Afvalkoers Giro 2022 Tweede divisie

1 2 3 4 5 6
BigApple

Tsjonge jonge. Nu moet je ook op dit forum gaan lopen plakken en knippen om de posts te kunnen lezen. Kan Wielerflits dit nou echt niet oplossen ??

Afijn on topic : narrow escape. Ik kneep hem wel een beetje.

hartstikkebedankt

We zijn er nog!

callmeal

Week 3 gehaald! Was wel peentjes zweten op de hotseat, maar dat is het uitschakelen van een eindfavoriet wel waard ;)

De Condor van Echt

Jammer dat er met de Middeleeuwse functionaliteit van dit forum geen tabel te posten is (tenzij iemand een trucje weet). Heb net in de pauze ff een overzichtje in elkaar geknutseld van de teams die nog over zijn; zou leuk zijn om te delen.

Nooit gedacht dat ik er op de tweede rustdag nog in zou zitten. Maar ik zal er nu snel uitvliegen; niet zo gek met een team dat ik heb gefrontloaded om er maar niet snel uit te gaan. Het pad is heel smal voor mij, zo niet onmogelijk. Ik moet hopen op een veel betere Almeida tov Yates en Landa (bij elkaar opgeteld) om boven Callmeal en WV te blijven en/of dat Fortunato mij redt tov BA. Dan moet ik hopen op een stunt van MvdP om het gevaarlijke team van HB kwijt te raken. En daarna moeten Ciccone en Fortunato mij weer 2x redden tov de overgebleven teams. Oftewel: schier onmogelijk, in dit universum althans.

Laatst gewijzigd
HeldS

Bedankt voor de organisatie. Erg leuk spel! Hopelijk kan ik de volgende keer weer meedoen.

Ab Normaal

Heren, vanwege een onwaarschijnlijk drukke dag op het werk gisteren heb ik geen statistieken en voorspellingen kunnen doen.
Daarnaast ben ik ook vergeten mijn bestand naar mijn werk te mailen en kan ik pas, als ik vanavond thuis ben, de uitslag van deze etappe verwerken.

Het gaat dus iets langer duren vandaag.

hartstikkebedankt

Zo'n late uitslag, dat is toch abnormaal

Ab Normaal

Je wordt hartelijk bedankt hartstikkebedankt

Ab Normaal

Nou nou, de mannen waren uitgerust. En dat was te zien. Alsof ze 3 weken vakantie gehad hadden vlogen ze er weer in. En natuurlijk zat Mathieu er weer bij. Eventjes maar.
Iedereen die wilde, die mocht én die kon, zat in de vlucht. En wat een strijd hebben we gezien. Tussen Bouwman en Ciccone voor de bergtrui, waar de Italiaan 10 tellen kreeg van onze Koen. Morgen de volgende ronde.
Voor de etappezege, door de vluchters. Kämna leek lang de sterkste, maar werd op de valreep nog bijgehaald door Hirt en Arensman.
Thymen demarreerde direct. Zou het dan? Maar ook hij werd overvleugeld door de ervaren Hirt. Die zo naar zijn eerste Giro etappe reed voor onze landgenoot.

De jongens voor het AK kregen elkaar nauwelijks losgereden. Alleen Almeida kreeg een paar tellen aangesmeerd. Hindley won het sprintje en griste nog een paar secondjes mee.
Gezien het klassement en de tijdrit kwaliteiten van de heren lijkt het nog tussen 3 te gaan. Of Landa moet nog een onvervalste truc in huis hebben.

Ons lijstje wordt steeds kleiner. Een select groepje hebben we nog over. Je moet wel van hele goede huize komen wil je het laatste weekend halen.
Rawolf komt van goede huize. Freewheelend rolde hij over de finish met een wheelie. Maakte een praatje met de toegestroomde pers, keer verveeld naar de streep en zag toen pas eindelijk Zwartebroekengeletrui over de streep heen komen. Weer een poosje later door een puffende Callmeal.
Onderin was het spannender. Geen al te hoge scores, dat zal geen geruste gevoelens opleveren bij de overige kandidaten. BigApple ontspringt weer eens de dans. Wielervolger rijdt over de afgrond.
En wie stort daar in? De Condor van Echt. Het is bepaald niet jouw dag Condor. Op één dag er twee keer uit in de Afvalkoers (ook in onze Discord groep). Ik zou niet te dicht bij het spoor komen vandaag ;)
En dat met best een goed team.
Arrivederci!

Rawolf 1.100 6.906
Zwartebroekengeletrui 860 6.985
Callmeal 680 7.628
Hartstikkebedankt 620 7.392
BigApple 620 7.946
Wielervolger 520 7.721
Condor van Echt 460 7.971

Team Condor van Echt
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VAN DER POEL Mathieu
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
LOPEZ MORENO Miguel Angel
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
FORTUNATO Lorenzo
GAVIRIA RENDON Fernando
CICCONE Giulio
BAUHAUS Phil
SOBRERO Matteo
ALBANESE Vincenzo

De Condor van Echt

Het zag er in eerste instantie goed uit, met Ciccone en Fortunato in de vlucht. Toen Ciccone loste, werd ik al behoorlijk ongerust. Toen Fortunato ook wegviel, hoefde ik geen Einstein te heten om te zien dat het klaar was.

Maar met dit team dat vooral gebouwd was om de eerste week door te komen, was het ruim boven verwachting. Wel zuur dat ik die Ewan helemaal niet nodig had gehad;presteerde niet, maar ik kwam alle sprintritten door. Daar had ik dus prima een extra klimmer neer kunnen poten.

Bedankt Ab voor de organisatie, het werk en de mooie verhaaltjes. Aan de overigen: veel succes! A la prochaine.

Ab Normaal

Sorry mannen. Ze hebben te langzaam gefietst. Moet nu weg voor zakelijke verplichtingen en duurt de hele avond. Wordt een latertje.

BigApple

Ik denk dat Hartstikke bedankt vandaag wordt bedankt voor de eer. En ik vrees dat ik via de hotseat wel onder vuur lig. Mijn selectie kraakt en piept.

Ab Normaal

Wederom een bergetappe. En weer werd de etappezege een prooi voor de beste vluchter.
Geduld werd beloond en Buitrago, die gewoon zijn eigen tempo bleef rijden, achterhaalde beide Nederlanders en liet ze achter. Leemreize vlak onder de top en na een korte afdaling kraaide Santiago victorie. Achter deze helden werd Hirt, de winnaar van gisteren, derde.

Carapaz won zowaar een sprintje van Hindley, dat zal hem goed doen. Almeida verloor terrein en staat nu op bijna twee minuten.
Het moet wel heel raar lopen wil het duel om het roze niet enkel nog tussen Carapaz en Hindley gaan.
Spanning verzekerd! Maar niet morgen. Dan gaan we hoogstwaarschijnlijk sprinten. En daar wordt niet iedereen blij van...

Ik zal het kort houden. Een zwarte dag voor Hartstikkebedankt. Op alle fronten. Dat je dan uit dit spel ligt zal je minder pijn doen dan de volkomen onverdiende nederlaag van je cluppie. Het was ze gegund.

Maar de Afvalkoers wacht op niemand. Morgen dus verder met 5. Allemaal lekker uitrusten en goed eten morgen. Spiertjes opwarmen voor die ultieme krachtsexplosie vlak voor de streep.

Zwartebroekengeletrui 620 6.985
Rawolf 512 6.906
Wielervolger 470 7.721
Callmeal 430 7.628
BigApple 420 7.946
Hartstikkebedankt 310 7.392

Team Hartstikkebedankt
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
DEMARE Arnaud
LOPEZ MORENO Miguel Angel
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
ALBANESE Vincenzo
TESFATSION Natnael Ocbit
KÄMNA Lennard

jefgodfather

ik heb in het topic van Divisie 1 een overzichtje gemaakt van wat effect zou zijn als we in 1 grote Divisie van 44 zouden hebben gespeeld met telkens 2 afvallers ipv 2 divisies van 22
zeker eens te bekijken waard hoever jij zou zijn geraakt of je vlugger zou zijn afgevallen

pirazzi

Bij 1 grote divisie van 44 heb je na 20 etappes 40 afvallers, dus dan blijven er voor de finale (de laatste etappe, nummer 21) 4 spelers over?

jefgodfather

'@Pirazzi, dat is inderdaad zo. een andere mogelijkheid is er niet hé

pirazzi

Jawel, met 42 spelers beginnen. 🙂
Edit: Of met 43, dan zijn er ook twee afvallers in de finale.

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Mooi overzichtje @Jefgodfather of Excel

hartstikkebedankt

Helaas het was er allemaal net wat te veel (of te weinig) aan gisteren. Succes aan de rest!

Ab Normaal

Eindelijk eens wat minder voorspelbaar. Een sprintersetappe zou het worden. Kopgroep van 4, de hele dag binnen schootsafstand gehouden.
Kind kan de was doen. Maar... de mannen in de kopgroep waren erkende hardrijders en een breuk in het peloton zorgde er voor dat het jagende eerste peloton relatief klein was.
Diverse sprinters en klassementsjongens hebben de boot gemist onder wie de nieuwe witte truidrager Lopez.
Chaos troef en dat was spek in het bakkie van de koplopers.
En met de snelle Cort er bij zou Magnus zijn trilogie vervolledigen.

Weer mis. Affini ging van ver aan, verraste Cort, die ook nog een stuk leek te zitten en De Bondt lanceerde zichzelf perfect.
Prachtige zege voor de Belg. Voor Affini en de teleurgestelde Deen.

We zijn nog maar met 5. 1 ongelukkig moment kan dan fataal zijn, 1 klein mazzeltje de redding.

Ondanks dat de scores dichtbij elkaar liggen is de ranking vandaag duidelijk.
Wielervolger is dagwinnaar, voor BigApple an Callmeal.

De problemen zijn er voor de bergteams.
Rawolf is heel erg blij dat hij precies genoeg sprinters geselecteerd heeft, Zwartebroekengeletrui was nog net slechter en moet het doen met de vijfde stek deze editie.
Uw organisator hoeft gelukkig zijn naam nu niet meer verkeerd te typen.
Het was een spannende strijd Zwarte, maar helaas net niet goed genoeg. Hoop dat ik tijdens de Tour weer vaak over je naam mag struikelen!

Wielervolger 370 7.721
BigApple 320 7.946
Callmeal 300 7.628
Rawolf 222 6.906
Zwartebroekengeletrui 120 6.985

Team Zwartebroekengeletrui
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
LOPEZ MORENO Miguel Angel
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
FORTUNATO Lorenzo
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
DUMOULIN Tom
HINDLEY Jai
GALL Felix

Ab Normaal

Overgebleven teams:

BigApple
VAN DER POEL Mathieu
DEMARE Arnaud
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
SKJELMOSE JENSEN Mattias
VALTER Attila
KÄMNA Lennard

Wielervolger
VAN DER POEL Mathieu
DEMARE Arnaud
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
CICCONE Giulio
VENDRAME Andrea
VALTER Attila

Rawolf
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
CONSONNI Simone
HINDLEY Jai
KÄMNA Lennard

Callmeal
VAN DER POEL Mathieu
DEMARE Arnaud
LANDA MEANA Mikel
BAUHAUS Phil
CONSONNI Simone
KÄMNA Lennard

De kaarten zijn duidelijker in divisie 1.

De grote favoriet voor de vierde plek lijkt mij BigApple. Tenzij Valtter of Kämna een stuntje in huis heeft,
Daarna is er in mijn optiek nog van alles mogelijk!
Callmeal zal in ieder geval zeer blij zijn met de corona besmetting van Almeida, anders was hij voor mij de zekere tweede afvaller geweest.

Rawolf

Winnen kan ik niet meer na een aantal afstappers.

MvdP zal t altijd wel beter doen dan Bilbao in de afsluitende tijdrit.

2e lijkt me het hoogst haalbare maar dat is dan ook gelijk wel enigzins realistisch gezien de vorm die Jai Hindley tentoonstelt.

Wielervolger in mijn ogen de favoriet voor winst op t moment.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Mijn Rawolf account is een beetje een raar verhaal trouwens, de ene dag kan je daarmee reacties plaatsen en de andere dag ben je ingelogd maar krijg je de melding dat je niet ingelogd bent en kan je dus ook geen reacties plaatsen. Daarom dat ik soms even reageer met dit account :)

Wielerflits forum technologie dateert uit de jaren 90 ofzo

Wielervolger

Mooi de laatste 4 bereikt en het uitvallen van Almeida speelt ook wel in mijn kaart.

Wat me vooral angst inboezemt voor de 2 bergritten is dat mijn 3 tegenstanders Kämna in hun team hebben en ik niet. Hopelijk krijgt hij niet de vrijheid om aan te vallen en moet hij werken voor Hindley.

BigApple

Ik zeg skjelmose morgen in de ontsnapping! Die heeft nog niet zo veel gedaan.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.