Afvalkoers Klassiekers 2022

1 2 ... 14 ... 21 22
JDV21

Met Cosnefroy, Pidc#ck, Valgren, en Naesen ben ik makkelijk door. Op naar Roubaix, dat zal spannend worden voor me!

ivo001

Ik zie het inderdaad al terug op pagina 1 :o

JDV21

Lijkt erop dat Ab Normaal's post niet geplaatst is dan...

Ab Normaal

De Brabantse Pijl, ook wel de Amstel Gold Race light genoemd.
Gereden op een woensdag. Dus wie wint er dan? Juist, Sheffield.

Dit jonge talent wist de overmacht van Ineos uit te buiten en soleerde naar zijn tot nu toe mooiste zege.
Maar daar gaan er ongetwijfeld meer voor zorgen.
Cosnefroy wint de sprint voor plek 2, voor Wellens die later echter gedeclasseerd wordt voor onreglementair sprinten.

Alaphilippe valt en het is maar de vraag of hij fit genoeg is voor volgende week.

Brabantse Pijl:
1 SHEFFIELD Magnus
2 COSNEFROY Benoît
3 BARGUIL Warren
4 TURNER Ben
5 PIDCOCK Thomas
6 EVENEPOEL Remco
7 MATTHEWS Michael
8 TEUNS Dylan
9 WELLENS Tim
10 MEURISSE Xandro
11 VALGREN Michael
12 DE PLUS Laurens
13 IMPEY Daryl
14 VANSEVENANT Mauri
15 GODON Dorian
16 HOULE Hugo
17 BERCKMOES Jenno
18 NIZZOLO Giacomo
19 NAESEN Oliver
20 BRAET Vito

Pidc#ck niet meenemen, hoe dom kun je zijn. Iedere race weer meldt wel iemand dat Zwartebroekengeletrui met de bibbers in de broek voor de buis zit.
Zijn resultaat? Maar liefst 3 overwinningen en slechts 1x de hotseat. Hoezo dom geen Pidc#ck.... Als je daarvoor in de plaats voor 19 puntjes Sheffield mee neemt.... Cosnefroy is de finishing touch vandaag.

Tweede wordt Mithrandir en derde Ludi die ook een goede score neer zet. Beiden over de duizend.
Onderaan is het dringen geblazen.
Matthews zorgde er voor dat veel teams alsnog opgelucht konden ademhalen.
Het begon pas echt te schuren voor de teams met alleen onze Olympisch kampioen. Daaronder onze hoogste 2 op CQ score. Kwam er nog redding voor hen?
Wel voor Arjenzvob. Zijn reddende engel luister naar de naam Olivier Naesen. Die zal ook verrukt zijn dat eindelijk eens iemand blij is met zijn prestatie....
De hotseat is wel Arjen's deel.
De zwakste schakel vandaag blijkt Bonorrie. Al een paar keer een close call en dat is bij dit meedogenloze spel nooit een goed teken. Bedankt en tot ziens Bonorrie. Een twintigste plaats is je deel.

Voor de rest; zondag sluiten we de kasseienkoersen of. Voor velen, waaronder ikzelf, nog een dagje bibberen. We komen dichtbij het wisselmoment. 4 mensen gaan we onderweg nog kwijtraken.

Uitslag Afvalkoers Brabantse Pijl:
Zwartebroekengeletrui 1.320 13.985
Mithrandir 1.160 13.226
Ludi 1.046 13.781
PeterPostForever 920 13.836
Bazing 866 12.994
JDV21 846 12.736
BrackenRidgeCycling 766 12.966
SvenVDB 766 13.693
Kievit 760 13.781
Ab Normaal 626 13.651
Danusz1986 620 13.969
Maartenfct1965 466 13.698
Jori 426 13.204
Sammysosa 426 13.723
Pier Tol 426 13.935
Nick Vermeulen 386 13.908
Ivo001 266 13.737
MensFaber 266 13.860
Arjenzvob 266 13.989
Bonorrie 260 13.989

Team Bonorrie:
VAN AERT Wout 2.780
ALAPHILIPPE Julian 1.874
PHILIPSEN Jasper 1.346
STUYVEN Jasper 1.126
LAMPAERT Yves 739
PIDC#CK Thomas 708
JAKOBSEN Fabio 635
MOSCON Gianni 569
CORT NIELSEN Magnus 565
MEEUS Jordi 535
HOFSTETTER Hugo 508
COQUARD Bryan 449
TEUNISSEN Mike 445
VERMEERSCH Florian 311
LAAS Martin 274
PLANCKAERT Baptiste 255
GARCIA CORTINA Ivan 247
RENARD Alexis 231
ANDERSEN Søren Kragh 203
PACHER Quentin 189
0 0
0 0
0 0
0 0
Totaal 13.989

Bonorrie

Yep, helaas het doek is hier gevallen, erg jammer maar het kon niet uitblijven zo.
Zoals Ab Normaal al aangaf, zat ik er de laatste 5 wedstrijden telkens erg dicht bij de rode lantaarn. Iets te wijzig heuvelmannen, eens breekt dat op.
Mijn hoop was deze keer gevestigd op Alexis Renard, zoals ik in een eerdere post al aan gaf. Helaas was zijn 24e plaats niet genoeg om Oliver Naesen (19e in dezelfde tijd) voor te blijven waardoor het zwaard van Damocles mijn deel was.

Ab bedankt dat ik deelnemer mocht zijn aan dit leuke spel.
Ook dank voor je voortreffelijke organisatie, leuke posts en snelle uitslagen.

En voor alle anderen; HEEL VEEL SUCCES.

Volgend seizoen ga ik zeker weer een poging wagen, want dit spel is gewoon veel te mooi om er niet aan mee te doen. :)

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Nog 4, wat zou ik toch graag dat wisselmoment halen!

Jammer Bonorrie, tot een volgend spel!

SvenVDB

Mijn renners voor vandaag, toch bang afwachten zonder Woutje:

SENECHAL Florian 791
POLITT Nils 630
KRISTOFF Alexander 579
TURGIS Anthony 540 (opgegeven)
MEEUS Jordi 535
TEUNISSEN Mike 445
DEWULF Stan 408
CAMPENAERTS Victor 378
ALLEGAERT Piet 374
DEGENKOLB John 365
NAESEN Oliver 324
STYBAR Zdenek 320
VERMEERSCH Florian 311

Ab Normaal

Dan moet het van Senechal en Kristoff komen Sven. De rest heb ik niet meer gezien.

Ab Normaal

Senechal valt en Kristoff ook nergens meer te bekennen.
Gaat er steeds minder goed voor je uitzien Sven.

JDV21

Ik zit in hetzelfde schuitje als Sven, maar heb een lagere CQ score. Moet hopen dat Stybar, Politt, Dewulf, Teunissen, Degenkolb en/of Campenaerts niet top 20 rijden. Heb zelf denk ik alleen nog Senechal en Kristoff in de race voor een top 20 plek en punten

SvenVDB

Maartenfct1965 zal ook niet gerust zijn. Zijn cq waarde ligt iets hoger als de mijne. Plek 10 tot 20 kan beslissend zijn

JDV21

Denk dat ik eruit lig. Teunissen en Degenkolb in de top 20

Ab Normaal

Noord-Frankrijk.
Driehonderdvierenzestig dagen per jaar is het een vergeten stukje aarde. Grauw. Kaal. Het aantal oorlogen dat hier als een verwoestende storm zijn sporen heeft achtergelaten, is niet meer op één hand te tellen. Gedenkstenen, talloze graven en enkele musea herinneren aan deze trieste geschiedenis. Driehonderdvierenzestig dagen per jaar regeert hier de stilte. De talloze mijnwerkersdorpjes doen armoedig en spookachtig aan. Op bankjes mijmeren stokoude mannen over ver vervlogen tijden, terwijl ze gitzwart speeksel op de grond spuwen. De spitse kerktorens vormen het enige noemenswaardige hoogteverschil. Je wilt er nog niet dood gevonden worden.
Diezelfde kerken zijn een haast vreemd aangezicht in een streek waar de duivel de baas is. Als angstige antilopen in het hol van de leeuw. Het suizen van de wind door de eindeloze aardappelvelden is het enige wat de stilte doorbreekt. Behalve die ene dag.

Die driehonderdvijfenzestigste dag. De dag dat de demonen worden losgelaten, het hellevuur brandt. De dag dat duizenden joelende mensen bewapend met bier en vlaggen naar de schots en scheef liggende kasseienwegen trekken. De dag dat honderden kletterende fietsen gevolgd worden door tientallen toeterende auto’s en motoren. De dag dat de oorlogswoede voor even lijkt te zijn teruggekeerd. De dag dat het meest tot de verbeelding sprekende sportevenement ter wereld zijn weg richting het Noorden baant. De dag van de Hel.

De dag van Parijs-Roubaix.

Renners die de Hel op hun palmares bijschrijven, vereeuwigen zichzelf in de geschiedschriften van de wielersport. Maar heldenverhalen worden niet alleen geschreven in de voorhoede van de koers. De heroïek van Parijs-Roubaix komt wellicht nog wel meer tot wasdom aan de achterkant. Daar waar gesloopte hoopjes mens, lijken haast, in volledige anonimiteit roepen om hun moeder.

Zo heroïsch als vorig jaar was het niet. Die regen, die wind, die kou, die maakte het tot de meest gedenkwaardige editie uit de tegenwoordige tijd.
Vandaag hadden we een kat en muis spel tussen twee pelotonnen. Die strijd duurde 100 kilometer tot vlak voor het Bos.

Het duurde lang totdat de koers dan echt losbarstte met een enorm spannende laatste 30 kilometer. Lekke tuubkes, inzinkingen en dan toch weer bij de pinken, de kansen keerden voortdurend.
Steen en steen kapot in een stoffige, maar zeer deftige editie.
Maar de sterkste man in koers won weer eens. Tweede in de Ronde, vorig jaar Dwars door Vlaanderen en derde op het WK. Dylan van Baarle is inmiddels uitgegroeid tot een absolute topper, wint dik verdiend de Helletocht en mag een plaatsje zoeken voor de lelijkste maar één van de meest gewilde trofeeën uit de wielersport.
Hollandse glorie en Oranje boven.

Parijs-Roubaix 2022

1. Dylan van Baarle
2. Wout van Aert
3. Stefan Küng
4. Tom de Vriendt
5. Matej Mohoric
6. Adrien Petit
7. Jasper Stuyven
8. Laurent Picheon
9. Mathieu van der Poel
10. Yves Lampaert
11. Ben Turner
12. Alexander Kristoff
13. Florian Senechal
14. Jordi Meeus
15. Matis Luvel
16. Taco van der Hoorn
17. Greg van Avermaet
18. John Degenkolb
19. Andrea Pasqualon
20. Mike Teunissen

Wout met corona. Het leek de reddingsboei voor de teams zonder onze Belgische vriend. Maar Wout en Mathieu doen altijd mee om de knikkers. Altijd. Zeker als we over de kasseitjes gaan.
Dan gaat het om de overige plaatsen. Wie redt het vege lijf en voor wie blijft in de Hel achter?

Arjenzvob gaat weer met de zege aan de haal. Duidelijk het beste kasseienteam.
Ruim daarachter finished Zwartenbroekengeletrui als tweed. MensFaber drukt zijn wiel een fractie voor Danusz1986.
Onderin valt er een last af bij SvenvdB en Maartenfct1965. Zij komen met de schrik vrij.
JDV21 heeft vast een paar kaarsjes aangestoken. 45 minder gespendeerde CQ punten houden hem in de race.
Het is uiteindelijk Kievit die zich moet verantwoorden voor de duivel.
Het ga je goed Kievit!

De stand:
Arjenzvob 992 13.989
Zwartebroekengeletrui 730 13.985
MensFaber 700 13.860
Danusz1986 700 13.969
BrackenRidgeCycling 680 12.966
Nick Vermeulen 650 13.908
Ab Normaal 640 13.651
PeterPostForever 620 13.836
Jori 600 13.204
Ludi 600 13.781
Sammysosa 580 13.723
Mithrandir 550 13.226
Bazing 500 12.994
Pier Tol 350 13.935
Ivo001 300 13.737
SvenVDB 192 13.693
Maartenfct1965 190 13.698
JDV21 180 12.736
Kievit 180 13.781

Team Kievit:
COLBRELLI Sonny 1.823
VALVERDE BELMONTE Alejandro 1.250
SCHACHMANN Maximilian 981
TRENTIN Matteo 914
SENECHAL Florian 791
COSNEFROY Benoît 710
PIDC#CK Thomas 708
JAKOBSEN Fabio 635
POLITT Nils 630
KRISTOFF Alexander 579
MOSCON Gianni 569
TURGIS Anthony 540
MEEUS Jordi 535
TILLER Rasmus Fossum 493
COQUARD Bryan 449
FUGLSANG Jakob 447
VERMEERSCH Florian 311
CAPIOT Amaury 299
HALVORSEN Kristoffer 294
STEWART Jake 264
BETTIOL Alberto 257
ANDERSEN Søren Kragh 203
DE LIE Arnaud 57
JUNGELS Bob 42
Totaal 13.781

JDV21

Oh wow, had Kievit over het hoofd gezien. Daar kom ik heel goed weg en jammer voor Kievit! Op naar de Waalse Pijl dan maar! En dank je voor de snelle uitslagen en je verhalen Ab!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Mooi. Op de dag dat ik in Parijs ben win ik weer een rondje.
Sterk team op de kasseien. Maar of het genoeg zal zijn in de heuvels...

SvenVDB

Mooi verslag AB, ik ben blij dat de kasseien er voorlopig even op zitten!

Onbekende gebruiker

Mooi stukkie tekst Ab!

Ab Normaal

Ai, geen Matthews vandaag aan de start. Ik wordt wel heel erg afhankelijk van Alaphilippe en een zieke Quinten Hermans zo.
Wordt toch billen knijpen vandaag, maar volgens mij ben ik gelukkig niet de enige.

Pier Tol

Bij mij ook geen Matthews en Kron, nog maar 3 aan de start. Hopelijk is Valverde fit en kan hij zijn reputatie op de muur van Hoei eer aan doen…

Ab Normaal

Valverde zal altijd een paar punten pakken. Dus lijkt me voldoende.

Nick Vermeulen

Ik hoop toch safe te ztten met alaphilippe,wellens,piddie,ska en q hermans. Maar helemaal gerust ben ik toch niet.🙈

JDV21

Denk dat ik met alaphilippe, cosnefroy, pidcock en mijn lage cq score wel safe ben. Ben meer bang voor lbl waar van aert weer meedoet

Ab Normaal

Ik denk dat de nummers 10 t/m 20 wel weer eens heel belangrijk kunnen worden.
Voor Luik ben ik juist helemaal niet bang. Als ik er daar uitvlieg weet ik het niet meer.
Eerst maar eens deze overleven.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik heb Alaphilipe, Benoot, Bettiol, Kwiatkowski en Pidc#ck in de race vandaag.

Edit: Pidc#ck DNF

Laatst gewijzigd
JDV21

Ik denk dat Arjen eruit ligt. Volgens mij heeft hij niemand in de top 20 en de hoogste cq score

1 2 ... 14 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.