Vuelta 2022 – Bagagedragerspel.

« 1 2 3 4 ... 10 11
Bonorrie

Beste wielerliefhebbers,

Na een succesvolle Giro en Tour zou het bagagedragerspel voor de Vuelta voor het 2e jaar achterwege blijven. Niks daarvan we gaan deze zomer gewoon verder met het bagagedragerspel, ook voor de Vuelta. Omdat wielervolger met vakantie is ben ik zo vrij geweest de organisatie van dit schitterende spel op me te nemen.

Hoe werkt het spel
– Elke etappe klim je achterop bij een renner
– Je krijgt zowel qua tijd, als qua puntenklassement, als qua bergpunten – exact wat deze renner krijgt in deze etappe
– Je moet elke etappe een andere renner kiezen. Elke renner mag je dus maar 1x gedurende de hele ronde kiezen. Dus als je Peter Sagan in etappe 1 gebruikt, dan kan je hem niet meer gebruiken in een andere etappe.

Elke dag tel ik de tijden op, en de punten op en de bergpunten van die etappe op bij wat je al had over eerdere etappes. En we hebben dus 3 klassementen.

Wie qua tijden wint – wint het rood. En wie qua punten wint, wint het groen. En wie qua bergpunten wint, wint de blauwe bollen. Allemaal voor de eer en eeuwige roem.

Reglement
Deadline voor iedere etappe is 1 seconde voor het startschot gegeven wordt. Je kan je renner uitsluitend insturen via e-mail naar [email protected] en vergeet niet je forumnaam te vermelden.

Inzendingen per etappe moeten bevatten:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– etappenummer
– voor en achternaam renner voor die etappe

Een inzending per etappe ziet er dan bv. als volgt uit:
Wielervolger
Etappe 1
Chris Froome

LET OP: je hoeft dus steeds maar 1 etappe vooruit te voorspellen. Als je op vakantie gaat of weinig tijd hebt mag je gerust een paar etappes vooruit insturen. Vergeet dus niet om steeds te vermelden over welke etappe het gaat.

– Deelnemers met renners met DNF, DSQ of DNS in de daguitslag krijgen in het spel de tijd van de laatst gekozen renner door de andere spelers + 1 minuut. Dit om de tijdsverschillen wat meer beperkt te houden.
– Inzendingen die te laat zijn of wie niets heeft opgestuurd krijgen de tijd van de laatste renner binnen de tijdslimiet en uiteraard geen punten.
– Je kan nooit meer tijd verliezen dan de allerlaatste renner in de daguitslag.
– Wie tweemaal niets instuurt schrap ik uit het spel.
– Bonificatieseconden onderweg en aan de finish tellen uiteraard ook mee.

Ik probeer steeds na elke etappe de klassementen te updaten. Soms kan dit wat later op de avond zijn maar je hoeft daarop niet te wachten om je renner voor de volgende etappe door te sturen.
We starten met een ploegentijdrit, maar ook voor die etappe moet een renner worden ingevuld, dus geen team!! De eerste renner moet ingestuurd worden voor de start van de ploegentijdrit op 19 augustus.
Veel plezier en succes iedereen.

Erelijst
Tour 2020: Geel: Erveedeeee Groen: Zwartebroekengeletrui Bollen: Dspiky
Vuelta 2020: Rood: Erveedeeee Groen: BrackenRidgeCycling Bollen: BigApple
Giro 2021: Roze: Ezequiel Paars: King Kelly Blauw: Kievit
Tour 2021: Geel: King Kelly Groen: Sies Bollen: King Kelly
Vuelta 2021: spel helaas niet doorgegaan
Giro 2022: Roze: Limal Paars: Bastaix Blauw: Niek-vdv
Tour 2022: Geel: Xander24 Groen: Ditisdavid 396 Bollen: Kooltje 62

Meijers

Held! Ik doe graag mee!

Ab Normaal

Top Bonorrie. Helemaal geweldig.
Ik ga zeker meedoen.

Hoe doe je het bij de TTT in etappe 1?

Bonorrie

Staat in het reglement Ab, gewoon een renner opgeven.
Komt in de ploegentijdrit een opgegeven renner later binnen dan de rest krijgt je de tijd van die renner. Ik hou de tijden van de ploegentijdrit aan, zoals die in de etappe-uitslag worden opgenomen. Dus dit spel houdt geen rekening met maximaal verlies.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ok. Thanks. Dat laatste wilde ik graag weten.

Laatst gewijzigd
Limal

Oh wauw, Bonorrie, topnieuws dit!

Na afwezigheid bij de Tour vanwege vakantie doe ik graag terug mee. Kwestie van aan te tonen dat mijn Roze trui in de Giro puur beginnersgeluk was :-)

bastaix

Schitterend,Bonorrie...
Ik neem graag deel

JapieJapo

Ik doe ook graag mee!!

Xander24

Dank Bonorrie, super blij dat je de organisatie op je neemt, ik doe graag weer mee

VincentK

Ook een geweldig leuk spel (ook omdat bijvoorbeeld het concept van bijvoorbeeld de afvalkoers op dit forum dat ook is). Ik doe graag mee.
Om mee te doen hoef je vanaf etappe 1 alleen maar dagelijks mijn renner van de dag op te sturen?

Laatst gewijzigd
Noordbiker

Heb met de Giro meegedaan, leuk spel.
Tour was ik op vakantie, maar met de Vuelta wil ik wel weer op de bagagedrager springen.
Als er nog plek is natuurlijk ;)

Arry1338

Nice ik spring erop!

Bonorrie

'@VincentK,
Klopt, vóór de start van elke etappe moet je een renner per mail hebben opgegeven.
En mocht je om wat voor reden minder tijd hebben, mag je ook vooruitwerken door meer renners op te geven.

pirazzi

Leuk, doe graag weer mee mee.

SvenVDB

Ik doe ook graag weer mee. Bedankt Bonorrie!

ZwartebroekengeIetrui

Ik ook doe graag weer mee.

Wielervolger

Superleuk dat je deze Vuelta wil organiseren Bonorrie. Ik doe tijdens mijn vakantie heel graag mee als deelnemer :)

Drossard Kudus

Top dat je de organisatie deze Vuelta overneemt Bonorrie! Ik speel graag mee.

Rabbiej

Ben ook van de partij! Uit de vorige ronden wel geleerd om vooraf wat renners door te geven. Succes met de organisatie Bonorrie.

Kanarie

Prachtig spel, ik doe weer mee!

Bizziecle

Leuk Bonorrie doe graag weer mee

Terrasknakkers

Nice! Ik doe graag mee

Bonorrie

Dat is helemaal oké @Wielervolger, fijne vakantie
En als je nog een bestandje hebt wat ik kan gebruiken hoor ik het wel.
Hoef het wiel dan niet opnieuw uit te vinden :)

HeldS

Ik doe ook graag mee, leuk spelletje!

Supra

Heel leuk, ik doe mee!

« 1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.