WFL: Vuelta 2022 - Wielerflits Fantasy League

1 2 ... 6 7 8 9 »
Drossard Kudus

Etappe 21: Las Rozas > Madrid – vervolg
Rabbiej is dus de WFL-champion van deze Vuelta, Mithrandir sluit de ronde af als nummer 2. Maar wat voor de rest van ons? Laten we beginnen bij de troostfinale tussen Ab Normaal en pirazzi. Ab Normaal teert vandaag op zijn eindpunten, zoals de 60 punten van Robert Stannard voor zijn tweede plaats in het bergklassement. Daarmee wint hij het duel met pirazzi en wordt zo dus derde.

Naar het eerste troosttoernooi dan. Daar vond namelijk de Loser Bowl plaats, in de strijd om de #1 pick bij een volgende draft. Bij de etappepunten leek SvenVDB nog een geruststellende voorsprong te pakken, maar met Remco Evenepoel in de gelederen wordt er door Bonorrie een flink puntenaantal gepakt. Winst in het algemene en jongerenklassement en top 5 plaatsen in het punten- en bergklassement brachten ruim 200 punten in het laatje en daarmee ook de winst voor Bonorrie. Ook zagen we hier de rematch van de vorige Wieler Bowl, tussen mij en Arry1338. Ditmaal echter om plek 11. Wederom weet ik dit duel te winnen, maar vooral als pleister voor het bloeden. Geen beste ronde voor mij en Arry1338.

Het tweede troosttoernooi dan. Ook nog interessant want naast een ereplaats (5e) was hier ook nog een waardevolle pick (#5) te verdienen. Zwartebroekengeletrui vs. King Kelly, twee teams die met iets meer geluk de Wieler Bowl hadden kunnen halen. Gelijkaardige selecties, maar het is puntenpakker Enric Mas die die 5e plek over de streep sleurt voor King Kelly. Hetzelfde geldt voor vernis, die met een sterke Mas het Evenepoel-geweld van bastaix af weet te houden en de zevende plek opeist.

Uitslagen
Wieler Bowl II[/i]
Rabbiej (366 - 326) Mithrandir

Plek 3
Ab Normaal (404 - 282) pirazzi

Plek 5
Zwartebroekengeletrui (318 - 481) King Kelly

Plek 7
vernis (424 - 399) bastaix

Loser Bowl II[/i][/u]
SvenVDB (271 - 355) Bonorrie

Plek 11
Arry1338 (220 - 126) Drossard Kudus

Eindstand
1 * Rabbiej (15-9) Wieler Bowl Champion
2 * Mithrandir (13-11)
3 @ Ab Normaal (18-6) Regular Season Champion
4 @ pirazzi (11-13)
5 @ King Kelly (15-9)
6 * Zwartebroekengeletrui (14-10) Winnaar Divisie Rojo
7 * vernis (7-17)
8 # bastaix (12-12) Winnaar Divisie Jaune
9 # Bonorrie (9-15) Loser Bowl Champion
10 @ SvenVDB (14-10)
11 # Drossard Kudus (11-13)
12 # Arry1338 (5-19)

Drossard Kudus

Hoeveel ongeluk (of gebrek aan skill) ik heb in de drafts hoeveel geluk ik heb in de volgorde waarin ik mijn tegenstanders tref. Ik had echt stijf onderaan moeten staan als we naar het aantal punten kijken maar ik draai gewoon nog mee.

Met 490 punten voor en 463 punten tegen heb ik ruim de helft minder dan de andere 2 leiders.

Dat was de constatering van Rabbiej na een week koers. Twee weken later kroont hij zichzelf tot winnaar van de Vuelta editie van deze uitgave van de WFL. Nog altijd staat Rabbiej tweede van onderen qua puntenaantal, nog ruim 150 punten achter een laagvlieger als ikzelf. Het tekent hoe hard de winst-verlies rekening kan zijn en wat voor mooie omwentelingen er nog mogelijk zijn, zeker in een knock-out format. Rabbiej, nogmaals gefeliciteerd met de overwinning!

Daarmee komt er een einde aan dit spel. Allereerst wil ik graag iedereen bedanken voor het meespelen. Zonder deelnemers immers geen spel! Voor mij was het door omstandigheden toch een drukke periode, waardoor ik het spel veel minder punctueel bij kon houden dan tijdens de Tour. Tel daarbij op een veel mindere voorbereiding en het feit dat de Vuelta in mijn ogen qua feeling de derde grote ronde is en je hebt al gauw een heel rommelig vergelijk. Daardoor bijvoorbeeld ook niet de uitgebreide statistieken, die eigenlijk wel bij een Amerikaans sportspel horen. Hopelijk heeft dat niet afgedaan aan het spelplezier. Normaliter volgt er een nieuwe editie tijdens de Giro volgend jaar. Tot die tijd bedankt voor het meespelen!

Mithrandir

Dankjewel voor de organisatie Drossard.
En felicitaties voor Rabbiej.
Zelf blij met mijn voor mij verassende 2e plaats.
Ik ben er graag weer bij als er een Giro editie komt.

Ab Normaal

Wederom bedankt voor de vlekkeloze organisatie DK. Ik heb er weer enorm veel plezier aan beleefd. Hoop dat je er volgend jaar mee door gaat.
Nog steeds een beetje verdoofd door dat onwaarschijnlijke verlies in de halve. Zeker nu ik het puntenaantal van de laatste etappe zie.
Rabbiej, nogmaals van harte gefeliciteerd met je overwinning.

pirazzi

Gefeliciteerd Ab Normaal en anderen! Het sprinten in de laatste etappe won ik misschien wel maar met de eindpunten erbij was dat niet genoeg! Drossard Kudus had ik al bedankt op de vorige pagina. ;)

Arry1338

Bedankt voor de organisatie Drossard! Van samen spelen in de finale in de Tour tot het gevecht om plek 11.. het kan verkeren. Ik weet in ieder geval zeker dat het in de Giro niet slechter kan gaan. Ook iets om me aan op te trekken ;)

SvenVDB

Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn ploegje, het 3e beste gescoord qua punten en de meeste punten tegen.. Dus een beetje pech met de loting misschien.

Wel blij dat ik volgend jaar als 2e mag gaan kiezen!

Dit is één van de leukste spellen op het forum, keep up the good work Drossard!

1 2 ... 6 7 8 9 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.