Giulio
JAKOBSEN Fabio
CORT NIELSEN Magnus
ABERASTURI IZAGA Jon
MEEUS Jordi
ALLEGAERT Piet
PADUN Mark
PIDCOCK Thomas
VANSEVENANT Mauri

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Yeah, finale! Beste resultaat ooit in de afvalkoers. Winnen gaat helaas niet lukken, zo goed als kansloos tegen Teeke, tenzij Trentin of L. Hamilton opeens enorm verrast.

En dan te bedenken dat ik er zonder de declassering van Molano al meer dan een week uit had gelegen

Teeke_de_Kapper

Finaaaale 4de was tot nu toe het beste , maar net zoals Ab al voor 5 etappes? aanhaalde...je wilt niet met Dekenner01 naar de finale

Jori

Dag Sammy! Thanks voor het organiseren en vooral de leuke stukken proza tussendoor :p Overigens had Kruijswijk toch niet echt nut, daar DLC op plek 18 al afdoende was? Maar lijkt ook dat die punten niet helemaal zijn meegerekend, wat voor de uitslag ook totaal niet relevant is en de factor Kruijswijk natuurlijk voor het verhaal mooier is dan DLC :p

Mooi om te lezen @erveedeeee, zowel de achtbaan van eruit tot net niet eruit als de selectie die het ook wel verdiende verder om de finale te halen. Trentin kon vroeger nog weleens een tijdritje rijden, maar dit lijkt me idd te lang.

Niels22

Dekenner01 5734
CORT NIELSEN Magnus 178
MATTHEWS Michael 639
BOUCHARD Geoffrey 65
OOMEN Sam 156
KRUIJSWIJK Steven 57
DE LA CRUZ MELGAREJO David 370

Teeke_de_Kapper 5737
MATTHEWS Michael 639
DE LA CRUZ MELGAREJO David 370
BARDET Romain 358
ABERASTURI IZAGA Jon 177
MEEUS Jordi 141
MÄDER Gino 137
ALLEGAERT Piet 103
SARREAU Marc 70

erveedeeee 5891
BARDET Romain 358
HAMILTON Lucas 211
MÄDER Gino 137
TRENTIN Matteo 370
CORT NIELSEN Magnus 178
ABERASTURI IZAGA Jon 177

Ab Normaal

Inderdaad. DeKenner heeft de laagste cq score en ook nog eens Cort en DLC.
Ik zie het niet gebeuren dat een ander wint eigenlijk.

JapieJapo

Mader moet natuurlijk volle bak dus zou zo maar top20 kunnen rijden, terwijl Cort met al 3 etappes op zak niks meer hoeft... kruijswijk versus Mader for the win..

Burn

Erveedee, ik ging er toen in plaats van jou uit door dat Molano uit de uitslag werd geschrapt. Ik zou er uiteindelijk gisteren uit zijn gegaan omdat Roglic 1 plek voor Yates binnenkwam.

Dit is een interessant spel. Aan de ene kant is een goede tactiek belangrijk, maar je hebt ook geluk nodig omdat er zoveel soorten etappes zijn. Uiteindelijk had ik zelf wel een redelijke balans, maar veel goed presterende renners simpelweg niet in mijn team. Vandaag ligt het eraan wat Mader, Cort en Kruiswijk gaan doen. Mader gaat sowieso alles geven en Kruiswijk waarschijnlijk ook wel, terwijl Cort de beste uitslag zou kunnen rijden, maar misschien al tevreden is en voor hem is een goede uitslag het minst van belang.

Xander24

Succes aan de finalisten, dat de beste maar mag winnen

@ Sammysosa, (nogmaals) dank voor de goede organisatie, als debutant heb ik erg genoten van dit spel, deels door de spanning en deels door de analyses en verwoordingen, het bleef leuk om te volgen. Ik ben dan ook voornemens om ook de volgende keer weer mee te doen.

Onbekende gebruiker

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk @Jori die punten alsnog gecorrigeerd voor de volledigheid.

Dank voor de complimenten @Xander24 en alle anderen daarvoor. na mijn aanvankelijke chagrijn door mijn uitschakeling in de eerste ronde heb ik dit met veel plezier gedaan.

Onbekende gebruiker

Poah das een hele beste tijd van Cort!

erveedeeee

Jammer, Mader niet goed genoeg, Kruijswijk en DLC wel.
Anders was er misschien nog wat mogelijk

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.