Sportpools Vueltapool 2021

« 1 2
aart-sportpools

De laatste grote ronde van dit jaar: Vuelta 2021. Inschrijven kan tot en met aankomende zaterdag 17:11.

Meedoen met de WielerFlits subleague? Ga naar https://www.sportpools.net/nl/uitnodiging/vuelta-espanapoule-2021/750/PIxMd3FTpMrBUqg6IISoarXrTsrxW9WQaQqBNZEm/

Het spel is ‘eenvoudig’: kies 15 renners waarvan 1 kluns en 1 secret weapon.
Je kunt niet alle sterke renners selecteren. Daarom hebben renners waarde, zwartelijst punten, variërend van 0 tot 5. Punten verdien je op basis van de etappes en de eindstand in de klassementen voor de truien. Een uitgebreid overzicht van de regels vind je op de site.

Veel succes met het samenstellen van je winnende team op https://www.Sportpools.net

aart-sportpools

Het wachtwoord voor de subleague is ‘lippuner’.

Ab Normaal

Veel interessante renners. Ook veel interessante nullers.
Probleem is deze keer niet het budget maar het aantal plekjes.

mrtheyoung

Toch nog even wat podcasts geluisterd, beetje extra in het parcour verdiept, maar t word volgens mij echt 4 a 5 x sprinten, ga deze keer ook gokken en neem 4 a 5 sprinters mee, opvullen met de top 5 van de 1e tijdrit en een bak aanvallers.

5x klas {potentiële top5)
5x sprint
10x aanval/klim/punch

Gewoon een keer anders aanpakken, word alles of niks

Onbekende gebruiker

'@Jelle, dat is een ander spel en bij dat spel adviseer ik je niet teveel aanvallers te nemen.

Vunky

Er zijn zoveel mogelijk interessante nul punters, dat ik nu vooral twijfel of ik Jakobsen meeneem of Trentin / Matthews. Het is de optie voor een 0 punt kluns vs een 1 punter.

Poeksel

Ik zie wel een stuk of tien kandidaten voor top tien in het algemeen klassement bij de nulpunters ja, en ook diverse renners die hoog kunnen eindigen in de sprintritten. En er zullen ook nulpunters uit een vlucht winnen. De juiste selecteren is nog wel een dingetje...

pirazzi

De stagiair van Sportpools is nog wat slordig met het invoeren van namen, bij EF Education Nippon zijn (gedeelten van) namen met een kleine letter geschreven, ook bij Lotto Soudal, Ineos en Circus. Van Gils, Van Baarle, Van Melsen, Jonathan Klever Caicedo en Diego Andrés Camargo.

Titaantje

poeksel, ik wil je wel even uit de ulissi (haha!) helpen: er zijn buiten A. Yates geen nulpunters die op voorhand een logische top 10 AK gaan rijden. De favorieten zijn, nogmaal, buiten yates, redelijk goed geprijsd. De beste 0 punters zijn denk ik toch vooral potentiele aanvallers en de c-sprinters.

waarom yates 0 punten is, is mij overigens een totaal raadsel.

Poeksel

Ik verwacht minstens twee nulpunters die boven Yates gaan eindigen. We zullen aan het einde van de ronde wel zien of ik gelijk heb :)

Bob

Los daarvan is het idd gek dat Yates 0 is. De man staat 4e bij de bookies voor de eindoverwinning. Valverde voor 2 lijkt me dan ook weer overdreven. Goeie kluns?

Vazilii

Valverde als kluns, ik durf het er niet op te wagen in de Vuelta

pirazzi

Valverde kluns, dat durf ik wel aan. Hij zal zich niet bemoeien met de tussensprints dus is geen kandidaat voor de puntentrui. Hij wil graag een etappe winnen en voor de rest zijn team helpen, zoals een wegkapitein. Edit: Toch maar G. Martin gekozen als kluns.

Laatst gewijzigd
Bozenik

Yates voor 0 punten en toch maar door de helft van de deelnemers gekozen. Er is dus een vrij serieuze groep die liever 3 punten aan Landa uitgeeft dan 0 aan Yates. Dat kan allemaal goed uitpakken, maar vind ik op voorhand toch bijzonder.

Verder mooi dat er qua kluns behoorlijk divers is gekozen. Ben zelf voor Oomen gegaan.

Bertsu

Ja, bijzonder dat er dan toch mensen zijn die geen Yates kiezen.
G Martin als kluns klinkt ook best dapper…
Ik heb gewoon een 0-punter, had geen extra zwarte punten nodig

hill

Heb mijn hoop op Gesink als nulpunter.. hopelijk genoeg hersteld om uit te rijden maar niet te gek doen in een ontsnapping mocht hij al de ruimte krijgen..

pirazzi

De eerste uitvaller, Alex Cataford, is 1x gekozen als normale renner, door niemand als kluns.
Dus de teams die graag laatste willen worden door Roglic als kluns te nemen blijven voorlopig laatste staan.
Edit: Ook uitvaller vandaag is Frederik Frison. 1x kluns en 1x normaal. Onduidelijk is nog of het een DNF of DNS betreft.

Laatst gewijzigd
Timvideo

Haig, L Hamilton en Aru bedoel je Poeksel? Veel verder dan dat zou ik niet gekomen zijn, en dat zeg ik als iemand die vooraf niet al te veel van Yates verwachtte. Als je vooral probeerde te zeggen dat er wellicht 10 betere 0 punters voor de uiteindelijke sportpoolspunten bij zaten, dan klinkt dat wellicht iets aannemelijker.

Op de eerste rust dag sta ik overigens virtueel rond de 25e plaats, niet geheel onverdienstelijk. Wel zit ik met een stuk of 5 misperen in mijn team, waar ik ondertussen begin te vrezen dat ze vrij weinig zullen gaan opleveren. Ach, we zien wel waar het schip strand.

Vunky

Onbegrijpelijk dat ik Mas voor de Vuelta niet eens heb overwogen. Er zijn altijd een paar punten renners waar je op voorhand van zegt, nee Dankje en een aantal waar je over moet twijfelen. Mas had op zijn minst in die laatste categorie moeten zitten.

Timvideo

Je moet n normaal gesproken op zijn minst alle zwarte punten renners overwegen, al is het maar voor kluns potentieel. Scoreverwachting ten opzichte van zwarte punten is waar het om gaat in sportpools.

Ab Normaal

Ik zit er zelden naast met de kluns maar deze keer toch wel.
Kluns en ritwinnaar Caruso gaat voor de bollen.
Verder is het niet hebben van Jakobsen behoorlijk killing voor mijn pool. En ik vermoed ook mijn jaarklassement waar ik zeer hoog sta.

Timvideo

Voor 1 punt bood Jakobsen wel bijzonder veel perspectief natuurlijk.

Ik sta ondertussen virtueel top 10, er wordt een gaatje op gebouwd met de achtervolgers, maar dat is ook nodig want ik zit met Pahadiknietmoetennietdoen als geheim wapen. Dit jaar geen Carthy zoals vorige Vuelta, maar er zullen nog wel wat mensen een sprong maken met Yates of Bagioli.

Heb ook even rondgekeken naar de mensen die in de buurt staan, wordt lastig verhaal voor mij om te winnen ben ik bang. Ik heb toch een aantal grote missers/uitvallers ertussen zitten.

Onbekende gebruiker

Toch fijn dat je ons laat weten hoe goed je er voor staat!

Timvideo

Tsja, er wordt helaas meestal niet zoveel besproken op het sportpools topic. Deels begrijpelijk want na dat je een team gemaakt hebt is er niet zo veel meer aan te doen, geen dag opstellingen zoals bij Scorito. Maar als je dan vroeg achter staat heb je nog een beetje het idee dat er wat aan kan veranderen, terwijl je hier aan je lot bent overgelaten.

Het is al wel weer vele jaren geleden dat ik voor het eerst heb meegedaan met Sportpools, voor mij blijft dit altijd een leuke spel opzet.

Heb jij nog iets leuks te vermelden over jouw Sportpools Vuelta avontuur?

ps. Het was vandaag wel een prachtige etappe he, ondanks het regenweer?

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Goed punt Tim en excuses voor mijn chagrijnige reactie. Een paar jaar geleden werd er nog volop gedebatteerd hier, maar met name voorafgaand aan de grote rondes. Voor mij was het een shitty jaar, SP-wise. Paar jaar geleden nog wielerpooler van het jaar, meermaals hoog geëindigd in de Vuelta, maar als je én Carthy, én Landa, én Carapaz én Molano én Philipsen én Ciccone uitvallen en dan als klap op de vuurpijl de veiligste kluns denkbaar Sander Armeeke ook nog afstapt, dan is het gewoon helemaal klote.

Paar dingen goed gezien: Bernal ging zijn punten niet waard zijn en Yates was te laag ingeschaald op 0. Pidcock ging het niet waarmaken. Molano en een veelheid aan sprinters (Philipsen, Jakobsen, Molano, Trentin, Matthews gaan allemaal hun punten opbrengen). Zijn allemaal juist keuzes. Als ik kijk wat ik binnen alle redelijkheid had kunnen nemen, Mas en Haig. Kuss heb ik even overwogen, maar is geen grote misser. Dainese heb ik nooit overwogen. Storer ook niet, ik gok meestal niet op aanvallers, Bardet ook niet, want ik gok niet of zelden op mannen die voor het BK gaan. All in all, één andere keuze en geen pech met Armee en ik scoor een makkelijke top 100, maar het is niet zo'n jaar.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.