Afvalkoers Giro 2022

1 2 ... 13 14 15 16
JDV21

Ik denk dat Maarten eruit ligt uiteindelijk en dat ik voor de 3e keer op de hotseat zit

Ab Normaal

Wederom een bergetappe. En weer werd de etappezege een prooi voor de beste vluchter.
Geduld werd beloond en Buitrago, die gewoon zijn eigen tempo bleef rijden, achterhaalde beide Nederlanders en liet ze achter. Leemreize vlak onder de top en na een korte afdaling kraaide Santiago victorie. Achter deze helden werd Hirt, de winnaar van gisteren, derde.

Carapaz won zowaar een sprintje van Hindley, dat zal hem goed doen. Almeida verloor terrein en staat nu op bijna twee minuten.
Het moet wel heel raar lopen wil het duel om het roze niet enkel nog tussen Carapaz en Hindley gaan.
Spanning verzekerd! Maar niet morgen. Dan gaan we hoogstwaarschijnlijk sprinten. En daar wordt niet iedereen blij van...

Het ligt weer dichtbij elkaar vandaag. Bazing wint vandaag dankzij Mathieu van der Poel. Wie had dat gedacht in ee bergetappe..
En onderin? Tja, zo ben je 16 etappes lang nooit in de problemen geweest. Nergens. En dan, pats boem, is het over en uit. Het overkomt Maartenfct1965. Toch geen fijne manier om het spel te moeten verlaten.
Maar it is what it is.
We hebben nog 5 krijgers over in deze onverbiddelijke Afvalrace. Benieuwd voor wie de laatste sprint morgen fataal gaat zijn.

Bazing 780 7.635
Nasibal 630 5.806
Sjonge Jonge 410 6.818
Kanibaal 410 7.092
JDV21 390 6.951
Maartenfct1965 310 7.343

Team Maartenfct1965
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
NIZZOLO Giacomo
YATES Simon
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
GAVIRIA RENDON Fernando
CICCONE Giulio
DUMOULIN Tom
ALBANESE Vincenzo
ARENSMAN Thymen
KÄMNA Lennard

jefgodfather

Wat als we dit spel zouden hebben gespeeld met één grote divisie van 44 spelers ipv 2 divisies van 22 en er dus telkens 2 spelers per rit afvallen ? wie zou wanneer afvallen dan ?

Rit 1: BrackenRidgeCycling (D1) & Peter 1Post Forever (D2)
Rit 2: Pier Tol (D1) & WidMollema? (D1)
Rit 3: Niels22 (D1) & Rahimns (D2)
Rit 4: Pirazzi (D1) & Arry1338 (D2)
Rit 5: Jappe666 (D2) & Platje (D2)
Rit 6: Arjenzvob (D2) & Bonorrie (D1)
Rit 7: Wielervolger (D2) & SvenVDB (D1)
Rit 8: Mithrandir (D1) & Teeke_de_Kapper (D2)
Rit 9: Danusz1986 (D2) & Maillot à Pois (D1)
Rit 10: Gerrit Glomser (D2) & Erveedeeee (D1)
Rit 11: Nick Vermeulen (D1) & JDV21 (D1)
Rit 12: Ivo001 (D2) & Zeewolde (D1)
Rit 13: MensFaber (D1) & Coolietje (D2)
Rit 14: HeldS (D2) & BigApple (D2)
Rit 15: Vernis (D2) & Bode80 (D1)
Rit 16: Condor van Echt (D2) & Bastaix (D2)
Rit 17: Hartstikkebedankt (D2) & MaartenFCT1965

Dus er zitten best wat verschilletjes op met de afvallers als je dat vergelijkt met de afvallers in beide Divisies
In Divisie 1 zitten deze spelers nog in het spel:
Bazing
JDV21
Nasibal
Kannibaal
Sjonge Jonge

In Divisie 2 zitten deze spelers nog in het spel:
BigApple
Rawolf
Wielervolger
ZwarteBroekEnGeleTrui
Callmeal

Maar als je het spel zou spelen in één grote divisie zou spelen; zitten deze spelers nog in het spel
Bazing (D1) - zelfde
Nasibal (D1) - zelfde
Kannibaal (D1) - zelfde
Sjonge Jonge (D1) - zelfde
Jefgodfather (D1) - gesneuveld in D1 in Rit 12 - maar in deze versie gered door de hogere CQ waarde van Zeewolde en Ivo001
Poeksel (D1) - gesneuveld in D1 in Rit 16 - maar in deze versie gered door de hogere CQ waarde van Bastaix en Condor van Echt
Rawolf (D2) - zelfde
ZwarteBroekEnGeleTrui (D2) - zelfde
Callmeal (D2) - zelfde
Ludi (D2) - gesneuveld in Rit 2!!! in D2 - maar scoorde toen een redelijke 586 punten terwijl er toen in D1 4 spelers minder scoorden.

Dus er zijn 3 'winnaars' van deze versie die nog wel meedoen maar eigenlijk al gesneuveld zijn in hun Divisie; Ludi - Poeksel en mezelf

Dus daarentegen zijn er dus ook 3 'verliezers' die in hun divisie wisten te overleven maar in één grote divisie zouden gesneuveld zijn:
JDV21 (D1): gesneuveld in Rit 11 - gelijkstand met Nick Vermeulen maar iedereen van D2 deed toen beter
BigApple (D2): gesneuveld in Rit 14 - gelijkstand met Bastaix maar een iets duurdere ploeg
Wielervolger (D2): gesneuveld in Rit 7

Ik wou vooral weten of ik in deze versie van één grote Divisie wist te overleven, wat dus het geval was. Maar Ludi is dus de winnaar van deze versie: nog altijd in het spel maar eigenlijk in Rit 2 gesneuveld in Divisie 2
Het moment van inschrijven is dus echt belangrijk

De Condor van Echt

'@Jef: mooie exercitie, leerzaam!

Poeksel

Leuk om te weten Jef!

JDV21

Leuk overzicht, Jef! Ben blij dat ik in divisie 1 zit dan! Vandaag verwacht ik eruit te gaan. Heb alleen demare eigenlijk voor de sprint nog over en iedereen heeft volgens mij een combinatie van gaviria met ten minste of bauhaus of consonni. Moet hopen dat of een vlucht het haalt met Albanese erin of dat demare wint en 1 van die andere drie een offday heeft

Mithrandir

Mooi kijkje op hoe de afvalkoers ook verlopen had kunnen zijn.
Ook in dit scenario zou ik het zonder Girmay niet volgehouden hebben tot het kurkincident.

nasibal

Mooi overzicht Jef!

Fondista

Mooi overzicht Jef, alleen vind ik dat je niet kunt stellen dat het moment van inschrijven belangrijk is. Het ligt maar net aan de set van deelnemers in een divisie en daar is niet op te poolen noch op te timen...

Laatst gewijzigd
callmeal

Prachtige analyse Jef, jij hebt je Hemelvaart goed besteed!

nasibal

.

Laatst gewijzigd
Bazing

Ja albanese en consonni omdraaien en je lag eruit! Iedere dag afgelopen week dacht ik dat ik eruit zou liggen en vandaag leek me dan weer vrij makkelijk doorkomen. Toch ga ik er nu uit als ik het goed zie. Bedankt Ab voor de organisatie! Succes allemaal.

JDV21

Ja met Consonni die net voor Albanese eindig ben je net voor Bazing geeindigd. En ik kreeg waarvoor ik hoopte, een goede Demare en Bauhaus die aan de verkeerde kant van de breuk zat

nasibal

Edit:

Ik kan niet kijken haha. Het zijn inderdaad Consonni's en Albaneses plekken die me hier redden. Zuur bazing, je had inderdaad op papier een erg goed team voor vandaag.

Edit2: Zou ik het op CQ niet van Sjongejonge hebben gewonnen vandaag, of zie ik iets over het hoofd?

Laatst gewijzigd
JDV21

Dat lijkt te kloppen ja @nasibal. Ik heb wel echt steeds geluk gehad met of de juiste vluchter die vooruit bleef, Lopez en Bardet eruit, of zoals nu Bauhaus die er tussenuit valt. Had zeker niet verwacht zo ver te komen en denk dat mijn geluk nu wel op is. Of Gall moet morgen het peloton voorblijven of Landa moet een totale offday hebben

Ab Normaal

Eindelijk eens wat minder voorspelbaar. Een sprintersetappe zou het worden. Kopgroep van 4, de hele dag binnen schootsafstand gehouden.
Kind kan de was doen. Maar... de mannen in de kopgroep waren erkende hardrijders en een breuk in het peloton zorgde er voor dat het jagende eerste peloton relatief klein was.
Diverse sprinters en klassementsjongens hebben de boot gemist onder wie de nieuwe witte truidrager Lopez.
Chaos troef en dat was spek in het bakkie van de koplopers.
En met de snelle Cort er bij zou Magnus zijn trilogie vervolledigen.

Weer mis. Affini ging van ver aan, verraste Cort, die ook nog een stuk leek te zitten en De Bondt lanceerde zichzelf perfect.
Prachtige zege voor de Belg. Voor Affini en de teleurgestelde Deen.

We zijn nog maar met 5. 1 ongelukkig moment kan dan fataal zijn, 1 klein mazzeltje de redding.
Vandaag is het Magnus Cort die Kanibaal redt. En niet alleen redt, ook nog eens dagwinnaar maakt.
Wie eindigt er in dit spel als 5e?

JDV21 redt zich met Demare, als was dat wel de verwachting.
Nasibal en Sjonge Jonge eindigen gelijk en op CQ is SJ veroordeeld tot de Hotseat, maar wat geeft dat nog in deze fase.
Het is Bazing die als 5e eindigt. Bauhaus in groep 2 nekt hem. Het is dat ongelukkig moment wat hem fataal wordt.

Kanibaal 520 7.092
JDV21 280 6.951
Nasibal 220 5.806
Sjonge Jonge 220 6.818
Bazing 200 7.635

Team Bazing
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VAN DER POEL Mathieu
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
LOPEZ MORENO Miguel Angel
EWAN Caleb
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
DUMOULIN Tom
THEUNS Edward
ALBANESE Vincenzo
HIRT Jan

nasibal

De topfavoriet had er zomaar uit kunnen liggen hier, het kan gek lopen. Bazing wel echt erg veel pech vandaag :(

Ab Normaal

Overgebleven teams:

JDV 21
DEMARE Arnaud
FOSS Tobias Svendsen
ALBANESE Vincenzo
GALL Felix

Nasibal
GAVIRIA RENDON Fernando
CICCONE Giulio
VALTER Attila
CONSONNI Simone
HINDLEY Jai
GALL Felix

Kanibaal
CORT NIELSEN Magnus
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil

Sjonge Jonge
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
CONSONNI Simone
KÄMNA Lennard

JDV21 lijkt me normaal gesproken de afvaller morgen. Tenzij Gall in de vlucht zit en voor de kleppers finished.
In etappe 20 zal dan vermoedelijk de positie van Hindley en Landa bepalen of Nasibal of Kanibaal de finale tegen Sjonge Jonge gaat rijden.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Zo zie je maar, het komt echt aan op de details nu. Elke etappe kan het gedaan zijn. We gaan het zien, we gaan het meemaken. Maar op papier lijkt Hindley beter dan Landa, en Kämna beter in vorm voor de tijdrit dan Cort, dus mijn kansen op een eventuele overwinning zijn vandaag weer wat kleiner geworden, vrees ik. Dat de beste mag winnen!

nasibal

Als het peloton hier gecontroleerd over de streep gaat komen zou het nog wel eens een gekke uitslag kunnen worden. Ik ben in ieder geval blij met Valter vandaag.

JDV21

Ik zie eerlijk gezegd niet Albanese of Gall bij de favorieten blijven en voor Landa eindigen. De enige kleine kans die ik denk ik nog heb is dat Landa slecht is en flink moet lossen. Maar zelfs als dat gebeurt eindigt hij waarschijnlijk nog wel in de top 20 en voor Gall en Albanese. Dus in principe zou het nu over en uit moeten zijn voor mij

nasibal

'@JDV

Ik zat inderdaad maar met een half oog te kijken en had niet door dat het peloton zo uitgedund was.

Ab Normaal

Vervelende etappe. Twee uur van mijn leven verspild die ik nooit meer terugkrijg.
Heb Landa nooit een intelligente renner gevonden, maar heb me vergist. Hij is nog dommer dan het achterend van een varken. Dan verdien je ook niet te winnen. Zelfde geldt voor Bora. Ongelofelijk dom gekoerst.
Carapaz is de enig rechtmatige winnaar van deze Giro.

Ga er dus weinig woorden aan vuil maken.

Zoals wel verwacht is het JDV21 die het loodje legt vandaag. Toch denk ik dat je trots en tevreden terug mag kijken op je deelname. Het podium is bekend! Nu nog in welke volgorde.
Wat verwachten jullie dat de top 3 wordt?

Morgen de mogelijk allesbeslissende laatste bergrit.

Nasibal 580 5.806
Sjonge Jonge 240 6.818
Kanibaal 240 7.092
JDV21 140 6.951

Team JDV21
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
DEMARE Arnaud
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
FOSS Tobias Svendsen
DUMOULIN Tom
ALBANESE Vincenzo
ARENSMAN Thymen
TESFATSION Natnael Ocbit
GALL Felix

Nasibal
CICCONE Giulio
VALTER Attila
CONSONNI Simone
HINDLEY Jai
GALL Felix

Kanibaal
CORT NIELSEN Magnus
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
BAUHAUS Phil

Sjonge Jonge
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
BAUHAUS Phil
CONSONNI Simone
KÄMNA Lennard

JDV21

Dank voor je strakke organisatie Ab! Natuurlijk een beetje zuur dat ik het podium net mis, maar had toen ik alle andere teams zag niet gedacht dat ik zo ver zou komen. Dus ben er zeker trots op en kan met mijn uitschakeling zeker leven!

Verwacht nog steeds dat Sjonge Jonge gaat winnen en denk dat Nasibal ook in de finale komt. Heb het idee dat Hindley iets sterker is dan Landa en hij heeft ook betere opties voor een eventuele vlucht van de dag. Succes alledrie!

Kannibaal van Schepdaal

Ik verwacht ook:

1. Sjonge Jonge
2. Nasibal
3. Ikzelf

Zelfs als Landa bij Hindley blijft, eindigt die laatste wellicht voor Landa. Hij staat ook op te weinig achterstand om echt ruimte te krijgen met een late aanval, waarna Carapaz en Hindley elkaar controleren.

En dan lijkt Sjonge Jonge met Foss en Kämna beter opties op een plaats in de top 20 van de tijdrit.

We gaan het zien, we gaan het meemaken!

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.