Wielermaster CQ-spel 2022

1 2 ... 14 ... 19 20
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We gaan weer verder...

elrio

Alleen Gerrit Glomser nog voor deze ronde, al heeft hij vorige ronde niet geboden. Er moet ook nog iemand op herhaling omdat hij overboden is. Na deze ronde wordt er gewoon geboden op het forum.

Joachim

Benieuwd of ik degene ben die iemand overboden heeft, of omgekeerd. Ik kwam wel nog een paar interessante renners tegen toen ik naar mijn derde talent zocht dus laat maar komen als ik nog eens moet bieden. :)

elrio

Joachim en Wielervolger hadden beiden 12 geboden op BRUSSENSKIY Gleb, echter Wielervolger had eerder geboden en heeft dus het bod gewonnen. Dus afgezien van Gerrit Glomser (die de laatste twee rondes gemist heeft), moet alleen nog Joachim op herhaling. Boden kunnen gewoon hier op het forum gedaan worden.

Joachim

Nog even een snelle (hihi) jongen toevoegen:

QUICK Blake 12

hofsje

Best knap ,zoveel jonge renners keuze nog en dan ook nog dezelfde en hetzelfde bod

Joachim

Ik denk wel dat Brussenskiy zowat de enige overgebleven renner was met een contact bij een World Tour team in 2022 waar op te bieden viel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor de prono gaan we het dit jaar eens serieus aanpakken. Geef 3, 2 en 1 ster(ren) aan diegene van wie jij verwacht dat die komend jaar op het podium eindigen. Kunnen we eens kijken of er nog verrassingen zijn te verwachten.

Wielervolger

Na een 5e plaats vorig jaar is Team Wielervolger erop gebrand om dit jaar beter te doen. Niemand heeft een contractverlenging gekregen, en dus zullen onderstaande 15 namen ervoor moeten zorgen dat dit jaar het podium wel bereikt wordt.
Leuk detail: de 12 renners (zonder talenten) komen uit 12 verschillende WT-ploegen.

[B]De sprinters[/b]
- DEMARE Arnaud: kan scoren in eendagskoersen en etappewedstrijden. Heeft een trein tot zijn beschikking bij FDJ wat het teken is dat men daar toch nog het geloof in hem niet verloren is. Demare heeft het zeker in zich om 1000-1500 punten te scoren.
- ACKERMANN Pascal: zelfde type als Demare. Was ook in 2021 wat minder dan verwacht maar gaat bij UAE andere oorden opzoeken. Ook hij heeft zeker de kwaliteiten om 1000-1500 punten te scoren.
- CONSONNI Simone: was leadout voor Viviani in 2021 waardoor hij eigenlijk geen kansen heeft gekregen. Met het vertrek van Viviani en Laporte ligt de weg voor hem open om te tonen hoe goed hij is. Ik verwacht 400+ punten van Simone.

[B]De klimmers[/b]
- YATES Simon: vorig jaar was broertje Adam lid van Team Wielervolger en dit jaar mag Simon het even goed doen. Als hij top is dan is het een supergoede klimmer en dat mag hij in 2022 bewijzen in de Giro. Simon is de derde renner waar we 1000-1500 punten van verwachten.
- MEINTJES Louis: niet de meest aantrekkelijke renner van het peloton maar verbaasde mij wel tijdens de laatste Vuelta waar hij de top 10 niet haalde door een crash in de laatste week. Reed ook top 15 in de Tour. Als dit jaar alles wat meezit voor Louis hopen we op 400+ punten.
- MÜHLBERGER Gregor: renner die al een paar keer zijn potentieel heeft laten zien maar vaak wordt afgeremd door pech. Als hij daar eens van gespaard blijft zien we Greger wel 200-400 punten halen.

[B]De klassieke renners[/b]
- NAESEN Oliver: vorig jaar was een non-seizoen voor Oliver vanwege te veel trainingsarbeid. Dit jaar verwachten we dat hij er weer zal staan tijdens zijn klassiekers. De echte toppers volgen zal moeilijk worden maar een mooie ereplaats levert ook al veel puntjes op. We hopen op zo'n 600 punten.
- ANDERSEN Søren Kragh: renner waar geen lijn op te trekken valt. Kan soms enorm goed zijn maar ook soms enorm zwak. Kan scoren in klassiekers, tijdritten en kan ook soms een heuvel/berg over. In een goed jaar zien we Kragh Andersen 500+ punten halen.
- GILBERT PHilippe: heeft zijn beste tijd natuurlijk al een tijdje achter de rug. Hopelijk kan hij zich nog een paar keer laten zien in de eendagskoersen net onder de topklassiekers. Dan kan Phil misschien nog wel 300-500 punten scoren.

[B]De allrounders[/b]
- MOSCON Gianni: supergoede renner die zowat alles kan maar een jongen met een handleiding. Na jaren SKY/Ineos gaat hij eindelijk een nieuwe omgeving opzoeken bij Astana. Met minder dan 800 punten zijn we niet tevreden maar we verwachten eigenlijk wel 1000+ punten van Gianni.
- KWIATKOWSKI Michal: eveneens een supergoede renner maar moet de kansen grijpen die zich aandienen aangezien hij een groot deel van het jaar knecht is. Daardoor moeilijk om in te schatten maar 600+ punten zitten er zeker in.
- BEVIN Patrick: snelle sprint na een zware koers is zijn handelsmerk maar is ook een meer dan behoorlijke tijdrijder en als zijn hoofd er naar staat kan hij ook een berg over. Nadeel voor hem is dat de wedstrijden in Australië waar hij altijd goed is alweer geannuleerd zijn. Als hij 200+ punten kan halen zijn we tevreden.

[B]De talenten[/b]
- STRONG Corbin: hopelijk is hij even sterk als zijn naam doet vermoeden. Dat mag hij volgend jaar laten zien in de WT bij Israel.
- BRUSSENSKIY Gleb: rijdt hij in de WT bij Astana door zijn nationaliteit of is dit wel een talentvolle Kazach? Ik weet het niet, Gleb is vooral in Team Wielervolger terecht gekomen door het missen van de hoofddoelen.
- ROMEO ABAD Ivan: we kennen hem niet maar heeft toch al 2x een artikel gekregen op Wielerflits dus zal wel talentvol zijn. Begint het jaar bij Hagens Berman en zou in juli overstappen naar Movistar.
We leggen Corbin, Gleb en Ivan geen druk op. Elk puntje is mooi meegenomen.

Kortom een leuk uitgebalanceerd team vind ik persoonlijk dat samen 7000-8000 punten kan scoren en dan zit een goed resultaat er zeker in.
Ik zie heel veel leuke teams en zoals bekend hou ik wel van een pronostiekje.

[B]De favorieten volgens Wielervolger[/b]
*** Arry1338
** Elrio, Wielervolger
* Jappe666, Luuk Zuijderwijk, Joske47

SvenVDB

Mijn [B]sterren[/B] gaan naar:
*** Hartstikkebedankt
** Arry1338, Erveedeee
* Leukefans, Jappe666, Ab Normaal

Laatst gewijzigd
vernis

mijn favorieten:
*** Wielervolger
** Arry1338, Sammysosa
* Ab Normaal, shiraz, Vernis

Gerrit Glomser

Zoals ik al voorspelde vooraf zijn er te weinig jongelingen om de teams vol te krijgen. Of je moet gaan voor de knechten binnen de jeugdploegen die nooit het profpeloton gaan halen.

Ga in elk geval dan PLOWRIGHT Jensen en RICCITELLO Matthew dan maar toevoegen.

Gerrit Glomser

Trouwens als ik voor mijn senioren en jongelingen een doelstelling moet geven dan is dat simpel. Probeer geen laatste te worden al zijn we met beide teams huizenhoog en zelfs de enige favoriet voor die plek.

shiraz

Mijn voorspelling:
*** Wielervolger
** KimJungPoels, Hofsje
* Sammysosa, Zwartebroekengeletrui, Joske47

En Erveedeeee wint de talentencup

Arry1338

[B]Favorieten volgens Arry1338:[/b]
*** SammySosa
** Arry1338 & Ezra
* Jappe666, Zwartebroekengeletrui & Wielervolger

elrio

'@Gerrit Glomser je hebt niet genoeg budget om die twee renners te kopen ze kosten samen 31.

elrio

Mijn voorspellingen:
*** KimJungPoels
** vernis, jappe666
* elrio, Wielervolger, shiraz

Joachim

Mijn sterren:
*** KimJungPoels
** shiraz, elrio
* Wielervolger, ZwartebroekengeIetrui, Leukefans

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lastig hoor... maar probeer het toch maar

*** Laatste man
** Jappe en Luuk
* Rahimns, elrio en Ab Normaal

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu een derde van de deelnemers een prono hebben ingestuurd een tussenstand:

*** Wielervolger
** KimJungPoels
* Arry1338

Een uitgebreide stand geef ik als alle resultaten binnen zijn. Hopelijk van alle deelnemers.

Ab Normaal

*** Arry1338
** Vernis, Wielervolger
* Sammysosa, Rahimns, SvenvdB

hartstikkebedankt

*** Wielervolger
** shiraz, Arry1338
* KimJungPoels, Peter Post Forever, hartstikkebedankt

@Ab, Sven doet hier niet mee?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Worden hier nu lukraak maar wat namen genoemd 🤣

Ab Normaal

Ik bedoelde Shiraz natuurlijk! Geen idee waarom ik Sven schreef.
*** Arry1338
** Vernis, Wielervolger
* Sammysosa, Rahimns, Shiraz

Zeker niet lukraak.
Ik twijfelde voor mijn 3 sterren tussen Arry en Wielervolger.
Dat lijken mij op voorhand de sterkste teams. Sammy en Vernis volgen daar achter. Vernis heeft een aantal potentiële puntenpakkers en van Sammy vind ik juist dat hij geen echte puntenkanonnen heeft maar heel erg veel goede renners die in staat moeten zijn om een behoorlijk totaal te halen. Een heel constant team.

Je moet altijd één 3 sterren geven, 2 teams 2 en 3 teams 1.
Maar dit geeft mijn voorspelling het beste weer.

*** Arry1338, Wielervolger
** Vernis, Sammysosa
* Rahimns, Shiraz

Waarbij ik even goed ook anderen had in kunnen vullen bij de laatste twee. Daar zit het dicht tegen elkaar aan vind ik.

Arry1338

We zijn weer daar.. volgende pagina!

1 2 ... 14 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.