Afvalkoers Tour 2022

1 2 ... 10 11 12 13
Maillot à Pois

Fijne vakantie Ab!
Bardet bleek onverwacht goed hersteld van zijn offday gisteren. Hopelijk zet zich dat morgen verder en helpt hij me nog een rondje verder.

jefgodfather

dMijn eerste uitslag van de Afvalkoers van de Tour van dit jaar. Ik ben geen Ab Normaal met zijn verhaaltjes en allerhande feitjes. Maar ik zal mijn best doen er een leuk stukje van te maken.

UAE verloor voor de start de eerste luitenant Rafal Majka. Zoiets als het verhaal van 10 kleine negertjes ??
Maar Hirschi, Bjerg en vooral een schitterende McNullty omringen Pogacar met de nodige zorg en hulp bergop. Zij zorgden ervoor dat alle andere renners van de top 10 moesten lossen en enkel Vingegaard kon volgen. Pogacar houdt woord en valt Jumbo en Vingegaard aan. Maar de Deen bleef maar plakken aan het wiel van de Sloveen. Zijn winst, 4 seconden door de boni's. Dat is niet veel voor een dagje werken. Ik benieuwd of Vingegaard morgen ook zo nog eens kan standhouden ?
Normaal gezien is Thomas ook zeker van zijn 3de plaats. Quintana an Gaudu vechten het uit voor de 4de plaats. Voor de 6de plaats kijken Bardet (zeer goed hersteld van zijn off-day gisteren), Meintjes en Vlasov naar elkaar.
Grote Verliezer van de dag is Adam Yates die wegzakt naar plaats 9

De winnaar van de dag in de Afvalkoers is Sjonge Jonge met dank aan Vingegaard, Thomas, Vlasov en Meintjes

MensFaber met Vingegaard, Vlasov en Teuns, en Nasibal met Vingegaard, Vlasov en Jungels, scoorden niet genoeg om morgen aan de start te staan in Lourdes. Zij hebben door hun entourage dus niet genoeg kaarsjes laten branden :).
Maa vooral het ontbreken van Meintjes deed hen de dans om. De lage CQ score van MensFaber kon hem dus niet redden vandaag.
Bedankt beide heren voor het meespelen en wie weet bemachtigen jullie wel een gegeerd ticketje voor de Vuelta.

Uitslag Rit 17 - Saint-Gaudens naar Peyragudes - 20/07/2022
1 Sjonge Jonge 1 080 8 392
2 Sammysosa 960 8 708
3 Rawolf 960 8 747
4 Bonorrie 960 8 949
5 kokkie1975 880 8 972
6 Maillot à Pois 840 8 854
7 Meijers 760 8 362
8 Guido Maltempi 760 8 425
9 Ludi 760 8 482
10 Nasibal 680 8 069
11 mensFaber 642 7 879

Wie zijn geluk is morgen boven op Hautacam op ?

jefgodfather

Klassement na Rit 17
10. Nasibal
11. mensFaber
12. Vernis
13. Platje
14. SvenVDB
15. Coolietje
16. Sies
17. Bode80
18. HeldS
19. Franky122
20. Jefgodfather
21. Wielervolger
22. Arry1338
23. Rabbiej
24. Ab Normaal
25. Rije Rudy
26. Tom Kemmeren
27. BrackenRidgeCycling
28. Zwartebroekengeletrui
29. BigApple
30. Limal
31. Rimenno
32. Zwiebeln
33. Nick Vermeulen
34. Rico
35. Pier Tol
36. Zeewolde
37. Danusz1986
38. Condor van Echt
39. Teeke_de_Kapper
40. Xander24
41. Callmeal
42. Carnon Ros
43. Pirazzi

mensFaber

Zoals verwacht. Helaas!

Als je zover komt wil je ook Parijs halen, balen dus dat dat niet is gelukt! Gevochten als een Fabio maar dat mocht helaas niet baten.

Bedankt @Jefgodfather en ga zo door. Wat mij betreft een prima eerste verslag.

De resterende teams, succes!!

jefgodfather

Wat een etappe tussen Lourdes en Hautacam. Eerst een harde strijd om in de vroege vlucht te geraken. Jumbo had weer een masterplan gepland door Van Aert en Benoot in de vlucht mee te sturen.
Op de voorlaatste nieuwe col Col de Spandelles plaatste Pogacar aanval na aanval maar hij kon Vingegaard maar niet lossen en ook Kuss kon steeds terugkomen. In de afdaling zal Pogacar effe het asfalt wat dichterbij dan echt nodig was.
Dan was er nog de strijd om de Bollentrui onderweg; Geschke zal het niet worden want hij zat niet in de vlucht. Op de Aubisque deed Ciccone een gooi naar de Bollen maar hij moest passen op de Spandelles. Dan gingen alle Belgen dromen toen Van Aert als eerste bovenkwam op de Spandelles. Maar Jumbo had een ander plannetje: Kuss ging hard tempo maken en haalde de kopgroep met Van Aert bij, waarnaa Woutje weer een stevig tempo erop legde. Het plannetje werkte en Pogacar kraakte en Vingegaard haalde zijn 2de zege binnen en staat heel stevig in het Geel. en als bonus gaat hij met de Bollen naar huis. Jumbo met Geel, Groen en Bollen en naar huis. Wat een prestatie. Een kleine voorwaarde nog; geen Corona meer oplopen en zonder kleerscheuren Parijs halen.

De beste sterkste ploegen schieten nog over in dit spelletje en dat is aan de scores te zien met iedereen meer dan 1.300 punten. Bonorrie was de sterkste op Hautacam met 1.700 punten die bij behaalde met Vingegaard, Van Aert, Thomas, Martinez Poveda, Vlasov en Pinot.

Minder goed nieuws heb ik voor Meijers die maar 1.360 punten scoorde en Kokkie1975 die 1.400 punten behaalde. Dat is evenveel als Maillot à Pois maar die heeft 118 CQ punten uitgegeven.

Meijers had niet genoeg aan Vingegaard, Van Aert, Vlasov, Martinez Poveda, Meintjes.
Kokkie1975 gaat naar huis met Vingegaard, Van Aert, Martinez, Vlasov, Pinot en Bardet.

Er gaan dus 2 sterke teams naar huis, wat wel logisch is in deze fase van het spel . Proficiat met het behalen van plaats 9 en plaats 8. Hopelijk tot in de Vuelta.

Uitslag Rit 18 - Lourdes naar Hautacam - 21/07/2022
1 Bonorrie 1 700 8 949
2 Sjonge Jonge 1 680 8 392
3 Sammysosa 1 600 8 708
4 Rawolf 1 600 8 747
5 Guido Maltempi 1 460 8 425
6 Ludi 1 460 8 482
7 Maillot à Pois 1 400 8 854
8 kokkie1975 1 400 8 972
9 Meijers 1 360 8 362

Morgen gaan we eens onderzoeken of er nog snelle mannen in de 7 overgebleven ploegjes zitten

jefgodfather

Klassement na Rit 18
8. Kokkie1975
9. Meijers
10. Nasibal
11. mensFaber
12. Vernis
13. Platje
14. SvenVDB
15. Coolietje
16. Sies
17. Bode80
18. HeldS
19. Franky122
20. Jefgodfather
21. Wielervolger
22. Arry1338
23. Rabbiej
24. Ab Normaal
25. Rije Rudy
26. Tom Kemmeren
27. BrackenRidgeCycling
28. Zwartebroekengeletrui
29. BigApple
30. Limal
31. Rimenno
32. Zwiebeln
33. Nick Vermeulen
34. Rico
35. Pier Tol
36. Zeewolde
37. Danusz1986
38. Condor van Echt
39. Teeke_de_Kapper
40. Xander24
41. Callmeal
42. Carnon Ros
43. Pirazzi

Meijers

Heel jammer dat ik uitgerekend de allerlaatste bergrit niet doorkom (verdomde Pinot haha), maar goed met 2 hotseats van een Etappe of 10 geleden al een wonder dat ik in de top 10 ben geëindigd. Superleuk om aan dit spel voor het eerst mee te doen, smaakt zeker naar meer. Dank Ab voor de organisatie en Jef voor de laatste tussenstanden. Succes aan de top7!

Maillot à Pois

Inderdaad Meijers, het was een dubbeltje op zijn kant, gelukkig voor mij besloten Pinot en Meintjes om niet voor die tiende plek te sprinten en in de voor mij juiste volgorde over de meet te bollen :-)
Morgen hopen op de wederopstanding van Ewan, die de Pyreneeën veel beter lijkt verteerd te hebben dan de Alpen.

Onbekende gebruiker

De resterende 7 teams hebben allen WvA, dus dan wordt het overzicht van de sprintteams als volgt.

Bonorrie
KRISTOFF Alexander
EWAN Caleb
DAINESE Alberto

Rawolf
KRISTOFF Alexander
GROENEWEGEN Dylan

Guido Maltempi
JAKOBSEN Fabio
KRISTOFF Alexander

Sjonge Jonge
EWAN Caleb
GROENEWEGEN Dylan

Maillot à Pois
JAKOBSEN Fabio
EWAN Caleb

Ludi
JAKOBSEN Fabio
EWAN Caleb
GROENEWEGEN Dylan

Sammysosa
JAKOBSEN Fabio
EWAN Caleb
GROENEWEGEN Dylan

Normaal zou ik Jakobsen bovenaan zetten, maar na het afzien in de bergen vraag ik me af of dat morgen ook zo is. Ewan lijkt een stuk makkelijker rond te peddelen en ik vond Dylan er ook oké uitzien. Bij een normale sprint (kans op waaiers morgen!) mogen Rawolf, Bonorrie en Guido zich zorgen maken.

Bonorrie

Ik hoop daarom op een vlucht ipv massasprint @Sammysosa, De laatste jaren al vaak op de 3e vrijdag grote vluchtgroep die het mag uitvechten en nu met mogelijke waaiers best weer kansrijk. Het zou dan mooi zijn dat dan mijn favorietje wat punten gaat pakken. We gaan het morgen weten, Hup Tommy.

Ab Normaal

Spannend!! Kan alle kanten op. Even ingesloten raken kan al direct fataal zijn.

Maillot à Pois

Aiai, Jakobsen niet hersteld en Ewan houdt op 't eind nog de benen stil.
Jammer dat ik het laatste weekend en die top-5 plek net niet haal, maar het is mooi geweest.
Bedankt @Ab en @Jef, en véél succes aan de laatste 5, ik zal de ontknoping dit weekend van dichtbij volgen!

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Finallement ! Een Franse ritzege in de Tour de France en dat pas in de 18de rit. Wat een weelde bij Jumbo-Visma, 's morgens bepaleen wie er ' avonds gaat winnen, dat is misschien wat kort door de bocht. Maar ze hebben heel de Tour de France naar hun hand gezet en bepalen het verloop. Wat een prestatie. Vandaag in Cahors profiteerde Laporte optimaal van de chaotische finale waar de sprintersploegen tekort kwamen om de laatste vluchters op tijd terug te halen. Laporte sprong op zo'n kilometer van de finish naar Stuyven & Co en op zo'n 0,5 kilometer van de finish plaatste hij zijn finale aanval. Philipsen & Co geklopt. Pogacar pakt nog 5 seconden terug op Vingegaard, die daar helemaal niet wakker van zal liggen.

Sammysosa zat er een beetje naast met zijn voorspelling want Bonorrie wint deze 19de etappe tussen Castelnau-Magnoac en Cahors met 720 punten dankzij Dainese, Ewan, Vlasov, Vingegaard, Thomas en Kristoff.

Guido Maltempi en Maillot à Pois zijn beide slachtoffer van een falende vermoeide Jakobsen.
Guido scoorde enkel met Vlasov, Vingegaard en Kristoff
Maillot à Pois scoorde met Ewan, Vlasov en Vingegaard - hij werd dus ook een beetje Ge-ewaned dwz de benen stil houden als je niet meer kan winnen in de sprint
Proficiat met jullie 7de en 6de plaats. Meer zat er niet meer in voor jullie. Bedankt voor het meespelen en wie weet tot in de Vuelta

Uitslag Rit 19 - Castelnau-Magnoac en Cahors - 22/07/2022
1 Bonorrie 720 8.949
2 Sjonge Jonge 440 8.392
3 Sammysosa 440 8.708
4 Ludi 390 8.482
5 Rawolf 380 8.747
6 Maillot à Pois 230 8.854
7 Guido Maltempi 170 8.425

Wie sneuvelt er morgen in het zicht van Parijs in de tijdrit naar Rocamadour en wie mag gaan sprinten in Parijs ?

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Klassement na Rit 19
6. Maillot à Pois
7. Guido Maltempi
8. Kokkie1975
9. Meijers
10. Nasibal
11. mensFaber
12. Vernis
13. Platje
14. SvenVDB
15. Coolietje
16. Sies
17. Bode80
18. HeldS
19. Franky122
20. Jefgodfather
21. Wielervolger
22. Arry1338
23. Rabbiej
24. Ab Normaal
25. Rije Rudy
26. Tom Kemmeren
27. BrackenRidgeCycling
28. Zwartebroekengeletrui
29. BigApple
30. Limal
31. Rimenno
32. Zwiebeln
33. Nick Vermeulen
34. Rico
35. Pier Tol
36. Zeewolde
37. Danusz1986
38. Condor van Echt
39. Teeke_de_Kapper
40. Xander24
41. Callmeal
42. Carnon Ros
43. Pirazzi

Guido Maltempi

Afgetekend gesneuveld. Mooi spel, bedankt Ab en Jef voor de organisatie!

Bonorrie

Heb even de laatste 5 overgebleven deelnemers vergeleken en daarbij het volgende bevonden:
Morgen zullen 4 renners punten gaan scoren die iedereen heeft gekozen (mogelijk 5, maar Pedersen is ziek).
Dus deze kleppers maken het verschil niet in ons spel.

Meerdere scenario zijn mogelijk en alle 5 de deelnemers hebben een redelijke kans om in de finale te komen. Maar er zullen morgen toch ook weer gewoon 2 deelnemers afvallen. Dat is het enige zekere aan dit fantastische spel.

Wie zijn de sleutel-renners morgen:
1. Thomas
2. Pidcock
3. Meintjes
Zij zullen gaan uitmaken wie de volgende 2 afvallers worden. Ik verwacht namelijk geen Pinot of een gekozen sprinter bij de eerste 20 renners morgen, maar je weet nooit.

Ik heb verder verschillende scenario's bekeken om zowel @Sammysosa, als @Ludi, te laten elimineren in de tijdrit, maar ik zie hier gewoon geen mogelijkheid. Waarom juist zij; die hebben beiden JAKOBSEN en die gaat zondag in de laatste rit natuurlijk vlammen. Die moeten we dan niet in Parijs tegenkomen natuurlijk. Met JAKOBSEN zijn zij zondag de grootste concurenten voor de overige drie deelnemers.
Maar er is eerst nog de tijdrit en jawel, ik heb een hele hele kleine mogelijkheid gevonden. Er is toch 1 kansje (wel een onwaarschijnlijke maar je weet het nooit, valpartij, materiaalpech, COVID enz.) om JAKOBSEN eruit te werken..
Dat hele kleine kansje is: "Meintjes moet morgen een betere tijdrit rijden dan G. Thomas (onwaarschijnlijk, ik weet het) en in de punten fietsen. En Pidc#ck moet daarnaast ook bij de eerste 20 fietsen morgen. (die kans is wel reëel).

Mijn hoop morgen is dus gevestigd op INEOS.
En mocht Meintjes morgen onder Pidc#ck blijven en die laatste fietst in de punten, dan rij ik zondag sowieso rondjes over de Sjampselieseeee. En dat met een CQ-waarde van 8949!! ..................Hup Tommy. :)
Onwijs spannend,
moge de beste/gelukkigste winnen,
succes allemaal

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Het mag niet zo zijn voor mij, helaas zal ik op CQ-punten de koers moeten gaan verlaten. Maar 8949 is ook wel een beetje aan de hoge kant.
Ab, bedankt voor de organisatie en @jefgodfather, voor het waarnemen daarvan. Ik hoop er een volgende keer zeker weer bij te zijn.
Rawolf, Sammysosa en Sjonge Jonge veel succes morgen.

jefgodfather

De allesbeslissende tijdrit is gereden. Het verdikt is gevallen.
Wout Van Aert blijkt nogmaals een alleskunner op de fiets. Wereldkampioen Ganna kwam er vandaag niet aan te pas en die had zich de voorbij week kunnen sparen. Het draaide uit op een spannende strijd tussen Van Aert en zijn ploegmaat Vingegaard (die misschien op het einde wat inhield omdat hij in een afdaling bijna ten val kwam)

Ludi kwam er niet aan te pas vandaag met enkel Van Aert, Vingegaard, Vlasov en Martinez. Zonder Thomas was hij ene vogel voor de kat vandaag
De andere 4 scoorden allemaal 1.432 punten dankzij Van Aert, Vingegaard, Thomas, Vlasov en Martinez.
Daarbij heeft Bonorrie inderdaad de duurste ploeg en is hij de 2de afvaller
Bedankt Ludi en Bonorrie om mee te spelen en proficiat met jullie 5de en 4de plaats. Hopelijk tot in de Vuelta.

De finale sprint wordt dus gespeeld tussen Sjonge Jonge, SammySosa en Rawolf

Uitslag Rit 20 - Tijdrit tussen Lacapelle-Marival en Rocamadour - 23/07/2022
1 Sjonge Jonge 1432 8392
2 Sammysosa 1432 8708
3 Rawolf 1432 8747
4 Bonorrie 1432 8949
5 Ludi 1112 8482

Ab Normaal

Komt mijn voorspelling toch behoorlijk uit :)

jefgodfather

het berichtje van SammySosa van een paar dagen geleden eventjes aanpassen
De resterende 3 teams hebben allen WvA en Groenewegen, dus dan wordt het overzicht van de sprintteams als volgt.

Rawolf
KRISTOFF Alexander

Sjonge Jonge
EWAN Caleb

Sammysosa
JAKOBSEN Fabio
EWAN Caleb

Als SammySosa wil winnen, moet Jakobsen wel in de top 20 eindigen. Want bij een gelijkstand is de ploeg van Sjonge Jonge goedkoper

Als Sjonge Jonge wil winnen, mag Jakobsen dus niet in de top 20 eindigen

Als Rawolf wil winnen moet Kristoff dus meer moeten scoren dan Ewan en Jakobsen samen.

Ik vermoed dat het wat kort door de bocht is wat ik net heb voorgesteld. Er zijn nog veel andere scenarios mogelijk.

Mocht het ene chaotische sprint worden en Ewan Jakobsen en Kristoff eindigen niet in de top 20. Dan wint Sjonge Jonge want zijn ploeg is het goedkoopst

Welk scenario krijgen we dus morgen in Parijs ?

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Sjonge Jonge 8.392
[s]VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
THOMAS Geraint
PEDERSEN Mads
CORT NIELSEN Magnus[/s]
EWAN Caleb
[s]MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida[/s]
MEINTJES Louis
[s]KÄMNA Lennard[/s]

Sammysosa 8.708
[s]VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
THOMAS Geraint[/s]
JAKOBSEN Fabio
[s]PEDERSEN Mads[/s]
EWAN Caleb
[s]FUGLSANG Jakob
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
KÄMNA Lennard[/s]

Rawolf 8.747
[s]VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
THOMAS Geraint
PEDERSEN Mads[/s]
KRISTOFF Alexander
[s]BARGUIL Warren
FUGLSANG Jakob
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
KÄMNA Lennard[/s]

Het gaat dus tussen:

Sjonge Jonge 8.392
Ewan & Meintjes

Sammysosa 8.708
Jakobsen & Ewan

Rawolf 8.747
Kristoff

Ik vind het alsnog spannend, op de Champs Elysée kan alles gebeuren. EDIT @jefgodfather is me voor. Moge de beste man winnen!

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Kijk uit voor Meintjes!
HIj staat 10 seconden achter Bardet, volgens mij gaat hij voor de boni's op die 7de plek alsnog te pakken ;-)

Sjonge Jonge

Voor deze laatste etappe heb ik Meintjes geselecteerd, die moet hier het verschil gaan maken.

Een kopgroep met 20+ 'nobody's' mag uiteraard ook.

Maar goed, we weten dat er gesprint gaat worden, dus denk ik dat we Sammy alvast mogen feliciteren.

Na vorig jaar de Tour gewonnen te hebben, dit jaar de Giro en nu weer de finale van de Tour heb ik het idee dat ik het trucje inmiddels wel een beetje in de vingers heb (en zal je zien dat ik in het openingsweekend van de Vuelta er uit lig....).

Ab, bedankt voor de meer dan prima organisatie weer, Jef bedankt om de laatste loodjes over te nemen.

Onbekende gebruiker

Er zat iemand flink te vloeken hier. Gefeliciteerd @Rawolf ! Het is je gegund.

jefgodfather

Een voorspelbare etappe kregen met een trage aanloop naar Parijs voor alle traditionele foto's te nemen en een glaasje champagne te drinken. Eens in Parijs rondjes draaien op de Champs-Elysées en dan gaan sprinten. Jasper Philipsen was duidelijk de sterkste en er stond niemand op de finishfoto, zo formidabel sterk heeft hij gesprint

Het was een schitterende attractieve Tour die we de voorbije 3 weken hebben voorgeschoteld gekregen.

Rawolf wint de Afvalkoers Tour de France 2022 dankzij de 3de plaats van Kristoff.
De grote favoriet Sammysosa wordt 2de door een teleurstellende sprint van Ewan (8ste) en Jakobsen (13de)
De derde plaats gaat dus logisch naar Sjonge Jonge met enkel Ewan
Proficiat alle 3 met jullie podiumplaats.

Ik wil iedereen bedanken om mee te spelen en ook Ab Normaal wil ik bedanken voor de organisatie van dit spel. Geniet nog van je vakantie Ab.

Eindklassement Afvalkoers Tour 2022
1. Rawolf
2. Sammysosa
3. Sjonge Jonge
4. Bonorrie
5. Ludi
6. Maillot à Pois
7. Guido Maltempi
8. Kokkie1975
9. Meijers
10. Nasibal
11. mensFaber
12. Vernis
13. Platje
14. SvenVDB
15. Coolietje
16. Sies
17. Bode80
18. HeldS
19. Franky122
20. Jefgodfather
21. Wielervolger
22. Arry1338
23. Rabbiej
24. Ab Normaal
25. Rije Rudy
26. Tom Kemmeren
27. BrackenRidgeCycling
28. Zwartebroekengeletrui
29. BigApple
30. Limal
31. Rimenno
32. Zwiebeln
33. Nick Vermeulen
34. Rico
35. Pier Tol
36. Zeewolde
37. Danusz1986
38. Condor van Echt
39. Teeke_de_Kapper
40. Xander24
41. Callmeal
42. Carnon Ros
43. Pirazzi

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.