Vuelta 2022 Over-de-kop-Wisselspel

1 2 3 4 ... 7 8
Berend

Helemaal prima, dank voor het organiseren :)

Laatst gewijzigd
tempo789

Na de machtsgreep van Remco Evenepoel ziet het tussenklassement er als volgt uit:

*** Tussenstand na etappe 6***
878 vernis
857 jappe666
847 Limal
827 Bonorrie
821 Rabbiej
813 Arry1338
799 Berend
775 Ab Normaal
752 Tempo789
738 SvenVDB
704 LuukGoverde
689 Xander24
639 De Poezelige Poeksel
534 BrackenRidgeCycling
488 Meijers
464 Supra
381 pirazzi

pirazzi

Ik mis de punten van het ploegenklassement.
Vandaag Ineos derde.

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Zojuist mijn 6e (!) wissel doorgestuurd.
Vergat bijna de winnaar van morgen op te nemen in mijn team :)

SvenVDB

Er wordt hier al veel gewisseld, houd er niemand rekening met eventuele uitvallers?

Ik heb nog niemand gewisseld, ben stilaan over mijn eerste transfer aan het denken :-D

Arry1338

Maar jij had dan ook geen team vol sprinters ;0

Daarnaast kan het langer vasthouden van sprinters in ons geval een groot gemis aan punten opleveren.

Ab Normaal

Tweede en derde wissel verstuurd.

pirazzi

Voor zaterdag en zondag neem ik aan Ab want de bedoeling is toch 1 renner per etappe eventueel wisselen?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Er wordt hier al veel gewisseld, houd er niemand rekening met eventuele uitvallers?

Ik "moet" wel wisselen om punten te halen want de renners van mijn beginopstelling hebben geen punten gehaald behalve Jarrad Drizners en Carl Fredrik Hagen.

Ab Normaal

Owww, maar 1 per keer? Dat heb ik helemaal gemist! Ai. Even wijzigen dan.
Als ik dat geweten had, had ik een dag eerder al gewisseld. Dom.

Laatst gewijzigd
tempo789

Er wordt inderdaad al flink gewisseld. Team Vernis had een team vol sprinters, heeft er al 3 gewisseld voor klassmentsmannen, maar scoort er alsnog op los in een semi-sprinters-rit. Hij neemt steeds iets meer voorsprong op de rest. Ondertussen heeft Limal mooi gescoord met een gewaagde wissel van Fred Wright. Gaat hij zijn goede benen nog belonen met een etappeoverwinning?

*** Tussenstand na etappe 7***
1039 vernis
997 jappe666
982 Limal
981 Bonorrie
955 Rabbiej
914 Ab Normaal
904 Arry1338
903 Berend
898 Tempo789
802 LuukGoverde
792 Xander24
778 De Poezelige Poeksel
678 SvenVDB
603 Meijers
599 BrackenRidgeCycling
560 Supra
439 pirazzi

Na etappe 7 wissel ik VAN WILDER Ilan voor HINDLEY Jai.

Edit: wissel van pirazzi gemist, hij scoort 12 extra punten met AYUSO Juan in etappe 7.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Wissel voor etappe 8 gestuurd om 9:08 uur. ;) Nog 235 punten over voor de laatste wissel als mijn berekening klopt.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Tenminste, als de wissel voor Ayuso gelukt is, of ging dat niet door omdat ik me had vergist in zijn CQ waarde? Gaf 174 op in de mail terwijl dat 178 moest zijn.
Edit: Top! 👍

Laatst gewijzigd
vernis

mijn 4e wissel is doorgestuurd

pirazzi

Het lijkt me logisch dat als je een uitvaller hebt je die gaat wisselen? Maar ik zie nog teams met al uitgevallen renners.
Bijvoorbeeld Vendrame en Stewart. Die laatste viel pas vandaag uit natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Berend

Nou ja, je mag maar 8x wisselen dus misschien kan wachten ook lonen zodat je nog wissels over hebt voor uitvallers in de 3e week :)

pirazzi

Wie weet, maar elke etappe zonder punten voor een renner is er 1!
Mijn achtste wissel zojuist gemaild.

Supra

Kan het zijn dat mijn wissel voor de etappe van vandaag niet doorgevoerd was? Ik stuurde mail om 12u57 en etappe startte volgens wf voorbeschouwing om 13u10.

pirazzi

'@Supra: De wissels zijn bijgewerkt t/m etappe 7 volgens mij als je het overzicht op pagina 1 bekijkt.

Arry1338

Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van dit concept. Naast de bagagedrager en het afvalkoers spel is dit weer een leuke toevoeging aan de mogelijkheden dat wielrennen biedt voor het spelen van spellen hieromtrent.

Hoop dat je het volgend jaar in de Giro nog eens zult doen!

BrackenRidgeCycling

5e wissel doorgegeven.

Arry dit is zeker een leuk spel, zoals de meeste cq spellen

vernis

5e wissel ook doorgegeven

pirazzi

Ik had nog een vraag over de regels, bijvoorbeeld het wisselen:

De deadline voor elke wissel is de starttijd van de eerstvolgende etappe.

Stel dat ik gisteravond Wout Poels had opgegeven als wissel en ik verneem vanochtend dat hij niet start, kan ik die wissel dan ongedaan maken via de mail of Wout Poels vervangen door iemand anders?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Eens met de lofuitingen van Arry. Ook ik vind dit een zeer waardevolle toevoeging aan het spellenarsenaal!

tempo789

@pirazzi: Ja, dat mag.

@Arry en de rest: Thanks! Het is best een hele klus om het allemaal bij te houden. Daar moet ik wel een handigheid voor vinden. Bijvoorbeeld minder wissels, alleen op rustdagen wisselen of zelf wissels invullen in een gedeeld Google Docs bestand oid. Wat ik ook heb gemerkt is dat veel dezelfde renners worden gekozen, dat is toch wel een nadeel van het spel vind ik. Wat dat betreft is Arrys CQ-spel een hele leuke.

Tips en ideeën voor een volgende editie zijn welkom!

1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.