Afvalkoers Klassiekers 2022

1 2 ... 15 ... 21 22
arjenzvob

Kutzooi....

Ab Normaal

Waalse Pijl, een sprintje bergop de muur. Je verwacht het niet.

Wat je wel verwacht zijn Pogacor, Flipje en Valverde die vechten om de knikkers.
Maar Pogacar blijkt mens te zijn, Alaphilippe heeft het al het hele jaar niet erg en Opa bleek niet opgewassen tegen de sterke, en totaal onverwachte, maar niet minder verdiende winnaar, Dylan Teuns.
Complimenten. Op een ander forum had ik nog iemand uitgelachten die Teuns tipte....

De Muur van Huy:
1. Teuns
2. Valverde
3. Vlasov
4. Alaphilippe
5. Martinez
6. Woods
7. Guereirro
8. Molard
9. Barguil
10. Vuillermoz
11. Benoot
12. Pogacar
13. Cosnefroy
14. Schultz
15. Pozzovivo
16. Herrada
17. Pacher
18. Skjelmose
19. Powless
20. Johannessen

Wederom een overwinning voor de Pidcockloze Zwartebroekengeletrui. Was dat dan het geheim? Verwacht niet dat Tommeke zondag in Luik weer het heertje is, dus met alleen Pogacar lijkt ZWBRGT op weg naar Frankfurt.
Pier Tol soeverein op de tweede plaats en Mithrandir voert het middenveld aan.

Onderaan een gezellig quintet met 320 puntjes. Vervolgens een kloof naar de laatste 2.
De twee puntjes van Johannessen had Danusz1986 niet nodig, maar is toch lekker.
In de heuvels valt het doek voor het sterkste kasseiteam. Ergens logisch natuurlijk. Je kunt niet overal goed in zijn en een ijzeren wet van de Afvalkoers is als je te goed bent in het ene onderdeel, kom je tekort in het andere.

Die wet gaat vandaag weer op. Slachtoffer is Arjenzvob met 0 punten vandaag.
Arjen, bedankt voor je deelname en tot de volgende.

Zwartebroekengeletrui 890 13.985
Pier Tol 820 13.935
Mithrandir 500 13.226
JDV21 460 12.736
Bazing 400 12.994
Maartenfct1965 400 13.698
Ivo001 400 13.737
BrackenRidgeCycling 382 12.966
SvenVDB 382 13.693
Ludi 380 13.781
PeterPostForever 380 13.836
Jori 320 13.204
Ab Normaal 320 13.651
Sammysosa 320 13.723
MensFaber 320 13.860
Nick Vermeulen 320 13.908
Danusz1986 2 13.969
Arjenzvob 0 13.989

Team Arjenzvob

VAN AERT Wout 2.780
COLBRELLI Sonny 1.823
MOHORIC Matej 1.310
STUYVEN Jasper 1.126
PIDC#CK Thomas 708
JAKOBSEN Fabio 635
ARANBURU DEBA Alexander 581
KRISTOFF Alexander 579
MOSCON Gianni 569
TURGIS Anthony 540
EWAN Caleb 482
TEUNISSEN Mike 445
CAMPENAERTS Victor 378
NAESEN Oliver 324
BETTIOL Alberto 257
KRON Andreas Lorentz 242
HALLER Marco 239
ANDERSEN Søren Kragh 203
HERMANS Quinten 186
AYUSO PESQUERA Juan 178
VAN MOER Brent 169
LIVYNS Arjen 136
DE LIE Arnaud 57
JUNGELS Bob 42
Totaal 13.989

Ab Normaal

Zo, vandaag precies op de helft. We hebben afscheid van 17 van de 34 teams genomen.

Zondag wacht nog een monument waar de grote jongens graag weer hun kunsten willen vertonen.
Daarna nog een sprintritje voor de sprinters met inhoud in Frankfurt voordat we de zomer ingaan.
We moeten nog van twee teams afscheid nemen.

arjenzvob

Ik had gehoopt met Kron, Kragh Andersen, Colbrelli, Mohoric, Aranburu, Moscon, Bettiol, Hermans, Ayuso, Pidco toch wel mee te kunnen doen in de heuvels. Helaas was het toch te weinig door wisselende omstandigheden. Ik vind niet dat ik een te zwak heuvelteam had.
Het frustrerende is dat ik Luik en Eschborn waarschijnlijk ook wel overleefd had.... Maar ja, dat is het spel.

Ab, bedankt voor de organisatie en snelle uitslagen. Ik hoop volgend jaar weer snel genoeg te zijn om me aan te melden....

SvenVDB

Ik denk dat Luik mijn eindbestemming zal worden, als Van Aert goed is. De teams zonder Van Aert zijn allen toch net iets sterker in de Heuvels dan het mijne.

Maar met de afvalkoers weet je natuurlijk nooit..

Ab Normaal

Vraag is of Luik niet te zwaar is voor Van Aert.
Je hebt wel pech dat Roglic niet mee doet. Daardoor heet Wout vrij spel.
Maar inderdaad, met de Afvalkoers weet je het nooit, enkel van Aert hoeft minder te presteren en je bent veilig.

Laatst gewijzigd
JDV21

Als vab aert het niet goed doet dan ben ik ook zeker veilig, maar met alaphilippe, benoot en cosnefroy maak ik sowieso een goede kans denk ik om door te komen. Maar ik ben er niet zeker van

SvenVDB

Geen Benoot vandaag, daar ben ik in elk geval al niet rouwig om, maar of het voldoende zal zijn...

BrackenRidgeCycling

Flip, Aert, Cosnefroy, Pidcock, Fuglsang, Tobias en Quinten moeten het doen voor mij vandaag

Ab Normaal

Matthews al afgestapt…
Uitslag vanavond wat later. Ik heb een verplichting vanmiddag.

Ab Normaal

Zo, zeker door met Evenepoel en Hermans:)

Jori

We gaan sprinten in EF, want Quinten bewijst even zijn klasse

JDV21

Denk dat ik op het nippertje weer door ben. 0 punten maar SvenVDB volgens mij ook

ivo001

Ik vrees met grote vrezen. Met Ala in het ziekenhuis en Pidcock op 103 heb ik niemand in de punten :(

SvenVDB

Ik vrees ook voor Ivo, jammer want toch wel iemand die tot nu nooit in de problemen is gekomen. Sterk team.

Ik heb gelukkig minder CQ punten besteed dan Maarten en Ivo.

arjenzvob

Keurig de nummer 2 en 3 in mijn team. O wacht, ik lig er al uit....

Ab Normaal

La Doyenne, de oudste klassieker van de kalender, een monument.
Heb er helaas niets van gezien, voor Alaphilippe liep het in ieder geval niet goed af.
Dé Ardennenklassieker waar de grote mannen altijd komen bovendrijven.

Een geheel Belgisch podium, dat zal tot tevredenheid leiden bij onze gewaardeerde zuiderburen.

Evenepoel wint zijn eerste monument vóór de verrassende Quinten Hermans die Wout van Aert in de sprint versloeg.

Luik-Bastenaken-Luik

1 EVENEPOEL Remco
2 HERMANS Quinten
3 VAN AERT Wout
4 MARTÍNEZ Daniel Felipe
5 HIGUITA Sergio
6 TEUNS Dylan
7 VALVERDE Alejandro
8 POWLESS Neilson
9 HIRSCHI Marc
10 WOODS Michael
11 HAIG Jack
12 MAS Enric
13 FUGLSANG Jakob
14 VLASOV Aleksandr
15 BARGUIL Warren
16 ARMIRAIL Bruno
17 STANNARD Robert
18 MOLARD Rudy
19 MEURISSE Xandro
20 PACHER Quentin

Als Nederlander heb ik kennelijk gegokt op de Belgen. Met als enige de voltallige top 3 in mijn team win ik afgetekend deze editie van LBL. Jori en Danusz waren de andere spelers boven de 1000 punten en mochten mee naar het bordes.

Onderaan was het weer een spannende ontknoping.
Maar liefst 4 spelers met zero points en dan komt de aloude Afvalkoers tiebreak weer uit de kast.
JDV21 hoeft zich dan nooit zorgen te maken en dat deed hij dus ook niet. Ook SvenvdB komt zonder problemen uit deze tiebreak. Met slechts 5 punten minder besteed dan Maartenfct1965 ontdoet hij zich zelfs van de hotseat.
Daar mag Maarten op plaats nemen. Lekker warm.

En dan de afvaller, tja. Zo kom je echt nergens in de problemen en zo is het in één keer direct afgelopen. Hard, maar dat is de Afvalkoers, een echte afvalrace.
Luik is het eindpunt voor Ivo001. 39 puntjes teveel gebruikt. Bedankt Ivo en tot de volgende.

Ab Normaal 1.500 13.651
Jori 1.180 13.204
Danusz1986 1.060 13.969
BrackenRidgeCycling 980 12.966
Nick Vermeulen 900 13.908
Zwartebroekengeletrui 600 13.985
Bazing 460 12.994
Sammysosa 460 13.723
Mithrandir 440 13.226
Ludi 400 13.781
PeterPostForever 400 13.836
MensFaber 400 13.860
Pier Tol 220 13.935
JDV21 0 12.736
SvenVDB 0 13.693
Maartenfct1965 0 13.698
Ivo001 0 13.737

Team Ivo001

ALAPHILIPPE Julian 1.874
LAPORTE Christophe 952
TRENTIN Matteo 914
SENECHAL Florian 791
LAMPAERT Yves 739
PIDC#CK Thomas 708
JAKOBSEN Fabio 635
VAN AVERMAET Greg 589
PEDERSEN Mads 589
KRISTOFF Alexander 579
MOSCON Gianni 569
KWIATKOWSKI Michal 549
TURGIS Anthony 540
BENOOT Tiesj 539
MEEUS Jordi 535
HOFSTETTER Hugo 508
VANMARCKE Sep 377
NAESEN Oliver 324
VERMEERSCH Florian 311
CAPIOT Amaury 299
STEWART Jake 264
BETTIOL Alberto 257
CLARKE Simon 238
DE LIE Arnaud 57
Totaal 13.737

Op naar de voorjaarsfinale in Frankfurt waar we gaan sprinten. 2 teams zonder De Lie zie ik op het eerste oog waarvan Maarten Degenkolb en Dupont nog heeft, Nick Vermeulen moet het doen met Aniolkowski.
Beiden zullen in ieder geval hopen op een off day van de jonge Belg.
Tot volgende week.

ivo001

Heel erg balen dit. Als Benoot niet ziek was geworden vannacht had het misschien heel anders uitgepakt. Uiteindelijk werd de laatste voorjaarskoers van Van Aert me alsnog fataal.
Clarke en Moscon verdwenen afgelopen dagen van de startlijst, en die fikse valpartij gooit ook roet in het eten.
Zelf alleen de laatste 10km gezien, dus weet niet precies wie opgehouden zijn bij die valpartij, maar het was een fikse tegenvaller vandaag. Alaphilippe DNF, Bettiol 69e, Kwiatkowski 100e en Pidcock 103e...

En dan op 39 CQ punten de tie-break verliezen, had liever Jake Stewart verloren. 264 CQ punten voor 0 koersen. Clarke is ook een miskoop gebleken. Die heeft slechts 2 koersen gereden, al werd hij in de Omloop nog wel 11e. Niet dat die punten daar nodig waren.

Jammer maar helaas. @Ab Normaal Bedankt voor de organisatie, succes aan de overlevers! Ik ga ma alvast voorbereiden op de volgende inschrijf deadline, want de Giro heb ik inmiddels al gemist.

Laatst gewijzigd
maartenfct1965

Erg balen ivo! Hier net op het randje dus, een studenten 10 laten we maar zeggen.. Hopelijk volgende week nog overleven en dan mijn erg dure niet punten pakkende aankopen gauw de deur uit (Colbrelli en Ala voornamelijk..)..

Nick Vermeulen

Phoe dat gaat nog spannend worden in frankfurt. 1ste deelname voor mij aan dit spel en ik hoopte de 1ste transferperiode te halen,wat zuur zou het zijn om dit uit handen te geven in de laatste wedstrijd.🙈

Ik ga denk ik vooral moetten kijken naar mithrandir die geen kristoff en hofstetter(is die al hersteld van zijn 35 hechtingen?) Al heeft mithrandir dan wel nog waerenskjold,dupont als mogelijke starters.

Gaat billen dichtknijpen worden

BrackenRidgeCycling

Voor EF Kristoff Lie and Hofstetter, hopelijk genoeg om het wisselmoment te halen

JDV21

Heel blij met mijn lage cq score. Heeft me al twee keer gered! Denk dat ik Eschborn-Frankfurt wel overleef met de Lie, Hofstetter, Kristoff en Gaviria. En dan kan het puzzelen weer beginnen!

Mithrandir

Nog 1 keer overleven voor het wisselmoment.
EF wordt een lastige voor mijn ploeg door het ontbreken van Kristoff en Hofstetter.
Gelukkig heb ik de Lie nog maar er zitten ook weinig ploegen zonder de Lie meer in.
De startlijst is nog verre van kompleet dus hoop ik ook nog op Dupont, Wearenskjold, Meeus en B Planceart.
Of iig 2 van deze heren.
Van mijn andere sprinters zijn de ploegen niet eens aanwezig: Jakobsen en Groenewegen.

Jori

Bennett + Van Poppel al bevestigd, dus Meeus zou wel te veel zijn eigenlijk.
Dupont en bijna 3k hoogtemeters? optimistisch :p
Waerenskjold zou idd nog prima kunnen, zeker met Tiller out.
Baptiste met nog in de ploeg Bini en Krisoff als kopmannen geloof ik ook wat minder in.

Qua namen zit ik wel prima met Degenkolb, Kristoff, De Lie (wel zwaar, benieuwd of hij het aan kan) en wie weet nog een verrassingsoptreden van Allegaert ofzo. Wel zonde van Bouhanni, die ik hier wel had verwach en ook mooi wind uit de zeilen van Hofstetter kon nemen.

Lijkt idd pijnlijk wisselmoment te komen met Alaphilippe al flink stuk en wat gokjes die niet echt inspireren (Naesen, GvA, Keukeleire) of bijzonder weinig rijden (Barbier, waar ik me wel heb verpakt aan het enorme schema van nizzolo, al is de vraag ook in hoeverre corona hier een rol in speelt)

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Vandaag aan de start:

POLITT Nils
KRISTOFF Alexander
ALLEGAERT Piet
DEGENKOLB John
DE LIE Arnaud

Dat zou voldoende moeten zijn hoop ik!

1 2 ... 15 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.