WIELERMASTER CQ-SPEL 2023 – DIVISIE 2

1 2 ... 10 11 12 13
ivo001

Justin Wolf heeft nog steeds geen contract lijkt het. Dan zou ik de helft van 0 terug kunnen krijgen misschien ;)

jefgodfather

'@ Mailot à Pois: Net zoals in Divisie 1 zijn dit de spelregels ivm Lopez . Voor de B&B renners Mozzato en Laurance is er geen probleem want zij hebben al een andere ploeg gevonden. Quintana is geen issue want hij is niet gekocht.
Mocht er geen verandering zijn in de situatie van Lopez voor 1 januari, dan krijg je na 1 januari de kans om een nieuwe renner aan te trekken voor afgerond 418 punten = (835/2). Deze moet wel doorgegeven zijn voordat de eerste belangrijke race van het jaar gedaan is (volgens mij het Australisch TT kampioenschap). Je mag voor de zekerheid al een renner doorgeven voor just in case.

Voor al deze renners geldt natuurlijk dat er altijd een kansje is dat ze toch nog gaan rijden omdat ze later nog een contract zouden kunnen krijgen, maar daar ga ik niet moeilijk over doen. Je kan altijd kiezen om niet te ruilen natuurlijk als je denkt dat ze toch nog een contract gaan krijgen.

Chasse_patate

Opgelost, Lopez heeft een team.

Limal

Benieuwd of MàP beslist heeft om te wisselen of niet. Indien niet dan kunnen de resultaten van Oscar Sevilla in 2019 misschien een indicatie zijn van het aantal punten dat iemand kan scoren vanuit een Z-Amerikaans continentaal team. Die reed toen mooie eindklassementen in o.a. San Juan (waar we MAL meteen aan het werk gaan zien), Qinghai Lake en een rits 2.2 wedstrijden, goed voor een cq-oogst van 339. Als MAL een gelijkaardig programma kan rijden, met wat extra punten erbij voor de kampioenschappen, dan zou hij met zijn talent zomaar op 500 à 600 punten kunnen uitkomen.

Ervan uitgaande dat hij mag blijven koersen van de UCI...

Laatst gewijzigd
ivo001

Justin Wolf (0), heeft nog steeds geen contract lijkt het. Mag ik hem inwisselen? Ik had ook nog 56 ongebruikte punten, zou ik hier iets van mogen gebruiken voor de vervanging?

Maillot à Pois

'@Limal
Ik zal je uit je lijden verlossen: ik heb Lopez niet vervangen - deels prinicipieel, maar ook omdat ik het een beetje uit het oog verloren was ;-)
Ik zag dat er bij divisie 1 al een eerste tussenstand is - dat vind ik een goed idee, dan heb ik dankzij Plapp alvast minstens één keer aan de leiding gestaan dit jaar ;-)

jefgodfather

'@Ivo001 strikt volgens de regels had je hem moeten inruilen voor de start van de eerste belangrijke wedstrijd en die was gisteren met het NK van Australie.
Maar ik zal soepel zijn, je mag dit nog in orde brengen voor de start van de Tour Down Under en voor de eerlijkheid neem je best geen renner die gescoord heeft in de Australische kampioenschappen

Normaal krijg je de helft van je budget om te besteden, maar je hebt aangekocht voor 0 CQ punten
Je hebt inderdaad nog een restbudget van 56 CQ punten, dat mag je nog gebruiken om een vervanger aan te trekken

@Maillot à Pois, ik was van plan om de eerste tussenstand volgende week te posten, dan heb ik ineens de wegrit en de tijdrit in één tussenstand verwerkt.
Maar de wegrit zorgt voor meer punten dus grote kans dat je volgende week ook nog steeds aan de leiding zal staan

ivo001

'@jefgodfather

Bedankt, had even geen rekening gehouden met de deadline van Australië.

Dan ruil ik graag voor WALLS Matthew (10), mijn pupil van 2021.

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Het seizoen is begonnen met de nationale kampioenschappen in Australië
Dit is dus het eerste tussenklassement met als Maillot à Pois als eerste leider dankzij Plapp.
BrackenRidgeCycling en Kartje staan gedeeld 2de dankzij Matthews en Vine

Tussenklassement dd 15/01/2023
1 Maillot à Pois 120
2 BrackenRidgeCycling 50
2 Kartje 50
4 Ivo001 25
5 Edjahh 20
6 Limal 6
7 Shiraz 5
8 Jefgodfather 0
8 King Kelly 0
8 BBFlood1 0
8 Sies 0
8 Rawolf 0
8 Sjonge Jonge 0
8 Michiel Schut 0
8 Javier 0
8 Geel Zwarte Bril 0
8 Flowtosti 0
8 Hapsnurker 0
8 SvenVDB 0
8 Noordbiker 0
8 Pier Tol 0
8 The Wolfpack 0
8 Bastaix 0

ivo001

En opeens stopt mijn renner Antunes er mee, ondanks dat hij nog van team gewisseld was.

Edjahh

De eerste zege van het seizoen is binnen! Hopelijk kan Bettiol deze proloog zege Down Under omzetten in een sterke eindklassering.

shiraz

Voor mij begint het seizoen ook mooi. Meteen een één-tweetje met Bauhaus en Ewan.

kartje

Ahaa ook voor mij zijn de eerste punten binnen met Mauro Schmid en Jaye Vine!

ivo001

En ook Hindley heeft wat puntjes binnen. Die had ik eigenlijk nog niet op niveau verwacht. Ook O'Connor gewoon in de eerste groep en op een half minuutje van de leider.

Limal

Twee van mijn talentjes, Strong en Page, zijn ook goed aan het seizoen begonnen. In het AK zullen ze nog wel wegtuimelen, maar ik ben alvast benieuwd naar wat ze kunnen in die rit van overmorgen.

King Kelly

Geachte lezer, bij deze wordt aan u voorgesteld de wielerploeg onder leiding van King Kelly, die komend seizoen uitkomt in het WIELERMASTER CQ-SPEL 2023 – DIVISIE 2.

Ploegleider Kelly, inderdaad, vernoemd naar de roemruchte Sean Kelly, is vol vertrouwen dat het doel voor komend seizoen gehaald gaat worden. Onder het motto “meedoen om te winnen” is de doelstelling van het team aangescherpt ten opzichte van seizoen 2022, toen een 5e plek in de eindrangschikking werd behaald. Nu verwacht de sympathieke Ierse ploegleider een top 3 plaats. Kelly baseert dat o.a. op de samenstelling van zijn ploeg, de ervaring die zijn staf heeft opgedaan en de verwachtingen van sponsor King Pepermunt. Dat laat bij monde van Commercieel Manager Laurent Lemond weten dat de lat hoog ligt. “We hebben veel geïnvesteerd in het team, met pepermunten gesmeten om goede renners aan te trekken. Na twee seizoen het aanmodderen van Kelly te hebben geaccepteerd, moet hij dit jaar laten zien wat hij waard is. We kennen zijn managerskwaliteiten, die eigenlijk geenzins voldoen aan de hoge eisen die wij als sponsor stellen aan het team. Daarom hebben wij besloten om dit seizoen de gerenommeerde wieleranalist Greg Fignon als supervisor aan het team te verbinden. We zijn blij met zijn komst”. Lemond benadrukt dat de eindverantwoordelijkheid bij Kelly blijft liggen. Kelly zelf reageerde niet verrast op de aanstelling van Fignon. “Greg was al langere tijd aan het loeren op een functie in het team. Waar hij ons kritisch volgt worden zijn azijnzure voorspellingen al twee jaar op rij geloochenstraft door de prima resultaten van het team. Logisch dat hij nu deel wil uitmaken van onze successen”.

Want dat succes gaat volgen, dat is voor Kelly een zekerheid. “Zonder hoog van de toren te willen blazen, ik heb namelijk hoogtevrees, stel ik vast dat dit team het beste is dat ik in drie seizoenen onder mijn hoede heb gehad. En dan is er nog niet eens gefietst! De voorbereiding was geweldig, de sfeer fantastisch en de nieuwe witte fietsen die we hebben zijn gemaakt om te winnen”. Dat de nieuwe fietsen afkomstig zijn van Van Moof doet de ploegleider glimmen van trots. Een dergelijk merk, dat pas kort op de markt is, wil zich profileren. Dat ze voor ons kiezen is een teken van vertrouwen”. Met de electrische fietsen van Van Moof verwacht Kelly een beslissende voorsprong te nemen op de concurrentie. Supervisor Greg Fignon plaatst wel een kanttekening “door het groene imago dat we nastreven, zijn de fietsen voorzien van zonnepanelen. Die werken echter niet als het regent, het kouder is dan 20 graden en in bergachtig gebied. Daarnaast zijn ze met een oppervlakte van 5 vierkante meter wat aan de grote kant. Nog niet iedere renner is gewend aan een dergelijk scherm achter op zijn fiets. En als er wind tegen is geeft het grote uitdagingen”.

Op verzoek van Wielerflits bespreekt ploegleider King Kelly het team, waar supervisor Greg Fignon per rijder een puntentotaal voorspelt.

MAS NICOLAU Enric - aangekocht voor 1.237 pepermunten - Kelly: “Het is overduidelijk dat als het klassement prioriteit heeft, mijn team moet beschikken over renners die in twee grote rondes top 10 moeten rijden. Mas rijdt twee grote rondes per seizoen waar hij steevast in de top 10 eindigt. Daarnaast is hij de enige renner in zijn ploeg Movistar met een beetje kwaliteit. Die gaat dus vaak uitgespeeld worden. In de Ronde van Lombardije was hij de enige die Pogacar kon volgen, waardoor Mas ook nog eens in een ééndagskoers scoorde. Een topper”!
Fignon: “Tsja, een renner die symbool staat voor Team King Pepermunt. Er is kwaliteit aanwezig, maar niet genoeg voor echte winst in een grote ronde. Ik verwacht zo’n 1.200 punten van Enric Mas, ook omdat Valverde hem niet meer in de weg zit”.

YATES Simon – 934 pepermunten – Kelly “Ook Simon is de absolute klassementskopman van zijn ploeg. Hoewel dat niet altijd uit de verf komt in rondes van 3 weken, is deze Yates juist heel geschikt voor koersjes die een week duren. Ik ben alvast zeer tevreden met zijn 2e plek in de Tour Down Under 2023”.
Fignon: “Aardige klassering van Simon in Australië, maar de tegenstand was daar ook heel matig. Dat je al niet kan winnen van Jay Vine, een derderangs renner die via Zwift zich een plaats in het profpeloton kocht, daarmee bevestigt Simon zijn eigen beperkingen. Een punt of 800 gaat het worden”.

STUYVEN Jasper – 627 pepermunten – “Eindelijk”, verzucht Kelly “heb ik Jasper kunnen overtuigen om voor mijn team te kiezen. Zijn multitalent gaat uitgespeeld worden in de Vlaamse klassiekers. En dan is hij ook nog een betere sprinter dan Jakobsen”.
Fignon: “Stuyven is een garantie voor een aantal top 15 klasseringen in het voorjaar. Qua sprintkwaliteiten is Kelly te kortzichtig, die 4e plek in de koninklijke sprint op de Champs Elysee in 2022 was omdat Stuyven per ongeluk voorin meezat om Pedersen te piloteren, terwijl Jakobsen uit zijn pedaal schoot en daardoor niet meedeed in de sprint. Mijn verwachting is 550 punten”.

TURNER Benjamin – 627 pepermunten – Kelly vertelt “we zochten nog een jongeling voor ons team. Ik heb daarom voor deze Turner gekozen, want zijn voornaam is Benjamin”.
Fignon: “Benjamin is niet de Benjamin van deze ploeg, in het opleidingsteam rijden jongere renners. Maar hé, het aantrekken van deze topper in spé geeft wel aan dat Kelly het wielrennen beter is gaan volgen. Dat wil zeggen, hij heeft goed opgelet toen de kenners aangaven dat dit een jongen met potentie is. Daarnaast is het voor de sponsor aantrekkelijk een jongen te hebben die het goed doet in Nederland. Zo won Turner de ZLM Tour en werd hij 2e in de openingstijdrit van de Vuelta, gereden in Utrecht. Zoiets wordt gewaardeerd door King Pepermunt. Hij levert zo’n 500 punten”.

BENNETT Sam – 765 pepermunten – Kelly draait er niet omheen “er moet een Ier in mijn ploeg. En omdat Stephen Roche niet meer rijdt en ook zijn neef Dan Martin er mee gestopt is, kom ik dan uit bij Sam Bennett. Hij reed twee seizoen terug ook in mijn ploeg, maar werd toen getreiterd door Pat Lev. Sam kent na twee moeilijke jaren zijn beperkingen en heeft in Danny van Poppel de beste lead-out ter wereld, en direct toegang tot de kennis van de beste sprinter ter wereld ooit. De vader van Danny is namelijk Jean-Paul van Poppel, wat een kanjer”.
Fignon: “Ik wil het enthousiasme van Kelly wel even temperen. Bennett is de 30 gepasseerd, evenals zijn eigen hoogtepunt. Dat zijn voortekenen dat het verval is ingetreden. Daarnaast rijdt hij bij Bora, een team dat zich richt op klassementen in grote rondes. Daar is geen plek voor een topsprinter. Wellicht is dat ook de reden dat Bennett daar rijdt, en niet meer bij Quickstep. Maar hij pakt vast wel 500 punten”.

DE LA CRUZ MELGAREJO David – 199 pepermunten – “Ook deze jongen zat eerder in mijn ploeg” glimt Kelly. “Voor deze prijs is hij een koopje, gaat gewoon een paar keer top 10 rijden in de kleinere rondes. En omdat hij voor Astana rijdt, waar echt niemand iets kan, wordt hij automatisch geselecteerd voor twee grote rondes”.
Fignon: “Het rotsvaste vertrouwen dat Kelly soms heeft in troosteloze renners zonder talent is schrikbarend. Ik was net te laat terug van de hond uitlaten, anders had ik voorkomen dat dit contract getekend werd. Die hond stond iets te lang te zeiken, en dan krijg je dit soort gezeik, dat De la Cruz in deze ploeg rijdt. Doordat Astana Cavendish heeft aangetrokken, zal die ploeg in de grote rondes publiciteit willen pakken met sprints. Dat team heeft trouwens ook steeds meer oude renners in dienst. Als Israël Start Up Nation het bejaardenhuis is van het wielrennen (met o.a. Froome en Woods), dan is Astana toch zeker de aanleunwoning binnen de UCI”.
Pas na lang aandringen wil Fignon nog een verwachting plakken op de punten die De la Cruz gaat scoren. “Omdat je voor het uitrijden van een koers punten krijgt, schat ik hem in op 100 punten”.

DEHAIRS Simon – 75 pepermunten – Kelly geeft aan veel vertrouwen te hebben in hem. “Zijn sprinttalent is onmiskenbaar. Heeft afgelopen seizoen wat ervaring kunnen opdoen en dat zal zich, dankzij het uitgekiende beleid dat onze ploeg heeft, gaan uitbetalen”.
Fignon: “Iedereen is op zoek naar “de nieuwe De Lie”. Maar dat is Dehairs nie. Gewoon de 3e sprinter in het Alpecin team, dat enkel en alleen koerst voor MvdP. Simon zal mogen starten in races als de Gooikse Pijl, Le Samyn en als hij zijn best doet ook mogen deelnemen aan Zwevezele koers. Met een beetje geluk zijn er dan nog wat afzeggingen voor de Marcel Kint Classic, dan kan Dehairs zomaar een punt of 100 gaan scoren”.

YATES Adam – 1.139 pepermunten – Kelly stelt “zodra de derde biedronde aanbreekt en je nog veel budget hebt, voel je dat het geld op moet. En omdat ik niet het hele seizoen bij elke uitslag zou moeten nadenken welke Yates er ook al weer in mijn team zit, heb ik naast Simon ook Adam Yates aangetrokken. Die heeft nagenoeg overal waar hij gestart is top 10 gereden. Van de Saudi Tour tot en met de Ronde van Lombardije. Hij heeft vorig jaar niet laten zien wat hij echt kan, hij zat gevangen in het pak talent en stalorders bij Ineos, waardoor hij niet echt een vrije rol had. Bij UAE zal hij meer vrijheid krijgen”.

Commercieel Manager Laurent Lemond van sponsor King Pepermunt mengt zich in het gesprek. “Dat zo’n renner in biedronde drie nog beschikbaar is, zou Kelly aan het denken gezet moeten hebben. Omdat hij eerder ook De la Cruz had aangetrokken, was dit het moment dat wij als sponsor hebben ingegrepen, en Fignon hebben aangesteld als supervisor, om meer schade te voorkomen”.

Fignon: “Ja, hier zo veel geld insmijten, dan toon je aan geld te veel te hebben. Ik begrijp dan wel dat ik ingehuurd wordt om de boel nog te redden, maar het budget was hier wel al bijna op. Desalniettemin, Yates is op zijn niveau best een goede renner. Ik verwacht 750 punten van hem”.

WATSON Samuel – 262 pepermunten – De jonge renner is doorgestroomd vanuit de opleidingsploeg. Kelly: “ik ben er trots op dat ons gedegen netwerk van internetscouts hem vorig seizoen al in het vizier had. Hij is een topper in wording”.
Fignon: “Zijn tweede plek op het Brits kampioenschap was toeval, zijn 53e plek in het eindklassement van de baby Giro niet. Want toen werd hij begeleid door Perico Theunisse. Die ploegarts heeft een bedenkelijk niveau en ik ga zijn inbreng in het team tot een minimum beperken om zo de resultaten te verbeteren. Theunisse zegt zelf wel dat een goed begin het halve werk is, maar denkt dan dat hij door half werk te leveren goed begint. Maar zo werkt het niet!” besluit Fignon fel.

In de pers kwamen smalende verhalen, over Fignon die tijdens deze biedronde TV zat te kijken. Kelly, met de telefoon aan zijn oor druk bezig een bieding voor te bereiden op Mike Teunissen, kwam binnen en vroeg aan Fignon “whats on”, waardoor de jury dacht dat Kelly op Watson bood, terwijl hij eigenlijk aan Fignon vroeg “whats on the television”. Fignon wijdt dit aan communicatie problemen. “Kelly wil zich graag met alles bemoeien, maar als ik TV kijk (TV Cinq natuurlijk), dan moet hij alert blijven, en zich concentreren op het bieden. Meevaller is dat we daardoor Mike Teunissen gelukkig hierdoor niet gehaald hebben, dus in die zin was dit een meesterzet van me”, besluit Fignon. Hij is nog immer kritisch op de sympathieke Teunisse, die de afgelopen twee seizoenen niet uit de verf kwam bij Team King Pepermunt. “Ik wens team BrackenRidgeCycling veel succes met hem” klinkt het cynisch. En daarna vervolgt hij “Watson rijdt bij FDJ, dat wordt een lekker programma met de kleine Franse koersen. Ik reken op minimaal 400 punten”.

CARUSO Damiano – 682 pepermunten – “We zijn aan het transformeren naar een ploeg die wil scoren in de kleinere rondes. Daar past Caruso uitstekend bij” meent Kelly. Hij wijst op zijn top 10 noteringen in de Tirreno, Romandië en de Dauphiné in 2022. “Daarnaast heb ik van een insider vernomen, dat de pot met wondersnoepjes, die in seizoen 2021 tot geweldige resultaten leidde bij team Bahrein, weer beschikbaar is. Door corona lag de productie een poos stil. Mijn tipgever gaf aan dat daardoor seizoen 2022 voor Bahrein niets voorstelde. Maar dat gaat veranderen!” meent Kelly.
Fignon: “Caruso is een laatbloeier, die veel te lang knecht is geweest van Nibali. Een degelijke renner, maar geen hoogvlieger, anders was hij wel piloot geworden. Als hij tussen de 549 en 551 punten scoort, zijn dat er 550”.

MASNADA Fausto – 265 pepermunten – Kelly: “deze Italiaanse allrounder was vorig seizoen lang geblesseerd, na een veelbelovende start met zijn 2e plek in de Ronde van Oman. Hij kan goed rijden in de kleinere rondjes en zal de Giro knechten voor Evenepoel, dat heb ik beloofd aan The Wolfpack”.
Fignon: “Hier is zichtbaar dat Kelly coachbaar is. Samen hebben we er voor gekozen om Masnada ook dit seizoen aan het team te binden. Hij zal beter scoren, vooral omdat vorig seizoen dramatisch was. We gaan hem meteen inzetten in de Spaanse koersen eind januari. Ik verwacht 450 punten van hem”.

WAERENSKJOLD Søren – 188 pepermunten – Kelly erkent dat hij niet gekend is in deze transfer. “Die komt volledig op het conto van Fignon. Ik zelf volg het Noorse wielrennen niet”.
Fignon: “Met trots vermeld ik dat dit echt een renner is uit mijn koker. Kelly heeft er niets mee van doen dat mijn, herstel, “ons” team, zo’n topper heeft aangetrokken. Won het ITT onder 23 en werd 3e in de wegrace. Ook nog Noors kampioen. En door mijn contacten met de ASO, heeft zijn team Uno-X een wildcard gekregen voor de Tour. Alle seinen op groen voor een geweldig seizoen. Ik reken op 300 punten”.

Het talenteam van Team King Pepermunt fietst onder de merknaam van een ander bedrijfsonderdeel. Om de stimulans die de jonge talenten moeten krijgen te onderstrepen, heet het team Stimorol Extra Strong. Ploegleider King Kelly stelt hen voor:

LE HUITOUZE Eddy – aangekocht voor 32 pepermunten – “Een echte hardrijder, die in team FDJ zich verder kan ontwikkelen. We mikken op 50 punten voor hem dit seizoen”.

ORINS Robin – 9 pepermunten – Kelly: “Vanuit het Vlaams gewest wordt extra subsidie gegeven als je minimaal 3 Belgen in je team hebt hoorde ik. Met het aantrekken van Orins hebben we dat geld alvast binnen. Als hij dan ook nog wat resultaten scoort, dan is dat meegenomen. En eerlijk gezegd, hij rijdt bij Lotto, daar is uitrijden van een koers eigenlijk al meegenomen. Doelstelling is om tenminste 0 punten te halen, we leggen de lat laag”.

VERVENNE Jonathan – 9 pepermunten – Kelly: “Nadat ik vernomen had dat die subsidie bij het Vlaams gewest pas bij vier Belgische renners gegeven wordt heb ik niet geaarzeld en ook Vervenne aangetrokken. Hij kan lekker carpoolen naar de wedstrijden met Orins, dat bespaart kosten. En ook voor hem is de doelstelling tenminste 0 punten halen, alles daarboven is meegenomen”.

De rekenmeesters komen hiermee uit op ongeveer 6.250 punten als seizoentotaal. Waarmee verwacht wordt dat het team niet in de top drie zal eindigen. Ploegleider King Kelly ziet dat anders. “Het doel is meedoen, dan kun je winnen. Daar maken we volgens kenners met een reputatie zeker kan op. En als de talenten wel punten halen, wat nu niet is ingecalculeerd, dan kan het zomaar zijn dat het team top-3 rijdt. En dat is dan een verbetering van de prestatie van seizoen 2022. Ik heb er alle vertrouwen in”.

De befaamde wielerjournalist Raymond Kroon van Wielerflits.nl nuanceert dat optimisme. “Kelly vergeet dat de reputatie van de kenners waar hij op doelt een bedenkelijke reputatie is. Zeker geen aanbeveling”. Toch geeft Kroon het team wel een kans op een klassering. Hij stelt “bij het WIELERMASTER CQ-SPEL 2023 – DIVISIE 2 zal elk team punten halen en op de ranglijst zal King Kelly wel een plek krijgen”. Zijn collega Karsten Jacobs, die voor Eurosport het wielerseizoen gaat volgen deelt die mening. Hij geeft aan “het is mooi dat een gerenommeerd bedrijf als Van Moof ook bij de ploeg is ingestapt en samen met King Pepermunt, in de wielersport investeert. Dat zij daarbij gekozen hebben voor een manager als King Kelly pleit niet voor een gedegen beleid bij die bedrijven, maar dat terzijde. Met Van Moof kunnen de renners uit de ploeg alvast op snelle fietsen rekenen”. Kroon vult aan “we mogen verwachten dat Kelly zich in seizoen 2023 verder gaat ontwikkelen. Dat is een mooi doel om naar uit te kijken, zeker als het een positieve ontwikkeling zal zijn. Waar we overigens niet op rekenen”.

Want zowel Jacobs als Kroon stellen dat King Kelly te veel gokt op resultaten in (kleine) rondes. “Zijn klassieker resultaten zullen dermate bedroevend zijn, dat zijn sponsor hem al begin mei een gepeperde rekening gaat geven vanwege het uitblijven van uitmuntende prestaties. En vanwege die matige resultaten, moet hij vast de pijp aan Maarten Ducrot geven” schateren de beide erkende wielervolgers in koor.

ivo001

Hulde ;)

Limal

Mooi epistel, King Kelly! Zelf geschreven, of heb je ChatGPT om hulp gevraagd? :-)

shiraz

Prachtige ploegvoorstelling!

jefgodfather

Vorige week stond natuurlijk de Tour Down Under op het programma en zondag is het Europese wielerseizoen gestart met de GP Valencia. En ook de eerste rit van de Ronde van San Juan is mee verwerkt in deze tussenstand.

Kartje scoorde maar liefst 555 punten deze week dankzij Jay Vine, Mauro Schmid, Leo Hayer en zijn talentje Felix Engelhardt.
Kinky Kelly eindigt 2de deze week en scoorde met Simon Yates en Sam Bennett
Het weekpodium wordt vervolledigd met Michiel Schut die Pello Bilbao en Gorka Izagirre dankt.

Noordbiker en ik zijn die enige die na 2 weken nog niet hebben gescoord. Ik zal dringend eens wat pepermuntjes gaan uitdelen aan mijn renners :)

Uitslag Week 16/01 - 22/01
1 Kartje 555
2 King Kelly 357
3 Michiel Schut 289
4 Pier Tol 183
5 Rawolf 177
6 Ivo001 175
7 Flowtosti 162
8 Bastaix 140
9 Shiraz 111
10 Edjahh 105
11 BrackenRidgeCycling 96
12 Limal 79
13 Maillot à Pois 73
14 BBFlood1 55
15 SvenVDB 45
16 Hapsnurker 32
17 Sjonge Jonge 17
18 Sies 16
19 Geel Zwarte Bril 15
20 The Wolfpack 10
21 Javier 5
22 Jefgodfather 0
22 Noordbiker 0

In het Talentenklassement werd al bescheiden gescoord en het meeste door Kartje dankzij Engelhardt
Uitslag TalentenCup week 16/01 - 22/01
1 Kartje 10
2 Limal 5
2 Shiraz 5
2 Geel Zwarte Bril 5
2 Hapsnurker 5
6 Jefgodfather 0
6 BrackenRidgeCycling 0
6 King Kelly 0
6 Ivo001 0
6 Edjahh 0
6 BBFlood1 0
6 Sies 0
6 Maillot à Pois 0
6 Rawolf 0
6 Sjonge Jonge 0
6 Michiel Schut 0
6 Javier 0
6 Flowtosti 0
6 SvenVDB 0
6 Noordbiker 0
6 Pier Tol 0
6 The Wolfpack 0
6 Bastaix 0

Kartje is natuurlijk de nieuwe leider voor King Kelly en Michiel Schut
Algemeen Tussenklassement dd 22/01/2023
1 Kartje 605
2 King Kelly 357
3 Michiel Schut 289
4 Ivo001 200
5 Maillot à Pois 193
6 Pier Tol 183
7 Rawolf 177
8 Flowtosti 162
9 BrackenRidgeCycling 146
10 Bastaix 140
11 Edjahh 125
12 Shiraz 116
13 Limal 85
14 BBFlood1 55
15 SvenVDB 45
16 Hapsnurker 32
17 Sjonge Jonge 17
18 Sies 16
19 Geel Zwarte Bril 15
20 The Wolfpack 10
21 Javier 5
22 Jefgodfather 0
22 Noordbiker 0

Kartje is ook de de eerste leider in de Talentencup
Tussenklassement Talentencup dd 22/01/23
1 Kartje 10
2 Limal 5
2 Shiraz 5
2 Geel Zwarte Bril 5
2 Hapsnurker 5
6 Jefgodfather 0
6 BrackenRidgeCycling 0
6 King Kelly 0
6 Ivo001 0
6 Edjahh 0
6 BBFlood1 0
6 Sies 0
6 Maillot à Pois 0
6 Rawolf 0
6 Sjonge Jonge 0
6 Michiel Schut 0
6 Javier 0
6 Flowtosti 0
6 SvenVDB 0
6 Noordbiker 0
6 Pier Tol 0
6 The Wolfpack 0
6 Bastaix 0

op pagina 1 kan je terugvinden hoeveel punten je renners deze week en in het totaal al hebben gescoord

kartje

Kijk dit is een score waar je het jaar mee kan openen! :) Vorig jaar was ik ook de eerste koploper, toen dankzij Luke Plapp.
Al gaat het nu om een veel betere score dan toen, ik haalde toen deze score maar eind februari!

Mijn doelstelling voor dit seizoen is en blijft de top 10, dit had ik vorig jaar net niet gehaald.

jefgodfather

Vorige week werd er gekoerst in San Juan in Argentinië, op Mallorca met 5 Trofeo's, in Gabon met La Tropicale Amissa Bongo, in Frankrijk werd het seizoen geopend met GP La Marseillaise en natuurlijk ook nog in Australië met de eerste 1-daagse World Tour Wedstrijd van het seizoen 'Cadel Evans Great Ocean Road'

Maillot à Pois scoorde het beste met 489 punten dankzij Girmay, Lopez Moreno !!, Ganna, Plapp, Schachmann en Calmejane.
Hapsnurker eindigde 2de vorige week met 154 punten minder, hij behaalde zijn punten met Higuita, Martinez Poveda, Ferron, Rubio Reyes, Wandahl en Van Eetvelt.
Limal vervolledigt het weekpodium met een achterstand van 201 punten. Hij dankt deze renners; Gaviria, Strong, Uijtdebroeks, Page, Quinn en Dinham

Uitslag Week 23/01 - 29/01
1 Maillot à Pois 489
2 Hapsnurker 335
3 Limal 288
4 Shiraz 242
5 BBFlood1 202
6 BrackenRidgeCycling 152
6 Flowtosti 152
8 Rawolf 122
9 The Wolfpack 104
10 Sjonge Jonge 102
11 SvenVDB 65
12 King Kelly 56
13 Jefgodfather 55
14 Noordbiker 52
15 Edjahh 46
16 Kartje 37
16 Pier Tol 37
18 Sies 26
19 Ivo001 21
20 Javier 16
21 Geel Zwarte Bril 10
22 Bastaix 5
23 Michiel Schut 0

In de talencup scoorde enkel GeelZwarteBril met Costiou en Flowtosti met Lund Andresen.
Uitslag TalentCup week 23/01 - 29/01
1 Geel Zwarte Bril 5
1 Flowtosti 5
3 Jefgodfather 0
3 BrackenRidgeCycling 0
3 King Kelly 0
3 Ivo001 0
3 Edjahh 0
3 Limal 0
3 BBFlood1 0
3 Sies 0
3 Maillot à Pois 0
3 Shiraz 0
3 Rawolf 0
3 Sjonge Jonge 0
3 Michiel Schut 0
3 Javier 0
3 Hapsnurker 0
3 SvenVDB 0
3 Kartje 0
3 Noordbiker 0
3 Pier Tol 0
3 The Wolfpack 0
3 Bastaix 0

Maillot à Pois is de nieuwe leider met 40 punten meer dan Kartje en 269 punten meer dan King Kelly
Tussenklassement dd 29/01/23
1 Maillot à Pois 682
2 Kartje 642
3 King Kelly 413
4 Limal 373
5 Hapsnurker 367
6 Shiraz 358
7 Flowtosti 314
8 Rawolf 299
9 BrackenRidgeCycling 298
10 Michiel Schut 289
11 BBFlood1 257
12 Ivo001 221
13 Pier Tol 220
14 Edjahh 171
15 Bastaix 145
16 Sjonge Jonge 119
17 The Wolfpack 114
18 SvenVDB 110
19 Jefgodfather 55
20 Noordbiker 52
21 Sies 42
22 Geel Zwarte Bril 25
23 Javier 21

GeelZwarteBril en Kartje delen nu de leiding in de TalentCup met elks 10 punten
Tussenklassement TalentCup 29/01/23
1 Geel Zwarte Bril 10
1 Kartje 10
3 Limal 5
3 Shiraz 5
3 Flowtosti 5
3 Hapsnurker 5
7 Jefgodfather 0
7 BrackenRidgeCycling 0
7 King Kelly 0
7 Ivo001 0
7 Edjahh 0
7 BBFlood1 0
7 Sies 0
7 Maillot à Pois 0
7 Rawolf 0
7 Sjonge Jonge 0
7 Michiel Schut 0
7 Javier 0
7 SvenVDB 0
7 Noordbiker 0
7 Pier Tol 0
7 The Wolfpack 0
7 Bastaix 0

Maillot à Pois

Kijk eens aan, dan levert mijn halsstarrige vasthouden aan SuperMan me alvast deze leidersplaats op :-)

Limal

Maar wat gebeurt er eigenlijk als MAL toch met terugwerkende kracht geschorst wordt? ;-p

Grapje, die punten zijn verdiend! Benieuwd naar zijn verdere programma en of hij de drive om op rancune te winnen het hele seizoen kan behouden.

Laatst gewijzigd
kartje

Inderdaad ben ook benieuwd, hij oogde wel echt scherp!
Helaas is mijn kopman Ayuso uit met een peesontsteking en zal dus niet te zien zijn in de ronde van Valencia. Hopelijk zal hij dus snel zijn eerste punten nemen zodat ik mij in de kop van het peloton kan blijven nestelen.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.