Afvalkoers Giro 2022 Tweede divisie

1 2 3 4 5 6 »
callmeal

De enige manier om de eindoverwinning binnen te slepen is met een uitblinkende Landa en een Kämna dag, en dan het liefst op de laatste .. Mits Foss een natte doek is zou het kunnen, maar lijkt me meer dat ie zich spaart voor de tijdrit.

Kleine kans, maar zeker al leuk om vanuit de reservespot zo ver te komen! Zit ook wel mee met Almeida en Bardet exits

ZwartebroekengeIetrui

Heel erg jammer maar ik had al schrik voor deze rit, zeker toen Vernis afviel. Bauhaus moest winnen van Demare en ik kon nog hopen dat er misschien een andere sprinter niet aanwezig zou zijn in die sprint. Helaas was het Bauhaus die in het tweede peloton terecht kwam. Met het aantal uitvallers de laatste dagen werd het sowieso al een moeilijke zaak, ook de bergritten. Hopelijk kan ik bij de Tour weer mee doen en als het makkelijker is kan je altijd mijn naam afkorten tot ZBGT.

BigApple

Genomineerd voor de vierde plek, maar ondertussen twee man in de kopgroep. Nu maar hopen dat Valter het wél een keertje volhoudt tot de finish. Fingers crossed.

Ab Normaal

Ik denk wel dat die voor het peloton finished ja.

Ab Normaal

Zal vandaag gaan tussen Landa en Hindley

Ab Normaal

Vervelende etappe. Twee uur van mijn leven verspild die ik nooit meer terugkrijg.
Heb Landa nooit een intelligente renner gevonden, maar heb me vergist. Hij is nog dommer dan het achterend van een varken. Dan verdien je ook niet te winnen. Zelfde geldt voor Bora. Ongelofelijk dom gekoerst.
Carapaz is de enig rechtmatige winnaar van deze Giro.

Relaxed dagje voor Wielervolger met Vendrame en Valtter in de kopgroep. Idem voor BigApple.
Het is de sprintsnelheid van Hindley die Callmeal de das omdoet, al had anders zelfs Bilbao Rawolf nog gered.

In welke volgorde gaan we eindigen?

Wielervolger 820 7.721
BigApple 460 7.946
Rawolf 340 6.906
Callmeal 240 7.628

Team Callmeal
VAN DER POEL Mathieu
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
DEMARE Arnaud
LOPEZ MORENO Miguel Angel
LANDA MEANA Mikel
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
BAUHAUS Phil
DUMOULIN Tom
CONSONNI Simone
KÄMNA Lennard

Resterende teams:

BigApple
VAN DER POEL Mathieu
DEMARE Arnaud
FOSS Tobias Svendsen
FernandoSKJELMOSE JENSEN Mattias
VALTER Attila
KÄMNA Lennard

Wielervolger
VAN DER POEL Mathieu
DEMARE Arnaud
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
CICCONE Giulio
VENDRAME Andrea
VALTER Attila

Rawolf
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
BAUHAUS Phil
CONSONNI Simone
HINDLEY Jai
KÄMNA Lennard

callmeal

Jammer dat nota bene Valter me de das om doet maar goed thats all in the game. Goeie run gehad!

En Ab bedankt voor de organisatie! Al vind ik het wel een beetje een heftige conclusie in je verhaaltje vandaag. Was dan niet een hele fijne etappe maar toch mooi met koen. Carapaz is ook niet overtuigend, dus om hem nu als enige terechte winnaar neer te zetten is me ook wat te gek.

Ab Normaal

Carapaz hoeft niet omdat hij voor staat en de betere tijdrijder. Het is aan de anderen om iets te verzinnen.
De Kolovrat was een monster en daar hadden ze iets kunnen proberen. Maar niks hoor.
En dan 1 km onder de top van dat laatste colletje nog een demarrage plaatsen is triest. Daar win je niet voldoende tijd mee.
Dan rijden ze Carapaz in een zetel. Ik vind het buitengewoon dom.

Wielervolger

Finale morgen tussen mij en Rawolf.

MVDP-Foss-Landa vs Bilbao-Kämna-Hindley. De andere renners uit onze teams maken denk ik geen kans op een top 20.

Ab Normaal

De ontknoping is naderbij. Leek het in Italië een saaie bedoeling te worden, was het dan op de valreep nog sensatie. Carapaz stortte in en gaf zo een bijna zekere Giro winst weg.
Hindley mag morgen het roze naar Verona brengen. Wie had dat vooraf gedacht?

Hij is geregeld met de schrik vrij gekomen, maar vandaag was er geen ontkomen aan.
Toch is een mooie plek op het schavot je deel BigApple. Je mag trots zijn, maar vandaag heeft het er echt niet ingezeten.
We gaan de finale in met de kemphanen Wielervolger en Rawolf. Dit kan alle kanten op. Het zal afhangen van wie nog echt vol wil gaan, behalve Hindley en Landa. Rawolf heeft het voordeel van een lagere CQ, maar ik ben er van overtuigd dat deze niet op CQ beslist gaat worden.
Wie wordt de winnaar?

Wielervolger
VAN DER POEL Mathieu
DEMARE Arnaud
LANDA MEANA Mikel
FOSS Tobias Svendsen
CICCONE Giulio
VENDRAME Andrea
VALTER Attila

Rawolf
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
BAUHAUS Phil
CONSONNI Simone
HINDLEY Jai
KÄMNA Lennard

Wielervolger 600 7.721
Rawolf 382 6.906
BigApple 180 7.946

Team BigApple
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VAN DER POEL Mathieu
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
DEMARE Arnaud
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
SKJELMOSE JENSEN Mattias
DUMOULIN Tom
VALTER Attila
KÄMNA Lennard

Rawolf

DNF Dumoulin en Almeida wel jammer nu voor morgen.

Bilbao kan de tijdrit van z'n leven rijden maar dan nog denk ik dat hij het moeilijk gaat hebben tegen MvdP, en dan ook nog Foss....

Ik ga wielervolger nog niet feliciteren maar de kaarten zijn stevig in het nadeel van team Rawolf geschud.

BigApple

Dank voor de organisatie Ab. Was een mooie koers. Trots op mijn podiumplek. Succes voor de matadoren morgen. Ik geef Wielervolger de meeste kans met Mathieu, maar wie weet wat Bilbao kan. Succes mannen en alvast gefeliciteerd!

Ab Normaal

Verona. Decor van Shakespeares tragedie Romeo en Julia. Wie kent het niet.
Sindsdien ook wel de stad van de liefde genoemd.

Vele toeristen bezoeken dagelijks het huis vanwaar Julia op haar balkon de liefde verklaarde aan haar Romeo.

Maar vandaag even niet.
Vergeet de F1 in Monaco, vergeet de bizarre ontknoping bij Ado-Excelsior.
Het viel allemaal in het niet bij de grote vraag waar de hele wereld zich mee bezig hield en een ieder rond 5 uur de adem voor inhield:

Wie wint de Afvalkoers Giro 2022.

De hele nacht niet kunnen slapen, draaien in bed totdat de matrashoes er volledig af was, vol spanning voor de TV. Wiens naam mag in de analen van dit historische spel bijgeschreven worden, en voor wie blijft dit nog steeds bovenaan op de bucketlist staan?

Na een paar nagel bijtende uurtjes kwam dan toch het verlossende antwoord:

De Afvalkoers Giro 2022 Tweede Divisie is gewonnen door:

WIELERVOLGER

Hij verslaat Rawolf met 640 tegen 200.
Spannende divisie, twee goede teams, maar het is vandaag Mathieu van der Poel die het verschil maakt.
Dat had ik, om eerlijk te zijn, voor de start van de Giro nooit verwacht.
Maar Wielervolger duidelijk wel en dat maakt hem dan tot de terechte winnaar.

De naam Wielervolger zal nog eeuwen met respect worden uitgesproken. De Afvalkoers win je namelijk niet gemakkelijk.
Rawolf, je was er dichtbij man, je hebt er aan mogen ruiken. Ik hoop dat dit je inspireert tot grote daden voor de Tourpool.

Iedereen bedankt voor de bijdrages en tot de Tour!

Wielervolger

Leuk om eens een spel te winnen :) was wat geluk voor nodig met mannen als Lopez, Bardet en Almeida die niet in mijn team zaten die vroegtijdig uitvielen maar goed. Rawolf had een sterker team maar de pech dat de laatste etappe een tijdrit was.

Bedankt AB Normaal voor de organisatie!

1 2 3 4 5 6 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.