Sportpools Vueltapool 2021

1 2 »
Timvideo

Yep, deel grotendeels die inschattingen.

Storer vond ik nog wel het meeste apart dat die 1 punt was hier. Wel leuk dat hij het zo fantastisch doet, en voor nul punten had ik hem absoluut mee genomen, maar historisch gezien zou een renner met zijn CV denk ik altijd wel 0 gekost hebben. Kuss heb ik ook niet, toch een beetje inconsistent ondanks dat hij altijd een paar goede resultaten heeft en daardoor de laatste vier rondes welgeteld 48, 45, 81 en 41 punten opgeleverd. Dan leek het me beter om de punten elders onder te brengen. Eigenlijk leek de hele 1-punt categorie een beetje zwak. Daar waar in de Tour en de Giro ik juist een hele boel 1 punters had, was voor deze Vuelta alleen Jakobsen een must, en ik had Ciccone er ook nog bij. Van alle andere renners verwacht je wel een prestatie hier en daar, maar die eindigen meestal rond de 40-50 punten.

Dat is trouwens ook waarom ik Cort heb thuis gelaten. Altijd overwegen, maar dan de afweging dat hij iedere grote ronde 2x goed zit, maar twee etappes winnen levert niet genoeg op als het daarbij blijft.

Met Grossschartner en Trentin een beetje geluk dat die ondertussen toch naar boven zijn komen drijven. Felix was vorig jaar mijn geheime wapen in de Vuelta die me een flinke boost gaf aan het einde, al had die best 1 punt mogen kosten. Normaal gesproken zou ik die niet erbij hebben voor deze prijs, maar deze was op gevoel. Wat zeg ik, ik had niet eens het gevoel dat hij op dit Vuelta parcours het zo goed zou doen als vorig jaar. Deze selectie was eigenlijk meer de joker, om hem voor vorig jaar te bedanken. Trentin daarnaast, die na het vertrek van Molano toch weer zijn kwaliteiten mag etaleren.

En uiteindelijk Pidcock en Padun, dat stelt wel heel erg teleur. Die twee dan samen met Carthy, Philipsen en Ciccone die jij ook hebt en het lastig maken.

Ook leuk, ik ben een uit de 35 man die Sprintpiet meegenomen heeft en hij doet het best aardig. Van de andere kant zag ik het helemaal niet zitten in Dainese en de 350 man die hem erbij hebben zagen het dus weldegelijk beter!

En jammer dat Armee zijn sleutelbeen gebroken heeft. Dat was normaal gesproken een goede keuze. Van klunzen gesproken, het viel me gisteren op dat 233 mensen MAL als kluns hebben gekozen. Best apart zou ik zeggen! Ik weet wel dat er altijd een boel mensen agressief voor een dure kluns gaan, maar Landa is bijvoorbeeld maar 16 keer verkozen. Dat zijn toch twee renners die ik heel vergelijkbaar vind, weet dus niet waarom dat verschil in selecties tussen die twee zo groot blijkt. Overigens is Landa ook uitgestapt gisteren en daarmee meteen niet meer de ideale kluns, dus de eer zal nu wellicht aan Vlasov zijn toebedeeld na die nare valpartij gisteren.

ivo001

IK heb specifiek M A Lopez als kluns toegevoegd uiteindelijk zodat ik Landa nog kon toevoegen. Dat pakt niet zo lekler uit met +7 voor Landa en -99 voor M A Lopez (en daar komt nog -91 voor klassementen bij?)

Roglic, Jakobsen, Matthews, Cort, Dainese, Philipsen en Meeus waren wel goede keuzes.
Bernal, Carpaz, Carthy, Demare, Landa en Padun slechte keuzes.

Bozenik

'@Tim: goed bezig zeg! Zie dat je ook Haig hebt. Ik vond hem te veel een onzekerheidje na die zware val in de Tour. Ik gaf liever een herkansing aan Lucas Hamilton, top :) Qua ideale kluns denk ik dat Vlasov toch te veel minpunten oplevert en je beter een type als Izagirre/Oomen kan hebben. Zeker omdat er ook weer veel nulpunters hoog scoren.
@Ivo: Bernal is een prima keuze hoor. Die krijgt er bij de eindklassementen nog bijna 100 punten bij en zal het ideale team wel halen. Verder herken ik helaas veel van je rijtje slechte keuzes.

Laatst gewijzigd
Bozenik

Ideale team:

Roglic
Mas
Haig
Bernal
Jakobsen
Yates
Cort
Matthews
Storer
Bardet
Mader
Kuss
Trentin

Geheim wapen: Dainese
Kluns: Oomen/G.Izagirre

Gefeliciteerd Tim met de mooie eindklassering. Bij mij zat een topscore er helaas nooit in.

Ab Normaal

Het niet hebben van Jakobsen is toch wel killing.
Kost me ook mijn eerste plaats in het jaarklassement. Ome Arie slaat een gaatje.

Timvideo

Ai Ab Normaal, Caruso die jou in die ene etappe 60 minpunten aannaait! Da's een tegenvaller, al zat ik eens naar de klunzen te kijken en het is opvallend hoe bijna iedereen met zwarte punten tenminste tientallen (min)punten bij elkaar verzamelde of uit de race stapte en daardoor meteen een flinke slok minpunten doneerde.

Zo'n Landa of Vlasov bijvoorbeeld die op de valreep toch afstapten. Met Gorka, Oomen of wellicht Poels kom je er best goed vanaf dus, maar in de Tour had je een stuk of 8 uitstekende klunzen inclusief G en Hirschi.

Ik zie dat Ab wel lekker Cort als geheim wapen heeft. Toch jammer dat ik die op het laatste moment eruit gehaald heb voor ene Padun! Of misschien was het Pidcock, die leverde ook niet veel op in ieder geval. Daardoor nog bijna tien man die me voorbij gesprongen zijn, maar ik had op zaterdag al uitgevogeld dat winnen niet echt meer mogelijk was. Wel leuk als je sorteert voor renners met meeste punten een een ster hebt voor de top 6 die je er wel bij had!

Trouwens complimenten aan Sportpools, de upgrade vorige week voor het sorteren van renners en klassementen ziet er goed uit. Maakt het allemaal wat meer plezierig in het gebruik! Enige kanttekening is dat als mensen in het klassement stijgen de pijltjes omhoog wellicht beter groen kunnen zijn zoals in de subleagues nog wel van toepassing is.

Zelf uiteindelijk tevreden met hoge eindnotering, net niet meer top tien op het einde maar dat kan volgend jaar wel weer!

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.